Saturday, November 29, 2014

Blogger Che-Det sila ambil perhatian dan Bloggers kalau dah diupah tu buatlah kerja betul-betul...

“Kenapa kita tak salah kan mereka (opposition) kerana semua ini (wrongdoings) ? "Jangan serang kami, serang pembangkang.
"Blogger kita sendiri menyerang kita.
"Friendly fire is not friendly. Bloggers kita ni kerja untuk siapa?
"Pergi lah tembak pembangkang. Itu caranya kita nak menang perang.
"Jangan gaduh sesame kita. Itu kerja tak masuk akal."

15 comments:

  1. Yelah. Kata blogger pro bn, tapi hari2 posting serang najib, serang bn dan lagi haru serang rosmah. Kan tak masuk akal tu! Baik muncung senapang hala ke pakatan ataupun angkat kaki duduk belah pakatan serang bn. Barulah ada akal. Selaraskan tempat duduk dan muncung senapang tu, nak belah mana dan.serang siapa....

    ReplyDelete
  2. Banayk rakyat juga kurang senang dengan isteri Presiden UMNO yang terlalu gedik dan menonjolkan diri malah di satu program yang di hadiri oleh beliau , seoranmg perserta telah bercakap seperti menyindir beliau kerana terlalu gemuk walau pun pelahan dan mungkin beliau terdengar perbualan tersebut, secara tiba-tiba satu acar yang patut dibuat oleh beliau telah dibatalkan secara tiba-tiba akibat kurang sengan mendengar kata benar peserta.

    Jadi untuk isteri PM sudah-sudahlah menjadi liabiliti kepada kerajaan pimpian BN . kita sebahagian rakyat yang bukan suka megampu mencadangkan supay untyuk tempoh 39 bulan dari sekrang sehingga selesai PRU14 , isteri PM berihat sahaja disinggahsana indah bermain denagn cucu-cucu

    ReplyDelete
  3. blogger harus berani dan ada mesti ada prinsip.. yg betul kita katakan betul.. yg salah kita katakan salah.. sy yakin blogger juga mbawa suara aspirasi rakyat.. suara kerisauan rakyat..

    klu blogger jg jadi pak turut.. susah la..

    ada kalanya apa yg di buat atau ingin di buat oleh pemerintah jg ada x btl.. klu blogger ikut sahaja.. haru biru jg jadinya.. sy ambil contoh yg jelas ttg cadangan PEMANSUHAN AKTA HASUTAN.. kini lihat la hasilnya..

    kepada blogger sekalian, peranan anda jg amat besar kpd agama, bangsa dan negara.. maka blogging la dengan bijaksana.. tulis la dgn kreatif dan berani.. sentiasa konsisten dan tdk mnjadi pak turut atau lalang.. sy yakin ANDA BOLEH!

    fikirkan..

    ReplyDelete
  4. Tak faham!!!
    Apa kaitan dengan chedet?
    Sesapa boleh terangkan?

    ReplyDelete
  5. Salam,
    Blogger che det tu selalu kritik kerajaan, so tdm tu bukan penyokong kerajaan. Sebelum tu, tdm kritik pas ,dap dan pkr, maka tdm diupah oleh umno. Bila kritik kerajaan, tu bukan lagi friendly, tapi bangang. Umno bayar upah untuk diampu, dibodek dan ditonjolkan dengan fakta hebat termasuk hapuskan isa, tpppa, akta hasutan,brim, 1mdb. Semua tu kehebatan umno. Yg pi kritik buat apa? Biarlah umno nak jual negara pun, awak dibayar untuk ampu dan bodek, bangang blogger umno ni

    ReplyDelete
  6. aku pun rasa dia tujukan pada chedet...tapi kenapa isu yg chedet bangkit dia tak bawa dlm pau...pastu nak sindir2...nasib la ada pm bodo..

    ReplyDelete
  7. Tapi chedet bukan dibayar oleh umno ....kenapa nak sindir dia pulak???

    ReplyDelete
  8. Chedet is an independent blogger. He praised, criticised both the govt n the opposition as well as ngos. His opinions were normally based on his perceptions, facts derived through 22 years as president of umno and pm of malaysia. Is najib trying to tell tdm to hit only oppositions, not him although najib himself is a weak president and pm? I salute tdm. It is his wisdom that has made me what i am today. By the way i ama sarawakian, not an umbo member. Just a bn voter

    ReplyDelete
  9. serang tak semestinya tak sayang hanya nak memperbetulkan keadaan. suami marah isteri bukan sebab tak sayang tapi tujuan kerukunan rumahtangga...

    ReplyDelete
  10. PEHAL PLAK ADMIN NAK TEPIS KAT CHE-DET???? APE LEVEL KO DIBANDINGKAN DGN TDM? KO LGI BIJAK? PENAH PEGANG MALAYSIA? PUIHHHHH

    ReplyDelete
  11. Kutuklah macamana pun..bagi aku Anuar tetap sial..!!

    ReplyDelete
  12. Bagi bloggers yang menerima upah dari umno sewajarnya Najib mengeluarkan peringatan tersebut kerana mereka sepatutnya tidak melawan tauke dan engkar arahan boss. Lebih cantik kalau Najib senaraikan bloggers yang terlibat.

    Bagi mereka yang tidak mengambil upah termasuklah blogger che det tetapi menunjukkan sokongan kepada umno sudah sewajarnya tiada kaitan dengan peringatan Najib dan mempunyai kebebasan untuk bersuara samada sokong atau tegur.

    Lebih lebih lagi bloggers yang enggan diupah, mereka memberi sokongan kepada parti dan bukan atas kapasiti individu atau pemimpin. Jika pemimpin dan individu menjadi liabiliti kepada parti maka wajar mereka ditegur. Najib tidak terkecuali.

    Di antara bloggers yang membodek Najib dengan bloggers yang mengkritik Najib - mana satu yang lebih bangang !!!!
    Tidak terkecuali pemimpin juga dalam kategori yang sama atau lebih lagi bangangnya.

    ReplyDelete
  13. Kalau bloggers upahan umno tembak umno so stop the payment.
    kenapa nak bising jadi ucapan penutupan presiden pula.
    Nampak sangat kurang cerdik nya presiden.
    Kalau ahli biasa buat ucapan mcm tu ada maaf sikit.
    Dan satu lagi bahaya yang paling besar kepada umno ialah dasar dasar yang di jalankan oleh kerajaan dgn bersandarkan amanat presiden UMNO sendiri bukat amanat LKS atau DSAI.
    Petualang sebenar yang menjahanam kan UMNO adalah tidak lain dan tidak bukan saudara presiden sendiri.
    Persoalan kenapa ahli umno masih memberi tepukan gemuruh kepada musuh umno sendiri.

    ReplyDelete