Saturday, August 29, 2015

Siapa yang perlukan sangat-sangat sokongan Mahathir (?)

Dispin dan dihebohkan kehadiran Tun Dr Mahathir di Bersih 4'0 adalah petanda sokong DAP atau memberi satu kredit kepada DAP.

Hakikatnya UMNO ingin menyembunyikan fakta bahawa mereka sedang lemah hatta di mana sahaja Mahathir berada dan bercakap merupakan satu tamparan.

Kenapa UMNO lemah jika Najib hebat dan kuat (?)
Jomlah sokong ramai-ramai Najib !!
Kenapa ada sokongan berbelah bagi (?)
Apakah kita bersetuju karektor dan sikap kepimpinan Mahathir dan Najib menguruskan negara ada perbezaan (?)

Jika Najib lebih baik kenapa jadi penyokong yang desprade menyalahkan pihak itu dan ini..

Ceritalah ketelusannya Najib..
Amanahnya..
Jujurnya...

Menyalahkan Mahathir tidak menjadikan Najib lebih bagus..

Tidak perlu sokong DAP untuk undurkan Najib kecuali memperkudakannya seketika untuk kesinambungan kuasa Melayu dan UMNO...

Siapa yang lebih perlukan Mahathir (?) UMNO atau DAP ?
Jika UMNO merasakan Mahathir sudah tidak perlu, sudah tidak boleh digunakan lagi, sudah rosak, sudah tidak ada pengaruh kenapa terpekik terlolong atas apa sahaja yang Mahathir lakukan..

Jika Mahathir masih relevan kepada UMNO maka tunjukkanlah sikap yang sepatutnya.












25 comments:

  1. Tak pernah worst ever election results except during Najib PMship. Tak pernah ada skandal begitu besar 1MDB hutang RM42 bilion, RM2.6 bilion msuk dalam ekaun peribadi nya. Najib akan buat UMNO/BN kalah di PRU14. UMNO perlu gantikan dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 7:50 pm serupa pencacai Najis yg dah ketinggalan zaman. Angkut najis melalui pencacai amalan kuno dan menjijikkan. ditambah pula makan riba hasil wang penipuan & pembohongan.

      Delete
    2. Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA

      Delete
  2. Betul tu kd,pada puak-puak najib semua,apa yang ada pada orang tua pencen ni?Najib kan ada sokongan 3 juta ahli umno kalau setakat berapa ribu je yang turun berdemo la takde bende la.

    ReplyDelete
  3. KD
    UMNO bukan takut dekat dia,dah dekat 9 bulan dah dia cuba nak jatuh kan Ajibgor,tapi masih kantoi.Yang kita tak mahu beliau lakukan adalah memecahkan sifat bersatu di antara kita orang Melayu.Ini dah sekongkol dengan kaum mata sepet pula dan menjilat ludah dia sendiri.Yang paling dunggu jawapan beliau kepada saorang muda yang memggangor di JB supaya join Bersih sebab Ringgit Msia jatuh dan beliau tak akan dapat kerja selagi Ajibgor jadi PM[tak kan sampai ke situ sontot otaknya skrg ]
    Hilang langsong kredibiliti beliau dan saya juga hilang rasa hormat saya padanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak dah hilang hormat, kalau cina sepet nak hormat, jadi masalah ke?

      Delete
    2. Saya pun sayangkan perpaduan melayu, ingin melihat melayu bersatu... tapi bila puak2 cybertroop PM menembak dan menghina TDM, saya kini nekad bahawa bukan perpaduan yg Najib nak, tapi sokongan kpd kpdnya serta menyokong kerja jahatnya... jadi maksud perpaduan ialah menyokong PM, menentang TDM, menyokong 1mdb, menentang pengkritik salahlaku PM dan menjilat segala bentuk pembohongan umno dan PM....

      Delete
    3. 759, Nak Melayu bersatu sekarang, gantikan Najib, ketepikan yg di sekeliling pinggang nya, tentu Melayu bersatu.

      Delete
    4. Anon 8.03,8.18,8.18 pm,tepat sekali tulisan anda semua.

      Delete
  4. Boleh bersatukah Melayu-Islam di bawah Najib ?
    Yg jelas, Cina mmg bersatu nak turunkan Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju. Dia patut sedar. Dapat panggilan Ah Jib Gor, tapi kna Chinese tsunami. Sekarang begitu ramai Cina demo jalanan dgn Bersih. Merdeka Center kata "overwhelmingly Chinese".

      Mcm Tun Mahathir kata, Najib kena pukau ke apekebende dek "RM". Dia tak sebut siapa "RM" tuh. Tapi tau sama tau le kita.

      Takda mukas betul si Najib ni tak mau berundur. Takuut kena marah bini dia kalu nak runding berundur.

