Friday, June 6, 2014

najib sebagai PM - kesilapan Mahathir

suara minta najib berundur bukan seorang..lebih dari satu

kenapa minta najib berundur....semangat juang melayunya pudar

siapa layak ganti najib? .... asalkan bukan kj atau hishamuddin

kenapa bukan kj? ... kita tidak mahu tambah si kitol

kenapa bukan hisham?....kita tidak mahu diceroboh kali kedua

mahathir mengaku kesilapannya membawa masuk anwar, apakah mahathir juga melakukan kesilapan dlm membuat "endorsement" ke atas najib?

kita sayangkan najib, kita tidak mahu najib melakukan kesilapan sepertimana mahathir melakukan pelbagai kesilapan selama 22 tahun.
kita sayangkan najib, kita tidak mahu selepass 22 tahun, najib baru sedar kegagalannya dan minta maaf spt nik aziz.

ambillah contoh paklah..berundur bukan bererti kalah, mengalah bukan bererti tidak gagah...berundur menebus kesilapan, berundur sebagai tanda orang bermaruah, pemimpin berhemah.

pemimpin datang dan pergi, yg penting ialah parti, bangsanya, ugamanya, negaranya.





20 comments:

  1. Accountability tiada dalam kamus pemimpin Malaysia.

    ReplyDelete
  2. Hang ada calon ka yg bole mmenuhi khendak hang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang ada najib sorang saja ka? Kesian...selalu sangat makan roti canai kosong, mulakan sekarang mkn roti canai telor! !!

      Delete
  3. Tapi dlm umno tiada calon yg bijak..semuanya penyamun.umno mmg celaka.lgpun umno penuh dgn mamak yg menyamar melayu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelah bro...anon ni memang babi. Itu pasal main sondol....

      Delete
  4. Setuju sangat najib diundurkan. Buat seketika biarkan muhyiddin meneruskan perjuangan. Umno lakukan perubahan drastik dlm memilih pemimpin dan mekanisma pemilihan serta merta. Berikan peluang kepimpinan kpd muka muka baru yg naik meniti anak tangga umno dan yg memenuhi matlamat penubuhan umno. Pasti ada pemimpin begitu dlm umno.

    ReplyDelete
  5. OI anon 9.06am, lu punya ekoq ni si PENDATANG KAPIRDAJAL PENGGANAS SODOM Red BeanBANGKAI-CELAKA aaahh?! Lu JGN. nak hina kutuk UMNO dan India Muslim ('mamak') mcm. si RASIS!

    PI MAMPOS lu punya ekoq kat KANDANG DAPBANGKAICELAKA-si-RASIS-no-1!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju.......kasi dia makan sama itu ekor pendek

      Delete
  6. KD, tak semua pemimipin adalah sempurna - walau aku tak setuju dgn. semua yg. YAB PM dan Ayahanda Tun kita buat atau cakap, tapi JASA mereka lebih besar dr. KESILAPAN mereka. Itulah budaya Melayu nenek moyang kita (tapi kita harus menentang agenda si puak Islam/Melayu LIBERAL-PENYANGAK yg. mengelilingi mereka) ! Bahkan kat Barat pun, pemimpin yg. sungguh DAJAL spt. Bush/Blair/Obama yg. asyik menyerang Dunia Islam dan membunuh umat Islam dlm. Genosid yg. makin meningkat, pun boleh terus memerintah – tak juga dilucutkan jawatan!

    Apalagi, YAB PM kita adalah anak yatim yg. disyaki diANIAYA dgn. KEJAM! Besar kemungkinan, BAPA-BAPA KEMERDEKAAN/PEMBANGUNAN Tanah Melayu TERCINTA kita, Allahyarham-Allahyarham PM Tun Abdul Razak Hussein (bapa YB PM kita) dan TPM Tun Dr. Ismail Abdul Rahman, diracuni CIA-MI6-Mossad (keduanya di tahun 1973 dan 1976 di usia muda 50an, dari kanser termasuk Leukimia, yang juga sejenis kanser dalam darah atau tulang, dengan seorang doktor British yang SAMA, dgn. bantuan PENGKHIANAT tempatan). Barat-ZIONIS/Israel juga adalah sekutu kuat PAP-DAPBANGKAI/PKRSODOM (lihat di -http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, Wednesday, September 2, 2009); dan kanser/sakit jantung dsbnya, juga telah dibuktikan sebagai MO utama penjajah Barat-ZIONIS yg. diketuai CIA-MI6-Mossad, untuk menghapuskan pejuang Islam/Bumiputera yang nationalis di “ Dunia Ketiga“ (dan zaman sekarang , terutamanya pemimpin Islam yang nasionalis) - sila lihat http://www.globalresearch.ca/the-cia-has-attempted-to-assassinate-50-foreign-leaders-including-chavez/5326864.

    Ini ialah kerana, Allahyarham-Allahyarham Tun Abdul Razak dan Tun Dr. Ismail juga adalah musuh utama PENDATANG/PENCEROBOH Cina DAPBANGKAI-PAP dan penajanya, penjajah Barat-ZIONIS itu, kerana mereka begitu TEGAS menjatuhkan Cina DAPBANGKAI yang merusuh dengan GANAS dalam 13 Mei 1969 (rusuhan 13 Mei yg. sungguh BUAS ini juga disyaki didalangi PAP-Gerakan-CIA/MI6/Mossad). Dan juga kerana BAPA-BAPA KEMERDEKAAN/PEMBANGUNAN tercinta kita ini melancarkan DEB, FELDA, RISDA, PETRONAS dsbnya, yg.memperjuangkan hak Bumiputera Islam/Melayu dan Bumiputera lain, dengan amat BERANI dan TEGAS.

