Sunday, June 8, 2014

Khaled Nordin diam ubi atau diam besi?

Kerajaan Negeri Johor berperang dengan siapa? - dengan rakyatnya sendiri atau rakyat luar..bagi aku simple sahaja - kalau rakyat Johor setuju, pendapat orang luar tak penting.

Cuma untuk orang Melayu Johor, ingatlah !!! kalau rasa UMNO Johor tak betul, pilihanraya akan datang kita tukar kepada DAP !!

Apakah ada beza UMNO kini dan DAP kini dan selamanya terhadap orang Melayu ??

Untuk membetulkan Kerajaan Negeri Johor apakah perlu PM campurtangan?

Setakat mana relevannya PM campurtangan kalau di JPM sendiri banyak benda tak betul?

Rakyat Jadi Piiniiinngg..


Khaled Nordin berperwatakkan lebih banyak diam dari bercakap - kenyataan2 politiknya agak mendatar.

Kini diam2nya - diam diam ubi atau diam2 besi?
Gambar-Latif Bandi adalah Exco Kerajaan Tempatan.

12 comments:

  1. kluangdiamond setuju tak dengan penubuhan LPHJ dimana Sultan Johor hanya menjadi antara ahli dan penasihat?

    ReplyDelete
  2. kluangdiamond cuma perlu jawab setuju atau tidak pertanyaan di atas
    jika jawapannya tidak

    pala boto lah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 204 dan 205 adalah orang Najib - dia panas sampai ke telor...terus sampai ke jubor. Aku nasihat dia pergi servis dengan anwar - 50% diskaun.

      Delete
  3. najib x panas pun pasal penubuhan LPHJ oleh itu kepada anon 218...

    pala boto lah!

    ReplyDelete
  4. ini blog RBA menyamar jadi melayu konon prihatin beri teguran dan kritikan membina pada pemimpin UMNO itu dan ini

    kaler merah berpisah tiada!

    pala boto lah!

    ReplyDelete
  5. setuju. biar sultan lebih tahu apa jadi kt johor. lagipun dia tntu ambik brt akan kbajikan rakyat

    ReplyDelete
  6. ini blog RBA menyamar jadi melayu nak laga-lagakan pembaca melayu dgn pemimpin melayu UMNO

    kaler merah berpisah tiada!

    pala boto lah!

    ReplyDelete
  7. Melayu lingkup, berantakan, berpecah tak perlu RBA campurtangan pun. sesama Melayu dah cukup untuk saling bunuh membunuh,
    RBA dan konconya hanya cuci tangan.

    Escapism Melayu bila kena kritik ialah RBA? Takat tu je lah otak yang ada !!

    ReplyDelete
  8. INI PUN STATEMENT RBA JUGAK KE ...PALA BOTO LAH


    Kuala Lumpur 7 Jun - Menteri Besar Johor, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin disaran merujuk kepada Mahkamah Persekutuan berhubung kesahihan Rang Undang-undang Penubuhan Lembaga Perumahan dan Hartanah Johor di bawah Perkara 128 Perlembagaan Persekutuan.
    Pengamal undang-undang, Kamarudin Ahmad berkata, langkah berkenaan bagi memastikan kerajaan negeri Johor dapat mengelakkan undang-undang tersebut daripada dicabar oleh rakyat.
    "Saya percaya kerajaan negeri Johor akan kalah sekiranya undang-undang ini dicabar di mahkamah kerana melanggar Perlembagaan Persekutuan iaitu peranan raja sebagai ketua agama Islam dalam negerinya.
    "Sehubungan itu, Perkara 39 Perlembagaan Persekutuan memperuntukkan kuasa pemerintah dijalankan oleh jemaah menteri pada peringkat Kerajaan Persekutuan dan oleh majlis mesyuarat kerajaan negeri pada peringkat negeri," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.
    Beliau mengulas cadangan kerajaan negeri Johor untuk membentangkan satu rang undang-undang baharu dalam sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor Isnin ini yang akan memberi kuasa kepada Sultan Johor untuk terlibat secara langsung dalam pentadbiran kerajaan negeri.
    Kamarudin yang memiliki firma guaman Kamarudin & Partners merupakan aktivis yang banyak memperjuangkan isu-isu di negeri Selangor antaranya subsidi air percuma, bantuan ibu tunggal dan juga pemindahan aset-aset Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS).
    Menurut Kamarudin, sekiranya rang undang-undang itu diluluskan Isnin ini dengan memberi kuasa pentadbiran kepada Sultan Johor, maka rakyat Johor boleh mencabar undang-undang tersebut.
    "Prosedur mencabarnya ialah melalui permohonan semakan kehakiman di Mahkamah Tinggi Johor Bahru atau pun Kuala Lumpur. Dengan prosedur semakan kehakiman, Hakim Mahkamah Tinggi akan menentukan sama ada undang-undang tersebut sahih atau tidak," katanya.- Utusan Malaysia online

    ReplyDelete
  9. "Melayu lingkup, berantakan, berpecah tak perlu RBA campurtangan pun. sesama Melayu dah cukup untuk saling bunuh membunuh,
    RBA dan konconya hanya cuci tangan."

    ayat standard RBA utk mengalih pandangan org lain, hikhikhikhik

    "Escapism Melayu bila kena kritik ialah RBA? Takat tu je lah otak yang ada !!"

    sebab melayu ada otak dia mengesyaki RBA, hikhikhikhik
    orang melayu majoriti beragama Islam, mereka harus selalu was-was
    jangan suka menyondol macam babi
    samalah tu dgn maksud jgn percaya membabi buta ayat standard RBA nak mengalih pandangan org lain
    hikhikhikhik

    ReplyDelete
  10. kamarudin ahmad, puad zarkashi & konco2nya ialah melayu BEBAL suka melatah & suka fikir bukan2 tentang tuanku Sultan Johor

    melayu jenis camni kluangdiamond sokong & suka tak?

    ReplyDelete