Google+ Followers

Thursday, February 23, 2017

TG Nik Aziz pernah berkata "50tahun PAS cuba nak teggelam kan UMNO. Apabila UMMO hampir lemas pasal apa nak selamatkan pula".

Saolan dan jawapannya bukan kepada BERSATU, PKR atau DAP.

AMANAH telah memberi jawapan untuk meneruskan perjuangan Nik Aziz.




Apakah ahli dan pemimpin PAS sekarang menganggap perjuangan pemimpin mereka terdahulu sekadar wayang, kejar populariti dan publisiti murahan !!!

30 comments:

  1. Tooodiaaa sejak bila macai mamak nyayok mengkagumi Almarhum Ust Fadzil Noor? Masa hidup hangpa kutuk dia sakan.

    Demi nak angkat mamak kerala gila..sapa2 shj hangpa angkut masuk dlm tong.. mmg sah hngpa mmg gila!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Almarhum suruh kembali pd Islam..bkn menjadi barua kafir DAP laknat.. bukan menjadi pengkhianat dp Islam menghina hukum Islam, meloyar buruk. Almarhum sgt benci pd Mahadey krn manusia zalim ini telah membuat byk kezaliman pd PAS, pembunuhan di Memali melibatkan perkampungan sejarah hitam kejahatan pemerintahan Mahadey!



      Dan..Almarhum berpesan supaya bertaubat dosa pd Allah atas dosa2.. tak kan tak berasa nak insaf lagi wahai macai mamak zalim. Merompak membunuh menzalimin rakyat sepuas2nya tanpa rasa nk bertaubat wpun usia dh sgt nyayok..

      lain yg dinukil oleh Almarhum lain yg dispin oleh macai kerak najis mamak kerala ni.

      Delete
    2. Bagaimana pas Sekarang? Bersekutu dgn penakut..penyamun... Perompak... Perampas... Pembohong... Bagaimana kes 90m?dah Saman? Takan cukup dgn penapian Sahaja...

      Delete
    3. 7.15
      org PAS sentiasa betul..bukan boleh ditegur..dah dapat 90juta..kita enjoy..

      Delete
    4. Inilah bukti bahawa pas skrg dah sesat dari perjuangan asal..semua dedak punya pasal...hehe

      Delete
  2. REMINDER PD MACAI MAMAK TUA NYAYOK... hehehe


    Jangan ganggu urusan Johor - Sultan Ibrahim

    MUAR 23 Feb. - Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar meminta ahli politik luar supaya jangan mencampuri urusan dalaman sehingga boleh mengelirukan dan memecah-belahkan rakyat negeri ini.

    Justeru, baginda menasihatkan rakyat negeri ini tidak terpengaruh dengan tipu helah orang luar yang cuba menakut-nakutkan mereka dengan cerita-cerita dongeng yang direka.

    “Suka saya ingatkan kepada orang politik luar supaya jangan masuk campur dalam urusan negeri ini dan jangan cuba untuk mengelirukan rakyat saya atau memecah-belahkan perpaduan Bangsa Johor.


    “Mungkin orang luar ini telah lupa yang zamannya telah berlalu, dahulu dia sering menyindir orang Melayu sebagai bangsa yang mudah lupa, namun hari ini dia sendiri menunjukkan sifat pelupanya.

    “Dulu dia kata pembangkang itu musuh ketat tapi sekarang sudah boleh duduk semeja dan menjadi kawan rapat dan dulu dia kata media barat suka buat cerita tapi sekarang cerita media barat dikatanya fakta.


    “Jika dia bukan pelupa mungkin ada sedikit nyanyuk akibat faktor usia,” titah baginda semasa merasmikan Galeri Darurat Bukit Kepong di Pagoh, dekat sini hari ini.

    Sultan Ibrahim seterusnya bertitah menasihatkan orang luar tersebut supaya lebih mengutamakan hal sendiri daripada menjaga hal orang lain.

    “Nasihat saya pada dia. cukup-cukuplah. Dunia ini ada siang dan malam, bukan boleh siang berterusan.

    “Jangan sibuk jaga tepi kain orang, lebih baik betulkan kain sendiri yang telah reput dan koyak. Orang kata ‘the best business is mind your own business’.

    “Selagi saya memerintah, saya akan terus mempertahankan negeri Johor dan saya berharap semua rakyat bersama saya,” titah baginda. - UTUSAN ONLINE

    ReplyDelete
    Replies
    1. [DISINDIR SULTAN JOHOR] Netizen PERTAHANKAN Tun M


      Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar hari ini menyindir keras sikap seorang pemimpin, yang dipercayai merujuk kepada Tun Dr Mahathir Mohamad.

      Tanpa menyebut nama, baginda menyindir mungkin “orang luar” ini telah lupa bahawa zamannya telah berlalu.

      “Dahulu dia sering menyindir orang Melayu sebagai bangsa yang mudah lupa, namun hari ini dia sendiri menunjukkan sifat pelupanya.

      “Dulu dia kata pembangkang itu musuh ketat, tapi sekarang sudah boleh duduk semeja dan menjadi kawan rapat.



