Saturday, November 1, 2014

Menjelang PAU - Najib buat U-Turn

Apa malang dan malunya umno Selangor di konvensyennya PWTC 1hb November apabila dipilih oleh Najib untuk meluahkan rasa kesal dan kecewanya. umno selangor dianggap lemah, bebal dan lembab untuk menguatkan parti terutama ketika pembangkang sedikit bercelaru di selangor baru-baru ini.

Dari segi angka..Tidak ada pertambahan ketara jumlah pengundi dan ahli umno.

Najib mengambil kesempatan untuk bercakap soal maruah dan perjuangan umno setelah sekian lama agak menyepi dengan ungkapan tersebut.

Rasionalnya kenapa Najib bercakap secara terbuka sedangkan ia boleh dibuat secara tertutup dengan semua Ketua AJK Bahagian Negeri...

Adakah benar umno selangor yang paling tercorot berbanding dengan negeri-negeri lain seperti Johor yang sedang difokus DAP.

Bagaimana dengan sayap..pemuda, wanita dan puteri...

Atau Najib sekadar membayangkan sampai kiamat pun umno tidak mampu tawan semula Selangor sekaligus memberi amaran dan peringatan kepada umno Selangor bahawa mereka perlu bersedia untuk berkompromi dan menerima perubahan...antara kemungkinannya menerima Azmin (?)

Lagipun menjelang PAU adalah merbahaya untuk membiarkan perwakilan tidak dikawal dengan isu apa yang dibenarkan berbahas dan siapa yang akan menjadi wakil negeri dan sayap untuk berucap.  Sedikit kebebasan tetapi sudah tentu bukan "senapang gajah atau meriam buluh" yang sewenangnya boleh dihala kepada pucuk pimpinan terutama isu terkini seperti 1MDB.


Perkembangan positif sebelum PAU diharap realiti, ikhlas selepasnya.

33 comments:

  1. Aku seperti yakin UMNO Selangor bakal ikut jejak UMNO Kelantan terus menjadi pembangkang selagi UMNO itu hanya menguntungkan Ketua Bahagian dan kroni kroninya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita sekarang ni bimbang bukan setakat UMNO Selangor saja, malahan UMNO Malaysia dan Barisan Nasional akan terbongkang dalam PRU 14 kelak, oleh itu, dengan segala hormatnya dipersilakan berambus Najib dan kuncu-kuncunya, ada dalam UMNO dan Barisan Nasional pun hanya menjadi perosak sahajalah, ibarat tikus membaiki labu, habis punah UMNO dan Barisan Nasional dikerjakan oleh Najib dan kuncu-kuncunya ini. Pemilihan UMNO 2016 nanti, kita berusaha untuk tumbangkan Najib dan kuncu-kuncunya ini untuk menyelamatkan UMNO dan Barisan Nasional dari terbongkang dalam PRU 14 nanti. Berusahalah semua.

      Delete
  2. jadinya najib taulah kelemahan UMNO? masih lagi ada sensitiviti pada najib nih yer? ada maruah pulak tuh! ada perasaan pulak tuh! salahlah mereka yang anggap najib tak tau dan tak dengar denyut nadi rakyat, tak pekalah, tak prihatinlah dan macam macam lagi orang kata. sebenarnya najib nih sayang pada UMNO yang jadi tunggak kekuatan orang Melayu. maknanya najib nih sayangkan bangsa dia, orang Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1Malaysia : Kelapa butoh kau lah Najib!

      Delete
    2. najib bukan sayang umno..dia cuma sayangkan jawatan presiden umno saja sebab jawatan presiden umno membolehkan dia jadi PM1M.. sebenarnya umno itu sendiri menjadi penghalang najib dari bebas melakukan apa saja kemahuan punahsihatnya. punahsihat najib sedang berusaha untuk menggantikan umno dengan parti 1malaysia sebab itu apa saja semuanya dikaitkan dengan 1Malaysia supaya nama umno itu dengan sendirinya terhakis dari ingatan orang melayu.. Secara diam 1Malaysia membawa padah pada umno dan orang melayu..

      Delete
  3. Kepala butoh lah Najib! Bukankah sebelum ini dia yang jadi Pengerusi UMNO Selangor? Dia sendiri yg dah nampak Selangor tak boleh menang cepat2 dilepaskan kepada orang lain. Cuba korang bagitau aku, apa yang Najib Penjilat Juboq cina ni buat utk kuatkan UMNO? Hapuskan ISA? Bagi sekolah cina peruntukan besar? Lantik Menteri Kewangan Kedua daripada cina walaupun prestasi MCA dan Gerakan gred F? Najib, berambuslah drpd politik UMNO, lebih baik Najib tumpukan untuk ambil pucuk pimpinan PKR sebagai KETUM!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prestasi Najib semasa menjadi Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor adalah teruk, patutnya Najib bukan sahaja perlu letak jawatan sebagai Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor, malahan perlu letak jawatan sebagai Perdana Menteri kerana bukan sahaja UMNO Selangor kalah teruk, tetapi prestasi Barisan Nasional di peringkat pusat pun teruk, dari 140 tinggal 133, sahaja, apa cerita Jib? Berundur sahajalah, kamu tu punca kemerosotan UMNO, bukannya orang lain.

