Tuesday, May 2, 2023

kaji profile syarikat

 

APA YANG BEST



Apa yang bestnya QM? 

Banyak.....

Aku share apa yang terlintas... 


Pertama, aku dah terlibat dengan emas 6 tahun sebelum dengan QM.

Emas direct dari kilang, dengan public gold, hello gold dan dengan yang scam pun pernah terlibat.

Ertinya dah agak faham dengan yang scam dan yang sah.

Tetapi bisnes is bisnes, ada risiko untung rugi, tidak ada jaminan selagi mana ia hanya rekaan manusia.... 


Apabila terjumpa QM, dua minggu aku study kecil, banyak soalan kepada beberapa consultant, semua soalan terjawab dengan baik oleh salah seoang dari nya, PALING menarik dia tidak bersikap mendesak sebaliknya aku yang tawar diri untuk sertai dengan satu amaun kecil bertujuan untuk memahami proses sistem. 

Satu sistem yang tidak ujud pada mana mana syarikat emas sebelum ini kerana ia agak lengkap, lebih lengkap, lebih detail, lebih Telus dan lebih mudah dari sistem internet banking. 



Bersambung... 


https://my.quantummetal.com/register?_inviteCode=qm%3a%2f%2fcustomer%2fB48985B7-0880-4E68-B5D0-2CB2CF03F42C




Aku ambil masa sebulan juga untuk kaji profile syarikat QM kerana itulah segala galanya yang perlu dibuat, dah banyak kali terkena dengan syarikat yang tipu fakta dan akhirnya kecundang.


Dalam masa yang sama aku mula tambah modal dan tidak dapat di elakan terdapat beberapa follower setia yang akan ikut apa sahaja aku buat, follower setia yang selalu make money bila bersama ku. Mereka sertai tanpa banyak soal....\

Masa kami sertai awal 2020 adalah bermulanya PKP..

Masa itu banyak usahawan terasa bahang pkp. ramai yang hilang pekerjaan, daya tunai berkurangan termasuklah aku yang terjejas dengan bisnes asal...


Rezeki tidak salah alamat.. semasa covid19 bermula. harga emas mula melambung semula dan keuntungan segera pada masa itu, lebih kurang selepas sebulan sertai mencecah 60%..

Tentunyas satu pelaburan yang amat berbaloi...banyak membantu ketika sumber pendapatan di era pkp jatuh merudum.

Mulai hari itu pendapatan terus meningkat dan lebih ramai menyertai, dalam masa yang singkat ribuan telah sertai dalam rangkaian aku. hari ini seluruh network mencecah 10 ribu orang..


Keseluruhan penyertaaan di QM seluruh dunia dari semua rangkaian sudah melebihi 500 ribu.


Lebih kruang 70 Dealer Consultant dan 5 Dealer Developer sedang meneruskan usaha mereka untuk menjadi Merchant pertama dalam rangkaian.


bersambung...


https://vt.tiktok.com/ZS8w4R48j/ 




INFRINGEMENT OF QUANTUM METAL’S NAME, TRADEMARK, LOGO AND GOODWILL

QUANTUM METAL SDN BHD (“QMSB”) wishes to alert the public that there has been unauthorised individual infringes of QMSB logo, name, and goodwill, by representing himself as part of QMSB to scam the public with false investments and taking illegal deposit.
QMSB takes this matter seriously and has lodged a report to police and relevant authorities for an immediate action to be taken. QMSB would like to alert the public that: –
(a) QMSB has never required its customer to make payment through any individual’s bank accounts.
(b) QMSB will not hesitate to act against anyone who infringe and misused of QMSB’s identity, logo, name, and goodwill.
We appreciate the cooperation from the public to alert QMSB if noted any infringement or unauthorised use of QMSB name and product. QMSB urge the public to be cautious avoid being a victim of scam.
Date Of This Notice: 6 April 2023

CLARIFICATION / NOTICE – TAWARRUQ CONCEPT FOR PRODUCTS

QUANTUM METAL SDN BHD (“QMSB”) wishes to clarify that currently, all its products are based on Shariah Concept, the Shariah Compliant Products is based on guidance and advice from reputable Independent Shariah Advisor. As such, products that require compliance with TAWARRUQ CONCEPT will be provided with the right shariah compliance process with proper guidance from Shariah Advisor(s).
QMSB wishes to reiterate that customer purchase of gold should be properly evaluated by the customer’s own financial ability in view that gold is just like any other products, its prices can fluctuate, subjected to many other market factors which means there is risk and profit is not guaranteed.


