Tuesday, August 5, 2014

Kalau kita sokong Najib kenapa kita tidak sokong Khalid...

Tidakkah kita sudah terlebih fokus kepada isu MB hingga mengabaikan suatu isu lain yang lebih penting.

Apakah akan berlaku banyak perbezaan kepada rakyat Selangor atau kepada Melayu dan Islam di Malaysia samada Khalid kekal atau tidak sebagai MB Selangor @ Wan Azizah ambil alih. Perubahan besar mungkin hanya pada seorang sahaja iaitu Anwar.

Dia yang mencipta isu, dia yang mencari masalah tetapi dia mengajak semua orang untuk terlibat dengan "penyakitnya".

Apa isu yang lebih menarik?
Saranan supaya kerajaan menghentikan pembinaan sekolah rendah jenis kebangsaan yang tidak menyumbang kepada perpaduan nasional?
Kali ini dibangkitkan oleh Timbalan Menteri di JPM....

Bukankah isu ini sudah dibangkitkan beribu kali sejak beribu tahun dan setiap kali akan terpadam dengan kenyataan Muhyiddin atau Najib, apa kenyataan mereka? Cari sendiri...

Hakikatnya di dalam UMNO, walaupun PM itu jawatan hakiki politik tetapi Perdana Menteri mampu overuled perjuangan partinya sendiri.
Perkara yang sama sedang berlaku, Menteri Besar sedang overuled arahan dan keinginan partinya.

Kalau kita sokong PM kenapa kita tidak sokong MB Selangor !!!

6 comments:

  1. Maaf aku sokong UMNO tapi akau tak sokong sikap lembik dan talam bermuka2 Najib laki Rosmah ini.
    AG Patail buat hal sehingga perkauman dan penghinaan pd Islam Melayu menjadi2.. apakah Najib Lembik ni buat?
    kalau dh tak mampu jd PM sila letak jawatan atau akan jd krisis mcm Khalid Gap Gap jugak..

    Kenapa puak UMNO beri perhatian dgnb dgn permainkan game bodoh Anwar di Selangor? Negara kita sendiri banyakmasalah yang dibiarkan Najib. Isu sekolah SRJK pun pengecutnya pemimpin UMNO utk hapuskan wpun merit kaum Cina beri undi jatuh merudum. Waktu inilah masa terbaik utk hapuskan SRJKC.. tapi apa Najib buat?
    ina kafir... hina Melayu hina Islam pun tkpe janji MCA sokong kita maa.. sorong bag jawatan Menteli maa.. bodoh Najib.. apakah Najib ini talibarut Anwar dildlm UMNO/

    Najib grand design Pakatan Haram dan musuh2 Malaysia diuluar sana yg mahu hancurkan Melayu Islam di Malaysia??

    ReplyDelete
  2. Sosma kebanggaan Najib x mampu pun bona perpaduan. Makin teruk x terkawal. Klau ISA ada, semua INI x akn terjadi. Gani patail ckp, polis kekurgn bukti Dan sdg siasat c kpet harbi yg China agama, bgsa Dan raja mlyu. Jdik Najib jgk patut didakwa kerana mencetuskn kerunsingan keselamatan swam di msia. Kpd NGO, buat laporan polis jgk pasai Najib.

    ReplyDelete
  3. Nak sokong najib nampak susah la sikit buat masa ini , aku bukan lah penyokong parti pembangkang yang tak bawa faedah bagi rakyat malaysia malah sama juga kaki sapu duit rakyat . Tapi najib perlu berundur , dia ni lebih nak popular dari memikirkan nak memperkuatkan parti dan masa depan negara , pasal khalid nak di pecat ,ditukar atau apax2 saja, sepatutnya rakyat malah semua orang malaysia wajib dan dah kenal akan kelakuan buruk Anuar peliwat kalau masih buta maknanya lebih baik tak payah jadi manusia lebih baik lagi jadi barua kaldai , kerana makluk perosak bernama Anuar peliwat ni setiap masa telah menunjukkan keburukan beliau dalam apa saja tindakkan nya yang hanya berpaksi nafsu sarakah tapi masih ada manusia yang buta segalanya dengan masih menerimanya.

    ReplyDelete
  4. Siapa sokong Najib? Masa PRU 13 lalu 52% tidak sokong Najib dan aku percaya peratusan tidak sokong telah meningkat ke lebih 80% sekarang. PRK Kajang adalah petunjuk.Semua orang nampak Najib hanya sedang berpolitik dengan berhempas pulas mendapatkan undi cina yang tak akan tercapai dengan apa cara sekalipun. Bila AG buat pendakwaan terpilih, Najib buat tak tau aje. Dan jika benar2 Najib tak tau,maka nampak sangat Najib tak pedulikan apa yang berlaku. Bukan itu saja, AG,CEO Petronas,Presiden MCA tidak hormat Najib dan sanggup keluar kenyataan menghina kewibawaan Najib. Adakah sebab AG memegang rahsia Najib sehingga Najib tak berani ambil tindakan?Najib harus bertaubat dan letak jawatan dengan segera kerana disebabkan Najib,Rayer gelar UMNO celaka.

    ReplyDelete
  5. Kenapa Najib harus dipecat dengan segera;

    1) Kegagalan menangani kes Lahad Datu sehingga mengakibatkan ramai kematian anggota keselamatan
    2) Lahad Datu berulang lagi
    3) MH 370
    4) MH 17

    Perdana Menteri Korea letak jawatan bila feri karam dan Perdana Menteri Ukraine letak jawatan sebab MH 17. Najib tak rasa malukah atau dia tak ada kemaluan? Adakah kita perlu membiarkan lebih banyak bencana berlaku di bawah PM lembik cium bontot cina yang berak tak basuh ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uwek! Nk termuntah AQ bro. Najib sorng je sanggup cium. Hahaha. Melayu bodoh mcm kita2x ni pun x sanggup hilang maruah. Masih tau harga diri! Najib? Xdak tlor!!! Dh sah2x ada kes besa SBB tu dia malu alah dengan gani patail. Ko Blum slamat lagi Najib. Tunggu bala main akn mai. Sayonara Mr Najib.

      Delete