      Delete
  4. Ah jib gor baca ikut skrip war room kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meluat tengok Najib berucap, merapu dan meraban entah apa-apa. Undur Najib, Undur, rakyat dah meluat dengan kau, sebab kau berprestasi rendah dan melingkupkan negara dan merosakkan Barisan Nasional, undurlah Najib jika masih bermaruah, jangan sampai kau kena undur sebab Barisan Nasional hilang kuasa dalam PRU 14 sudahlah. Sedarlah diri Najib oi!

      Delete
  5. Kalau team yg ada hari ni di slgor x mampu nak bangkit...

    Maka jgn marah kalau semuanya bakal dirombak....

    Najib sudah pasti mengharapkan anak slgor sendiri bangkit melawan ketidak adilan dan kemusnahan yg dap dan pkr bawa....

    Sudah pasti lepas ni pemimpin slgor yg disenyapkan akan ambil alih .. ezam dan hassan ali kombinasi terbaik....

    di tambah dgn geng2 tibai yg mmg geram dgn anwar dan assmin...

    Bisa masih x hilang walau semusim di senyapkan....

    harap umno jgn termakan dakyah assmin yg mesra umno.... pembohong jaa semua tu... assmin ni hati bangkai serupa mcm anwar... 2x5....



    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhhhh bro , sakit hati aku baca lu cakap betul
      perut buncit2 , tambah bini bukan tambah ''kerusi ''
      semua bini 2/3 bukan tak bolih bolih ''masih berselere mcm nuar jugak
      nuar gila depan , umno selangor TAMBAH DEPAN''

      Delete
    2. Najib patut rombak dengan dirinya sendiri, dia patut letak jawatan kerana gagal untuk memperkasakan UMNO, malahan dia gagal untuk menyatupadukan ahli komponen Barisan Nasional yang sekarang keliru dengan polisi Najib yang huru hara dan tunggang langgang ini. Undurlah Jib, jangan sampai kau kena undur sebab Barisan Nasional kalah dalam PRU 14 pula, lagi benci orang dengan kau kelak.

      Delete
    3. UMNO bermasalah bukan Najib la...

      Bacalah sikit politik dunia.Dunia iktiraf cara Najib urus negara....
      Yang bangang ahli UMNO bodoh semcam tahu tidur je buat kerja malas..
      Asyik nak maki dan kritik lepas tu pekena rokok..itu la bodoh namanya.

      UMNO bukan Najib tahu ..UMNO ada berapa juta ahli.Korang ingat ahli UMNO Najib dan rosmah je ke..
      UMNO kalau bawa cangkul je dah habis gunung tahan.Masalah UMNO adalah ahlinya yg bangang dan tak nak berusaha.

      Najib dan muhiydeen korang ingat tidur ke..dunia iktiraf.Masalah UMNO bahagian takda aktiviti manakala cawangan pekena rokok.

      Delete
    4. Pecacai Najib dah meroyan, kalau pemimpin macam mangkuk, macam mana ahli bawahan nak jadi berkualiti, malahan dalam isu akta hasutan, 160 orang ketua bahagian berjumpa dengan Najib, tak puas hati rakyat diterangkan kepada Najib, tapi biasalahlah Najib ni macam tak reti bahasa, bodo piang tak faham apa yang disampaikan.

      Delete
  6. PR dan RBA itu celaka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong 1000%, tapi Najib dan kuncu-kuncunya pun kena berambuslah dari UMNO dan Barisan Nasional, ada mendatangkan beban, tak ada lagi bagus, elok sangatlah, Anwar masuk jel, Najib boleh cuba nak jadi KetUm PKR pula. Blah la Najib dan kuncu-kuncu.

      Delete
    2. kalau najib dan MT berambus nak lantik sapa...bapak dan isteri kau ke..patutla UMNO bodoh semacam

      Delete
    3. Ramai lagi yang layak, kau tu nak jadi ketua kepada sekumpulan lembu pun tak layak, bodo mengalahkan lembu.

