Saturday, May 20, 2017

UMNO DAN DAP MAKIN TIDAK RELEVAN.

PRU14 sedang dibawa ke arah Melayu Vs Chinese dan Islam vs kafir (?)  Sejauh mana kebenarannya dan apa matlamatnya (?)

Siapa yang bawa (?)

Nasrudin Tantawi ada meniupkan trumpet amaran kononnya ada rampasan kuasa Islam akan berlaku (?) Apabila tidak ada pernyataan atau pembuktian,  amaran tersebut dianggap tin kosong,  sekadar suara politik minta nyawa dan perhatian. 

Ancaman kepada orang Islam berterusan bukan sahaja di Malaysia tetapi satu dunia, bukan sekadar peringatan bermusim dan bermotif tetapi kena berjaga sepanjang masa. Kuasa Islam lebih mudah hilang apabila amanah dan akhlak pemimpin dan penduduk Islam lemah dan runtuh. 

Jika pun PAS lemah, kalah atau lenyap. Itu tidak bererti rampasan kuasa Islam berlaku,  PAS hanya sebuah parti berkepentingan individu sama seperti umno, dap dan sebagainya.. 

Selain dari Nasrudin,  pihak lain yang lemah juga akan memainkan sentimen ugama dan bangsa ini. DAP dan umno adalah dua parti yang mempunyai potensi ke arah ini kerana penyokong mereka lebih bertemakan bangsa dan sentimen ugama diangkat untuk menanam rasa permusuhan. 

Jika berlaku permusuhan dan ketidakharmonian,  susur galur berpotensi datangnya dari kedua dua parti ini. Sangat tidak bertanggungjawab. 

Semakin dekat dengan pilihanraya umum, parti desperate yang sudah dikenalpasti akan mencanang amaran dan ugutan seolah negara ini tidak ada undang2 dan perlembagaan. 

Paling malang, helah pemimpin yang takut hilang kuasa ini ditelan bulat pula oleh penyokongnya,  dua kali bangang. 

Jom kita lawan segala bentuk provokasi kearah ketidakharmonian kaum,  lawan pembohongan,  lawan penipuan dan tolak pemimpin yang korup. 

Orang Melayu akan terjerumus jauh kalau salah pilih pemimpin.  Pemimpin yang korup, akhlak buruk dan tidak amanah akan mudah tunduk kepada kuasa besar dan kuasa wang.  Pemimpin sebeginilah yang mempercepatkan kuasa Melayu dan Islam hilang. 

33 comments:

  1. Alahai KD..parti mana yg RELEVAN?
    Dlm artikel tak berani sebut..
    Nak ketawa pun ada,tapi banyak kpd kesian lagi...
    Tak apa,this blog is yours,you can write whatever you wish..
    Have a good Sunday...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 720, awak pun tak berani berhujah dan sebut parti mana yang relevan? Takut sebut atau setuju dengan kd?

      Kalau ummo relwvan, dap pun relevan.. Baru adil

      Delete
  2. kd baru tersedar dari lena. sekian banyak masa dihabiskan dengan menghentam umno dan pas, rupanya parti yang kebelakangan ini dipuja-puji kerana sanggup menerima bersatu jadi balaci adalah parti paling tidak relevan. nak kutuk umno sebagai tidak relevan tidak menjadi kuman kudispun, yang nampak kini adalah 'baru nampak teruknya dap'. dalam posting kd kebelakangan ini sekejap 'bubuh' pas kaw2, sekejap mengendeng pas untuk menguburkan umno-bn. seolah tidak konsisten pendiriannya. bila umno menyebut bahawa dap adalah parti cauvanis cina, maka dikatakan bahawa umno cuba menakut-nakutkan melayu. bila pas kata dap anti islam, maka dikatakan bahawa pas mengada-adakan cerita supaya melayu islam tidak akan mengundi dap. tetapi kini nada berbeza sudah timbul oleh kd terhadap dap. soalnya, apa yang telah dap buat sehingga kd seolah kecewa? sebab isu hanna yeohkah? hanna yeoh bukan guan eng atau kit siang. apa nak bimbang? hahahahaha. kekadang nak tergelak dengan kelaku kd dalam postingnya. sayang dan benci dah sama banyak! soal kd benci kepada umno, nak umno pupus dan ditanam, itu sudah tak menjadi masalah. apa yang tun mahathir kata, itulah yang diikutnya. soalnya bila masa tun mahathir melahirkan kekhuatirannya berkaitan dap? tun mahathir makin intim dengan dap, kd pulak melabel dap tidak relavan. lawan tokey nampak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 859, apa yang kau merepek..
      Umno masih relevan kah?
      Kikikiki

      Delete
    2. apa punya soalan la lu ni. kalau tak relevan mana ada ahli dah boh! yang tak relavan ialah ppbm, baru nak kembang dah layu la pulak. belum apa2 ppbm perak dah berantakan....relevankah parti harapan lu tu?