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sayang mse tun m jd pm semua menteri sibuk ngn artis jer....smpi kebanyakan dr mereka br binikn artis smpi lupa mempelajari mnguruskn negara melalui tun, yg nmpak berbakat pun rupenye peliwat nk jew warak. Sekarang ni negarA mcm anak ayam yg kehilangan ibu , x ada arah tuju semua dengar penasihat 6 jahanam. Pm sekarang x punya akal yg brilliant cm tun m, rrasanye kalu pm sekarang ni hendle kegawatan ekonomi taun 97 98 mau da jual negara ni kt singapore

      Delete
  7. Najib turun! Turun Najib!
    Hishammuddin turun! Turun Hishammuddin!
    KJ turun! Turun KJ!

    Demi Agama, Bangsa dan Tanahair! Najib Turun! Hishammuddin turun! KJ turun!

    ReplyDelete
  8. Najib turun! Turun Najib!
    Hishammuddin turun! Turun Hishammuddin!
    KJ turun! Turun KJ!

    Demi Agama, Bangsa dan Tanahair! Najib Turun! Hishammuddin turun! KJ turun!

    ReplyDelete
  9. Aku memang ada rasa kecewa dgn umno
    Tapi aku tetap sokong umno
    Kenapa..
    Sebab dap lagi cibai..
    Sebab pkr lagi carca marba
    Sebab pas lagi confuse..
    Apa pilihan yg aku ada
    Umno..walau teruk tapi teruk dikalangan yg lebih teruk

    ReplyDelete
  10. Tak payah salahkan orang lain salahkan 3 juta ahli umno yang bangang masih dok pilih pemimpin ini setiap kali pemilihan agong umno , Dulu semasa pemilihan agong umno diberi mandat kepada 2,330 perwakilan dah semua pulak kaki nganga (tadah mulut) tunggu duit masuk dalam poket dari pemimpin macam KJ d.l.l) sekarang nak salah TUN M , lepas tu hina pulak TUN M , perangai buruk daripada yahudi bangsat . Sudahlah jangan makan sangat kata-kata barua yahudi di malaysia ini iaitu Anuar peliwat dan ulama suk yang berkerjasama denganyna untuk menyebar fitnah sejak 1998. Yang pelik dari tahun 1981 sehingga 1999 wow Tun M ketika itu di puji macam-macam termasuk juga Cina bangsat kerana orang tua ini boleh beri kemajuaan ekonomi untuk mereka berniaga yang peliknya selepas Anuar laknatullah di pecat sekelip mata saja Tun M diconteng dengan macam-macam kata-kata buruk dengan bantuan ulama suk yang terkenal dalam TV era 90han dan kata-kata syaitan ini dipercayai malah diburuk dengan macam -macam gelaran buruk , sehinngga hari ini. Ingat semua petualang melayu yang lupa daratan era Tun M dari 80han hingga 90han merupakan gerakan besar-besaran menghantar anak melayu keluar negara menjadi golongan professional hasil nya mejadi melayu pukimak tak mengenal budi dan tak menolong bangsa sendiri . Era Tun M mulai 80han diperkenalkan nilai -nilai islam dengan intitusi islam dibena seperti Universiti islam,Bank dan kewangan islam , puak agama diberi ruang kerja tambahan dalam memperkasakan jabatan agama negeri dan pusat, Skil gaji guru agama disekolah-sekolah di samataraf dengan guru-guru dan lalin-lain bantuan naik taraf bagi golongan ini hasilnya kebanyakan menjadi syaitan mengiakan berita fitnah oleh anuar latnatulah dan Pas.Tak payah lah saya nak cerita tentang perubahan negara dari pertanian kepada perindustrian yang berjaya dilakukan oleh Tun M cukup saya katakan TUN M memang seorang reformer , salahkan diri sediri kalau tak berjaya kerana kita sendiri tak mahu menyuloh kelemahan diri sendiri , kalau di era 90han orang melayu banyak berjaya dalam sektor koperat atas bantuan daripada polisi pentadbiran Tun M tapi disebabkan kelemahan , kebodohan sediri dan tak sabar habis tergadai pada cina kerana suka jadi alibaba, Orang melayu tak sabar , kalau tak sekarang mungkin sektor ekonomi ditakuti oleh pihak cina . Lepas itu disebabkan oleh perangai sesetengah orang melayu macam bangsat kerana dah tak berjaya suka boros dan alibaba bila gagal nak salahkan Tun M , Ini dikatakan bangsat latnatullah. Percaya lah kisah Tun M adalah sama seperti kisah P.Ramlee saya masih ingat semasa arwah hidup orang melayu dan rakan-rakan nya hina kata semua kerja-kerjanya dah tak diterima ketinggalan malah orang melayu boo.. memasa beliau buat pertunjukkan pentas di DBP., sehinnga ada yang hina dan tak bagi ruang padanya untuk berkarya tapi apabila beliau dah tiada baru lah nak puji , nak bagi pingat tan sri main film arwah berulang kali sehingga sekarang ini lah perangai melayu bangsat , kemudian saya lihat sejarah akan ulang terhadap TUN M , semua kerana dalam bangsa melayu selalu ada manusia syaitan latnatullah yang suka menghasut dan melayu pun sama suka jadi bangsat untuk mempercayai fitnah tampa guna akal . bertaubatlah selagi ada peluang

    ReplyDelete
  11. kepada kluangdiamond....

    pala boto lah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab pala boto lah mak kau mengandong..keluar rupo ko...mcm sial

      Delete
  12. Siapa Hang nak suruh turun? Pasal duit ke atau nak cari glamor?

    Kan ada sistem pemilihan pemimpin kat UMNO. You dah jadi ahli ke ?

    Hang ni siapa untuk mewakili 3 juta ahli yang lain?

    ReplyDelete