Saturday, June 18, 2016

PENGUNDI KK DAN SB TOLAK KES PROFILE TINGGI

# Bila kemenangan disambut dengan cara dan bahasa yang salah sekadar mencermin desperado dan rendah akhlak.
Mahathir turun menang atau kalah tetapi di mana Najib (???)...hang pi mana !







Analisa terbaru PRK KK dan SB sangat signifikan apabila di dapati pengundi di kedua dua tempat bersepakatan untuk tidak campurtangan atau dibebankan serta dilibatkan dalam kes profile tinggi melibatkan kewajaran Najib undur.


Image result for KHALED NORDINKes seperti ini tidak sesuai di pilihanraya kecil untuk membuat keputusan sebaliknya wajar di PRU atau atas budibicara Majlis Raja Raja.

Kes berprofile rendah seperti PAS yang semakin sasau dan hilang arah, kedua dua tempat penyokong telah menunjuk "JALAN KELUAR" kepada PAS sebagai satu amaran keras keatas tindak tanduk Hadi Awang yang dilihat bermasalah untuk duduk sama rendah dan berdiri sama tinggi dengan parti lain.


Kepimpinan PAS ada rasa rendah diri kerana terpinggir dari Pakatan dan ada rasa sangat bagus bila sepentas dengan UMNO.


PAS kini cabang UMNO untuk isu ugama dan seperti PAN cabang DAP dalam isu Melayu. PKR mempunyai dua tiga nakhoda dan kabilah yang akan menyamun dan membunuh sesama sendiri. Itulah nasib UMNO yang agak baik !!!

Soal profile tinggi seperti kewajaran Najib berundur lebih baik dikembalikan kepada UMNO Johor samada melalui kemuafakatan konvensyen atau pilihanraya yang lebih matang.

Kecuali seorang dua pemimpin, pun mereka sudah hilang pengaruh, UMNO Johor masih bersih dari dedak.

25 comments:

  1. UMNO Johor mungkin masih bersih dari dedak..tetapi..ia tidak terkecuali dari bergelumang dengan najis bersetongkol dengan Presiden yang terang2 terpalit dengan perlakuan yang boleh dikira jenayah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dasar bangsa pariah, RM50 ringgit dan sekampit beras bolih menghalalkan perbuatan haram pemimpin. Gelap masa depan anak cucu tidak dipedulikan. Fakir membawa kekufuran memang tepat untok menerangkan sikap kufur mereka. Berketayap, berjubah, berjanggut dan bertudung, cuma babi arak tidak disentuh.. yg lain halallun... Ini sudah besar punya haram.

      Delete
    2. Pengundi tegar darah biru UMNO umur 45 tahun keatas.

      Buta IT & Bergantung 100% pada media arus perdana.

      Bukan mudah hendak bagi kefahaman pada mereka dalam waktu mengundi sahaja.

      Kebanyakan penyokong2 UMNO skrg ini adalah yg buta IT & berpendapatan & berpendidikan rendah. Tau pakai HP mcm nokia 3310. SMS & call sahaja.

      Delete
    3. Ada yg kuat Protun dan Antijib internet akses depa di potong semalam. Tak dapat nak wassap atau sms. Najib Cash Is King akan buat apa saja nak terus pegang kuasa. Tapi Tuhan tu kaya, pandai pandai tupai melompat ......

      Delete
    4. Kalau boleh berlaku kpd org UMNO, tak bermakna tak berlaku kpd pihak lain - kot ini di buat saja nak menunjukkan kena jadi mangsa, konon nya -

      Kuala Kangsar Umno chief lodges police report over hacking of cellphone
      Malay Mail Online - ‎Jun 18, 2016‎
      KUALA KANGSAR, June 18 - Former Kuala Kangsar Umno division chief, Datuk Ramly Zahari has lodged a police report that his cellphone was hacked by certain quarters who also disseminated slanderous messages.

      Delete
  2. Salam,

    Tahniah tuan KD satu konklusi yg terbaik berhubung halatuju parti2 politik pembangkang Msia.

    Sering bercakaran sesama sendiri merupakan fenomena yg sudah sebati.Macam org Arab zaman jahilliah sehinggalah kezaman sekarang contohnya di Palestin ada Hamas,Fatah dsbnya.Mana mungkin dunia lain(khususnya Islam)nak bersimpati dan membantu,mrk. sendiri tiada inisiatif utk. bersatu.

    Berbalik kpd.isu di atas perbezaan ideologi jangan dijadikan alasan ,BN sendiri terdiri drp banyak parti yg berjuang utk kaum masing2 dan berlaku banyak perbezaan pendapat.Bagaimana perbezaan2 ini dapat disatukan oleh BN? Pihak pembangkang pun tahu memikirkannya. Prinsip tolak ansur adalah kunci utama.

    Kalau masih ego,rakyat pun rasa termuntah dan bersedialah utk jadi cuma pembangkang mungkin selama 100 tahun lagi.

    ReplyDelete
  3. Salam,

    Tahniah tuan KD satu konklusi yg terbaik berhubung halatuju parti2 politik pembangkang Msia.

