Sunday, August 23, 2015

MATHIAS DAN KHAIRUDDUN BUAT 1MDB TAK SENANG DUDUK

KEMASKINI: TMJ PESAN KPD PEMIMPIN POLITIK... PENDIRIAN ISTANA WAJIB DATANG DARI MULUT SULTAN..TIDAK MELALUI mulut Zahid, Puad, Mat Pontian dan sewaktu dengannya...
Simple and clear.
1. Apakata 1MDB...Tidak goyang, sedia bekerjasama..ala-ala N2H.. akhirnya apa terjadi...

2. Apakata 1MDB..."Tetapi ini tertakluk kepada nasihat Pihak Berkuasa Malaysia" siapa pihak berkuasa tu (?) Tok Dalang yang menuduh orang lain sebagai tok dalang  (?)...

3. Siapa pula Mathias dan Khairuddin ni(?).. sabar..sedikit masa lagi kaki putar, blongang dan penjiat akan labelkan mereka sebagai pengkhianat kerana laporan tersebut memburukan lagi nama Malaysia yg sudah mula busuk di luar negara.

Bolehkah Cash is King merentasi sempadan utuk menyingkirkan mana-mana Pegawai Siasatan atau membubarkan mana-mana agensi switz,france dan uk (?)

16 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. Masalah akan selesai jika Najib dan kuncu-kuncu sedar diri dan menyerah diri kepada pihak berkuasa untuk diadili, skandal jenayah mereka itu makin hari makin dahsyat hingga mendatangkan malu yang sangat besar kepada negara ini hinggakan Malaysia menjadi bahan ketawa masyarakat di seluruh dunia dengan gelagat tak tentu hala pemimpin Malaysia yang dah jadi pengkhianat negara.

    Seperti yang saya nyatakan sebelum ini, kos yang ditanggung oleh rakyat Malaysia akibat penyelewengan dan skandal jenayah melibatkan Najib dan kuncu-kuncunya ini sangat besar.

    Dalam isu RM 2.63 bilion yang pada mulanya dikatakan derma dari tok arab yang sangat ikhlas hatinya kepada UMNO, tetapi kemudiannya berubah pula dari derma kepada UMNO menjadi derma kepada kerajaan kerana mengamalkan ahli sunnah wal jamaah dan menentang IS dan lepas itu berubah lagi kepada kerana nak melawan Yahudi dan DAP pula, lepas ini tak tahulah berubah kepada apa lagi pula.

    Dalam isu RM 2.63 bilion itu, boleh bina 52,600 buah rumah kos rendah yang nilai pembangunan sebuah kos rendah itu sebanyak RM 50,000. Setiap negeri boleh dapat sebanyak 3757 buah rumah kos rendah untuk diagihkan kepada rakyat.

    Malahan untuk sebuah hospital yang berharga RM 50 juta sebuah, boleh bina sebanyak 52 buah hospital di mana setiap negeri boleh dapat antara 3 atau 4 buah hospital dengan peruntukkan RM 2.63 bilion.

    Dengan RM 2.63 bilion itu, boleh bina 87 buah sekolah yang setiap unit bernilai RM 30 juta, di mana setip negeri boleh dapat 6 buah sekolah baharu.

    Dengan RM 2.63 bilion itu, boleh beri bantuan kepada golongan miskin dengan kadar RM 500.00 sebulan selama 12 bulan untuk 438,333 orang.

    Malahan dengan RM 2.63 bilion itu boleh bina sebuah jambatan konkrit yang berharga RM 100,000.00 sebanyak 26,300 buah yang mana setiap negeri boleh dapat 1878 buah jambatan.

    Lihatlah betapa ruginya rakyat Malaysia disebabkan isu RM 2.63 bilion ini, tapi yang menyedihkan tak pasal-pasal UMNO dituduh dan dikaitkan dengan isu RM 2.63 bilion ini, lepas tu kaitkan pula dengan kerajaan, tak pasal-pasal kerajaan dituduh sedangkan kerajaan tak dapat pun wang RM 2.63 bilion itu kerana mana ada Najib serahkan kepada Perbendaharaan Malaysia wang itu pun.

    Bersambung.............

    ReplyDelete
    Replies

    1. Kemudian dalam isu penyelewengan 1MDB, dengan RM 27 bilion yang tak dapat dikesan ke mana wang itu termasuklah RM 15.4 bilion yang kononnya pelaburan yang entah di manalah dibuat dan apa jenis pelaburan pun tak tahulah yang dibuat itu, maka rakyat rugi kerugian sebanyak 540,000 rumah kos rendah yang berharga RM 50,000 seunit. Setiap negeri kerugian lebih kurang 38,571 unit rumah kos rendah yang sepatutnya boleh dijual dengan harga yang berpatutan kepada golongan berpendapatan rendah di negeri masing-masing.

