Sunday, June 1, 2014

Benih di Teluk Intan Tak boleh jadi model 2018

KEMASKINI 6.30 PTG

1. KEMENANGAN BN ATAS PERTAMBAHAN UNDI DARI CINA DAN INDIA
2. UNDI MELAYU MEROSOT 3%

ITU SATU BERITA MAUT UNTUK UMNO.

Kemenangan BN berdasarkan:
1. Protes ahli2 PAS terhadap Dyana yang menolak hudud
2. Arahan jelas dari pemimpin atasan PAS.

Kekalahan DAP berdasarkan:
1. Calon DAP adalah calon peribadi Lim Kit Siang
2. Protes ahli DAP kerana calon sewajarnya diketepikan
3. Protes seterusnya kertas undi dirosakkan
4. Protes dengan tidak keluar mengundi
5. Calon tidak berwibawa, ada bau Perkasa dan DNA UMNO.


Mana letaknya  kekuatan BN?  Mah Siew Kong menang bukan atas kapasiti kewibawaan dirinya, atau partinya dan ini akan diangkat menjadi Menteri !!! Boleh ke di agak prestasinya kelak ?

Jika faktor 'nasib' ini mahu dijaja hingga ke PRU14 semestinya kita sudah tahu di mana nasib BN.

UMNO hanya dianggap bernafas semula jika mampu menang dan merampas mana-mana kawasan PAS di PRK  akan datang !! Sudah bersediakah...atau masih sedang merayakan kemenangan nasib di Teluk Intan.

2 comments:

  1. PRK Teluk Intan undi Melayu utk DAP meningkat 3%,mana mungkin ada pengudi Pas memboikot Dyana.Pas adalah parti assobiyah tulin,kalau tolak Hudud pun atau berpakaian tidak menutup aurat dari geng mereka itu tidak menjadi masalah dan tidak di kira tidak Islamik.Orang Melayu suka mendewakan celebrity,Dyana sudah mereka anggap sebagai celebrity,jadi lebih ramai Melayu yg undi Dyana,seperti mana berlaku kepada Wan Azizah di PRK Kajang.Masa depan Melayu beransur-ansur suram kerana kesukaan mereka kepada hiburan,mereka tak kesah mengundi calun dan parti yg mahau memperjuangkan menghapuskan keistimewaan meraka ,asalakan yg di undi itu adalah 'celebrity'.

    ReplyDelete
  2. In his early assessment of the by-election which saw DAP candidate Dyana Sofya Mohd Daud losing by a razor thin majority of 238 votes against Barisan Nasional's Datuk Mah Siew Keong, Ong said the party's support among Malay voters in Teluk Intan increased from 25% in GE13 to 28%.
    "In six Malay majority polling stations, the DAP experienced small increases in the overall support ranging from 0.7% to 3.4%, an encouraging sign given that we were not expecting the Malay support to increase," he said.
    But support from the Chinese community, DAP's traditional vote bank, fell by 15%, from 85% in last year's national polls to 70% in the by-election year, which Ong termed as the "most pessimistic" projection.

    ReplyDelete

SATUS QM TERKINI

  Sejak Disember 2023 agak kecoh di medsos dan berlarutan hingga sekarang. Masing masing yang peka berkenaan perkembangan QM mungkin tidak p...