Sunday, August 31, 2014

PPS - Mana Nazri Aziz?

Tindakan PDRM setakat ini ada kualiti...

Harap tiada rasa takut dan gentar dengan strategi politik lim guan eng yang sengaja "test power" dan kemudiannya akan cuba kaitkan dengan penubuhan badan sukarela lain...

Diharap tidak ada juga "mulut selipar" dari dalm UMNO yang cuba membela lim guan eng dan mengecam polis atas nama liberal opah dia.

Jika ada kecaman dari pembangkang - itu standart biasa, skema..kita akan dengar beberapa komen dari mulut lubang jamban mereka...dengar apa barua biro undang2 DAP akan komen...

Mungkin saudara anwar boleh ulas sikit, adakah ini juga (penangkapan anggota pertubuhan haram PPS) di negeri kelahirannya  adalah bertujuan untuk mengganggu kes bontotnya?
Tetapi tidak boleh dinafikan isu wan azizah kejar jawatan MB Selangor sudah kurang perhatian, sejuk dan mungkin terus beku selepas ini...

Bagi nazri aziz pula, adakah isu ini akan menjejaskan industri pelancongan PP - jika betul, sewajarnya dia sudah berlari mengadap lim guan eng, bantu mana yang patut - telefon pada kabel yang atas...

MCA juga sedang sebok minta polis siasat dan tangkap siapa yang menyerang rumah lim guan eng dengan botol api...  Sewajarnya UMNO Negeri PP membuat kecaman yang sama, minta siasat samada orang dalam rumah lim guan eng turut terlibat????

Kita belum merdeka sepenuhnya !

12 comments:

  1. Kalau zaman Tun dan Pak Lah, semua isu2 kepentingan awam akan diulas oleh PM. Tapi si laki Rosmah ni buat dek aje. Setakat ni dia belum ulas apa2 lagi pasal kes ini dan banyak kes penghinaan terhadap islam dan raja2 melayu. Yang dia dok ulas makan kangkung dan rasmi pesta durian kat singapore.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib harus letak jawatan bersama
      1) KJ - Menteri tingkat 4
      2) Nazri
      3)Zahid
      4) Jamil Khir

      Delete
    2. najib dan beberapa menterinya serta peguam Negara adalah pondan lorong garu

      Delete
  2. LIM GUAN ENG SURUH IGP FIKIR MASAK2 MAHU MEMBERKAS PPS. HA! LGE APA MACAM? SEKARANG LU KENA FIKIR MASAK2. ITU TABLE SUDAH CHANGE LA. SAYA INGAT LU BANYAK BESAR PUNYA HERO.

    ReplyDelete
  3. Lim Guan Eng... Lanxxxx

    ReplyDelete
  4. Rasanya isu baling bom kedalam kawasan rumah Guan Eng adalah sendiwara semata2 agar lepas ini Guan Eng boleh beri alasan kenapa mereka perlu mengadakan PSS di PP, kononnya nanti dikatakan PDRM tidak boleh diharap untuk menjaga keselamatannya...konon. ITU PENDAPAT AKU YANG BODOH NI

    ReplyDelete
  5. Nazri Aziz sibuk Mandi ais Sekarang ni...lepas ni dia komen!!!!tunggu na

    ReplyDelete
    Replies
    1. Otak dah beku. Tunggu cair balik baru komen kot. Mungkin tahun depan. Tunggu sejuk macam ais. Mana noleh komen. Kamceng guan eng tu.

      Delete
  6. demam kura kura sebab mandi ais tak kebah lagi ....

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Gua bagi tahu sama Lu orang, kalau dah cina tetap cina ma...masih percaya sama babi ka!...apasal hah...tidak pernah mahu dengar orang tua2 cakap..Saya masih mempercayai ayahda Tun..diminta Allah panjangkan umur Tun..saya doakan.

    ReplyDelete
  9. Si guan eng-ANJING KURAP, tiba-tiba diserang - kelakarnya! Bilalah si mamat-LIBERAL-nazri, yg. sibuk BERPELUKAN you, dgn. MUSUH-ISLAM-no-1-si guan eng-DAPBANGKAI hari tu, nak BERAMBOS dari UMNO; begitu juga si mamat-kari?! Biaq kita MERDEKA dari si mamat-mamat Islam/Melayu-LIBERAL- PENJILAT MUSUH ISLAM ni - dasar si PENGKHIANAT!

    Dan mana-mana pemimpin Islam/Melayu lain; yg. sungguh ganjil, makin jadi PENAKUT kat MUSUH ISLAM-ejen Barat/ZIONIS, disyaki akibat di BLACKMAIL; kalau cintakan agama, bangsa dan negara, baiklah BERHENTI dan bagi peluang kat pemimpin Islam/Melayu yg. mcm. PENDEKAR PUSAKA Islam/Melayu kita dulu, spt. dari ISMA, PERKASA, PEMBELA dll.

    Makcik Sambal Belacan – Sedihnya tapi takkan jemu mendengar lagu WARISAN, nyanyian sungguh merdu Allahyarham Datuk Sudirman Haji Arshad, sempena mengenang SEJARAH PUSAKA keberanian, kegagahan dan pengorbanan PEJUANG-PEJUANG KEMERDEKAAN TERCINTA kita, termasuk DYMM KESULTANAN ISLAM/MELAYU kita serta para PAHLAWAN kita - lihat di http://sejarahtokoh.wordpress.com/dato-maharaja-lela/ , DATO’ MAHARAJA LELA, PERJUANGAN DATO MAHARAJALELA DI PERAK:

    ……Pada tahun 1877 Dato’ Maharaja Lela, Dato’ Sagor, Pandak Indut dan Sepuntum dihukum gantung sampai mati di Matang, Perak. Sultan Abdullah dan Ngah Ibrahim dibuang negeri ke Pulau Seychelles di Lautan Hindi. Raja Ismail dibuang negeri ke Johor.British tegas menghapuskan kebangkitan di Perak menunjukkan keangkuhannya sebagai kuasa penjajah. Dato’ Maharaja Lela menjadi simbol kepahlawanan orang Melayu.

    ReplyDelete