Sunday, November 9, 2014

Siapa sebenarnya yang menghina mahkamah

Sebagai rakyat Malaysia, apa pandangan anda pada sesebuah negara jika hakim-hakimnya ramai yang bodoh dan mahkamah jadi sarkas.

Kita bernasib baik kerana ia tidak berlaku di negara ini.

12 comments:

  1. Hakim tidak bodoh,mereka menghukum mengikut perlembagaan dan undang yang sedia ada.Yang bodoh ialah ahli2 parlimen,mereka yang menggubal undang2 dan juga perlembagaan tanpa memikirkan implikasi terhadap sesuatu penggubalan itu.

    ReplyDelete
  2. hakim tidak bodoh tp pemerintah yg jahat.. menggunakan ugutan, imbuhan dll utk mempengaruhi keputusan hakim.

    ini berlaku dlm negara2 yg mengamalkan kuku besi. mungkin umno belum kuku besi, tapi kuku plastik seperti berus gigi yg masuk lubang saifool pun sudah cukup utk menjadi zalim.

    Paklah pernah menyuruh supaya perbicaraan anwar dibuat secara adil, maka anwar dilepaskan setelah 5 tahun dipenjara oleh mahdey yg menggunakan hakim busuk cekelat hack.

    perbicaraan terpilih dn memenangkan pemerintah adalah ciri2 pemerintahan diktator. dlm kes malaysia pemerintaha diktator ialah pemerintahan United Malay National Geography laaa.. sapa lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedare rambo... anda tahu x pemerintahan kuku besi mcm mne....jgn main sembur jerrr....nt nmpak sgt cm x sekolah...sendri yg malu...

      Delete
  3. Rambo,nama gah tapi otak sewel saja buat komen macam kau ni.Perintah diktaktor langsong tak peduli hukuman makhamah.Kata Bangang ,marah tapi memamg bangang pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. CIRI-CIRI pemerintahan diktator (lihat barisan ketiga akhir tulisan agung saya itu)...

      tulah jgn malas membaca....

      jgn asyik tgk video lucah datuk T je...

      boleh jadi bodoh tau.. merosakkan otak yg telah sedia rosak

      Delete
    2. Sedara rambo...otak awak nie da masuk virus je kee....hehehe ... tu laa byk sgt lepak kt kedai kopi

      Delete
  4. kita yg bodoh pilih ahli parliment..kali ini no more..

    ReplyDelete
  5. Ubah ssuai kenderaan salah - ubah suai manusia - tidak salah - itu keputusan hakim.

    Islam adalah agama rasmi Malaysia, Islam itu ugama, ada hukum hakam dan peratorannya bererti Malaysia mendukung Islam..Bagaimana pula Perlembagaan negara mengatasi islam dan tidak menghormati peratorannya .

    ReplyDelete
  6. Dah lah tu Rambo,bila KETUM dilepaskan olih High Court,puji Hakimx telus bila kena reversed Selective presecution pula.Dunia pun tau apa itu diktator.Tulisan agong macam orang lepas kena ketum aja dan memang betul terlalu minum air ketum pun yang diberi olih KETUM.

    ReplyDelete