Saturday, October 8, 2011

KPN letak jawatan - sila masuk politik bodoh

Dalam keadaan sekarang Najib patut buat kejutan dengan pindaan perlembagaan dengan menyerahkan kuasanya kepada kaum Cina sebagai Perdana Menteri untuk memerintah negara bagi mempercepatkan keadilan dan memakmurkan ekonomi.

Belanjawan yang lepas adakah ada perbezaan besar yang akan dilaksanakan untuk meningkatkan ekonomi orang Melayu dan mengembangkan syiar dan undang2 Islam pada tempat dan kadar yang sesuai, seolah-olah belanjawan tersebut datangnya dari seorang PM tanpa 'bangsa'.

Ini juga selaras dengan dasar PAS sekarang yang memberi keutamaan kepada kaum Cina dan mempermudahkan dasar kebajikan dilaksanakan.

Masing-masing berkeyakinan, berkiblat, undi kaum cina terpenting dan penentu kepada kemenangan parti masing-masing. Undang-undangg Allah untuk dilaksana kena minta restu kaum Cina terlebih dahulu. Elok sangat kalau kuasa cerai pun diserah kepada kaum wanita  ( isteri ) jika Menteri lelaki sudahpun digelar Datin Sri.

Bukan setakat Presiden kedua-dua parti mencurah rasa kasih dan sayang kepada DAP dan MCA, tetapi Datin Sri Menteri KDN pun cukup sopan dan berlemah lembut dalam soal kepolisian negara.

Polis menghina mahkamah kerana tidak melaksanakan tindakan kepada senarai pemimpin yang dilarang berada di Kuala Lumpur pada hari demonstrasi haram sebaliknya anggota polis yang melakukan sedikit kesilapan dalam tugas mahu didera, disasar dan dijadikan kambing hitam politik polis untuk memutihkan Menteri dayus dan pondan. Ketua Polis Negara elok letak jawatan dan masuk politik.

................

Saranan di atas sangat pendek tetapi berterus terang, pembaca lain mungkin boleh memahaminya...

Apakah hak rakyat berbeza mengikut status?
Undang2 melayan warganegara mengikut berapa banyak duit mereka ada, berapa besar pangkat mereka dan berapa luas pengaruh mereka dan apa bangsanya?

8 comments:

  1. Kita tak boleh terus salahkan Polis dan KDN dalam hal belum ada tindakan kepada puak2 ambiga dan kumpulan penyokong bersih.2 kerana polis dah serahkan kertas siasatan kepada Peguam negara. jadi pihak peguam negaralah yang patut menjelaskan kenapa lambat sangat nak ambik tindakan terhadap ambiga & geng

    ReplyDelete
  2. hishamuddin dan dani patail memang pundek
    kes geng kepala lembu dengan cepat dan pantas engkau boleh kaitkan kes,tukang tengok pun kena denda rm 2000.tak melanggar perintah mahkamah pun,tak langgar titah agung pun,tak engkar arahan polis pun.inilah yg dikatakan babi bin babi,undang undang pilih bulu.pukimak betol.mana keadilan mana keluhuran undang undang

    ReplyDelete
  3. kepada semua anggota polis ikut nasihat pendekar bujang lapuk.jika nampak rompakan,demonstrasi,lumba kereta motor,samun perlakuan jenayah,anggap dan pandang tempat lain buat2 tak nampak.INI SEMUA COOBAAN.Sah dapat naik pangkat dan sempat sampai pencen.biar pegawai yang uruskan

    ReplyDelete
  4. KPN sewajar mempertahan aggotanya kerana 'human error' ketika kecemasan lebih2 lagi demonstrasi haram sudah cukup alasan bahaewa segala kemungkinan akan berlaku.

    Pihak hospital kenapa tidak menutup pintu pagar memghalang kemasukan kumpulan haram sebaliknya sengaja memberi peluang untuk mereka masuk dan berlindung?

    ReplyDelete
  5. Pisau kata " Ambiga haram jadah tu bebas pulak? la ni dok kalut pi dakwa polis,banggang ka apa ni"

    Read more: http://www.pisau.net/#ixzz1aFNNVdsL

    ReplyDelete
  6. kalau kita serahkan kaum cina jadi pm,habis le org melayu,cuba kita tengok kat penang apa dah jadi skg ni.negara kita ni tanah melayu fikir le cikit.apa le nak dibanggakankaum cina,dia pendatang.tahniah saya ucapkan kpd ketua polis negara kerana menjalankan tugas dengan cermelang,terutamanya pada perhimpunan bersih.harapan saya samuga org melayu bersatu kembali

    ReplyDelete
  7. tol tu, kerajaan dah makin bodoh sekarang, nak pijak sampai mampus penjawat awam, ko tengoklah nanti, bn mampusla, itu pun nak naya orang bawah, arahan dari atas tapi yang mampus orang bawah, menteri bodoh, nak cari salah orang bawah je, tak kesian ke oarang bertugas siang malam tapi kena tindakan, cuba rasai apa anda rasa, jawab.

    ReplyDelete
  8. menteri kerajaan yg perlu bertindak tegas, bagi kat pondan. kpn serupa lembu dicucuk telinga ikut arahan pondan, k/t salah sikit nak didera habis-habisan. semua keputusan ikut telunjuk pihak bahalul tentunya tidak melindungi petugas yg bertungkul lumus siang malam..

    ReplyDelete