All expenses pertaining to the compliance with Shariah Requirements have always been undertaken by QMSB, this remains unchanged.
The latest product sheet that has been reviewed and advised by the Shariah Advisors, these documents are available on the website, should you require any assistance on this, please contact email: care@qbeb.org.


On another note, regarding the Shariah Pronouncements issued by the Independent Shariah Consultant(s) for QMSB products, it is subjected to periodic review. In this regard, QMSB wishes to highlight that in effort to ensure good and effective advisory services for compliance purpose, proper review will be performed from time to time, to assess if any improvement is required.
Date Of This Notice: 7 April 2023



1 comment:

  1. Dolu suka berjubo sekarang suka fitnah..!!

    Mentaliti pH/UMNo tuduh dah fitnah dolu, fakta dan bukti kemudian cerita..!! Seperti fitnah Bossku dalam kes 1MDB masih di jaja.. tapi rakyat dah meluat fitnah jijik ini..!!

    Brother Anwar Bin Ibrahim telah membuat tuduhan palsu mengenai penyelewengan dana awam sebanyak RM600 bilion, yang dikurangkan kepada RM530 bilion, dan kemudian kepada RM92.5 bilion, kemudian kepada RM4.5 bilion, dan akhirnya kepada hanya RM300 juta.

    Lagi pelik bukan sahaja angka itu terus berubah, malah ceritanya juga terus berubah: daripada Muhyiddin Yassin mencuri wang rakyat kepada Muhyiddin menerima rasuah dan sogokan. Akhirnya, apabila Muhyiddin ditangkap didakwa, ia bukan kerana penyelewengan, rasuah atau rasuah, ia adalah kerana salah guna kuasa.

    Muhyiddin yang di fitnah meluluskan inisiatif Kementerian Kewangan (MoF) yang dipanggil ‘Projek JanaWibawa’, yang merupakan rancangan ekonomi untuk membantu kontraktor Bumiputera yang berada dalam kesusahan daripada muflis. Muhyiddin tidak bertanggungjawab ke atas Projek JanaWibawa, MoF adalah, dan beliau juga tidak mempunyai kuasa kelulusan.

    Jadi bagaimana Muhyiddin boleh menyalahgunakan kuasa yang dia tidak ada?

    Muhyiddin selanjutnya didakwa kerana meluluskan rayuan Yayasan Al-Bukhary mengenai status pengecualian cukainya, yang telah dibatalkan oleh Menteri Kewangan ketika itu Lim Guan Eng semasa pemerintahan Pakatan Harapan.

    Bagaimanapun, kedua-dua Anwar dan Guan Eng telah menafikan perkara ini. Dalam kes itu, bagaimana Muhyiddin boleh dituduh melakukan jenayah salah guna kuasa kerana meluluskan rayuan Yayasan Al-Bukhary terhadap status pengecualian cukainya jika status pengecualian cukai itu tidak pernah ditarik balik?

    Perkembangan yang lebih menarik turut berlaku dalam Semakan Kehakiman yang melibatkan akaun bank BERSATU.

    Pertama, SPRM merampas akaun bank BERSATU tanpa memaklumkan BERSATU. SPRM telah mendakwa BERSATU menerima wang daripada sumber rasuah dan atas sebab itu akaun mereka boleh dibekukan.

    Bagaimanapun, sehingga hari ini BERSATU tidak didakwa atas sebarang kesalahan. Lebih menarik ialah hakikat bahawa SPRM kini terdedah kerana menghalang dan campur tangan dalam pentadbiran atau perjalanan keadilan.

    Hanya dalam Kerajaan Perpaduan Malaysia PH/ mentaliti korup fitnah Umno perkara sebegini boleh berlaku!

    Celah mana yang dikatakan penyalahgunaan kuasa?

    ReplyDelete

SATUS QM TERKINI

  Sejak Disember 2023 agak kecoh di medsos dan berlarutan hingga sekarang. Masing masing yang peka berkenaan perkembangan QM mungkin tidak p...