      Delete
  7. Assalamualaikum. Aku memang sayangkan UMNO. Dulu, sekarang dan dimasa hadapan kerana aku tahu hanya UMNO yang boleh membawa Negara, Bangsa Melayu dan Ugama Islam kemercu kejayaa yang tak terfikir oleh akal. Aku tahu UMNO adalah parti yang amat sesuai untuk negara Malaysia yang berbilang kaum membina kesejahteraan dan keselesaan dikalangan rakyat merhain. Malangnya penubuhan parti UMNO dicemari oleh ahli2nya yang menyeleweng dari sasaran penubuhan UMNO. Inilah penyakit dan barah yang dialami oleh Orang Melayu dan Bumiputra. Dari atas hingga keakar umbi berlumba2 untuk mencari nama dan kuasa dikalangan kaum ini. Akibatnya timbul perasaan hasad dengki (phd) dikalangan bangsa sendiri. Mereka ini takut dan tak selesa untuk menarik ahli2 baharu takut2 akan menjadi lawan atau saingan serius yang meranapkan impiannya dikalangan mereka. Mereka takut kedudukan mereka tergugat. Jadi menambah bilangan ahli baru amatlah sukar dan mustahil terutama diSelangor ini.
    Jawatan2 Tertinggi UMNO Selangor amatlah sombong sikapnya dan berlagak semacam 'gangster' selalunya. Hasrat mereka mahu disanjung dan puji diatas perlantikannya. Tetapi mereka sendiri tidak menghormati atau betul2 bekbakti kepada rakyat terutama Orang Melayu. Tidak sedikit pun kedengaran mereka menjemput atau menarik masuk Orang Melayu yang berada diluar UMNO atau yang berada ditengah pagar. Akibatnya perasan terbiar dan meluat akan terjadi sehingga membawa kepada tak kepuasan hati dan menimbulkan pemusuhan yang ketara.
    Oleh itu, wahai pemimpin2 UMNO, rendahkan lah diri kamu dan mula mencari dan menemui kami yang belum menjadi ahli UMNO walau pun ia adalah ahli PR atau pun anti-UMNO seperti ABU dan kami yang berada ditengah2 pagar. Inilah masanya ahli2 UMNO sekelian mendampingi rakyat semasa parti PR ini dilanda musibah. Tuluskan lah perjuangan kamu untuk kejayaan Parti bukan untuk diri. Ini lah yang menjadi duri dalam daging Orang UMNO>

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesimpulannya Najib perlu berundur, letak jawatan sebagai Presiden UMNO dan Perdana Menteri, malahan geng pelingkup dia seperti Hishammuddin, Nazri Aziz, Khairy juga patut ambil langkah yang sama, begitu juga dengan Idris Jala, Wahid Omar dan Irwan Serigar Abdullah pun boleh blah sekali dengan Najib dan kuncu-kuncunya itu, bukannya nak memajukan UMNO dan Barisan Nasional, malahan menjadi liabiliti kepada UMNO dan Barisan Nasional lagi adalah.

      Delete
    2. Buang semua pastu lantik kroni kau pandai la idea bangang .

      UMNO nak bangkit tak susah buang semua ahli yg suka kritik lepas tu pekena rokok.
      Ahli2 macam ni la merosak parti

      Delete
    3. Kebangangan pecacai Najib berhujah, tanyalah Najib dan kuncu-kuncu bebal dia itu, harga petroleum di pasaran dunia makin menurun, tapi sibuk Najib nak kurangkan subsidi pula, malahan dibuat pula di saat umat Islam nak sambut Aidiladha, mana dia pemikiran Najib, dah bodo tu bodo juga. Ahli cawangan pun payah nak berdepan dengan serangan pembangkang, bukannya apa bila pemimpin atasan buat dasar dungu mengalahkan kerbau, maka susahlah semua orang dalam UMNO. Sedarlah diri.

      Delete
    4. Mana dia komitmen Najib dan kuncu-kuncunya untuk membentuk modal insan berkualiti tinggi, Ketua Pemuda UMNO sibuk dengan tarian zumba, sepupu kesayangan Najib si Hishammuddin sibuk gelak terbahak-bahak macam kerasukan syaitan, lepas tu asyik minta maaf tak tentu hala, acu keris macam pahlawan dalam perhimpunan agung, tapi lepas tu minta maaf macam bapuk tua pula. Tengoklah anak-anak muda yang tak tentu hala sekarang ini, menteri belia dan sukan hanya tau bersuka-suka saja, pembangunan belia tunggang langgang. Kesimpulannya golongan dungu seperti Najib dan kuncu-kuncunya serta pecacai bebal seperti anon Nov 02 5:43 am perlu berambus dari UMNO, inilah barah yang cuba merosakkan UMNO. Sedarlah diri.

