Google+ Followers

Sunday, May 14, 2017

PAS MAMPU MENANG LEBIH KERUSI DENGAN BANTUAN UMNO

Sejak najib istiharkan masa bertahan sudah berakhir, masa menyerang balas perlu bermula ke atas pembangkang.. Ada nampak! 

Apa perasan ke serangan? 
Kalau di tv3 semalam,  aku terkemalangan menonton,  serangan kepada Tun memang masih diteruskan.. 
Jika sampai ke hari ini pun,  serangan masih berterusan,  apakah serangan sebelum ini belum cukup,  atau belum cukup berkesan? 

Ikhlas kah penyampai dan wartawan berita itu memburuk burukan Mahathir,  alau lain dibibir lain dihati.. 

Serang pembangkang?  Apa isu nak serang?  Pembangkang punya isu 10, sendiri punya isu 100 !!!

Apa yang lebih ketara bukan serangan tetapi pengumuman demi pengumuman tentang projek pembangunan yang bagus bagus belaka !!!

Itulah tindakan yang kerajaan terpaksa dan terfikir untuk lakukan apabila negara mempunyai pembangkang berkesan yang selalu ingatkan kerajaan untuk faedah rakyat. 
Kerajaan dan pembangkang memainkan peranan yang sama penting untuk rakyat dan negara. 

Cuma tinggal lagi isu skandal kelepek duit rakyat belum terjawab sepenuhnya dan dikaitkan dengan kos saraan hidup yang tinggi, kos pendidikan yang tinggi,  kekurangan pekerjaan yang sesuai dan isu keselamatan,  pendatang asing. 

Semua gambaran indah dari mulut kerajaan sekarang sebahagiannya untuk pancing undi pilihanraya, pergerakan politik kerjasama umno pas juga memberi kesan yang baik kepada Barisan Nasional. 

Siapa yang paling besar buat silap adalah isu utama modal pilihanraya memandangkan semua parti pembangkang dan kerajaan belum bersedia sepenuhnya. 
Masih ada lagi kerja kerja SPR yang belum sempurna dan umno sendiri belum menubuhkan bilik gerakan pilihanraya setiap cawangan. 

Kerjasama umno pas jika terbentuk dengan baik seluruh negara.. Akan berakhirlah kisah dan sejarah BERSATU,  PKR dan AMANAH, berkubur. 

11 comments:

  1. Kerja yang paling senang dalam dunia politik ada lah menjadi.... Pembangkang. Tak perlu membuktikan apa apa, tutup je telinga buat pekak dan bangkang...bangkang....bangkang.
    Memang dah menjadi resam, dimana saja di dunia ni... pemerintah dilihat sebagai membuat lebih banyak kesalahan dan kesilapan daripada pembangkang.
    Tengok la nanti kalau kalau Pakatan Harapan yang memerintah Malaysia, mungkin terlalu pintar terlalu cerdik, IQ pemimpin pemimpin nya tersangat lah tinggi sampai tak de kesalahan kesilapan ye KD.
    Contoh paling mudah adalah di Amerika Syarikat yang mengamalkan sistem dua parti. Bila Republikan menjadi pembangkang, dia nampak banyak kesilapan yang dilakukan oleh kerajaan Demokrat. Bila Demokrat menjadi pembangkang, dia pula nampak banyak kesilapan yang dilakukan oleh kerajaan republikan. Mane ada kesudahan nya.
    Sama lah di Malaysia pun. Dua kali lima, lima kali dua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodohnya ulasan..
      Kalau ada parti haramjadah penipu, tukar..
      Kalau yg ganti haramjada.. Tukar
      Itu tujuan pilihanraya..

      Bukannya sebab makan dedak.. Lanun pun disokong
      Penyokong macam tu mungkin sama haramjadahnya..

      Delete
  2. Tidak semua yang kerajaan buat betul, lebih malang kalau zalim dan menekan rakyat, rasuah dan salahguna kuasa.

    Tidak semua pembangkang betul, twtapi sudah pasti tujuannya penambaikkan.. Terpulang kepada kerajaan untuk mengurus dan menjawab isu pembangkang.

    Rakyat, buatlah penilaian dan pemilihan bwrdasar "kebaikan" bukan kerana fanatik dengan parti

    ReplyDelete
  3. Anon 1:50AM...... kamu ni pass darjah berapa? Nak berbahas pun asyik guna perkataan perkataan kurang ajar je...saperti "haramjadah". Tahap IQ kamu pun sama macam Mahfudz Mr Bean.
    Kalau tak de intellectuality, jangan berbahas.

    ReplyDelete
  4. kalau bukan umno, pas
    kalau bukan pas, umno
    apa lagi nak pilih, itu je yang menarik setakat ni.
    yang lain kurang menyerlah, sembang je kencang.

    ReplyDelete
  5. Betul tu Anon 2:24 AM. Yang lain sembang kencang kat kedai mamak je.

    ReplyDelete
  6. Kalau bukan pas, umno
    Dua dua hancing
    Aku rasa pas lebih hancing..

    ReplyDelete
  7. Anon4:46 AM..... cara kamu komen menyerlahkan tingkah laku serta sikap low class kamu. Standard kamu setakat sembang kat kedai mamak je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau aku bodoh mcm kau kata umno pas wangi, high standard lah, mcm minum di hotel 5 bintang...


      Peeeraahhh pendedak

      Delete
    2. tidak pada bila2 masa dan ketikanya pas dan umno itu wangi. tak ditulispun. apa yang aku maksudkan ialah setakat ini hanya pas atau umno sahaja pilihan yang ada. setakat ini hanya dua parti ini sahaja yang sesuai untuk bercakap soal duniawi dan ukhrawi. apa yang disembangkan oleh pkr, dap, pan dan ppbm berkaitan isu agama? masing2 akan bersikap liberal. jadi sebagai muslim, setakat ini sahajalah pilihan yang ada. yang lain sembang kencang soal selamatkan malaysialah (selamatkan dari serangan korea utara kot...), rompakan itulah rompakan inilah, satu dunia dah tahulah dsb. setakat yang ada ini, respon dunia kepada perdagangan dgn malaysia ialah A+++. semua pemimpin dunia ingin melawat malaysia, cuma kaki sembang kencang sahaja yang kata sebaliknya. pung pang pung pang pengerusi ppbm kutuk malaysia tapi maksud yang sebenar adalah sebaliknya. selain menjalankan kerja2 khianat ni, apa lagi yang boleh dibuat? so, hanya pas atau umno sahaja...

      Delete
  8. Anon 5:20AM... harap cari kat mana mana dalam blog ini yang Anon 5:10 AM kata ...umno pas wangi. Kih... kih.... kih.

    ReplyDelete