Saturday, August 16, 2014

Apakah Najib sedia memberi laluan kepada Anwar..

Tun Mahathir berpendapat pilihanraya DUN Negeri Selangor tidak akan menyelesaikan masalah sebenar politik dalaman PKR dan Pakatan mahupun politik negara sehinggalah cita-cita Anwar menjadi PM tercapai.
Tun cadangkan Anwar dilantik PM untuk tempoh sebulan walaupun mungkin itu masih belum cukup padanya.

#

Tidak pula Tun perjelaskan kenapa jawatan PM sangat penting untuk Anwar dan apa sebenarnya yang dia akan lakukan sebagai PM yang tidak boleh dilaksanakan jika bukan PM.

Jika Anwar mahu memadam segala sejarah titik hitamnya, tanpa PM pun anwar boleh lakukan sekarang jika dia "benar" - Bukankah menang di Selangor petanda awal dia masih disokong, bukankah anwar sendiri kata dia menang 52%..selebihnya...dia perlu teruskan perjuangan demii rakyat, memakmurkan rakyat...insyaAllah di penghujungnya akan putih bersih... Tetapi apakah Anwar sekarang memperjuangkan rakyat?

Ketika anwar mendakwa umno rasuah, menyeweng dan kroni..kenapa dia tidak buktikan dirinya bersih, keluarganya bersih, partinya bersih, pemimpin kanannya bersih dan Pakatannya bersih..Bukan sahaja bersih tetapi dilihat bersih...tidak cukup dan memadai sekadar berdamping dengan ambiga BERSIH yang jijik.

Jalan pintas - bubar PKR, joint UMNO dan lawan Najib...
Apakah anwarinas di dalam umno lebih ramai dari dalam PAS  ?


9 comments:

  1. Jika Najib beri laluan kat Anuwar, habislah anu Najib dikerat oleh Rosmah FLOM.

    ReplyDelete
  2. bodohlah UMNO klu terima haprak2 ni jd ahlinya.

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum . Saya orang baru dalam dunia blog .
    Tolong share link http://bunyilaangau.blogspot.com/ .
    Terima kasih !

    ReplyDelete
  4. Brader2 tu cuma sindiran tun la..politik dan teguran tun yg biasa kita ketahui sangat berseni..we love you tun m..

    ReplyDelete
  5. Tolong faham apa yang di katakan oleh Tun M , jangan la merepak yang bukanx2 , Tun M sebenarnya menyindir Anu-ar peliwat dia ini dah gila sangat nak jadi PM sebab tu timbul masalah . Anu-ar ini tak payah cerita panjang hayat politik dia sebenarnya bukan panjang lagi sekarang bergantung sangat dengan Isteri sepat kering, dalam PKR banyak buaya tengah tunggu peluang . tunggu la nanti Anu-ar berihat di sg buloh resort/penjara keadaan akan berserabut kerana perebutan kuasa akan lebih hebat kalau Azmin naik Anu-ar habis.

    ReplyDelete
  6. Rupa anwar pun dh jadi macam lelaki Manopous.

    ReplyDelete
  7. boikot anwar, jangan kesah ceramah dia, boikot jemputan dia apa saja urusan dia, tahniah kepada penduduk sabak bernam kerana telah boikot anwar/zizah..semoga tempat lain berbuat demikian...tak habis habis berpolitik...[ermatang pauh tu dia ada kesah ke...asyik sibuk dengan bini di kajang...manusia gila kuasa ini patut di ajar..boikot anwar, boikot azizah, boikot PKR..

    ReplyDelete
  8. penulis blog ni ...otak letak kat lutut...maklumlah otak kluang kecil aje...hehe

    ReplyDelete
  9. Aku migrate ke australia.

    ReplyDelete