Wednesday, August 19, 2015

Puak ni berjuang untuk keluarga dan peribadi, agaknya sampai ke dalam kubur pun dia minta kerajaan adakan layanan istimewa..

Puak ni berjuang untuk keluarga dan peribadi, agaknya sampai ke dalam kubur pun dia minta kerajaan adakan layanan istimewa..

# Keperluan politik semasa, apakah anwar berpotensi dibebaskan @ diberi pengampunan (?)


(Oleh Fiza Abd Halim)
KUALA LUMPUR 19 OGOS: Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail kesal terhadap halangan yang dikenakan ke atas keluarganya oleh pihak Kementerian Dalam Negeri dan pihak penjara untuk mereka bertemu dengan saudara Anwar Ibrahim.
Dengan nada kecewa, Presiden KEADILAN itu berkata, keluarganya perlu diberi akses untuk berjumpa dengan Anwar di penjara, lebih-lebih lagi tahap kesihatan suaminya itu membimbangkan.
DSAI 1“Kami kesal, hanya di mahkamah sahaja kami dapat jumpa secara dekat, di penjara tak dapat, ini satu tekanan buat kami.
“Memandangkan kini tahap kesihatan Anwar merosot, sebelum ini sakit bahu kiri, sekarang bahu kanan, hari ini pula dia cakap sakit leher.
“Saya harap beliau diberikan rawatan sepenuhnya, apa-apa pun teruskan berdoa,” kata Wan Azizah ketika ditemui di perkarangan Mahkamah Tinggi Jalan Duta.
Anwar dibawa ke mahkamah dengan kawalan ketat bagi mengikuti kes saman beliau terhadap Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman.
Beliau turut menyampaikan pesanan lisan meminta Menteri Dalam Negeri supaya tidak mengetatkan urusan pertemuan beliau dengan keluarga serta peguam.
Anwar juga merayu supaya kerajaan tidak mendera keluarganya apabila sukar bertemu dengannya, walaupun beliau ‘tiada masalah’ jika ia diperlakukan ke atas dirinya.
“Saya minta pertimbangan Datuk Seri Zahid Hamidi berkaitan urusan keluarga dan peguam. Semuanya terlalu ketat. Nak dera Anwar, faham. Saya faham. Itu saya tak ada masalah.
DSAI 2“Tapi janganlah dera keluarga saya. Keluarga nak jumpa susah…bagilah jumpa sekejap. Jangan sekat peguam saya. Ini buku nota pun tidak boleh.
“Saya minta Datuk Seri Zahid timbang. Timbang keluarga dan kerja urusan peguam,” katanya dalam kenyataan yang dikeluarkan KEADILAN.
Sementara itu, Naib Presiden KEADILAN, Nurul Izzah Anwar mendesak Anwar diberikan rawatan segera secara konsisten ekoran tahap kesihatan bapanya yang merosot dan mengalami kesakitan berterusan di bahu kanan.
Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=67482

12 comments:

  1. P la mabuk nuaq ni memang kaki kencing macam Jibby dulu masa jadi MP sihat ja memanjang siap boleh main cinadoll lagi ni dah jadi banduan mula sakit sana sakit sini jilake...tak lama lagi giliran Ah jib gor pulak yesssaa tak sabar aku!!!

    ReplyDelete
  2. Nuaq tgh tunggu pondan bugis tu....siap la ko kena tonggeng kasi nuaq...aww...

    ReplyDelete
  3. Hukuman tetap hukuman. nama lagi hukuman penjara? Ramai banduan yang tidak sihat dirujuk dengan hospital. Doktor lebih arif dan layak membuat pemeriksaan bagi menentukan samada keadaan sakit serius atau tidak!

    ReplyDelete
  4. porahhhhhhhh...lagi cepat mampus lagi baik..

    ReplyDelete
  5. Ni semua kerja Mahafiraun yang kini jadi pengkhianat negara dan UMNO dengan bekerjasama agensi berita luar menyiarkan berita menjatuhkan pemimpin Melayu.

    Mana tau. PM nak sakitkan hati Mahafiraun dengan membebaskan Anwar dari penjara. Kan semua geng sama Anwar dahulu.

    Mahafiraun mesti sakit jantung terus atau hilang akal terus.

    ReplyDelete
  6. 630...KEPALA BAPA KO!!!

    ReplyDelete
  7. Betui betui ini keje mahafiraun.bila la pulak mahafiraun nk kojol ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni keje mahapondan bugis hang kaki tipu, rompak tersohor negara...

      Suspennya...byk tul negara da berminat nak amik tau hal curi/cuci duit ek....

      Abih la pondan bugis ni...x lama lgi kena menonggeng utk nuaq kat dalam laa...

      Delete
    2. isu ni pasal anwar bin ibrahim. saya ulangi pasal anwar bin ibrahim, bekas tpm dulu. takde kena mengena dengan tun mahathir atau ds najib. kenapa dengan korang berdua ni, kutuk mahafiraunlah, mahapondanlah. akal ada, gunalah.

      Delete
    3. Anon 5:46:00.. silap haribulan kau yg kojol dulu..

      Delete
  8. nwar ni tau perjumpaan dgn keluarga utk sebulan berapa kali, penjara ada peraturan bukan sesuka hati, kalu banduan baru masuk jumpa di penjara sekali sebulan jer dgn famili. Soal kesihatan dh ada doktor yg rawatnya, keluarga ikut jerlah peraturan, sbb kau tu banduan yg dihukum oleh hakim, mestilah limited segala perjumpaan, nak minta mcm tahanan politik la konon, mana ada kat msia tahanan politik, masa dulu adalah tp mesti dikurung di kemunting.

    Ni nak test market la menjelang himpunan Bersih, nak timbulkan sentimen la konon, org mcm ni undang2 bagi dia bukan utk mereka tp utk org lain, so kalu jd PM, sahlah peraturan dn undang2 tolak tepi bagi dia dan keluarga, makanya bukan setakat 2.6Bilion malah lebih lg, kalu lihatkan kelaku di penjara sekarang

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...