    Sering bercakaran sesama sendiri merupakan fenomena yg sudah sebati.Macam org Arab zaman jahilliah sehinggalah kezaman sekarang contohnya di Palestin ada Hamas,Fatah dsbnya.Mana mungkin dunia lain(khususnya Islam)nak bersimpati dan membantu,mrk. sendiri tiada inisiatif utk. bersatu.

    Berbalik kpd.isu di atas perbezaan ideologi jangan dijadikan alasan ,BN sendiri terdiri drp banyak parti yg berjuang utk kaum masing2 dan berlaku banyak perbezaan pendapat.Bagaimana perbezaan2 ini dapat disatukan oleh BN? Pihak pembangkang pun tahu memikirkannya. Prinsip tolak ansur adalah kunci utama.

    Kalau masih ego,rakyat pun rasa termuntah dan bersedialah utk jadi cuma pembangkang mungkin selama 100 tahun lagi.

    ReplyDelete
  4. Ini ananlisis aku dan majoriti rakyat Malaysia.....

    1. Orang dah muak dengan sumber berita "tanpa nama".
    2. Orang dah muak tengok muka si mamak tua and the gang.
    3. Takda satu pun tuduhan yg betul. Terbaru MAS sahkan tiada wang 3 billion masuk goldman sachs.
    4. Orang dah tau...yg meroyan serang najib ni sebab tak dapat dedak, nakkan boboboi jadi pm dan....kroni menjilat jari sebab tak dapat projek....

    Sekian, itulah hakikatnya. Dah kalah...kalah la. Mana ramalan nujum professor kentut proooottttt yg ramalkan BN kalah teruk tu? (Tak sampai hati nak gelak)....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini aku salain apa yang keluar di tempat lain -

      Megah lah kamu Jing Projibo. Puas lah kamu. Bongkak lah kamu. Gloating lah kamu.

      Donald Trump pun jadi Presiden US lah di hujung tahun. Dia tak mahu Muslim masuk US. Entah entah boss kamu pun tersangkut di jalan ke sana. Sebelom sampai Hawai.

      Bershopping berjuta Ringgit lah bini dia. Di lautan sabelom sampai Hawai.

      Aku tambah: 1MDB dan RM4.2 bilion masuk ekaun Najib, RM1 bilion masuk ekaun bini dia, RM1 bilion masuk ekaun anak tiri dia - semua itu takkan selesai hingga PRU14 pun

      Delete
    2. sedapnyer menulis fitnah...

      Dah dijelaskan byk kal tentang 1MDB ...semua org dah faham...kenapa kamu ni masih tak faham faham ?? Kenapalah lemah sangat akal kamu ni?? Dok ulang benda yg sama....

      Org macam kamu ni lah pembangknag suka...senang diperbodoh

      Delete
    3. 12:57:00 AM mengatakan 11:43:00 PM kan? Setuju. Dia memang bodoh.

      Dok pakai crest Malaysia, macam dia penangkut bola Jibo atau Keruak aje.

      Delete
    4. Kalau najib menggunakan wang untuk menang PRU, mengapa kita mahu heran jika Najib yang serupa karakter fraud nya, juga membeli kemenangan PRK Kuala kangsar dan Sungai Besar? Tukilan dari Senapang Sakti

      Delete
    5. Tak heran. Cuma kena kutuk dia sehabis habis nya hingga dia di ganti. Awal sabelom PRU14, klau tak, lingkup UMNO/BN di PRU14.

      Menang PRK itu bukan mencerminkan boleh menang PRU14. Dulu di kasi nama sayangan Ah Jib Gor pun akhir nya dapat Tsunammi Cina.

      Delete
    6. Orang muak tengok muka Mahathir tapi tak muak tengok muka Najib, sebab tu muka Najib LANGSUNG tak de kat mana-mana poster dan bilboard ye. Bijak, bijak. Mwahahaha.

      Delete
    7. Keris Berayon, awak silap besar. Kami meluat tengok muka Najib dan menyampah dengar cakap Najib.Satu dunia dah anggap dia sebagai seorang "scandal-tainted" leader.Di mata dunia, dia sudah tidak dihormati lagi.Inilah satu-satunya PM Malaysia yang telah mencemarkan nama baik negara.Orang yang macam ini yang awak banggakan. Haprak sungguh mentaliti awak.

      Delete
  5. Buat la analisa menang kalah parti parti politik di PRK Sg Besar dan K Kangsar berjela jela panjang mana sekali pun,realiti dan pengajarannya mudah iaitu parti parti politik pembangkang jangan terlalu sebok mencari kesalahan orang lain sebagai modal, jangan terlalu ghairah membuat provokasi2 melampau. Pengundi2 dah fed up dg permainan politik jijik ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Korang menang 2 PRK, tak tahu berapa banyak korapsi yang di gunakan, nak bising sangat buat apa?

      PRU14 menjelma 2 tahun aje lagi, Yop. Tengok le nanti Cina betul2 dah pulang ke pangku korang. Kot duduk atas pangku korang dengan bontot yang ada duri, kasi Tsunami Cina lagi macam PRU13.

