Thursday, August 20, 2015

NAJIB YAKIN RINGGIT KEMBALI KUKUH...

How (?)

Lebih baik jangan tanya (?)
Just yakin dengan Najib..

1MDB selesai..
2.6B selesai..

Jadi just trust him, ok...

16 comments:

  1. Hahaha. Nanti semua selesai, Mlaysia pun lingkup, Bang.

    ReplyDelete
  2. RM mangkin jatuh, Ketua Bahagian mangkin dapa lebih. Sharir Johor Bahru kata dia terima RM1 juta, Ahmad Maslan Pontian di kata terima RM2 juta.

    Diorang mcm tuh mesti jaga Najib, tak kisah RM jatuh lagi ke tunggang langgang ke.

    ReplyDelete
  3. NAJIB PERKUKUHKAN PENDAPATAN MELAYU DAN BUMIPUTRA BERBEZA DI ZAMAN PAKLAH DAN TUNM. TQ NAJIB SEBAB BAGI BRIM WALAUPUN PENDAPATAN NEGARA UNTUK TUJUAN KEMAJUAN DISUNTIK KE BRIM. KAMI ORANG KG HIDUP SUSAH SETAKAT BANGUNAN TINGGI LANGIT KAMI TAK PANDANG, KAMI PERLU DUIT UNTUK MENGISI PERUT MEMBELI BARANG MAKAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu bang. Tapi kena fikir jugak bangsa depan Melayu. Kalo dia giatkan Dasae Ekonomi Baru jugak kan bagus - dapat lebih faedah kpd Melayu. Tapi DEB di ketepikan nya. Akta Hasutan nak di buang nya, nyaris terbang alat yang pertahankan hak dan kepeningan Mlayu dlm Perlembagaan.

      Dia kasi duit, ambik. Tapi tak payah terima kasih sangat sebab itu duit gomen. Mintak UMNO gantikan dia dengan pemimpin yang kuat mahu Melayu maju melalui DEB dsb nya.

      Delete
    2. Lepastu dia bg gst...terima kasih bebanyak!
      Setiap brg ade gst...yg xde pon sudah kena naik jgk sb gst diperingkat pemborong/pengilang/pengedar...
      Lepastu nk cucuk duit pon kena gst selain caj rm1 meps..terima kasih...
      Minyak naik turun tp harga x turun2...terima kasih!
      Tu belom sempat org kg mcm kami nk bertolak ke KL tgk bangunan tgi...
      Nk min pon ssh sekarang...terima kasih..
      Nak niaga ssh sb tiada dasar utk org bumi mcm kami..terima kasih sb hapuskn mecd...
      Bawa masuk 1.5juta bangla...pegi mydin tgk exec pon bangla skrang..cashier mmg bangla..anak melayu xde keje...terima kasih..
      Nak anta keluar negara?? Dollar dah naik...terima kasih..
      Duduk umh kami hanya melanc*p mcm anon 12:59 di atas..org kg kami jugak...
      Terima kasih...

      Delete
    3. 1259 mangkuk peminta sedekah melayu bahlol!!! Da ada kaki tangan tu watpe?? Harap brim g kasi potong ar kaki tangan tu mangkuk!!!

      Orang nak peluang!!! Peluang keje, peluang niaga, peluang blaja dll lagi...bila pluang ada kami yg berOTAK akan gunakan utk kebaikan kami dan masyarakat...mangkuk hayun...
      Camtu baik tak yah blajar susah2...bg jer markah 90+ utk pelajar, smua lulus cemerlang...x yah keje...bg jer duit brim bodoh free tiap bulan...

      Apa yg tun bg tu peluang...BODOH!!! Dgn pluang tu gunakan utk majukan diri dan bangsa...bukan jadi bangsa MEREMPAT 24jam...BODOH BAHLOL!!!

      Lg 1 mangkuk hayun....duit brim tu dtg dr mana?

      Delete
    4. Anon 1259...kalau nak mengomen jangan tunjuk kebebalan...

