Wednesday, August 27, 2014

Anwar buka cerita realiti Azizah ditolak..anwar harus minta maaf

Najib mendakwa azizah mahu dilantik sebagai MB atas sekadar dia isteri anwar. Nepotisme paling tebal
dalam sejarah politik Malaysia tanpa rasa malu atau bersalah.

Pada 2009 anwar mendakwa ada 40 MP dari BN yang akan menyebelahinya untuk mrnumbangkan paklah dan hingga sekarang tidak dibuktikan....dan hari ini anwar hanya ada seorang sahaja calon yang tidak berwibawa untuk calon MB?

anwar menyangkal dan menyatakan azizah layak kerana ada pengalaman sebagai presiden parti dan bekas ketua pembangkang di parlimen, bukan kerana azizah semata-mata isterinya.

Tetapi selanjutnya anwar enggan meneruskan hujah berhubung kelayakan azizah secara umum untuk rakyat tahu dan nilaikan.

Jadi MB untuk siapa ni? untuk rakyat atau untuk parti sehingga kelayakan azizah pun nak dirahsiakan?
Jika azizah memang seseorang yg berpengalaman sebelum ini dalam pelbagai jurusan sudah tentu maklumat itu dapat membantunya hari ini dan akan disokong rakyat.

Apa pengalaman yang azizah ada sekadar jadi Presiden yang dibonekakan dan Ketua Pembangkang yang ditunggulkan?

Hari ini walaupun Anwar juga sedang menyandang Ketua Pembangkang, apa sumbangan berdasarkan pengalamannya?
Memusnahkan perpaduan, memburukkan negara dan menghancingkan politik siang dan malam.

Kenyataannya, Azizah ditolak kerana dia isteri kepada seorang peliwat - Anwar yang gagalkannya, Anwar yang bersalah.

Hakikatnya jika Michele Obama adalah seorang pelacur tegar, apakah memungkinkan  suaminya menjadi Presiden Amerika hari ini...

7 comments:

  1. Nona azizah la p ramli. Baru perasan fizi tu macam pramli dlm filem sarjen hasan.

    ReplyDelete
  2. Anwar jadi PM Penjara Kajang...

    Wan Azizah jadi MB Chow Kit Road Jalan Belakang ler

    ReplyDelete
  3. Sekurang-kurangnya Anwar telus dan mengikut peraturan. Bagaimana pula dengan Najib yang membiarkan isteri menjadi Perdana Menteri??

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila pulak isteri najib angkat sumpah jadi perdana menteri, jalu ke apa!

      Delete
  4. KETUM ikut peraturan,biol agaknya cai di atas tu,tapi tak bolih salahkan dia ,dah tabiat dia orang macam itu.

    ReplyDelete
  5. Macai PR da xder modal.....lain kali cakap org lain koroni...la ni..anak beranak...mau sapu jawatan....

    ReplyDelete
  6. Klu Wan Azizah jd MB Selangor antara tugasnya merasmi mesjid2,dewan,pertubuhan wanita, rumah anak2 yatim,menyambut ulang tahun Merdeka dan banyak lg.bila dia berucap intipati ucapannya memberi nasihat kpd org ramai buat yang baik2 laka...nanti ada pakcik/makcik atau anak2 muda mulut celupar berkata; '...laki dia sorang tak terjaga macam mana nak jg rakyat Selangor? nasihat laki awak la dulu.satu tangan pegang kipas hanya satu tangan jer blh buat kerja,hampas lol...".

    ReplyDelete