Friday, September 25, 2015

HANYA ORANG KURANG WARAS MENUDUH ZAHID RASIS... Bagaimana pula dengan Jamal dan Khairuddin...

Jika ada pihak yang menuduh Zahid bersiakap rasis memang buta sejarah. Menuduh Najib atau Muhyiddin rasis juga tidak patut.





Sejarah menunjukkan majoriti pemimpin UMNO tidak rasis atau anti cina malah mereka sangat memerlukan, mensejahterakan, menyelamatkan dan dalam beberapa kes mendahulukan orang cina.




Yang sukar dicari ialah pemimpin UMNO yang mengutamakan Melayu.

Janganlah ada pemimpin Melayu atau UMNO merasa bangga jika dituduh rasis. Tuduhan itu tidak megesahkan apa-apa pun sebagai "sangat Melayu" sedangkan hakikatnya mereka tidak.

Adakah orang seperti Jamal sekinchan yang disokong oleh pemimpin UMNO  boleh diiktiraf sebagai mewakili semangat Melayu yang tiada tolok bandingnya (?)

Adakah orang seperti Khairuddin itu tidak cintakan Melayu dan negaranya (?)

2 comments:

  1. yang banyak sekarang hanyalah keperbagaian pemimpin politik berbangsa melayu, berfungsi menurut ketua atasan, jika boss mereka langkah sumbang mereka menurut dgn rela sambil memuji boss2 mereka mempunyai kaedah kepimpinan terbaru untuk dijadikan contoh masa hadapan , boss2 mereka maksum tak boleh ditegur dibantah.


    yg memperjuangkan bumiputera memang ada, namun jumlahnya amat sedikit, nama2 dinyatakan admin diatas hanyalah pemimpin2 pemberat neraca timbangkannya menuju kearah liberal, barangkall asas perjuangan mereka sebagai tinta penulisan dalam perlembagaan bukan untuk dipacakkan sebagai tiangseri membina peradaban yg lebih baik untuk generasi akan datang.

    yg nampak jelas sekarang kaum lain memandang rendah kemampuan politik golongan bumiputera, sedangkan dlm bidang ekonomi kita telah tertinggal jauh kebelakangan.

    kalau nak cari silap mudah, yg penting bagaimana membetul keadaan huru-hara sistem politik dan ekonomi. sekiranya ada bahagian sistem yg rosak kena repair, dah teruk lupuskan ganti yg baru, seterusnya menaiktaraf menjadi berdaya maju.

    kena berani dlm melakukan perubahan untuk kebaikan, kita tahu kerosakan telah berlaku, adakah berdiam dapat menyelesaikan masalah?

    ReplyDelete
  2. mh370 dikatakan misteri dan mh17 malapetaka buatan manusia.

    barangkall kaedah ini sesuai penyaringan pemimpin mengkianati agama bangsa negara.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...