Google+ Followers

Tuesday, May 23, 2017

ISU PM TAK SAMPAI PECAH BELAH

Isu siapa PM dari Pakatan Harapan merupakan subjektif dan seperti yang diketahui umum bilangannya mencukupi dan sesuai kerana kelayakan asas ciri seorang Melayu dan Islam dan lebih baik dari Najib memang ada. 


Ia tidak akan sampai kepada perpecahan kerana masing masing masih pegang kepada prinsip Najib mesti diundurkan dengan cara umno perlu ditewaskan melalui pilihanraya. 

Yang perlu diperhalusi adalah kesepakatan,  konsensus dan diumumkan secara bersama.  Yang lebih perli dititik berat adalah pembahagian kerusi dan strategi tangani 3 penjuru. 

Setiap parti sudah pasti mencalonkan pemimpin masing masing sebagai tanda commitment dan ianya bukan isu atau pelik.  Hatta PAS pun secara logiknya akan mencalonkan Hadi sebagai PM jika dapat menguasai kerajaan yang mahu dibentuk. 

Hatta jika PAS menang besar,  mana mana pihak pun perlu menerima dan menghormati. 

Soal mengadu domba menimbul syak wasangka dengan matlamat pecah belah dan sanggup menyediakan umpan besar memanglah kepakaran di pihak sana yang paniknya bukan alang kepalang. 

Acahan PKR dengan menamakan Anwar sebagai PM7 pun dah menggoncang!!!  Tu sebab spin lum habis habis sampai sekarang.. 

21 comments:

  1. admin blog suka buat artikel berbentuk syok sendiri tapi rasanya ketua armada parti cap bunga tak mungkin syok sendiri membuat kenyataan seperti dibawah:

    23 MEI: Ketua Armada PPBM melahirkan perasaan kecewa terhadap layanan diterima pimpinan parti itu dalam Kongres PKR pada Ahad lalu.

    “Kongres yang seharusnya mampu dijadikan medan penyatuan untuk mengikat jiwa yang terpisah bertukar menjadi medan melempias kekecewaan dan kemarahan lampau tanpa sedikitpun memikirkan soal sensitiviti semasa dalam misi bersama dalam Pakatan Harapan untuk menjadi Kerajaan Persekutuan.

    “Bagaimanapun, apa yang berlaku adalah amat sedih”, demikian catatan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman dalam surat terbuka beliau kepada pimpinan Pakatan Harapan, Selasa.

    Tegas beliau, tindakan pimpinan PKR yang menyerang Tun Dr Mahathir Mohamad menunjukkan mereka cuba memaksa Mahathir untuk bersetuju melantik Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahin sebagai perdana menteri pilihan pembangkang.

    “Kongres itu memperlihatkan dengan jelas sokongan Tun Mahathir, Tan Sri Muhyiddin dan Datuk Seri Mukhriz untuk pembebasan Datuk Seri Anwar Ibrahim selepas menurunkan tandatangan sokongan bagi kempen Bebas Anwar.

    “Tapi semua itu seakan tidak dihiraukan apabila kepimpinan tertinggi PPBM ini seakan ‘dipaksa’ dan ‘diperangkap’ untuk menyatakan pendirian atas sokongan kepada Datuk Seri Dr Wan Azizah dan Datuk Seri Anwar Ibrahim selaku Perdana Menteri Malaysia Ke-7,” katanya dengan nada kecewa.

    Tegas Syed Saddiq, belum terdapat sebarang perbincangan dalam Pakatan Harapan berkenaan individu yang bakal menjadi perdana menteri.

    “Janganlah taksub sampai soal perlembagaan, undang-undang dan strategi memenangi pilihan raya dikebelakangkan kerana ketaksuban sesetengah pihak.

    “Ketaksuban ini sampai ke satu tahap di mana rakan seperjuangan di ‘ambush’ semasa Kongres PKR,” ujar beliau.

    Pada masa yang sama, beliau turut mempersoalkan motif sebenar ahli PKR yang sengaja menimbulkan provokasi apabila bersorak sambil membawa sepanduk ‘Anwar PM ke-7, yang disifatkan memalukan Mahathir dan Tan Sri Muhyiddin Yassin yang menjadi tetamu.

    “Adakah suatu kepuasan dan kebanggaan bagi mereka di sebalik tindakan itu?

