Friday, August 21, 2015

LEGAAA, 1MDB DAN 2.6B dapat isu saing...

Tentulah para penyokong Najib lega kerana isu 1MDB dan 2'6B kini sudah ada partner, 30B DEIG Darul Ehsan Investment Group.

Rahman Dahlan kata isu itu lebih besar tetapi kecewa kerana kurang kecaman...

Mamat ini lupa, kenapa rakyat malas nak mengecam lagi?

Pertama, ianya tidak melibatkan hutang...

Kedua, kerajaan Selangor tidak mengenakan apa-apa cukai merapu yang membebankan rakyat.

Ketiga, apa undang2 yang boleh diambil kepada pihak berkenaan kerana di Malaysia sudah ada contoh, sudah terkenal se enterio dunia...UPSIDE DOWN LAW..

Disyorkan Azmin menyerahkan kepada Audit untuk membuat penelitian, tidak memandai mandai memberi jawapan dan sewajarnya semua pihak bersabar...

Perlu ke Azmin bercuti semasa siasatan......Ohhh sudah tentu tidak.
Seseorang itu tidak bersalah selagi belum dibuktikan bersalah...

Rahman Dahlan jangan marah k.. Rahman sewajarnya sudah masak dalam isu ini sebab dia sendiri begitu galak.menerajuinya..

Rahman Dahlan dan yang sewaktu dengannya harus layan isu yang serupa tanpa dua bahasa, dua sikap, dua agenda yang berbeza.

12 comments:

  1. Kahkahkah. Bumerang makan kepala sendiri. Mana Nek Tempoyak. Jap lagi dia mai datang Keris Berayon. Tapi dia nak kata apa? Hari tu benda sama, dia defend kaw-kaw. Sekarang kena balik, nganga je lah.

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Aku orang baru di sini, tadi terbaca ada orang cari kau. Padan le. Ko jenis yang nak kena rupa nya.

      Tobat le Ted. Ko nama omputih, Claire Brown lebih pandai kentut dari ko. Dia kentut wirgin. Ko bekas baiii.

      Delete
    2. Itu bukan bunyi kentot. Itu bunyi ceret. Anwaq dapek keluor jumpa ko sokejap ke tadi?

      Delete
  3. hampir sama tapi tak serupa. kes deig baru 2 tahun dan belum lagi secara rasmi. masih dalam kawalan. terima kasih kerana cepat bertindak membongkar. moga kejadian buruk seperti yang telah berlaku kepada 1mdb dan rm2.6ribu juta tak berlaku kepada deig. 1mdb telah berlaku dan libat orang luar, tak dapat kesan. rm2.6 ribu juta derma yang senyap sunyi sehingga pecah lubang pun masih lagi tak ngaku dan putar alam lagi. so, blogger boleh teruskan serangan deig sehingga tak jadi. bukan semua orang sebodoh macam kbu, tkbu, ajk, mkt, ketua penerangan umno. kita tak terima kenyataan tanpa berfikir.

    ReplyDelete
  4. Tak kesah lah ada saing ke tak dengan 1MDB, RM2.6 bilion.

    Yang penting nya nak dengor jawapan memacam so'al oang dah keluorkan fasal itu semua.

    Tun Mahathir dah banyak kali cakap. Tak dapek jawapan sampai sekarang juga. Mana boleh jawab donation aje. Madey dah cakap dia kelolakan 4 x PRU. Paling tinggi pakai ha nya RM12 juta. Camna RM2.6 bilion nih?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ntah la sekejab sorang kata guna untuk pilihan raya sorang kata derma untuk Isis merapu tahap meraban puak2 Najib ni kena kelentong macam tu pun dok caya cakap Ah jib ngok ni...susah...

      Delete
  5. Padan lah diorang mintak UMNO gantikan Najib. Bukan jatuhkan gomen, hanya gantikan Najib dgn pemimpin UMNO yang lain. Kalo ganti dgn Muhyiddin tak panjang cerita. Sebab dia Timbalan Presiden UMNO.

    ReplyDelete
  6. Dua2 sama je, belakang mesti cina gak buat keje. Bab merompak curi hasil diorang memang berpengalaman. Dari zaman kominis dulu dah rompak keretapi.

    ReplyDelete
  7. Semua pasal punahshit yg mengelilingi najib.....punahsehat ini bukan berkerja untuk rakyat malaysia....mereka berkerja untuk yahudi zionis...sejak syarikat goldman sachs dan bank ruthchild ada di makaysia UBN tower KL mereka membawa masuk dana asing melalui saluran ini.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia angkut ramai punasihat omputih plak nya........dia complex stricken gamak nya

      Delete
  8. Negara ni dah amat teruk. Semua orang nak buat duit. Berbilion, bukan sikit. Pembangkang pun. mcm Azmin MB Selangor.. Apa lagi tujuan dia kalo tak gitu. Di apikir, kalo Najib boleh buat, ngapa dia tak boleh.......jahanam le....

    Nak jadi negara maju kepala tah. ni ha.......

    ReplyDelete