Friday, August 8, 2014

Dah Tak Ada Tajuk - isu MB

isu MB Selangor kini dah sampai tahap pengurusan tadika, jawatankuasa disiplin pkr tahap zalim dah macam israel, gelagat ketua umum pkr dan anak buahnya dah tahap "pukimak"....MC ke mahkamah untuk kesnya tetapi boleh buat ulasan mcm pelesit pasal isu MB....ADUN pkr selangor kena sign sumpah...sendiri kecut telor bila disuruh bersumpah.

Apapu kita layanzzzzzz sebab drama rajalawak mega ini baru bermula..kita tengok siapa yg tersingkir..siapa yg ke final...seperti yg dikatakan sebelum ini, jika khalid bertahan tahap maksima, isu hanya akan selesai sehingga januari 2015...

Tahap licik Anwar rupanya indah khabar dari lupa, apa pun keputusannya nanti..kes ini menunjukkan Anwar tersungkur di kaki Khalid..

5 comments:

  1. Lagi cepat Anwar Ibrahim masuk penjara kerana kes liwat lebih baik untuk rakyat - baru aman negara ini.

    ReplyDelete
  2. MC????..sapa bagi MC,,,sakit apa, kalau setakat high temp. kerana tak tidur malam duk fikir bini nak jadi MB, bagi panadol saja sudah lah, kes main bontot dia lagi penting dari kes bini dia nak jadi MB, sakit tapi ligat duk kempen bini dia nak jadi MB...bini dia tak payah berangan nak jadi MB lah...omputih kata ada conflict of interest...bini MB, laki banduan, nanti senang minta pengampunan sultan untuk bebas...mana boleh adil...tunjuklah integrity bukan merosakkan negeri...

    ReplyDelete
  3. DENGAR PUTAR ALAM SEDANG AUTA


    8
    Aug
    POSTED BY KUNTAKINTE MALAYSIA » 3 COMMENTS »
    Tidak Akan Layan Serangan Budak-budak, Khalid Macam Saudara Saya – Anwar Ibrahim

    Ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau tidak akan menjawab serangan daripada budak-budak bawahan dalam isu penggantian Menteri Besar Selangor.

    Anwar menegaskan Khalid Ibrahim sendiri sendiri sudah mendapat bayangan mengenai rancangan untuk menggantikan menteri besar sejak 15 Januari.

    Namun, keputusan akhir akan dibuat secara muafakat di kalangan pemimpin Pakatan, walau Khalid tetap berkeras untuk tidak meletak jawatan menteri besar.

    Sebab itu, isu tersebut tidak perlu digembar-gembur menjadi permusuhan yang pahit. Sebab itulah juga saya mengelak dari menjawab tuduhan dari budak-budak bawah. Kadang-kadang, mereka melampau sedikit dan nasihat saya agar mereka sentiasa ingat dan fokus pada perjuangan bersama parti.”

    “Saya tidak fikir ianya betul untuk mengumpamakan perisitiwa penuh dendam pada 1998 itu dengan situasi sekarang dan isu yang timbul. Saya tampil untuk melawan Umno, bukan untuk memperteguhkan Umno.

    “Bila sampai waktu yang sesuai, sekiranya perlu, saya akan jelaskan. Apa yang orang ramai perlu tahu, kita sudah memerhatikan proses mesyuarat kaunseling dan nasihat (dengan Khalid) berlangsung berulang kali,” katanya.

    Anwar dipercayai merujuk kepada tulisan AJK Pas Pusat, Nasarudin Hasan Tantawi, yang menyifat peristiwa penggantian Khalid Ibrahim seperti mana Kes Anwar dipecat pada 1998.

    nasarudin hasan

    Bercakap kepada pemberita di ibu pejabat PKR hari ini, Anwar bukan sahaja menyifatkan Khalid sebagai seorang kawan, tetapi juga seorang saudara.

    Beliau turut mengingatkan Khalid bahawa menteri besar itu mengetuai jentera kempen pilihan raya kecil DUN Kajang, yang akan membolehkan Datuk Seri Dr Wan Azizah dilantik menggantikan beliau.

    Anwar berkata, Wan Azizah serta Datuk Seri Abdul Hadi Awang dari PAS dan Lim Kit Siang dari DAP sudah melakukan pertemuan demi pertemuan berhubung ‘Langkah Kajang’ untuk menggantikan Khalid.

    Malah, Khalid juga menyertai salah satu mesyuarat tersebut di Shah Alam, kata Anwar.

    ReplyDelete
  4. Ideal scenario is Anuar goes into the slam come this September, wify PKR president failed in bid to be MB of Selangor and subsequently lost post as president. Many clowns in PKR scramble to fight for positions in PKR and finally become deregistered. PKR become oblivion from country politic. After 5 years in the slam Anuar comes out very old and frail looking. Only his children come to fetch him from the gate of the prison. And they live happily ever after........only among the family.

    ReplyDelete
  5. It is not suprising all these happened in the party of arrogant leaders and Banngang/confused members.

    ReplyDelete