Sunday, November 2, 2014

Khaled Johor kena Belajar dengan Adnan Pahang...

Aku tabek spring kepada Adnan dalam tangani isu cuti peristiwa...

Main bola hari sabtu, jadi juara - istihar hari Isnin cuti peristiwa atas alasan bola sepak permainan rakyat, jadi juara bukan gerenti dapat setiap tahun.
Yang terlibat dengan peperiksaan SPM seperti murid, guru dan pegawai kena terus bertugas seperti biasa.
Kelaziman mereka layak mendapat cuti ganti pada hari beketja lain yang sesuai.

Berbanding dengan Khaled Nordin, awal-awal lagi umumkan tiada cuti peristiwa jika pun Johor menang kerana mengganggu persediaan Peperiksaan SPM. (Hakikatnya jika diumumkan cuti pun, ia jatuh pada hari Ahad dan bukannya hari peperiksaan (Isnin)
Masin mulut Khaled - Johor tewas....selesailah masalah Khaled.

Begitulah perbezaan otak jika digunakan sepenuhnya untuk kebaikan, kegembiraan dan penghargaan ke atas rakyat.

#Janganlah buat alasan pula Khaled tu mahu rakyat rajin bekerja dan produktif...bodek pun biarlah bertempat.

Secara skop yang lebih luas...Najib juga patut belajar dari Adnan bab menghargai rakyat dengan cara, masa dan tempat yang betul.

8 comments:

  1. Tukar je MB Johor yang baharu, Khaled xde protokol jadi MB.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hanya kerana cutipun ko mintak johor tukar mb? blog ni suruh khaled belajar mentadbir negeri spt adnan. beza khaled dan adnan ialah senioriti. khaled masih junior, itu la pasal dia kurang ilmu. sebagai rakyat, janganlah pakai terjah macam tak cukup akal.

      Delete
  2. yg ni aku x brp setuju dgn KD. masa menang liga super aritu pun Johor dah bg cuti peristiwa. lgpun ada alasan knp x bg dan bg aku alasan tu kuat sbb piala Malaysia takat level domestic aje. sedangkan menang liga super melayakkan jdt masuk piala liga juara asia. ini menandakan jdt ada ambition di peringkat asia, bukan sekadar bermaharajalela peringkat domestik. dan setakat ini tak pernah pulak dgr pasukan lain ada ambition mcm tu. bahkan ada pulak team yang merungut sbb jadual terlalu padat bila layak piala peringkat asia dan jadi alasan utama bila prestasi pasukan merosot. kalau nak ikut weightage piala Malaysia punya taraf adalah paling rendah. bolehla dikatakan setara dgn capital one league cup di England sana. ini sebab menang super league atau piala FA akan melayakkan pasukan main di piala liga juara asia. sedangkan menang piala Malaysia dapat piala sajalah. sama lah mcm league cup tu. cuma piala Malaysia ni ada sentimental value sejak zaman liga semi pro di mana liga masa tu sekadar klasifikasi utk penentuan kumpulan dalam piala Malaysia yang dimain pada hujung tahun. dan kepopularan dan nilai piala Malaysia tetap maintain teratas dlm pencinta bola sepak Malaysia sampai hari ni.

    jentayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. jentayu, mana satu yg jadi raja sukan bolasepak di malaysia. piala fa, piala liga atau piala malaysia? ambisi ke apa ke, pemenang piala malaysia ialah juara terhebat. capital one league ke apa ke tak payah la jadi perbandingan. ini malaysia, bukan england atau jerman. logik ke nak bandingkan buah timun dengan durian?

      Delete
    2. kenapa x boleh berambisi? bola sepak asia mungkin dalam berapa abad takkan sampai tahap di eropah tetapi sekurang2nya ada piala peringkat benua. dan lawan2 yang bakal dihadapi tak kurang hebat kelab dari korea, jepun, negara2 teluk, Australia yang kita tahu taraf mereka lagi tinggi. saya tak penah nafikan nilai piala Malaysia tapi itu berdasarkan sentiment tapi hakikatnya, liga super atau piala FA la tiket untuk lawan pasukan2 yg hebat2 tu, menanglah 2, 3 atau 32 piala Malaysia sekalipun kalau tak menang piala FA atau liga super takat gah peringkat domestic ajelah.

      jentayu

      Delete
  3. Statement khaled hanya satu " mengganggu persediaan SPM pada hari Isnin"
    Hakikatnya cuti peristiwa jatuh pada hari Ahad (kalau nak bagi)

    Yang nak dibandingkan di sini bukan piala mana yang lebih berprestij, bukan juga soal cuti tak cuti tetapi soal IQ Menteri Besar mana yang brilliant mengurus dan menyesuaikan keadaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe. yang ni saya tak boleh nak kata apalah. mungkin dia dok ingat dia pegang menteri federal sbb tu dah biasa cuti hari Ahad kot.

      jentayu

      Delete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...