    “Adakah mereka tidak mahu lagi bekerjasama dengan PPBM? Sejauh mana keikhlasan mereka menerima PPBM dalam Pakatan Harapan? soal Syed Saddiq lagi.

    antara syed saddiq & kluangdiamond, pasti ramai netizen setuju kalau aku kata tum m patut beri upah dedak pada syed saddiq saja


    ReplyDelete
  2. Ulasan setakat menyedapkan hati je. Luaran macam bersepakat, di hati tersekat sekat. Kalau lah betul boleh bersepakat dan boleh mencapai atau telah mencapai konsensus, mengapa Turn M tidak memegang playkad " Anwar PM pilihan ". Mengapa berpura pura sebok dengan handphone.
    Itu lah semua jenis perang psychology PH mudah di baca, pengundi tidak mudah di kelentong.
    Setakat nak kelentong ahli dan penyokong bersatu boleh lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 1:18 dan 1:15, perbezaan pendapat dan disuarakan antara pemimpin kanan parti pakatan adalah amalan biasa atas kebebasan bwrsuara, ada baiknya.

      Tun dan Muhyiddin tahu memain peranan masing masing sebagai parti bersekutu, mungkin itu mengecewakan pakar spin untuk melihat Tun tunduk pada keptusan PKR.

      Lebih penting, jangan segala sampah sarap kudis kurap disapu bawah permaidani..
      Jangan mulut jadi bisu, telinga jadi pekak kerana disumbat dedak..

      Delete
    2. betul kata 'kluangdiamond'...isu tentang PKR mahu raja liwat tersohor negara dinobat sebagai PM harus tum m & ppbm sapu masuk bawah permaidani yang bermaksud jangan tunjuk apa2 lagi protes(tak suka & tak setuju) sebaliknya diam & angguk kepala sahaja sebagai tanda setuju kalau selepas ini pkr & dap terus pukul canang nobatkan anwar sebagai PM..biar mulut tun m & ppbm jadi bisu telinga jadi pekak, apa yang penting persekongkolan ppbm dengan pkr & dap dapat terus kekal...'kluangdiamond' diberi upah dedak untuk membuat artikel bahawa sanya 'ISU PM TAK SAMPAI PECAH BELAH'kan ppbm dengan pkr & dap, semoga macai2 ppbm yang membaca mempunyai keyakinan yang tinggi tidak berlaku pecah belah tapi kalau masih memendam rasa tak puas hati kenalah simpan dalam hati, ppbm ibarat melukut ditepi gantang dalam ph jadi faham2 je lah

      Delete
    3. Exco Srikandi PPBM letak jawatan & keluar parti kerana tiak suka dengan sikap pengerusi PPBM yang enggan mengangkat placard 'Anwar PM ke 7':


      Hari ini Exco Srikandi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Zulaiha Sidek mengumumkan peletakan jawatan hari ini.


      Beliau yang juga Ketua Srikandi Penaja PPBM Bahagian Batu Gajah berkata, keputusan tersebut dibuat kerana beliau sudah hilang kepercayaan terhadap PPBM Perak yang kini bergolak.

      "Keputusan ini adalah atas desakan diri sendiri sebagai tanda sudah muak dengan kemelut dan pergolakan dalaman parti," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

      Turut mengumumkan peletakan jawatan ialah Ketua Srikandi Penaja PPBM Bahagian Gopeng, Aflatuniah Md. Norani. - UTUSAN ONLINE

      Delete
  3. Sesuatu yang tersangat lah SILAP bila ulasan ulasan yang tidak memihak kepada tajuk yang dibincangkan dikatakan pendedak.Sebenarnya ramai yang mengulas dengan pendapat yang tidak memihak kepada PH ada lah mereka yang tidak juga ahli atau penyokong puak UMNO/BN atau PAS.
    Mereka membaca, mereka mengikuti perkembangan politik semasa, kebanyakan yang dibincangkan di media sosial lebih nya dari puak PH tetapi kebanyakan yang ditulis oleh puak PH berbentuk ulang tayang. Tak ade pun isu baru.
    Mereka tahu yang mana fakta,yang mana auta. Mereka tahu perbezaan antara permata dan kaca.

