Thursday, August 21, 2014

Salah ke kalau Shafie dan Muhyiddin setuju...Najib is wrong

what's wrong kalau dan jika ada pemimpin umno waima shafie dan muhyiddin cakap pada najib...i think mahathir is rite...you are wrong....

kemudian najib akan jawab...kita jumpa Tun hati ke hati... kita perbaiki apa yang patut,

Agak-agak anda jika itulah senario nya, apakah umno itu rugi, rosak, makin busuk dan buruk sekadar menerima teguran mahathir...

Pembangkang,  mereka tak gentar obama, tak gentar israel,  25 jam, sehari siang dan malam mereka lebih  doakan mahathir mati kerana itulah benteng Melayu terakhir...

Yang peliknya kenapa perlu pelik kalau mahathir tegur, yang patut pelik kalau mahathir tak tegur...bila ditegur tentulah najib ada buat yang pelik

Pemimpin umno janganlah bodoh sombong bila kena tegur, jangan ego, jadi pendengar yang baik akan menghasilkan perlaksanaan yang baik.

Seminggu berlalu dan Najib masih membisu..

18 comments:

  1. najib tak tau ceghita tun mahathir pi tegoq dia. oghang keliling pi tahan tak kasi najib tau. tu la pasai....

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya setuju ni...byk sangat tapisan berita ke Najib rasanya...itulah kelemahan UMNO...susah nak memberi maklumbalas yang kurang popular....nak bg berita baik je ...semua ok takder masalah...padahal masalah gila byk!! UMNO...UMNO...tolong la berubah..saya sayang parti ni tp....

      Delete
  2. Macam Tun tegur Najib buat bodoh dalam semua perkara termasuklah teguran Tun ini. Ini menunjukkan Najib memang sombong dan tak layak pegang jawatan PM. Najib patut berambus dengan segera. Bawa bini dia pi duduk kat Apartment Newah di USA yang anak dia beli.Habis cerita. Negara pun aman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bawak KetUm Bang Non Al-Juburi dan satu keluarga puaka dia sekali.....lagilah teramat aman bumi Melaya ni nanti.....

      Delete
    2. Masalahnya adalah Anuwar bukan Najib.

      Delete
  3. Kalu tak bisu, clueless, blur, playsafe, bukan ah jib gor, presiden umno. Sebab tdm bagi byk teguran, tu tak terjawab. Dulu sekali tdm tegur brim, laju jer ah jib gor jwb pasal brim tu. Idea pm sendiri. Yg lain tu idea konsultan dan punahsihat. So susah sikit nak jwb kena tunggu mereka kasi idea kat pm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Silence is golden.

      Still water runs deep.

      Delete
  4. Najib harus hapuskan geng-geng Mahathir sebelum ditumbangkan seperti yang terjadi kat Almarhum TAR, Tengku Li, Musa, Abdullah Badawi, Anwar, Ghafar Baba dll sebelum terlambat.

    Gunakan Akta Hasutan ke, SOSMA ke dan hentikan projek-projek kroni mereka.

    Jangan tidur macam Tun Dol. Dah diistiharkan perang dah.

    Berbisa dan bercakap lidah bercabang mereka-mereka ni. Orang hina dan keji isteri dan kucing mu, pon masih berdiam ke?

    Hunuskan keris kamu sekarang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betulkah TDM tumbangkan TAR?
      Apa yang saya baca Tengku Li, bersama dengan Musa.yang cuba tumbangkan TDM,
      Sebetulnya Anwar yang tumbangkan Ghafar Baba dan kemudian cuba tumbangkan TDM dengan slogan KKKnya.
      Tun Dol serahkan kuasa kepada menantunya.

      Delete
    2. Anon 11.4 ini sah terlalu banyak percaya fitnah yang dibuat oleh kilang fitnah parti kencing rakyat , bagi fakta yang direka oleh peliwat sejak 16 tahun dulu yang orang melayu buta hati dan dunggu saja yang percaya , Tolong la kamu ini kalau bawa fitnah macam ini sah kaki jilat jubok Anu-ar dan lim kit sial , tak payah nak bagi idea untuk terus lingkup , najib memang dah lembik , patut suruh berhenti saja .

      Delete
  5. kalau pembangkang kritik UMNO dan najib itu perkara biasa.Tapi kalau penyokong kuat UMNO no 1 dah kritik ini masaalah besar.
    kalau Tun M kritik bermakna satu impak yang negatif kpd UMNO dan Najib.
    Tun M maklum tentang perkara ini.
    Tetapi beliau tiada pilihan kerana Najib dah lupa daratan...

    ReplyDelete
  6. Setakad lupa daratan belum apa2 lagi. Anwar lupa lubang bini pi cari budak Cina baru lah hebat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KETUm nk rasa macam2 perisa...coklat.strawbery.mangga, blackbery.dsb.... perisa belacan dh kerap dah...

      Delete
  7. Khabarnya KETUMnuar pegi Israel hari ini.. naik jet peribadi..pura2 je ckp gi Turki
    cari jambu Israel plak kot..takpun betina Israel

    ReplyDelete
  8. Teguran tun tu. Teguran kasih syg.

    ReplyDelete
  9. dah umno memang tebal tradisi Melayunya. orang Melayu mewarisi semangat feudal yang tinggi. dahulu orang Melayu menyanjung raja. apabila muncul pemimpin politik, semangat orang Melayu masih sama. cuma mereka memindahkan sanjungan kepada pemimpin politik. presiden umno ditatang bagai raja. segala tutur katanya umpama titah yang tidak boleh dibantah. tun mahathir yang telah 22 tahun merasa dirajakan di dalam umno lebih tahu apa yang najib alami sekarang. sekiranya najib tidak mengambil ingatan teguran tun mahathir dan leka sebagai raja yang diiyakan segala kata-katanya, najib bakal berdepan masalah lebih kompleks. najib perlu lebih banyak memerah otak sendiri daripada menyerahkan segala persoalan kepada penasihat dan perunding. pembodek najib tidak faham pun apa yang dialami oleh seorang presiden umno dan perdana menteri. tun mahathir sering merungut dia keseorangan di puncak kuasa walaupun dia mempunyai lebih ramai pembodek berbanding dengan najib. boleh bayangkan bagaimana tun meletakkan dirinya di luar lingkungan pembodeknya sehingga dia merasa keseorangan. tun mahathir tidak melibatkan ahli keluarga dalam urusan politik sebagaimana pak lah (menantu dan isteri) dan najib (isteri, adik dan sepupu). tun mahathir melepaskan kuasa apabila orang mula berbisik. pak lah melepaskan kuasa selepas pendapaian terburuk umno dan bn pada pru 2008. pru 2013 menghasilkan keputusan lebih buruk bagi umno/bn tapi najib tidak menunjukkan sebarang peningkatan. maka tun mahathir terpaksa menegur secara terbuka.

    ReplyDelete