Monday, August 18, 2014

Bolehkah Hadi declare PAS keluar Pakatan...

Kekalahan undi besar Hadi mempertahankan Khalid dalam mesyuarat khas AJK Pusat 17hb dan tidak mengumumkan sendiri selepas itu adakah (?) sebuah drama terancang untuk menutup aib Hadi yang berpendirian awal untuk mempertahankan Khalid atau realiti pahit untuknya.

Amat pelik untuk Hadi mempunyai satu pendirian tanpa mengetahui atau menguasai anakbuahnya sendiri - Undi 10/27 menunjukkan Hadi tersangat lemah pengaruhnya dalam parti dan penanda Hadi mewakili ulama terakhir dikekalkan Presiden hanya untuk jadi boneka sementara.

Yang menguasai ialah Mat Sabu bersama Setiausaha dan Naib Presiden yang begitu ceria dapat memenuhi kehendak "Ketua Umum PAS"(?).

Saolan yang lebih besar sekarang ialah adakah ini kehendak sebenar majoriti ahli PAS yang meletakkan Hadi sebagai Presidennya tetapi kini telah di gulingkan pengaruh (kena rampas) ? Apakah selepas ini Hadi menjadi Presiden Bisu atau terus jadi "merak" tanpa rasa sedikitpun malu ?

8 comments:

  1. Pas dah jadi parti sekular. Ulama jd maskot jer. 10/27? Memalukan ahli bawahan pas yg tertipu kononnya pas parti islam sedangkan sebenarnya parti sekular berteraskan untung duniawi...

    ReplyDelete
  2. KALAU RASA MALU DAH LAMA DIA BERKOKOK, SELAMA NI DIA BUAT XTAU JA PUN.....

    LANTAKLA JANJI AKU PRESIDENNNNNN

    ReplyDelete
  3. PAS = Parti Anjing Suruhan , nak keluar Pakatan ????
    Impossible.

    ReplyDelete
  4. Lupakan PAS dan org orgnya, lantak diaorglah nak jadik apa, lakum dinukum wa liyadin.

    ReplyDelete
  5. PAS jadi barua DAP ka PKR akar umbi dan ahli PAS sama saja , " Buta hati dan dunggu " Anu-ar peliwat dah berjaya butakan hati mereka dengan fitnah selama 16 tahun .

    ReplyDelete
  6. Leave Pas alone lah brader.
    They are happy to be Islamic Bureau to PR, cannon fodder when it's time for mammoth rallies and demos.

    ReplyDelete
  7. PASial tak akan keluar Fuckatan sbb sama2 Sial!!!

    Dua X Dua Sial jadi SIALAN!!!

    ReplyDelete
  8. Alamak bro bro.... lex lha...
    Sy cakap (INI SAYA CAKAP jer), PAS/UMNO/PKR mati berkubor lha pas PAU 14.
    Dalam keadaan SATU NEGARA kucar kacir dan PANAS pada 2018 (jangkaan), akan terpacul
    SEORANG yang tak disangka2x jadik hero melayu pada dan selepas PAU 14. Dengan terpaksa sedikit campurtangan daripada pihak *************************** maka keadaan akan kembali teratur & pelantikan memanda/raja baru ini akan diumumkan (takde lagi puak2 parti dah, hanya ada 1 parti). Kekekekeke.
    Selepas itu, seteru peperangan ekonomi antara rantau ini (ASEAN - tepatnya nusantara) dengan Israel akan merebak pada 2020-2030. Sila lihat nanti syiling emas dan dirham akan dikeluarkan/dicetak dengan banyaknya.
    Dalam tempoh itu jugak, ramai orang bukan islam seluruh dunia berminat dengan islam (sekarang pun telah berlaku - kita jer melayu ni, lahir2 dah dicop islam tapi perangai makin jauh dari islam) dan rantau ini terutamanya Malaysia/Sulu/Brunei akan menjadi tumpuan dunia. Selain itu ada gempa bumi tertentu yang akan mengubah bentuk mukabumi nusantara - percantuman beberapa tempat (PP bolehlah simpan banyak2 bangsa lanchiau depa (yowtai2x yahudi) kat pulau sekangkang kera tu banyak2 - asbab - melayu kena halau, musababnya kes gempa bumi ini nanti ada kaitan KENAPA MELAYU DIHALAU).
    Nabi dah pesan: Jangan diroboh tempat ibadat orang bukan islam sebab nanti di akhir zaman, tokong gereja ni bertukar jadik masjid. Jadik jgn bising2 kenapa ada gereja terbsar kat Bukit Jalil---> ada rahsia dalam rahsia mengapa paderi2 buat gereja terbesar kat ctu <---- diorang pun ada kepercayaan tersendiri tentang bab pembela akhir zaman.
    Jadik lex la beb... semua benda ada asbab untuk musabab kepada benda lain di masa depan.
    Jadik pesan2 karat aku ni, kita banyakkan berlapang dada, bersangka baik dengan dugaan yang ALLAH bagi,
    kuatkan siratulrahim sesama kita, dengan anak2 bini2 kita, tetangga2x kita (buang jauh soal parti2 ni - kalau berbeza pendapat pun x usah ambek hati sgt) dan paling penting start2 bawak belajar ilmu tauhid (supaya tetap hati kita berdepan DAJJAL MALAYSIA - kemuncak sebelum dan selepas PAU14 - rajinkan amal surat 3 Qul samada dalam solat atau luar solat), amalkan kencang2x sampai sebati supaya hati2 kita nanti akan relax dan tenang, x panik menghadap peristiwa sangat besar pada 2018 & ke atas.
    Sekian jer pandangan karat aku.... Adios!

    ReplyDelete