Google+ Followers

Monday, December 19, 2016

FINALE PM PAKATAN HARAPAN


Gelojoh benar yang nak tahu siapa sebenarnya PM calon Pakatan Harapan, dengan beberapa nama yang dicalonkan sebagai tes market sudah cukup betapa huruhara dan gelisahnya mereka.

Apa yang mereka tunggu,  Mukhriz dicalonkan PM....  Itulah harapan mereka supaya dapat idea dan modal kapankan BERSATU dan Tun Dr Mahathir  !!!


Agenda utama ialah untuk memperlekehkan calon dan meng adu domba.

Begitu juga dengan jumlah keahlian BERSATU dan cawangan2nya. Ghairah dan terkinja nak tahu.

Tujuan untuk memperlekeh dan dibanding bandingkan dengan jumlah keahlian umno, macam budak budak.

Mereka perlu belajar sejarah Islam bagaimana tentera Islam yang kecil dapat menewaskan musuh yang lebih besar.

Kepada yang tidak sabar kerana ada maksud jahat,  kepada yang menyeru nyeru kena tahu masa itu akan sampai juga bukan sekarang.

Jawapannya mudah,  umumkanlah terlebih dahulu Parlimen dibubarkan untuk tahu tanah tinggi rendah.

Ada berani (?)

28 comments:

  1. Siapapun yg nereka umumkan pasti tidak akan menyelesaukan pertkaian.... yg sorang mahu mukriz... yg sorang mahukan diri sendiri... yg satu lagi hanya calom mema gku... yang sorang lagi sebenarnya... tercicir... walaupun jawatannya bakal dipangku.... yang jadi mangsa adalah rakyat... yang dipermainkan. Silap haribulan yg nencadang jadi pencatur biar mana pun badut yg akan diketengahkan. Fakta bukan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang layak mencalonkan adalah pakatan Harapan+BERSATU dan penyokong mereka, tanda kesepakatan walaupun siapa.

      Apahal pendedak sebok?

      Delete
  2. Maaakkk aiii.. analogi samakan tentera iskam yg kocik ngan tentera lawan yg beso..... jauh ssgt analogi tuhhh... BERSATU bawa agenda murtad... ingat tu.... murtad ... tak yah umum ahli pooon tak apeee..... rakyat dah faham dahhh... kikikiki..

    ReplyDelete
    Replies
    1. selama umngok memerintah nie ade x melayu yang murtad? Agenda sapelak tu...banganng tu simpan kang anak cucu tahu...jgn tunjuk sgt makn dedak..

      Delete
  3. Boringnya kd punya analogi. Tentera Islam sikit dpt tewaskan tentera kafir yg ramai. Mak aiii! Kira bersatu cap bunga tu tentera Islam la ye. Nk lawan bn yang diibaratkan tentera kafir. Huekkk! Muntah hijau punya analogi. Nak kena senarai ke point2 dimana bersatu lari jauh sgt daripada identiti pejuang Islam? Kdpun dah tahu sebenarnya, tapu masa tulis tu dia lupa sekejap, almaklum la, kd kan melayu, biasa je kalau mudah lupa. Pengasas parti cap bunga punya kata2 tu. 'Malay dilemma' beb! Geli hati cara kd mengulas isu, namun seronok tengok aksi bagaimana kd cuba angkat taraf bersatu dn dap setinggi mungkin walaupun sebenarnya kd tahu bersatu bertaraf alas kaki kepad dap. Takpe kd, itulah yang awak percaya, itulah yang awak perjuangkan maka sempurnakanlah. Buat sehabis baik bro. Kalau terlingkup nanti jangan putus asa, bangun balik dan beli tongkat baru...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sembang xnak..berani suh najib bubar parlimen skang...kita tgk nti sape yg terlingkup...makan dedak puas2 dlu yea...

      Delete
    2. Jgn kata bubar parlimen, pemilihan dalam UMNO (Kueh PAU) pun Najib tak pernah & tak berani adakan. Dia jadi presiden parti & pm berdasarkan perlantikan bukan dipilih.

