Tuesday, August 4, 2015

APA KOMEN PROFF DIRAJA UNGKU AZIZ TENTANG KANGKONG




33 comments:

  1. Tuai Padi Antara Masak
    Esok Jangan Rindu Rinduan
    Bangsa Melayu Semakin Di Asak
    Pahlawan Bugis Rupanya Pondan

    ReplyDelete
  2. Tuai Padi Antara Masak
    Rindu Sudah Tak Tertanggong
    Bangsa Melayu Semakin Koyak
    Apakan Daya Yg Mampu Hanya Lah Kangkong

    ReplyDelete
  3. Gadis ayu tersipu-sipu
    Nama rupawan, Cik Siti Bainun
    Satu Malaysia dah kena tipu
    Dakwanya Pahlawan, rupanya Lanun

    ReplyDelete
  4. Esok jangan rindu-rinduan
    Kalau rindu, lihatku di atas
    Lembik lagak lagikan pondan
    Bendahara Johor, hulubalang Bajau dah di cantas. Jawab ya.

    ReplyDelete
  5. APA GUNA TENGOK NASIB
    KALAU TAK BERUSAHA
    AKU SUKA PADA NAJIB
    KERANA BERTAMBAH LAGI MELAYU YANG KAYA

    ReplyDelete
  6. Jho low si budak manja
    Manjanya di tengah sawah
    Jangan kata Abg x belanja
    Tunggu rosmah dalam kawah

    ReplyDelete
  7. bos walaupun aku tak suka kerajaan tapi ini fake ... http://ww1.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140116/dn_03/Ungku-Aziz-nafi-tulis-catatan-kangkung

    ReplyDelete
  8. BANGSA ASING KAYA KITA SENYAP SAJA DAN SUKA PULA
    MELAYU KAYA KITA KECOH2 SAMPAI TERLONDEH
    APA YANG AKU BOLEH KATA
    MELAYU MEMANG BODOH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pilih bulu pilih kroni,
      Tugas ampu sana ampu sini,
      Biar kaya dengan budi,,
      Jangan kaya dengan.mencuri.

      Delete
  9. Ini jawabnya anon 12:54

    Tuai Padi Antara Masak
    Esok Jangan Rindu Rinduan
    Undur Setapak Bukan Mengelak
    Cukup Masa Kita Beri Kejutan

    ReplyDelete
  10. Bawa jeep dengan Dada
    Dibawa sekali dengan sejadah
    Najib terkenal sudah
    Bahawa beliau haram jadah

    ReplyDelete
  11. 1mdb harum namanya
    Lagak penderma dengan kasturi
    Wan emdibi sebenar namanya
    Wang derma dikatakan mencuri

    ReplyDelete
  12. Tuai Padi Antara Masak
    Rindu Ku Bawa Ke Hujung Kali
    Biar Saja Pendekar Bugis Tergelebak
    Takkan Ku Biar Umno Yg Mati

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuai padi antara masak
      Masak bersama dengan adabi
      disebut umno pada massa
      Dikeji dibangang bersamaan babi

      Delete
    2. apa punya pantun daa,
      buang masa.

      Delete
  13. Tentera kacang merah babi
    Pergi melawat ke Abu Dhabi
    Jangan Kritik 1 mdibi
    Nanti dianggap super babi

    Babi10x

    ReplyDelete
  14. Anak Cina Berbuai Laju
    Berbuai Laju Di Timpa Batu
    Bila Pemimpin Dah Tak Tau Malu
    Mencuri Pun Di katanya Rakyat Di Dahulu

    ReplyDelete
  15. Ted Manoff Pembina Tamadun
    Tamadun Di Bina Asasnya Besi
    Pencacai Pemimpin Lagaknya Jakun
    Asal Ditegur Terus Di Maki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ted manoff pembina tamadun
      Kawannya ahchai diatas kompresor
      Macam tenuk tak bertamadun
      Macai senantiasa lagak professor

      Delete
    2. Tiga nama besar dalam hidup hang pa. ..pertama Allah..kedua Muhammad..ketiga Ted Manoff....

