Saturday, August 16, 2014

Pendirian Terkini PAS masih menyusahkan Pakatan

Khalid meneruskan sisa hayat MB Selangor dengan menubuhkan kerajaan minoriti sehingga 22hb
Ogos menunggu keberangkatan pulang Baginda Tuanku Sultan Selangor dari luar negara untuk meneliti perkembangan semasa.

Dalam masa yang sama adalah perlu Pakatan Pembangkang menghantar surat untuk mengadap Tuanku dengan menyertakan bersama 3 nama yang selari dengan kehendak Undang-Undang Tubuh Negeri Selangor jika berhasrat melancarkan proses perlantikan MB yang baru.

Pakatan belum lagi membuat persetujuan bersama walaupun DAP dan PKR bersetuju hanya mencalonkan Wan Azizah tetapi PAS mahu nama Azmin turut dicalonkan.
Keputusan PAS ini bermakna mereka menerima sebab-sebab Khalid perlu diganti berbeza dengan pendirian Hadi dan Nik Aziz sebelum ini.

Jika nama-nama yang dicadangkan tidak diperkenan Tuanku dan Pakatan masih bersikap degil, jawapan terbaik ialah pembubaran DUN.

# Pendirian PAS terkini masih menyusahkan Pakatan kerana turut mencadangkan nama Azmin kerana ia tidak selari dengan hasrat Anwar dan DAP.
Ini membuatkan Azmin turut memasang angan-angan kerana ia merupakan calon yang lebih layak dan bagaimana kesannya nanti jika namanya di reject Anwar saat akhir tidak dicalonkan?
PAS tidaklah perlu tunjuk jantan lagi - memadai ikut sahajalah kata Anwar.




9 comments:

  1. Baru saja rakyat membuka hati menerima Pas, kini terzahir jua belangnya. Pas bukanlah sebaik yang disangka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara kena faham : dalam PAS ada LGBT, ada plurisme, ada anwarinas, ada liberalisme sama spt yang ada dalam UMNO jugak dan terlebih terang lagi dalam PKR.
      Tidak bermakna dalam PAS & UMNO tiada orang yang baik CUMA suara mereka tenggelam sebab puak2 sy sebutkan tadi lebih ramai (jadik keputusan 'PAS' hari ini tidaklah memeranjatkan).
      Sesuai lah sabda nabi, kalau di negara arab byk arab islam tapi mereka seumpama buih di lautan yang tidak memberi ketakutan kepada musuhnya (ISRAEL ZIONIS), begitulah jugak kita di Malaysia. Orang melayu majoriti di Malaysia tapi kita juga seumpama buih seperti yang nabi maksudkan kerana majoriti tidak dpt memberi kebaikan kepada bangsanya.
      Kedua: kita cari punca. Kenapa?
      2.1 kita berjaya dipecah belahkan melalui demokrasi kepartian (Brunai sahaja masih selamat)
      2.2 pemimpin melayu berebut mengumpul wang, pangkat dan kuasa (mengejar dunia) tetapi terlupa untuk menjaga perpaduan sesama bangsa melalui kuasanya. Ini termasuk rakyat biasa2x macam kita juga (sebuk merebut masa kerana cari harta dunia) sehingga tak ambil pusing masalah perpaduan (janji cukup makan pakai - jaga tembolok nafsu sendiri masing2x).
      2.3 Pemerintah/raja yang lemah turut mendorong rakyat menjadi lemah (rakyat tidak mahu mengambil pusing keadaan negara, nak jadi apa, jadik lah).
      2.4 Undang2x keadilan DISIMPAN sahaja bukan untuk dikuatkuasakan,
      Ketiganya, mcamana nak selesaikannya?
      3.1 Jika KEPALA (Pemimpin PAS/UMNO) lemah, maka ekor (anak buah) pun ikut lemah. Maka politik berasaskan kepartian ini hendaklah ditamatkan, melayu kembali pada 1 parti sahaja iaitu parti LAILAHAILLAH. Parti berpandukan SEMANGAT AGAMA (ISLAM) bukan berpandukan semangat kepuakan. (NOKTAH: INILAH KUNCI JAWAPANNYA) ---->> bunga2 telah ada, contohnya bila majlis solawat dianjurkan (ATAS NAMA MENGINGATI ALLAH DAN MEMULIAKAN RASUL), berbondong2 orang datang tanpa mengira anutan parti, bangsa apa. Indon ada, bangla ada, pakistan ada, melayu ada, mualaf ada <----- inilah mksudnya.
      Keempatnya: bila akan tercapai?
      4.1 Kerosakan bangsa melayu di tanah melayu telah melata dengan jelasnya di zaman ini. Tunggu sahajalah masa ALLAH membayar CASH untuk memberi peringatan dan pengajaran kepada kita. Kalau di negara Arab, ALLAH dah cashkan, kita pula bila kemuncaknya peringatan itu akan datang???
      4.2 Sedikit orang melayu membela agama dan bangsanya, banyak pula yang tidak memandang. Inilah zamannya sudah datang. Yang membela agama dikata racis (terikut2 perkataan musuh kita yang dengan sengaja melabelkan kita racis untuk menrendahkan moral semangat kita mempertahankan agama dan bangsa - kunun takut dilabel racis! padahal bangsa apa kat Malaysia paling kuat toleransinya, tak mudah plak menuduh mereka racis bila mereka memperjuangkan hak mereka berpuluh tahun lamanya).
      4.3 Yang jahat dikata baik (sebab mereka berpangkat, banyak duit, banyak pulak kuasanya) sementara yang baik (hanya ada lidah dan semangat jatidiri) pula dikata jahat kat Malaysia (sesuai dengan 'utusan' yang dikirimkan kepada rakyat Malaysia, seorang tuhan DAJJAL sedang menawarkan 'syurga' kepada kita semua - semoga dijauhkan diri kita dan keluarga kita daripada menyambut salam dajjal ini sampai bila2x).
      4.4 Maka akan datang nanti SUATU TAHUN dan BULAN (jangkaan 2015-2016) suatu peristiwa yang akan menggemparkan sekian umat melayu sehingga menyebabkan melayu mau tak mau kena bersatuhati bukan lagi kerana aku UMNO, aku PAS, aku PKR tetapi semuanya datang kerana atas AGAMA KITA! Kita akan mempertahankannya walaupun terpaksa membayar harga nyawa yang mahal.
      4.5 2017-2018 Campurtangan pihak *************** untuk menyelamatkan keadaan dan negara daripada terjerumus kepada sengketa.
      4.6 2020 - 2030 perlumbaan ekonomi di bahagian rantau ini untuk mejatuhkan ekonomi dajjal pihak israelraya dan insyaAllah, akan berjaya. Semakin ramai orang berebut2 masuk ISLAM di seluruh dunia, Malaysia akan harum namanya disebut banyak orang dunia).
      Sekian pandangan saya sahaja.