      Delete
  4. Umno BN bawa agenda menyamun dan menyonglap? Ingat, 2 orang dah kena jel di singapura, seroang lagi menunggu nasib. Semua nya directly related to wang rakyat malasia yang disamun.....

    Umno tak sedar ke yang kamu adalah KAFIR mengikut hadi PAS? Buktinya Amanat Hadi. Tak pernah satu buktipun yang BERSATU ada agenda murtad!!!!

    Tahap IQ 2.01 tahap tadika. Jadi nak kata bodoh masih budak kan? Kalau dewasa namanya bangsat dan tiada kredibiliti dan maruah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau betullah amanat hj hadi tu maknanya pengasas, presiden dan timbalan presiden bersatu sah2 jd kafir. Amanat tu keluar semasa mereka masih dalam umno beb! Bila pulak mereka mengucap semula? Alahai, amanat karooot maruuut begitupun awak percaya. Pendek akal betul. Kan ke tragedi memali berlaku zaman tun jd pm, awak lupa ke buta sejarah?

      Delete
    2. kira skang umno sume yang tinggal pemimpin sejati islam la yea? hahahahah...duit dalam akaun tu mana datang? belanja kemana? halal ke? islamnya lahhh...

      Delete
    3. Amanat Hadi Awang mengkafirkan UMNO telah meruntuhkan keukhuwan beribu-ribu keluarga, anak2 terbiar bila suami isteri bercerai, orang tua tidak mengaku anak, adik-beradik berumusuhan, & sahabat/jiran tetangga tidak bertegur sapa akibat berlainan ideologi politik. Kesian pada mereka2 yg telah meninggal dunia tak dapat buat U-Turn bila Hadi Awang bertukar haluan. Tun Mahathir tidak pernah mengecap murtad kepada sesama Islam.

      Delete
  5. Sejarah politik malaysia menghimpunkan banyak isu. Semuanya boleh selesai samada dalam masa singkat atau panjang. Isu politik mahathir vs najib ini juga isu yang akan selesai juga. Perpecahan umno hingga tertubuhnya semangat 46 juga akhirnya selesai dan mereka kembali kepada umno. Ini tidaklah bermaksud bila krisis mahathir vs najib ini selesai mahathir dan mukhriz kembali kepada umno. Tidak! Mahathir tidak perlu dan tidak akan kembali kepada umno kerana beliau perlu merasa di hujung usia bagaimana rasanya beraksi sebagai pembangkang! Jika dulu dalam kerajaan yang sama beliaulah pm, akan datang in shaa Allah dalam kerajaan ini juga beliau menjadi de facto (jika diizinkan oleh anwar dan kit siang?) pembangkang. Krisis akan berakhir dan melayu akan kembali bersatu. Pas kekal dalam pas tetapi dalam kabinet bn(ada yg kata tak logik?), bersatu tutup buku. Amanah hidup segan mati tak mahu dan daplah satu2nya parti pembangkang yang kekal kuat dan berpengaruh di kalangan bukan melayu.

    ReplyDelete
  6. Assalam Bro,sebenarnya UMNO tidak bermasalah TETAPI pemimpinnya yang mewujudkan masalah.Tak boleh nak selesai guna UMNO untuk melindung diri.Ini yang ramai ahli UMNO marah dan kecewa dengan sikap pemimpin.Banyak bercakap bohong dari yang benar.Kemudian umum seberapa banyak projek mega untuk mengelabui mata rakyat supaya rakyat terlupa kes RM 2.6 BILION .......

    ReplyDelete
  7. Kalau betullah amanat hj hadi tu maknanya pengasas, presiden dan timbalan presiden bersatu sah2 jd kafir.

    MEREKA DAH KELUAR DAN TIDAK MAHU MENJADI "KAFIR" LAGI. BASED ON YOUR STATEMENT YANG TINGGAL DALAM UMNO SEKARANG SAH MASIH LAGI KAFIR.....YOU EXPECT PEOPLE TO REMAIN KAFIR? DAH LAH "KAFIR", JADI PENYAMUN DAN PENYONGLAP WANG RAKYAT!

