Friday, August 15, 2014

PAS PAKAI OTAK SIAPA UNTUK BUAT KEPUTUSAN??


17hb Ogos 2014 VS 50hb Januari 2014

Anwar mungkin sudah mencuba pelbagai cara untuk yakinkan Hadi dan Nik Aziz - 
Pendapat budak bawahan PAS termasuk Ketua Pemuda PAS Terengganu Anwar tak layan...






Sudahkah lim kit siang dan lim guan eng jumpa Hadi dari otak ke otak secara sembunyi atau terangan?

Kenapa kini Lim Guan Eng yang ambilalih sebagai Jurucakap Pakatan dari Anwar Ibrahim?
Atas kepentingan apa DAP melulu terlampau campurtangan salah faham antara PKR dan PAS?
Kenapa Anwar tidak mempertikaikan DAP apabila campurtangan menolak Dr Idris Ijok sebagai calon menggantikan Azizah?

Antara otak cina, keling dengan otak melayu, PAS nak pakai otak siapa untuk buat keputusan...





Betul ke otak Professor?

Apa kata Pemikir Islam !!!





Kita menzalimi diri kita sendiri:
"Tidak ada Tuhan selain Engkau, Maha Suci Engkau, sungguh aku termasuk orang-orang yang zalim" - surah An-Biya' ayat 87







“Demi kehendak seseorang, satu negeri jadi kelam-kabut dan hiruk-pikuk.. cukuplah.. berehatlah daripada politik,” tulisnya di laman sosial Facebook miliknya.

Siapa? Khalid ke Anwar..










PEMIKIRAN BUCU KOTAK: # Sokongan pendahuluan 2 ADUN PAS  kepada Pakatan sekadar tekanan dan signal PAS akan tetap bersama Pakatan cuma calon MB Wan Azizah sahaja yang perlu ditukar ke pengganti lain sebagai kompromi untuk tidak dilihat PAS dicucuk hidung 100%.
Keputusan ini menyaksikan tiada sesiapapun dalam PAS yang akan dikenakan tindakan. Business back as normal.. Cuma lebih sebok membahagikan harta rampasan sesama mereka - DAP dapat upah lebih !!!





5 comments:

  1. Tak payah cerita panjang yang dah nampak jelas DUN selangor akan dibubarkan jalan paling baik elak konflik jadi panjang korban duit rakyat RM 50 juta , lepas tu PR menang sebab masih disokong oleh pemakan babi 100% , melayu buta hati dan keling . UMNO selagi ada beberapa beruk yang masih jadi ketua bahagian maka sukar nak menang . Lepas tu Azmin mungkin naik jadi MB sebab anu-ar masa tu di sg Buloh resort/penjara . Kalau Azmin tak jadi macam biasa la huru hara akan jadi sampai PRU 14. Apa yang menarik selaongor akan lebih teruk keadaan nya negeri kaya rakyat sangsara angkut air jadi perkara biasa malah mungkin lebih teruk , banyak lagi harta-harta perbadanan negeri dan tanah kerajaan negeri melayang sebab musibat PR ini bukan kaki cari duit tapi sapu duit contoh kelantan dan kedah semasa PAS dan sekarang menyusul Pulau Pinang . Allah swt dah sebut banyak kali dalam Alquran , selagi munusia tersebut buta hati dan masih suka kepada perkara yang merosakkan maka tunggu lah saat bencana di turunkan supaya menjadi pengajaran dan dan allah akan gantikan manusia yang lain agar menjadi contoh untuk menyerah diri padanya , juga Allah swt tak akan mengubah keadaan mereka selagi mereka tidak mahu mengubah diri mereka kepada yang lebih baik . Ni yang dok pilih kaki liwat dan rasuah .

    ReplyDelete
  2. JAWAPANNYA : PAS TAKDA OTAK

    SEBAB TU JADI PENCACAI PR

    ReplyDelete
  3. Jika kepentingan Islam di ambilkira.. PAS akan pilih MB Khalid sebab apa yang ada sekarang adalah atas pentadbiran Khalid yang selama ini menerima tekanan dari partinya dan DAP ...Negeri Selangor memperuntukan 2 juta setiap tahun kepada sekolah jenis kebangsaan cina atas terima kasih cina undi PKR dan PAS...exco pendidikan dr halimah (PAS) yang cuba melengahkan pada tahun ini membuatkan DAP sangat marah.

    Jika PAS mementingkan kebajikan exco dan pemimpin yang berjawatan, kemaruk undi dan Islam itu ala kadar di Selangor - mereka akan pilih sokong Anwar.

    ReplyDelete
  4. pembetulan..

    RM2juta setiap buah sekolah cina yang ada di Selangor, kalau ada 500 buah x RM2j = ?
    Apakah sekolah ugama Islam, pondok, tahfiz, madrasah mendapat peruntukan yang sama? mengemis..

    ReplyDelete
  5. tambahan:

    Setiap tahun akan ditambah..
    Untuk PRU14..jika PKR dan PAS mahu lagi di undi cina...sila penuhi beberapa kehendak DAP
    Sebab itulah Selangor dipegang oleh PKR tidak menjadi masalah kepada DAP kecuali kebelakangan ini Khalid tidak mahu ikut cakap mereka..
    Di PP...PKR tiada suara..PAS duduk jauh-jauh.

    ReplyDelete