      Bangunan tinggi xde pekdah? Ni aku bg sikit pengetahuan...kalau anak2 org kg keje kat kl time bina bangunan tu apa yg dorang dpt? Boleh dpt keje, overtime dll lagi...bila balik kg jpa mak bpa apa yg yg dorang wat? Bg mak bpa duit lebih psl rezeki dorang lebih di kl. Dgn bangunan tinggi tu byk anak2 kg blh keje kat kl dpt gaji bulan sampai ketua...gaji yg blh tampung idup dorang berkeluarga...

      Waktu bina bangunan tu ada brim ke? Anak2 org kg dan mak bapanya ada yg mampos ke x dpt brim?

      Aku bg lg 1 pengetahuan utk mna2 yg pikirannya kurang berfungsi. Bila kontraktor/usahawan yg bina/operate bangunan ni berjaya, ada yg beli tanah2 dikampung utk diusahakan...sape yg nak mengusahakan tanah tu? Takkan toke yg beli...maka digaji org kg utk usahakan. Org kg pun dpt lebih pendapatan...

      Kami pun byk berasal dr kampung. Zaman tun lah kami paling byk dpt pluang...bila byk pendapatan kmi menabung di asn...hasilnya kami dpt pulangan 60%!!! Dah la diberi byk pluang...diberi lagi faedah paling tinggi dalam dunia!!! Itulah jasa tun M

      LK

      Delete
  4. Kes 1MDB kita tinggu laporan audit....kah kah kah..sampai tua lah..orang2 yg terlibat menyiasat sudah jadi menteri dan ada kena sack...Kemana Jhllo??? Auta....puuiihhhh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak cukup dgn puihhh saja, Bang. Kena seru kpd UMNO mintak gantikan dia dgn pemimpin yang lebih baguih le.

      Delete
  5. Ringgit kembali kukuh??!! .. Mau Kembang Kuncup Jubor Nek Tempoyak Keparat Mendengornya..

    p/s: err.. ted manoff da tak mengomen lg ker?... huhuhuhuhu!!

    ReplyDelete
  6. Lepas 1MDB punya hal dan kes RM2.6 bilion masuk ekaun peribadi nya, tak tau berapa ramai lagi orang cayakan Najib. Kuncu kuncu dia, macai macai dia, tentulah agongkan dia sampai bila bila.

    Tun Mahathir kata MP UMNO/BN pun ada yang tak setuju dengan Najib. Mungkin ada yang boleh setuju dengan Pembangkang nak buat no-confidence motion di Parlimen, jatuhkan Najib tapi dengan syarat Pembangkang setuju BN terus merintah. Ada dlm blog dia, dah di sebut orang di sana sini.

    Tun kata mengarut sesiapa kata salah buat usul undi tak percaya di Parlimen. Ini di lakukan di Parlimen mana mana negara demokratik dah berzaman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Collectively, DAP, PKR and PAS have 87 MPs and will need 25 more MPs to achieve a simple majority to oust Najib.

      Delete
  7. Replies
    1. Sori lah kawan, susah nak timbul 1Malaysia bila UMNO pun dan berpecah akibat 1MDB, RM2.6 billion, dan Muhyiddin di gugur.

      Delete
    2. Tak payah cakap 1Malaysia lah. 2.6 bilion boleh lah cakap. 1 juta sana, 2 juta sini Ketua Bahagian UMNO saja yang dapat.

      Delete
  8. Aku fikir selagi 1MDB, RM2.6 bilion dsb nya tak slesai, susah Ringgit nak pulih.

    Bila politik dah kucar kacir, ekonomi mundar mandir, Bursa Saham pun banyak jual beli, pelabur asing pun angkat kaki, pertukaran asing pun terkendali, mana tak Ringgit di belasahi.

    Penanam modal nakkan stabiliti. Tarak stabiliti, depa cabut lari. Foreign exchange speculators pun masuk lah. Tak ingat bedebah Yahudi Zionis George Soros dulu. Dia kata bila "fundamentals" nya sesuai, menarik speculators. Depa masuk, speculate, kamdian cabut lari. Ngara berkenaan lah yang rugi.

    ReplyDelete