    Amanat tu keluar semasa mereka masih dalam umno beb!

    BETUL...TAPI MEREKAN KAN DAH KELUAR!

    Bila pulak mereka mengucap semula?

    MEREKA MASIH SOLAT WAKTU DAN SETIAP KALI SOLAT KITA berASHHADUAALA......MEREKA TIDAK PERNAH PUN ISTIHAR KELUAR ISLAM DAN MENGAKU MEREKA MURTAD......SO DO NOT TALK SHIT

    Alahai, amanat karooot maruuut begitupun awak percaya. Pendek akal betul.

    YANG PENDEK AKAL KAMU SENDIRI. KAMU YANG PERCAYA ORANG YANG TINGGAL UMNO MASIH KAFIR DAN BELUM MENGUCAP.....ITULAH....AK BERDISKUSI GUNA OTAK, JANGAN MASIH TAHAP TADIKA

    Kan ke tragedi memali berlaku zaman tun jd pm, awak lupa ke buta sejarah?

    BETUL, SAYA TAK LUPA DAN TAK BUTA SEJARAH. SAYA SEUSIA MALAYA MERDEKA. SAYA DAH BACA BUKU HAL2 MEMALI. TUN MUSA CAKAP INI ITU. BUKU "FRANKLY SPEAKING" PENUH PENIPUAN. DITEMPLAK TUN PASAL RESIGNING FROM CABINET....TERNYATA MUSA PENIPU....SAPA MALU SEKARANG.

    DULU KAMU KATA ORANG FITNAH NAJIB. DERMA KONONNYA DERMA ANAK RAJA ARAB. TUDUH FOREIGN INTERFERENCE. SEKARANG, YANG DIJEL DI SINGAPURA PASAL APA? SAYA BERANI KATA YANG AKAN SELAMAT RAKYAT MALAYSIA ADALAH KEPUTUSAN BEBERAPA KES2 MAHKAMAH DILUAR NEGARA. NAK HARAPKAN MACC, BANK NEGARA, AG, AUDITOR GENERAL, PRDM....KIRIM SALAM....

    WALLAHUAKLAM

    ReplyDelete
  8. Tak perlu berhujah panjang, umumkan dulu bubar Parlimen..

    Yang tu pun tergagap gagap, ada hati nak sembang kencang.

    ReplyDelete
  9. Najib’s foolhardiness leads to chaotic Malaysia. He becomes so hopeless that he and his henchmen MUST RELY ON STEALTH to keep their positions of power. The Malaysians need to fear and fend for their own “lives”. He is gambling with all Malaysians lives and we may kick the bucket because of his political recklessness.
     
    How much is enough? How long must we suffer? Will this blatant thievery acts never end? Najib is all determined to STICK IT OUT because he has too much ridding on the outcome. He runs his administration, ensures full lid on cabinet ministers and with the help of AG Apandi and IGP Khalid blocking every investigations into IMDB and SRC scandals that operate like bandits under their secret stings. Not to forget the scandalous submarine purchase, Altantuya and Hussein Najidi’s murder, Bala’s mysterious death and many others. The IMDB and SRC loots that's at stake belongs to the Malaysian taxpayer's. Where the hell are the down and dirty, no-holds-barred investigations that will jail these criminals and fire those responsible?
     
    Other than his ex-premier mentor Mahathir and those aligned to him (who were later sacked and or suspended from UMNO) and the oppositions leaders who trained their criticisms on Najib, no one speaks of concerns and consequences from his administration. We are lucky if they even acknowledge that something might be amiss within this devil's-own-brew of what most refer to as Najib’s kleptocratic leadership in Putrajaya.

