Wednesday, August 13, 2014

Mahathir patut belajar sesuatu dari Khalid...!!??

Sampai setakat ini, khalid move dilihat tersusun seperti yang dijangkakan secara lembut dan sederhana (tanpa perlu kumpul penyokong hunggah pagar rumah anwar). Tidak tunjuk garang, tidak perlu tumbuk meja tetapi musuh sudah mula berdarah di hidung atau tak boleh kencing 2 hari.

Sukar untuk kita melihat lim kit siang mcm cacing kepanasan, atau lim guan eng mcm lembu tak jumpa air atau anwar sendiri terkedu mcm terserempak dengan hantu tetapi semua itu berlaku sebaik sahaja khalid melangkah keluar dari istana.

Sampai hari ini PAS belum buat keputusan rasmi, exco pas yang dikekalkan sekor dua dah mula bersikap kurang ajar dengan katadua pada khalid - mungkin mereka anggap Khalid mati langkah tanpa sokongan PAS.... Hakikatnya kalau ramai menjangkakan Hadi cukup takut dengan anwar atau hadi pasti ikut bontot anwar apakah khalid tidak mempunyai keupayaan untuk membeli bulan kepada Hadi?

Kalau lihat mahathir move terhadap anwar, rasanya jika khalid berada di sisi Mahathir pada masa itu, Tun boleh belajar sesuatu dengan Khalid.

Jika Mahathir kena belajar sesuatu dengan Khalid untuk berdepan dengan Anwar...bagaimana dengan AG, KPN, paklah, najib, muhyiddin, zahed, hishamuddin, kj, nazri, mukhriz...sekadar menyebut beberapa nama...

Mungkin kena masuk tadika semula kot... depa ni terkial-kial mati kutu bila kena sergah dengan anwar




# paklah penasihat mas bercuti dan beraya sakan di australia walaupun mh17 baru saja ditembak jatuh.
# najib batalkan open house raya kerana bersedih atas mh17
# kemudian najib hilang dari belanda untuk percutian misteri? dirahsikan dari pengetahuan rakyat? apa sebab? perbelanjaan duit rakyat @ duit sendiri @ ada yg sponsor....

8 comments:

  1. jangan terlalu berharap sangat. kerana outcome daripada semua ni hanya ada 2 saja bagi pas: 1) kekal dgn pakatan dan bersama2 usul undi tidak percaya pada Khalid. atau 2) kekal sokong Khalid tp perlu bantuan dun BN + 1 dun lain. kerana pilihan 2 ni menjadikan kedudukan 1 bebas TSKI + 15 pas + 12 bn = 28. majority perlu 29 adun drpd 56 kerusi. berdasarkan sejarah, dijangka pas akan ambil pilihan 1 kerana paling mudah dan sifat pas yg mmg benci amat pada umno dan bn, walaupun dalam masa yg sama disepak terajang pkr dan dap tanpa henti. pemimpin pakatan pun mungkin akan ofer calon MB yang lain. kalau pas bijak mungkin dia akan tekan PR supaya bagi jawatan MB yg baru tu pada dia. jadi pilihan 1 lagi kurang risiko dan pulangannya lebih lumayan bagi pas yg gila kuasa skrg. rasanya Mahathi move lg kemas drpd khalidmove. sbb sblm anwar disepak, Mahathir dah lebih dahulu terajang orang2 keliling anwar. jd insiden anwar disepak tu adalah checkmate Mahathir dlm move beliau. khalid masih lg terikat dgn 4 org exco pas yg masih belum tentu hala tuju mereka lps ni. permainan sepak menyepak ni masih belum tamat lg. sama2lah kita tgg 17 ogos bilamana kita boleh melihat sama ada pas sudah pandai gunakan otak atau masih ikut nafsu dendam lg di kala katanya ramai professional yg masuk pas berbanding umno yg dikatakan byk org2 bodoh je dlm tu.

    jentayu

    ReplyDelete
  2. Atau Khalid yg belajar dari Tun?

    ReplyDelete
  3. Admin...ko ni robot ka atau manusia.. asyik bekerja 24 jam sampai kesihatan x terjaga mcm mana nak memantapkan pentadbiran negara? Admin pi kerja tak pernah cuti ka? Woiii...keja di syarikat tokey babi pun bagi cuti siap ada peruntukan kewangan khas utk BOD bercuti dan belanja.. sempit otak ko.. Itu tokey BABI perah keringat pekerja untung sapa dapat? Tak mau cakap ka tokey BABI makan duit lebih hasil pekerja?

    ReplyDelete
  4. cantik la... TSKI dulu org Tun... mesti bijak punya....

    ReplyDelete
  5. Tun M dah lama berhenti tak payah la nak buat perkara-perkara dan andaian yang tak berfaedah serta bodoh, biar lah beliau bersara dengan aman walau pun terpaksa sekali sekala buat komen pedas terhadap kerajaan atau pihak tertentu yang memang pun kesalahan dan kesilapan yang dilakukan , Kes khalid ini berbeza dari pemecatan anuar peliwat zaman Tun M dulu , Anu-ar peliwat di pecat dari UMNO dan tamat riwayatnya dalam angan-angan nak jadi PM cara tikam belakang orang dan jijak kepala senior , Khalid pula belum lagi selesai dan jangan rasa puas kerana ia bergantung nyawa dari PAS yang rasa 50%/50% untuk bertegas maukan Khalid jadi MB . Sepatutnya PM yang ada patut belajar dari Tun M macam mana nak bertegas dalam hal tertentu dan merancang ekonomi dengan baik tapi nampak gaya PM ini telor dah kena kontrol , sebenar Tun M tak perlu belajar dari sesiapa pun apatah lagi kalau setakat ahli politik yang ada sekarang ini , kerana Anu-ar pun jangka hanyat politik bergantung kepada sesuatu yang nampak akan malap tak lama lagi cuma allah swt beri sedikit masa untuk nya lakukan lagi kerja-kerja meliwat dan mendajjal supaya baruax2 beliau dan orang melayu yang buta hati dan otak malas memikir secara kritis dapat kenal siapa musibat ini .

    ReplyDelete
  6. orang pas jadi wakil rakyat bukan utk membantu menagani masalah rakyat sebaliknya hanya nak makan gaji wakil rakyat ..dapat kuasa makan keliling dan bodoh sombong. pemimpin pas lebih suka makan tido saja..jauh sekali berminat untuk mentadbir negeri selangor.. pas hanya mampu tadbir di kelantan saja sebab majoriti melayu dan mudah ditipu.. jika pas mentadbir selangor tanpa bantuan umno..akan jadi seperti di kedah dan perak.. sikap pas dengan cina dap sama saja..cuma bezanya agama islam saja..

    ReplyDelete
  7. Apa yang Mamak boleh bagi kat Melayu? Dah lah restoran makanan Islam pon dikuasai mereka, jurucakap agama pon dikuasai mereka, perjuangan bangsa pon dikuasai mereka, cuma tinggal beberapa kerusi tampok kepimpinan dan Raja-raja sahaja yang masih dipegang.

    Pemimpin Melayu tulen semua yang nak naik semua dipancung terus oleh agenda mereka. Tak kan buta lagi?

    ReplyDelete