      Antara komen Netizen:

      Chris Mondo Nampaknya Sultan Johor pun mula 'lupa' bakti Tun pd negara.. Tun tak pernah membebankan rakyat seperti sekarang ini.. 

      Susi Othman Walaupun Usia Tun sudah menjangkau 91 tahun Bagi saya Tun tetap steady, bagi saya soal nyanyuk yang diperkatakan oleh sebahagian orang2 ternama dan segelintir rakyat yang anti Tun, coba buktikan di media social ini pat yang mana dikatakan Tun Nyanyuk? jika terlupa dikatakan nyanyuk Saya salute Tun kerana banyak yang Muda2 sudah menjadi nyanyuk sebelom Tua sebab Lupa..... Syabas Tun Teruskan Perjuangan..saya cukup faham apa itu nyanyuk(SENILE) dan walaupun Tun berusia 91 tapi Tun tetap seperti biasa tidak nyanyuk......kalau setakat LUPA dikaitkan dengan nyanyuk semua orang pun termasuk yang Muda2 pun sudah menjadi Nyanyuk kerana penyakit Lupa ada pada semua orang.

      Atok Hensem Aku peduli apa ko nak kata..! ! Bagi aku, Tun M pernah menjadi WIRA MALAYSIA dan akan tetap menjadi WIRA MALAYSIAKU SELAMANYA. AKU TETAP SETIA MENYOKONG KEPIMPINAN TUN MAHATHIR MOHAMMAD..!!!

      Khairuldin Mohd Yatim Hidup Tun Mahadhir! Ya Allah! Kau panjangkanlah umurnya semuga dpt dia menyelamatkan kami dr terus tersepit ini..

      شهريل اغوس Sultan pun nak berpolitik juga ke? Negara ni sedang berada dlm krisis ekonomi yg serius dlm zaman pentadbiran Najib bkn Tun M..

      Noura Yusof ...DLM USIA tun 92 tahun...beliau masih waras

      Muhd Nazrul Sejak jibby dah jumpa dia. Terus lain perwatakan. Si botak jibby tuanku xhentam daa ? Terbalik. Nyanyok2 org tua ni. Baru2 ni menteri jepun. Jemput pergi ceramah dekat sana. Cara bagunkan negara. Jepun lgi tu. Then negara lain lg. Melayu kata nyanyok. Tpi org luar siap pgl lagi. Perbezaan respect. Betul lar melayu mudah lupa

      Hasni Daud Terpaksa..termakan budi..china buat pelaburan besar kat johor..aku dah mula bertambah meluat ..harapanan hya pd sultan Kelantan

      Azmi Ali Hanya Tun yg berani lawan. beberapa kawasa d Malaysia akan dikuasai oleh China.bandar Malaysia 60% china punya..


      celahgelegar at 8:54 PM

      Delete
    2. aku rakyat malaysia..antara Sultan Johor dan Tun M, aku lebih sokong Tun M. Aku membesar pada zaman Tun M dan dapat lihat apa yang dia dah ubah Malaysia dari negara pertanian kepada negara industri. walau pun tak sehebat negara2 maju, kadar pengganguran adalah sikit sangat..Sultan Johor marah sebab Tun M sentuh pasal Forest City..

      Delete
    3. Ini semua budak boboi..know nothing....

      Delete
    4. Budak najis tau apa plk?

      Delete
  3. Pemimpin yang dah pergi biarkan pergi..
    yang masih hidup perlukan wang untuk hidup dan memantapkan perjuangan pas.
    Pas perlukan wang untuk parti dalam pru14 dan umno ada segalanya.

    ReplyDelete
  4. http://www.ismaweb.net/2017/02/bersatu-mahu-jalin-pakatan-pilihan-raya-dengan-pas-mukhriz/

    tak abis maki hamun PAS dan UMNO.... paryi cap munga kat Utara sana ada 9 bahagian saja .. klu kay utara kira dominant la sbb semua barua barua penjajah yahudi dan pelacur agama Islam banyak dari Utara.... bila cakap bergegaq telo... cakap beso... sombong dan berlagak hebat... kli setakat ni ada 9 bahagian saja tapi berlagak mcm abam besooo... puiiiiii... ada ati nak maki hamun parti yg dah lama dan organisasi yg dah mantap dan tersusun... puiiii.. puiiiii...!!!!
    ...dalam diam diam boboi terhegeh hegeh raih sempati PAS.... macai maki hamun boboi raih sempati mula kesipuan.... kikikikikkki... bodooo.. bodoo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena banyak bahagian ke saudara? sokong le MO1 tu tuan..di Malaysia je dia tak dapat didakwa..kalau pakatan dapat memerintah, insya Allah masuk dalam le MO1..nak g new york waktu persidangan UN pun tak berani..hantar timbalan yang jadi bahan lawak..aku org utara..aku org islam dan aku tak suka yahudi..bodoh kerana tak menyokong penyamun lebih cerdik dari cerdik dan menyokong penyamun..ko org mana? aku sebagai org utara terasa sangat bila ko cakap macam tu..kalau berani cakap le nama pe, dari mana? org utara nak cari...