      Delete
    2. Korupsi apa??? Bila tolong rakyat kata korupsi...tapi bila kerajaan tak tolong rakyat, kata kerajaan zalim dan tak prihatin...

      Bosan lah melayan org yg tak guna akal dan tak tahu bersyukur!!!

      Org cina dah mula berubah. Parti harapan mereka (DAP) dah tak boleh dipercayai...korup, arrogant, carcamarba ....Tunggulah kehancuran pembangkang di PRU 14

      Delete
    3. Katakan bodoh, marah. Ko tengokle definasi korapsi dalam kamus atau dictionary. Korapsi bukan offer and receive duit aje.

      Pssst, jangan tengok kamus Najib. Pegawai Kerajaan mcm Arul Kanda pun di suruh nya berkempen. Gaji berpuluh ribu pun, 1mdb dah di ambil alih dek Kementerian Kewangan sepenuh nya, jadi semua setaf nya ada lah kaki tangan gomen.

      Aku Protun, mahu Najib di gantikan, tak maslah kalau UMNO di kalahkan di PRU14. Tak ingat Chinese Tsunami di PRU13 - results yng worst in Malaysian history.

      Delete
  6. Kepada sebahagian penduduk Sg.besar dan k.k and a semua mini umpama tikus.Jadi tunggulah peniup seruling pujaan hati datang dan ikutlah dibelakang pungkok dia walaupun anda semua tau seruling yang ditiupnya teramat2 sumbang.Ini ada satu rahsia yang saya dapat dari orang dalam.Kali ini dia tak bawa and a semua kesungai tapi kekolam kumbahan indah water.Itulah temp at yang paling layak untuk anda semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengumpamakan orang lain sebagai haiwan tikus tidaklah wajar...Mereka ada hak di bawah perlembagaan pilih siapa yg mereka suka..rasanya ada juga kitab2 kuning ulama mashhor Daud Fatani tentang amal jelik seseorang menghaiwankan orang..ngko ni pernah bacha kitab ke?

      Delete
    2. Dia baca kitab Ahjib aje. Dan kitab FLOM. Berbilion duit masuk ekaun sndiri dan berbilion lagi masuk dalm ekaun bini dan anak tiri di okkan di kitab kitab itu.

      Delete
  7. Projibo meloncat2 katakan ini tanda rakyat sokong jibo.
    Hakikatnya ini tanda rakyat masih banyak sayangkan Umno, dan masih ramai orang senior yang tak sanggup Bakar kelambu kerana marahkan jibbo.
    Undi BN tidak bertambah, malah peratusan mengundi juga jatuh. Ini tunjukkan ramai anak muda yang bekerja di luar yang tak balik untuk mengundi. Golongan muda lebih bersedia untuk Bakar kelambu kerana marahkan nyamuk penyamun.
    Paling penting sekali keputusan pilihanraya kali ni tidak boleh langsung jadi petanda sokongan kepada Jibby. Masakan boleh, sekeping poster Jibby pun tak naik tiba2 nak ngaku sokongan kepada Jibby. Umno hanya berjaya apabila ia tunjukkan kepada pengundi Umno bukan Jibby dan Jibby bukan Umno.
    Jibby sudah pun seperti nangka yang busuk di tangkai. Tunggu sajalah apabila nangka ni luruh apa yang jadi.

    ReplyDelete
  8. Projibo meloncat2 katakan ini tanda rakyat sokong jibo.
    Hakikatnya ini tanda rakyat masih banyak sayangkan Umno, dan masih ramai orang senior yang tak sanggup Bakar kelambu kerana marahkan jibbo.
    Undi BN tidak bertambah, malah peratusan mengundi juga jatuh. Ini tunjukkan ramai anak muda yang bekerja di luar yang tak balik untuk mengundi. Golongan muda lebih bersedia untuk Bakar kelambu kerana marahkan nyamuk penyamun.
    Paling penting sekali keputusan pilihanraya kali ni tidak boleh langsung jadi petanda sokongan kepada Jibby. Masakan boleh, sekeping poster Jibby pun tak naik tiba2 nak ngaku sokongan kepada Jibby. Umno hanya berjaya apabila ia tunjukkan kepada pengundi Umno bukan Jibby dan Jibby bukan Umno.
    Jibby sudah pun seperti nangka yang busuk di tangkai. Tunggu sajalah apabila nangka ni luruh apa yang jadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oooooo, gambar Jibo tak naik pun di dua PRK tu ye. Dia sedor rakyat tak suka dia. Betul lah dia dan kuncu kuncu nya memalat nak tuntut itu kemenangan dia.

      Betul PRK itu tak mencerminkan pengundi biasa. Yang berumur 45an di kampong memang yang takda kemudahan internet, tak tahu sangat pasal 1MDB dan pengsonglapan RM4.2 bilion masuk ekaun dia dan berbilion masuk ekaun bini dan anak tiri dia.

      Tapi dah banyak di cakap di PRU ini. Pemikiran mereka dah di tonjol. Nanti bertanya dan berbual lah mereka. Sampai PRU14 nanti, siap le. Aku Protun, sokong Tun kata kalau Najib tak undur atau di gantikan, jatuhkan UMNO/BN di PRU14 pun takpa.

      Delete