      Delete
    2. Givap le Najib. Malu, ada maruah le sikit.

      Delete
  5. Najib berjaya menyatukan cina cina utk membencinya, dan semakin berjaya menyatukan melayu utk juga membencinya.

    ReplyDelete
  6. Tun Madey kta dah takda jalan lain utk jatuhkan Najib. Gunakan People Power mcm Phipippines jatuhkan Marcos. Aku setuju

    ReplyDelete
  7. Mula mula aku tak setuju tapi mikirkan Njib dah gantikan Gani Patail cara mengejut, Pegum Negara baru bubrkan Pasukan Petugas Khas menyiasat 1MDB, pakai hidden hands tukarkan 2 Pngarah SPRM, gantikan Pengarah Cawangan Khas, tukarkan Timbalan Pengarah nya serta merta, lepas tuh buat dek aje, boleh gunakan Bersih bagi mnjatuhkan dia.

    Bukan jatuhkan UMNO, bukan jatuhkan Kerajaan, ha nya jatuhkan Najib aje.

    ReplyDelete
  8. Dasar penyokong pondan bugis ni bingai...jenis yg bahalol wat keje xde plan/strategi...hentam kromo...

    Apsal lak nak kecoh tun turun, kami ahli umno pun byk turun... PASAL TUN TURUN AKAN RAMAI LG ORG UMNO AKAN TURUN ARI NI...Apsal lak hangpa TAKUT? Takut kmi ahli umno join bersih? Watpe takut...kata pondan ada 3juta blkg dia...so wat x tau je lar....SUKA ATI KITORANG LA BAK JOIN KE DAK..HANGPA PUN BUKAN PEDULI NGAN KAMI RAKYAT...
    tun bukan PENGKHIANAT/PENIPU/PEROMPAK cam MAHAPONDAN hang...dia ada plan/cara...sama mcm dua bangunkan negara...bukan ikut sedap jer...
    Utk MANGKUK2 pondan bugis skalian...sila baca buku2 rujukan spt art of war dll utk tau maksud kemungkinan sesuatu tindakan oleh seseorang...BELAJAR, BELAJAR & BELAJAR!!! DAH LE NGOMEN BODOH....SOMBONG plak tu...

    ReplyDelete
  9. Tun guna reversed psychology. ...psychology war Tun perangkap kaum cina....syabas tun

    ReplyDelete
  10. Soalnya sekarang...kenapa c¡na semakin berani sekarang..? Dulu cina2 ni takot hendak demo tap¡ tdk sekarang¿..entahlah...prOooTtt arghh leganya

    ReplyDelete
  11. Kenapa tun refer marcos dan rakyatnya?

    1 benda yg negara ni dah HILANG ialah KEBERANIAN!!!...semua takut...bila takut, orang lain pijak...
    1 benda aku hormat org philippines ialah dorang x takut!!! Bawa datang semua pihak berkuasa tapi dorang x takut...makin banyak lagi kluar ada....

    Baca sejarah philippines...marcos, ramos, Estrada, arroyo...cek macamna dorang jatuh...time si royo pun dia kontrol biru ijau tpi jatuh gak....kena kantoi lagi...

    ReplyDelete
  12. Soalannya....apa objektif anda??? Kalau objektif anda utk pondan bugis turun....maka bersih bukan 1 masalah!!!

    Alasan niaga terganggu itu dan ini TAPI apa akan jadi kalau duit makin jatuh, ekonomi rosak, niaga pun kena tutup??? Utk peniaga2, maaf tapi apa yg bersih buat pun mungkin akan menguntungkan kamu jika ekonomi kembali baik dan duit naik...
    Yang penting NIAT kita utk bebas dari PENIPU/PEROMPAK/PENGKHIANAT negara!!!

    ReplyDelete
  13. Mahathir..! Bak kata Gobinf Deo. Mamak ni kepanasan. Pembangkang akan tetap dakwa mikado mereka berkuasa" jad

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gobind tuh wali ko ke, Rosli? Apa kepanasan nya? Ko tidur atas jalan mlm tadi ke? Berpanas siang semalam 35'C atas jalan ke? mikado tu buah di kelengkang ko ke?

      Delete
  14. Shahrir UMNO Johor Bahru kata "Mahathir no longer relevant to Umno".

    Tentu le dia kata gitu, dia jutawan, dapat RM1 juta dari Najib, dia sendiri cakap kpd media.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak relevan kepada umno pecatlah tun m. Tum m relevan kepada malaysia, bukan umno. Bila umno salah kerana kekalkan presiden yang buat salah dan tutup kesalahan dengan tindakan tidak mengikut undang2. Umno yang tidak relevan dengan malaysia dan melayu. Tajuddin pun kata tun m tak yah dijemput ke pau. Umno sudah jadi milik tajuddinkah?

      Delete