    ReplyDelete
  4. isu siapa akan jadi pm jika ph menang pru14 tak perlupun dibincang dan disebut oleh pemimpin ppbm. ppbm kena akur parti mereka adalah parti ciput dan belum terbukti kekuatannya. adakah kerana adanya tun madey maka ppbm itu kuat? berapa kerusi pkr, dap dan pan ada? ppbm hanya ada satu mp, so, tak payah tunjuk gelojoh nak perintah dan arahkan parti lain begitu begini. ikut je cakap abang besar, jangan tunjuk diri tu besar, boleh?

    ReplyDelete
  5. Di akhbar hari ini, Mahathir memainkan lagu lapuknya dengan kenyataan kononnya pilihan calon Perdana Menteri PKR tempoh hari bukan mewakili hasrat Pakatan Harapan.
    Siapalah Mahathir mahu perbodohkan atau siapa hendak ditipunya lagi, kerana pada majlis itu semua pemimpin wakil parti komponen sudah pun memegang plakad itu yang tidak memegangnya hanya wakil PPBM iaitu Mahathir dan Muhyiddin sahaja.
    Inilah Mahathir , sama juga dengan pentaksubnya, selalu melihat keadaan hanya dari sudut mereka sahaja.

    ReplyDelete
  6. Yeelah dulu pakatan pun gaduh gak..tapi bn tk menang pun kt negeri pmbangkang takluk.kt kedah yg nyata menang pasal mukriz..rakyat bandar dh menyampah tngok umno..macam2 hal..kalau harap ahli pas nk sokong bn takyah harapla..kalau yakin sangat suruhla pm korang buat pru cepat..kita tngok sape kambos

    ReplyDelete
  7. Anon 3:30 AM.... tak perlu tergesa gesa nak suruh diadakan PRU 14 cepat cepat, penggal lima tahun sekarang akan berakhir June 2018.
    Tak payah lah nak menyampah menyampah, tengok lah nanti siapa kampus siapa.
    Dalam PRU 14 nanti kamu pangkah lah sampai patah pensil tu sesiapa sahaja yang kamu nak pangkah.... ok.

    ReplyDelete
  8. Selagi pilihanraya tidak di adakan lagi, segala kekecohan pembangkang sekadar untuk melegakan umno.

    Untuk lihat pembangkang bersatu sebulat kata, umumkanlah pembubaran parlimen!!!
    Selagi tak bwrani, jangan sembang syok sendiri

    Boleh faham kot

    ReplyDelete
  9. Kekecohan pembangkang tidak ada kena mengena dengan kelegaan umno.
    Tak payah mimpi lah pembangkang nak bersatu sebulan kata.... PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar sudah membuktikan nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menang cara rasuah best ke?

      Delete
    2. Sembang mcm spy...ada bukti ker? Pi la buat repot.. la ni kan mahkamah side geng peliwat negara..

      Delete
  10. Kaki sondol bontot nak di jadikan pm... Elok lah tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada ke dia sonfol buntot kau?
      Tapi lanun memamg dsh kelepek pun duit rakyat...

      Delete
    2. ada bukti ker? Pi la buat repot.. la ni kan mahkamah side geng peliwat negara.. Tak tapi nak sgt SONDOL buntut ko... SEMBANGGGG....

      Delete
  11. Apa yang nak dikesahkan kerana setiap parti memang ada calon masing2 untuk diangkat menjadi PM.

    Macam saya juga kerana saya sokong parti BERSATU jadi calonnya mestilah TS Mahyiddin Yassin.....apa yang nak dijadikan isu??....tak kan nak suroh saya pilih Anuar pulok??....lagi pun Anuar memang tak sesuai punnn.....sebab??....tepuk dada tanya seleralah....hehehe....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar mmg tak leh jadi PM sebab sampai la ni tak pernah jejak kaki ke Masjidil Haram, walaupun duit simpanan berkontena dok ada. Jgn cakap blom sampai seru pulok.... emmhhhh

      Delete
  12. Anon 7:39 am.....ade bukti ke yang dikatakan... "menang cara rasuah". Ini jenis sembang kat kedai mamak.

    ReplyDelete
  13. Asyik cerita politik jer...break jap..

    http://igofxcopytrade123.blogspot.my/2017/05/igofx-copy-trade-trade-like-pro-easy-as.html

    Tak pandai analysis utk trade forex..
    Tak perlu susah..kita copy trade jer..share profit...klik link for more details...

    ReplyDelete