      Malahan dengan RM 27 bilion itu, untuk sebuah hospital yang bernilai RM 50 juta sebuah, rakyat kerugian sebanyak 540 buah hospital yang boleh diagihkan kepada setiap negeri sebanyak 38 buah hospital.

      Untuk sebuah sekolah yang bernilai RM 30 juta, rakyat kerugian pembangunan sebanyak 900 buah sekolah yang mana kalau diagihkan kepada setiap negeri, maka akan dapat 64 buah sekolah bagi setiap negeri.

      Malahan untuk bantuan kepada golongan miskin atau berpendapatan rendah sebanyak RM 500.00 seorang sebulan untuk 12 bulan, maka RM 27 bilion itu boleh biaya bantuan kepada seramai 4,500,000 (4.5 juta) orang golongan miskin atau berpendapatan rendah.

      Malahan untuk sebuah jambatan konkrit yang berharga RM 100,000.00, maka rakyat negara ini akan kerugian sebanyak 270,000 buah jambatan konkrit jika digunakan RM 27 bilion itu untuk bina jambatan berkenaan. Malahan setiap negeri boleh diperuntukkan sebanyak 19285 unit jambatan konkrit dengan wang RM 27 bilion itu.

      Lihatlah rakyat Malaysia sekalian, betapa ruginya kita disebabkan penyelewengan RM 2.63 bilion yang sekejap derma untuk UMNO, sekejap derma untuk kerajaan, tapi masuk dalam akaun peribadi Najib itu.

      Malahan begitu juga dengan penyelewengan di dalam 1MDB yang mana pinjaman RM 42 bilion itu dijamin oleh kerajaan, di mana RM 27 bilion dari pinjaman itu tak dapat dikesan ke mana lesapnya, kita semua kerugian ratusan ribu pembangunan yang sepatutnya dinikmati oleh kita akibat pengkhianatan Najib dan kuncu-kuncunya ini.

      Sedarlah semua.

      Abu Bakar

      Delete
    2. Rasa nya, tak payah cakap pasal menyerah dulu, takut, gigil lutut, jangan Bang, jangan Bang, kata Rosmah.

      Mintak Najib "berundur" saja dulu dari jawatan PM. Penting dia mesti berundur sacepat mungkin sabelom PRU14. Kalau tak, ranap UMNO/BN di PRU14.

      Delete

  3. Kemudian dalam isu penyelewengan 1MDB, dengan RM 27 bilion yang tak dapat dikesan ke mana wang itu termasuklah RM 15.4 bilion yang kononnya pelaburan yang entah di manalah dibuat dan apa jenis pelaburan pun tak tahulah yang dibuat itu, maka rakyat rugi kerugian sebanyak 540,000 rumah kos rendah yang berharga RM 50,000 seunit. Setiap negeri kerugian lebih kurang 38,571 unit rumah kos rendah yang sepatutnya boleh dijual dengan harga yang berpatutan kepada golongan berpendapatan rendah di negeri masing-masing.

    Malahan dengan RM 27 bilion itu, untuk sebuah hospital yang bernilai RM 50 juta sebuah, rakyat kerugian sebanyak 540 buah hospital yang boleh diagihkan kepada setiap negeri sebanyak 38 buah hospital.

    Untuk sebuah sekolah yang bernilai RM 30 juta, rakyat kerugian pembangunan sebanyak 900 buah sekolah yang mana kalau diagihkan kepada setiap negeri, maka akan dapat 64 buah sekolah bagi setiap negeri.

    Malahan untuk bantuan kepada golongan miskin atau berpendapatan rendah sebanyak RM 500.00 seorang sebulan untuk 12 bulan, maka RM 27 bilion itu boleh biaya bantuan kepada seramai 4,500,000 (4.5 juta) orang golongan miskin atau berpendapatan rendah.

    Malahan untuk sebuah jambatan konkrit yang berharga RM 100,000.00, maka rakyat negara ini akan kerugian sebanyak 270,000 buah jambatan konkrit jika digunakan RM 27 bilion itu untuk bina jambatan berkenaan. Malahan setiap negeri boleh diperuntukkan sebanyak 19285 unit jambatan konkrit dengan wang RM 27 bilion itu.