    The Parliament has been a FAILURE for nearly the entire term of the self- proclaimed kleptocratic Najib. FAILURE in this case meaning cowardice in the face of the najib’s administration, and all his lackeys including but not limited to oxford trained, in each and every one of their illegal endeavours in which they are insisting is 'THE DEMOCRATICALLY ELECTED GOVERNMENT IS UNDER ATTACK BY TRAITORS AND OPPOSITIONS BACKED BY FOREIGNERS’.

    The recent PAU give them the platform of opportunity to hit and damn those opposing Najib. The usual race and religious cards, for all purpose and intent, are all out to create animosity between races and religious beliefs in the Malaysian population. Other than those anti Najib MPs, open acts of thievery were never declared by lackey MPs from BN ruling party. Instead the parliament gave a blank check and a License-to-Kill to Najib and then ran away. Will this cowardly act never or ever be corrected either? If so When!
     
    Most of all Malaysians cannot let this last desperate roll-of-the-dice, being perpetrated by occupants of Najib’s kleptocratic Putrajaya administration and become the final death plaything for this nation's once proud efforts (by the first four premiers) to try and build on civilization for the last 50 odd years, instead of merely crushing it!

    Thus, it is not easy for Najib to dissolve the parliamenent

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam pak rahman 2.

      Very well written indeed.

      Keep it up and on.

      Salam perjuangan.

      Delete
  10. ahli2 umno, adakah ini fitnah? kalau fitnah bawalah ke mahkamah.

    UMNO CIVIL WAR REIGNITES – SHOCK EXPOSE! NAJIB HANDED ME SO MANY FAT CHEQUES FROM HIS RM2.6BIL AMBANK A/C, I CAN’T EVEN REMEMBER HOW MANY – UMNO DIVISION SECRETARY

    ReplyDelete
  11. Apa pon hujah pro BN, Najib mesti dinyahkan dari kepimpinan negara untuk diheret ke mahkamah. Biar mahkamah yg tentukan samada dia bersalah atau tidak. Bukannya pendakwaraya.

    Ayoh kita tegakkan keadilan.

    ReplyDelete
  12. 100% setuju dengan komen KD kali ini.

    Kunci gelanggang di tangan Najib. Beliau yang masih belum mahu membuka gelanggang itu sedangkan para macainya menayangkan kekuatan macam budak-budak.

    Kalau masuk pertandingan gusti tak perlulah nak tayang otot berketul-ketul di tepi gelanggang. Masuk gelanggang terus. Pemenang ditentukan di dalam gelanggang dan bukan di tepi.

    In shaa Allah UMNO-BN akan tewas kali ini demi kebaikan semua. Aamiin.

    ReplyDelete
  13. Apa hal dengan Ibrahim Ali ini? Dia ni lalang ke?

    ReplyDelete
  14. semoga KD dan mahathir cepat mati macam din turtle supaya tidak terjadinya adu domba yang berterusan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro,

      Justo has been released from thai prison. Will be back to his jome country switzerland. Are you interested in this news? In fact we are very very excited........the beginning of the end...tick tock tick tock

      Delete
    2. Sekiranya kamu berani mendoakan kematian orang lain, maka beranilah berhadapan dengan kehendak Allah sekiranya Allah kehendaki agar yang berdoa itu yang mati dulu kerana ia adalah yang sebenarnya terbaik untuk umat Muslimin di Malaysia ini.

      Lebih teruk lagi sekiranya ia mati di dalam keadaan suul-khatimah.

      Delete
    3. Sdra john doe...

      Jelas sekali betapa busuk hatinya Kejora hingga tergamak mengutuk pada orang dah meninggal. Adakah perangai begini boleh diandalkan sebagai contoh terbaik...???

      Delete
  15. 11.28,

    Allah maha mengetahui. Anda jangan takbur dan dengki.

    Laillahailla anta subhanakainni kuntuminazzalimiin

    ReplyDelete
  16. Tuan admin KD,

    Mohon tuan betulkan jam tuan. Boleh buat pembaca pening jam brp sebenarnya ulasan dihantar.

    ReplyDelete