      Delete
  8. Kalau najib boleh gunakan otaknya, bagaimana nak tarik sokongan melayu? Dengan mansuhkan isa, akta hasutan, kediaman terhad dan sebagainya. Beri muka kepada yang saban hari mencaci dan mempertikai Islam dan melayu. Layan permintaan bukan pengundi ubn dll. Begitukah caranya umno dapat sokongan. Kalaulah najib boleh gunakan otaknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy sokong 1000% benar bagai di kata... najib lebih takot bini dan lebih kecina dan india yg x bg undi untuk kekal berkuase....yg bg undi pd dia owg melayu diludah nye....cakap org perut buncit tp die pon buncit....apera

      Delete
    2. Lihatlah selepas pemansuhan ISA, pemansuhan Ordinan Darurat, jenayah makin berleluasa, siap sampai bom mengembom lagi, apa cerita ni Jib? Undur sajalah, letak jawatan, paling kurang kau dapat gelaran Tun, kalau kau kena undur disebabkan UMNO dan Barisan Nasional kalah pilihanraya PRU 14, tak merasalah kau gelaran Tun tu, sebab kau dah jadi pembangkang, kau jadi punca kekalahan kepada UMNO dan Barisan Nasional, sedarlah Najib, jangan jadi malapetaka kepada UMNO dan Barisan Nasional boleh tak? Tolonglah, jangan kerana kau seorang seluruh UMNO dan Barisan Nasional hancur, kau seorang nak bermasalah, itu lantaklah, tapi sampai terpalit dan menyebabkan kemusnahan kepada UMNO dan Barisan Nasional, ini sudah melampau, blah la Najib, bawa kuncu kau seperti Hishammuddin, Nazri Aziz, Wahid Omar, Idris Jala, Irwan Serigar tu pun kau bawa berambus sama, tak payah menyemak dalam UMNO dan Barisan Nasional lagi. Sedarlah diri.

      Delete
    3. tidak pernah berlaku dalam sejarah negara pm disergah dan diasak turun oleh akar umbi parti pimpinan sendiri. zaman tunku abdul rahman, tun razak, tun husin onn, tun mahathir dan tun abdullah, bangkangan datang daripada parti pembangkang hampir keseluruhannya. mengapa zaman najib, seakan momentum serangan dari akar umbi umno sama besar dengan serangan pihak pembangkang. soalnya kenapa? apa masalah pm najib ni? kenapa akar umbi yang sepatutnya melindungi najib menjadi tentera yang berpaling tadah? jika pm najib boleh menggunakan otaknya untuk berfikir sejenak. tidak perlu lama, juga tidak perlu pemandu untuk menganalisis kenapa rakyat terbanyak terutamanya melayu menyampah kepadanya. lihat balik pemansuhan ISA dan ordinan darurat. juga akta hasutan yang cuba dimansuhkannya. tidak perlukan nasihat pakar strategik atau konsultan berbayar juta2 untuk mendapatkan jawapannya. itupun kalaulah najib boleh gunakan otaknya.

      Delete
    4. Ni masalah ahli umno bangang semacam.Kau ingat ada macam akta rakyat sokong balik ke?
      Masalah rakyat sekarang tak pandai mengurus duit.Hutang keliling pinggang.
      Gaji 10 ribu pun masih minta BRIM.

      Najib buat BRIM tak bagus ke?
      Rakyat sokong Najib pasal BRIM la.
      Yg penting ahli UMNO but kerja bukan tahu asyik maki dan pekena rokok.

      Blogger UMNO ni kalau sembang mesti pekena rokok.Pasal tu la kepala gila.Jaga la kesihatan kata nak jadi pejuang tapi kat mulut disumbat makanan sponsor yahudi.Boleh menang ke?

      Delete
    5. Pecacai bebal berbicara macam orang gila berbicara sahajalah. Sibuk menyalahkan ahli cawangan, tapi Najib tu pemikiran macam taik, bodo dalam membuat polisi hingga menyebabkan kesusahan kepada rakyat, negara dan kerajaan. Lihatlah ISA dimansuhkan berlambak kes perkaumank, subversif tak dapat diambil tindakan, malahan kes ini makin bertambah, inilah kebodohan Najib, Pemilihan UMNO 2016, kalau tak mau kena singkir secara kasar, Najib tak payahlah bertanding, letak jawatan dengan segera, kerana ramai lagi yang mampu pulihkan UMNO, barisan kepimpinan seperti Timbalan Presiden, Naib Presiden kecuali Hishammuddin, dan dalam MT pun ramai yang bagus dan boleh ganti Najib, jadi pecacai Najib tak payahlah melalak macam orang gilalah ye.

      Delete
  9. Anon 5:48:00, anon 5:43:00, anon 5:41:00, adalah orang yang sama....

    Akupun anon juga

    ReplyDelete