    Lihatlah rakyat Malaysia sekalian, betapa ruginya kita disebabkan penyelewengan RM 2.63 bilion yang sekejap derma untuk UMNO, sekejap derma untuk kerajaan, tapi masuk dalam akaun peribadi Najib itu.

    Malahan begitu juga dengan penyelewengan di dalam 1MDB yang mana pinjaman RM 42 bilion itu dijamin oleh kerajaan, di mana RM 27 bilion dari pinjaman itu tak dapat dikesan ke mana lesapnya, kita semua kerugian ratusan ribu pembangunan yang sepatutnya dinikmati oleh kita akibat pengkhianatan Najib dan kuncu-kuncunya ini.

    Sedarlah semua.

    Abu Bakar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dgn pendapat Abu Bakar. Tapi jangan berkeras sangat desak Najib menyerah dsb nya sekarang. Dapatkan dia "berundur" saja dulu dari jawatan PM.

      Dia mesti nak runding sabelom setuju berundur. Sebab dia yang rundingkan dgn Pak Lah dulu, dia sebagai TPM masa itu, dapatkan Pak Lah letak jawatan. Hinggakan bini Pak Lah, seorang House Keeper di kediaman resmi PM pun dapat jadi Tun. Setaraf dgn Tun Dr Siti Hamah - jangan main main.

      Delete
  4. Abu Bakar ni sebenarnya merepek sakan, macam orang sakit jiwa lagaknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasi dia peluang bercakap.Ada yang munasabah yang di katakan nya.

      Kamu yang tak suka dia cakap mengkritik 1MDB, kamu nampak nya yang sakit jiwa.

      Delete
  5. SALAM BRO,AKU TETAP BERSAMA UMNO TETAPI NAJIB WAJIB LETAK JAWATAN....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya juga harap agar Najib letak jawatan PM. Cakap dia dah tak laku bagi kebanyakan rakyat, UMNO tanggung kesusahan. Dia penipu, bukan sebab 2.6 Billion tapi sebab dia tidak jujur dan pembohong asyik kencingkan rakyat

      Delete
  6. Kalau nak jadi saksi, jadilah yg amanah sebab di akhirat nanti kita juga yg kena jawab dan tanggung. Kita nampak cara pm mentadbir negara adalah salah kerana setiap hari alasan 2.6b itu berubah2 dan pm sendiri tidak berani membuat penjelasan dgn rakyat. Pm hanya berani dgn ahli umno seramai 3 juta sahaja. Baki 27 juta bukan rakyat Msia?

    Yang salah tetap salah. Jadilah saksi yg amanah sebelum kita dan keluarga kita ditimpa bala.

    ReplyDelete
  7. kes 1 mdb najib,jho low,rosmah x salah....yang salah adalah yahudi,Freemason,cina dap,I.s,s.b pdrm,sprm.

    Yang Benar
    Penjilat jubo najib,penjilat darah haid rosmah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan jilat haid, nanti jadi sewel.

      Tak setuju Najib tak bersalah, belom di ketahui, siasatan sedang di jalankan - belom selesai, berterusan, kata SPRM semalam.

      Tapi kalu menyindir, jaga jaga le. Tu Mhathir suka nyundir, kekadang ada orang yang tak faham. Rugi.

      Delete
  8. Muhyiddin keluarkan pandangan pasal 1MDB, kena pecat.

    Sekrang boss Pemuda UMNO, Khairy, kata depa masih hormatkan Muhyiddin sebagai Timbalan Presiden.

    Jahat depa puak Najib nak calokan Zahid sebagai Timbalan Presiden di pemilihan parti akan datang. Najib dah dapatkan parti setuju tangguhkan pemilihan parti sehingga 18 bulan. Apa kah depa tukar, adakan pemilihan secepat mungkin?

    Kalau ada pemilihan parti sabelom 18 bulan, Pemuda UMNO sokong siapa? Dulu bantah Najib nak buang Akta Hasutan. Hingga flip flop, U-turn dan Najib umumkan Akta Hasutan di teruskan.

    Bagus ada pemilihan parti cepat, harap Njib di tanding dan di gugurkan dek UMNO.

    ReplyDelete
  9. Bagus lah Imigresn kata bekas pegawai pompuan Benggali di pejabat Peguan Negara yang bukan rakyat tapi penduduk tetap tuh tak akan di nyah keluar dari negera ini.

    Kalau di nyahkan, bodoh. Nanti tak dapat nakkan dia jadi saksi pasal 1MDB, RM2.6 juta di ekaun bank dll tuh.

    ReplyDelete