      Delete
  16. dua tiga kucing berlari
    mana sama si kucing hutan
    kini komunis sudah pergi
    prinsip masih sebati bersama anutan.

    ReplyDelete
  17. Kuyuk malalak di atas pagar
    Karabau randah sundul-sundulan
    Mata sipit sudah kajar-kajar
    Sebab karis kan malakat di tundun

    ReplyDelete
  18. Kepala hotak kepala bapak
    Kepala Aross pijak pijakkan
    Semoga hancur keturunan Pak Razak
    Habis dilaknat seluruh keturunan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makan yang haram mana nak berkat
      Jangan terasa kalau dilaknat
      Pada negara berbuat khianat
      Sebabkan dia ramai tak selamat

      Delete
  19. Ular sawa burung pipit
    Bapak anjing mati tersepit
    Haters always gonna hate
    If you want go die it's never too late.

    ReplyDelete
  20. kesian ko kd, sampai macam tu sekali ko desperate. ungku aziz tak buat puisi macam tu. ko ni memang slow la kd. ko kena faham, manusia macam ungku aziz adalah manusia fakta. dia mana ada sindir2 macam tun mahathir, walaupun kedua2 mereka bijak laksana. watak lain2 kd. untuk ini, aku tak tuduh ko fitnah najib, tapi ko fitnah ungku aziz.

    hati tengah sakit ke kd, sprm cakap duit berguni2 2.6 bilion tu rupanya bukan duit sakau dari wan emdibi, tapi sebaliknya dana politik @ pilihanraya @ what everlah, yang datang dari timur tengah. agaknya apa lagi idea untuk spin lagi pasal duit 2.6 bilion tu ye? dana politik untuk dap dan pkr yang entah berapa bilion tu ko tak nak hebohkan jugak ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 3:12:00 Macai Penyapu Terbilang
      Tiada Kerja Tapi Berpencen
      Menjilat Najib Bukan Kepalang
      Penyapu Tiada Nilai Waima Satu Sen

      Delete
    2. Kalau itu duit jual babi, how? Kalau duit dadah, how? Kalau duit pelacuran, how?

      Perdagangan Wang Haram unless tunjuk bukti....

      Delete
  21. Makan derma berbiliun biliun
    Yang kena tangkap si budak peon
    Tangkaplah dulu perompak malaun
    Pasal dia yang banyak pulun
    -
    Guna KDN nak cover salah
    Tangkap Sprm yang buat kerja
    Ini kerja orang tak bermaruah
    Orang tua menyalahguna kuasa
    -
    Mafia lanun dari pekan
    Jangan disentuh sebarangan
    Nanti kau dapat azab balasan
    Pada muka tu yg kau nakkan

    ReplyDelete
  22. Slm kekawan...THERE IS NO DONATION!!! What kinda donation needs 3 layers of companies to get it to the recipient?

    It was done through swift transfer. Why was it not transfered directly to the recipient? From wsj info, the money transfered was even deducted before it was transfered to him (25m to 22m).

    Doesnt make sense...all bull shit

    ReplyDelete
  23. Dalam isu RM 2.63 bilion ini juga, apakah wang ini diishtiharkan sebagai harta parti dan diaudit dalam penyata kewangan parti di mana setiap terimaan yang diterima oleh pertubuhan perlu diishtiharkan di dalam penyata kewangan pada tahun tersebut. Adakah UMNO menghantar maklumat mengenai penyata kewangan mereka yang dinyatakan di dalamnya mengenai ‘derma’ RM 2.63 bilion itu? Kalau tak ada, macam saya tulis di ataslah, UMNO telah membuat pengishtiharan palsu mengengai penyata kewangan mereka yang dikemukakan kepada pihak pendaftar pertubuhan, maka UMNO akan berhadapan dengan tindakan undang-undang, di mana memberi kenyataan palsu kepada pendaftar pertubuhan adalah bermaksud memberikan keterangan, pernyataan, maklumat palsu kepada pihak kerajaan di mana kalau ikut seksyen 128 penal code, boleh dihukum penjara sehingga 3 tahun.