      Delete
  2. Ust ust yg tak setuju boleh keluar PAS dan tubuh parti baru, parti ust ust seM'sia atau PUUS.

    ReplyDelete
  3. Parti PAS tak ada kredibiliti.

    Orang sekarang tak salahkan PKR atau DAP, tapi sentiment kemarahan org adalah kepada PAS sbb tak konsisten dan mudah di arahkan oleh PKR dan DAP untuk menurut telunjuk mereka..

    Inilah tahaluf siayasi yang mereka faham yang sebenarnya mereka sendiri pun tak faham.
    Semua pengikut PAS telah tertipu.

    ReplyDelete
  4. Era pentadbiran baru di selangor?
    Era Pentadbiran AzmiN ali Telah Tiba...atau singkatanya... PANTAT...

    ReplyDelete
  5. Kalau marah jgn keluarkan perkatan mencarut

    ReplyDelete
  6. Kalau nak mencarut, carut lelaki punya........

    ReplyDelete
  7. Memang patut PAS kena carut

    ReplyDelete
  8. SEMUA DRAMA BEB...AZMIN PUN X KISAH..... CERITA ANWAR DGN BINI DIA PUN DIA TAK KISAH....APA NAK KISAH....DUIT DAH BERJUTA....KLU PEGANG JAWATAN BANYAK NAK KENA FIKIR...... TIAP KALI ADA MASALAH....AZMIN AKAN CREATE MCM ADA SOMETHING WRONG DLM PKR CONTOH SENANG EGM PKR LA.....AZMIN SOUND SEBIJIK DUA JE...PAS TU SENYAP....UTK TUTUP MULUT AZMIN....SUMBAT JE DGN DUIT....CUBA KORANG PIKIR...KALAU ORG BETUL2 BERMARUAH LA...DIKATA....DIHINA...DICACI TERANG2 DLM EGM PKR...KALAU ORANG BETUL2 BERPRINSIP DAH TENTU KELUAR PKR..... KENAPA AZMIN TAK KELUAR..... BERPRINSIP KE DIA..... MEMANG AZMIN BERPRINSIP....PRINSIP UTK MEMBALUN SEBERAPA BANYAK KEKAYAAN !!!!

    ReplyDelete