      Delete
    2. 750 ni pastinya ada penyakit alah utara. Penyakit tuan, boleh diubati, byk pakar perubatan sanggup berikan khidmat percuma. Sila beri nmbor fon atau alamat utk buat temujanji.
      Bertindak cepat, jgn kepas peluang!! Mana nak cari khidmat percuma lagi zaman ni.

      Delete
  5. DAP pun tidak pernah menghina pemimpin PAS terdahulu tetapi pendedak yang bimbang PAS berubah hati sanggup mengharamkan perjuangan pemimpin PAS terdahulu semata mata nak halalkan pemimpin PAS sekarang.

    Berapa lama agaknya kerja jijik hina ini akan kekal dan sangatlah elok pas dan umno dikuburkan dalaam satu lubang di PRU ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen penyamaran kluangman...tektik tersepit...tahi kacang merah..yg dulunya red bean army...ha ha ha...

      Delete
    2. Yeke red bean cai?
      Sian yg anti najis kena label read bean.

      Delete
  6. Partai Lobai Kingcin,..Slogan PRU14:
    Ente kahsi dermalah, Anna Tanbah veeni,Veeni Anna tamvah WAudi. Nanti kita figi sarkas,lefas itu figi syurga la....
    Tan Sri P Ramlee

    ReplyDelete
  7. Oiii blogger khinzir.
    Dalam umno ada bangaa melayu beragama islam.
    Bukan mcm parti khinzir yg kau sanjung .DAPIGs laknatullah.
    Dasar blogger upahan dapigs.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MCA tu islam jugak ke saudara? MIC tu islam jugak ke saudara? kalau UMNO kuat sangat, tak yah bertanding guna lambang BN. Bertanding atas UMNO je..putuskan hubungan dengan parti2 komponen lain? ada berani ke???

      Delete
    2. bodoh bahlol ko paham tak dia ckp PARTI UMNO. bkn MCA atau GERAKAN
      Dan struktur dlm Perikatan dan kini Barisan Nasional, UMNO ialah leader kpd semua komponen. Bermaksud sistem BN memberikan hak tertinggi pd org Melayu dn Islam memerintah

      Abis tu dalam Pakatan Syetan.. apa beza DAPig dan PAS dlu2? Malah DAPig lebih diktator dan berkuasa dlm menentukan hal dalaman parti PAS. Buruk2 MCA dan GERAKAN mereka boleh lagi mendengar nasihat dan dikawal.. tp kalau dapig? parti lahanat itu yg mengawal PAS dan sekutunya.. apa buta kayu ke bro?

      itu ke yg macai bangang 93.6 bangga sgt jd barua mereka?

      Sorrylah my vote only for UMNO BN/PAS. no way to tlh pd syaitan2 Pakatan Penipu Rakyat!

      Delete
    3. Umno dh rosak mnyokong pemimpin kleptokrat.
      Umno xde harapan kerana pemimpin yg tinggal hanya demi kuasa dan harta.
      Tiada yg tinggal demi agama bangsa dan negara.
      Negara makin mundur jika dipimpin oleh pemimpin korup.
      Tidak hairan suatu ketika nnt seringgit sama nilai dgn serupiah

      Pas gabung pembangkang melayu jdk dominan.
      Lbih baik dap yg minta terang terangan dari mca hanya tahu mntk bisnes dan duit.

      Delete
  8. Dap ada Yg melayu Islam... Taktau ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1:03 Malayu species JumudTotok, mana dia tau apa?.
      Di Israel: Agama kahwin Bangsa extremist lahirlah Zionist, bukan dia nak sedar peduli dunia sekeliling pun.

      Di Malaya: Agama Lobai kahwin extremist melayu , maka lahirlah lah Malayu JumudTotok, buka. dia sedar dunia sekeliling pun.

      Eh eh, sama laa.

      Delete
  9. berhujah dgn macai bangang pakatan mamak madey ni tk ubah spt kerbau menyondol tanduk di batu.

    di tenyeh2 nya wpun tak beri kesan baik.. bercalar rabak tanduk..tp ditenyeh jugak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berhujah dgn macai najis ni tk ubah spt babi mnyondol.

      Ditenyeh2 nya wpun tak beri kesan baik.. bercalar rabak hidung..tp ditenyeh jugak!

      Delete
  10. Inilah dokterin politik songsang..mungkar dalam mungkar..berpolitik sihat...membangun Negara...bukan nak perosak rumah tamgga org lain..ternyata terbalik jadinya...Pas yh bercerai berai..ambil lah ittibar.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berpolitik sihat adalah wala kepada ketua dlm apa keadaana sekalipun.
      Jgn fikir jgn tanya jgn persoal.

      Mohd jamil bila nk berenti jadi bebal?

      Delete
  11. Agak2 kau orang, blog pecacai boleh ke mereka siarkan maki hamun pada Najib (?)

    Kat situ pun kita dah boleh baca otak pendedak ni, hampeh, longkang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan harap depa nak siarkan..

      Dah jenis takde telur...kuat pulak makan dedak haram...camtu la blog2 pencacai semua tu..hehe

      Delete