    Juak-juak Najib jangan ini isu ini boleh diselesaikan dengan cincai begitu sahaja, negara kita ada undang-undang, perlu ikut saluran undang-undanglah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau benar wang yang diberikan itu adalah wang derma yang suci murni dan ikhlas, maka wang derma untuk parti tu adalah wang parti, apakah wang itu diaudit oleh pihak parti? Malahan sebagai sebuah pertubuhan, UMNO mesti menghantar penyata kewangan yang telah diaudit kepada pihak pendaftar pertubuhan, apakah wang derma ini termasuk dalam audit kewangan UMNO pada tahun 2013 memandangkan wang itu dimasukkan pada tahun 2013?

      Kalau wang itu tidak diishtiharkan di dalam penyata audit UMNO yang perlu dihantar kepada pendaftar pertubuhan, maka UMNO telah melakukan kesalahan menyembunyikan maklumat serta memberikan maklumat palsu kepada pendaftar pertubuhan dan perkara ini boleh diambil tindakan undang-undang.

      Macam saya cakap sebelum inilah, Malaysia ada undang-undang, kalau rakyat tertakluk kepada undang-undang itu, takkan Najib oleh lepas bebas dari sebarang peruntukkan undang-undang kerana dia berjawatan Perdana Menteri?

      Dalam isu RM 2.63 bilion itu, pihak berkuasa perlu menyiasat apakah ‘derma’ berkenaan diperoleh secara yang sah mengikut undang-undang atau melanggar peraturan undang-undang AMLA (Anti Money Laundering Act). Ini kerana pengubahan wang haram adalah jenayah yang sangat serius di mana-mana negara pun, termasuklah di Malaysia.

      Dalam isu RM 2.63 bilion ini, pihak LHDN perlu menyiasat wang ini kerana ia dimasukkan ke dalam akaun Najib, akaun peribadi Najib, bukannya akaun rasmi parti, dan apakah benar wang itu diserahkan kepada parti? Jika tiada bukti penyerahan wang itu kepada parti, maka Najib boleh didakwa menggunakan wang itu untuk kepentingan peribadinya, malahan wang itu perlu dicukaikan mengikut undang-undang cukai, kadar cukai adalah tak kurang dari RM 680 juta mengikut kadar pada tahun 2013.

      Dalam isu RM 2.63 bilion ini juga, apakah wang ini diishtiharkan sebagai harta parti dan diaudit dalam penyata kewangan parti di mana setiap terimaan yang diterima oleh pertubuhan perlu diishtiharkan di dalam penyata kewangan pada tahun tersebut. Adakah UMNO menghantar maklumat mengenai penyata kewangan mereka yang dinyatakan di dalamnya mengenai ‘derma’ RM 2.63 bilion itu? Kalau tak ada, macam saya tulis di ataslah, UMNO telah membuat pengishtiharan palsu mengengai penyata kewangan mereka yang dikemukakan kepada pihak pendaftar pertubuhan, maka UMNO akan berhadapan dengan tindakan undang-undang, di mana memberi kenyataan palsu kepada pendaftar pertubuhan adalah bermaksud memberikan keterangan, pernyataan, maklumat palsu kepada pihak kerajaan di mana kalau ikut seksyen 128 penal code, boleh dihukum penjara sehingga 3 tahun.

      Juak-juak Najib jangan ini isu ini boleh diselesaikan dengan cincai begitu sahaja, negara kita ada undang-undang, perlu ikut saluran undang-undanglah.

      Delete