Google+ Followers

Friday, May 26, 2017

TULIS BUKU DAP BAHAYA, SELESAIKAH MASALAH MELAYU DAN ISLAM (?)

Ramadhan Pertama


Nak tanya sikit,  di mana patriotiknya  negara ini diuruskan oleh umno dengan cara kekal,

pertahankan dan tingkatkan kepentingan Melayu dan Islam.
(Jawab dengan hujah,  bagi fakta sikit.)


Bukan sahaja cara baru,  pendekatan baru tetapi jiwa baru Melayu dan Islam pun tidak kelihatan,  masih ditakok lama,  sekadar mewarisi apa yang sudah dilakukan terdahulu.
(Tak payah sebut le kalau benda tu hanya ditokok tambah dari apa yang pernah dibuat sebelum ini) 

Peluk pak arab walau 7 kali dalam masa sebulan pun  bukan tanda Islamik.. 


Cukup ke riuh rendah RUU355 yang sekadar dapat dibentang menjadi kebanggaan (?) dan cukup ke sekadar tulis buku, DAP Bahaya dapat mempertingkatkan Melayu dan Islam.. 


Setakat tu saja ke (?)
Jangan emo,  cer citer dengan fakta.. 




# Sewajarnya DAP mengambil tindakan undang2 terhadap penulis dan puak2 tertentu.. 
Bagaimana nanti kalaulah seorang cina tulis pula buku BAHAYA UMNO DAN LOBAI? 

Kenapa sesuatu yang menggugat perpaduan dan isu perkauman lagi sensitif seolah sengaja dibenarkan, apa motif? 

7 comments:

  1. Bulan mulia yg dinanti, tapi bibit2 wajah hodoh Fascism pula yg semakin menyerlah.
    Ustad pun kna tampar diPulau Pinang
    Lobai. KM tak diyegah buka puasa selahi tak masok Islam.
    Ayahbeyullah mana yg ajar semua ni?
    Lobai Al Waiz Rait ,kot ?
    Toling lah jaga sikit tingkahblaku, malu org Islam lain !

    ReplyDelete
  2. Yang cakap tu atas individu dan tidak mewakili agama Islam. Cakap masa tak suka. Masa sekapal, lge diusung dalam semua acara, sampai didoa dalam khutbah. Sekarang bila dicerai, habis busuk jer yang keluar, tak ada dah yg wangi. Khalifah abd aziz pun dah lupa nak disebut tak macam sekapal dahulu.
    Bicara sekarang sehala, kalu 2 hala mana mau cari fakta. Sehala senang, cakap jer, orang dengar. Otak letak lutut pasti terima tanpa bantahan.
    Bulan posa ni, harap kd dapat tulis hal agama kot. Kita cuti politik, kita bicara agama spt mana beberapa tulisan kd yg dahulu. Terima kasih kerana sentiasa memberi ruang utk otak berfikir.

    ReplyDelete
  3. KD, kalau nak memberi ulasan , berilah ulasan yang lebih objektif sikit. Contoh berkaitan dengan penerbitan buku Bahaya DAP di atas, ulaslah dengan memberi kesan positif ataupun negatifnya. Tak perlulah KD mengaitkan perkara-perkara lain pulak, di takuti mengurangkan pahala bulan puasa.

    ReplyDelete
  4. khairulryezall osman gayFriday, May 26, 2017 8:28:00 PM

    Awwww,awwwwww..πŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹πŸ’…πŸ†πŸ†

    ReplyDelete
  5. Baca je la buku Dilema Melayu karya Tun M....semua pasal melayu ada dalam tu. Takpun baca karya Pak Ungku Aziz kita berkenaan pemikiran melayu...atau Pendeta Zaaba...mana2 ilmuan melayu yg berani berkata benar.

    Setakat baca buku picisan mcm 'Bahaya DAP' nie cuma buang masa...serupa baca komik cina opera yg penuh fantasi minda low class politician melayu.

    ReplyDelete
  6. As Salam,
    Kurangkan kontrovasi tingkatkan amalan di bulan Ramadhan Al Mubarak ini.

    ReplyDelete
  7. Apahal panas ter. Lebih DAP dari DAP. KITA BACA DULU BUKU NI. SEJAUH MANA ISLAMIKNYA DAP

    ReplyDelete