      Delete
  3. Umno akan sentiasa relevan kerana dia lah satu-satu parti yang paling besar,paling kukuh dan yang paling berpengalaman iaitu dalam politik dan juga pentadbiran.Parti-parti lain adalah parti kecil yang selalu berantakan yang tak boleh diharapkan untuk mengemudi negara ini. Anom 9.46 mungkin baru keluar dari dalam gua kebingungan tak tahu mana arah nak dituju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 9:46 bukan tak faham bahawa umno akan sentiasa relevan. tak kiralah tun madey masih dalam umno atau kini memusuhi umno. anon 9:46 tu hatinya sakit, jiwanya kacau dan fikirannya bercelaru, tu pasal dia tanya macam tu. satu soalan balik untuk anon 9:46, dalam parti manakah jumlah ahlinya paling ramai di malaysia ini? kalau umno sudah tidak relevan, dalam perhimpunan agung yang lepas pasti lebih ramai kerusi dari orang. tapi realitinya? jumlah ahli ppbm lebih ramai dari umnokah? jumlah ahli pkr lebih ramai dari umnokah? oh ya, jangan bandingkan dengan umno. jumlah ahli amanah lebih ramai dari paskah? jangan seronok asyik bertanya orang tapi gunakan akal untuk berfikir.

      Delete
    2. Sekarang yang paling relevan ialah "Party Pyrex"

      Delete
  4. Parti politik yang paling TIDAK relevant di Malaysia adalah... PAN,DAP, PKR dan PPBM.
    Yang teratas TIDAK RELEVANT sama sekali adalah parti kuali PAN.

    ReplyDelete
  5. Geng pakatan ni sekali sekala nampak macam gah tapi sebenarnya tak lebih dari seketul buih yang hanyut di musim banjir.Atas tujuan yang sama untuk menumbangkan kerajaan tapi dikalangan parti pakatan mereka saling curiga dan tak henti-henti bercakaran.Apa yang lebih teruk sesama pemimpin dan ahli dalam parti yang sama pun mereka tidak segan silu untuk bergasak.Hanya yang biul saja sudi memberikan mereka amanah untuk mengendalikan negara ini.

    ReplyDelete
  6. Aku setuju um no relevan, DAP relevan..
    Relevan dalam menggugat keharmonian..

    ReplyDelete
  7. Kalau asyik songlap duit, asal rasuah MP umno, asal seleweng orang umno, memanglah relevan bab melingkup..

    ReplyDelete
  8. PPBM Johor vs PPBM Perak siapa yang menang......maccam liga super daa

    ReplyDelete
  9. UMNO- Najib mesti selamatkan, SOP momok bangsa mesti diteruskan. Kambingkan pemikiran Melayu
    Warlord2 sudah disumbat TAHIK LOW.

    BN - Masing2 kaut keuntungan jadi broker kampoi laba. PKM disuburkan kembali dgn MCA lantik cadre2 CCP. Pedulikan Melayu, UMNO dan PAS boleh handle kambing.

    PAS - Warlobai2 diberi 90J kemewahan Odi Kiuseben dsbnya. SOP momok agama diperTalibankan bagi terus menjumudkan Melayu, ketahap Kambing yg ketakutan tak dpt masok surga.

    WALAUPUN MUNGKAR SUDAH SAH, USAHA MEMADAMKAN ,MALAH MENGANGKAT DITERUSKAN melalui usaha2 merogol Undang2, Lebah2 A9,Q7 , Media , cabutan bertuah, dan program2 T-shirt halus utk Marhaen.

    Maka, sudah sampai ketika, Hanya satu jalan keluar dari kemelut :
    TSUNAMI MELAYU.

    Moga ALLAH SELAMATKAN MALAYSIA.
    Tiada pilihan dlm pilihanraya 14.
    UMNOBNPAS mesti dikambus.

    ReplyDelete
  10. Memang Tsunami Melayu perlu
    Ia nya perlu untuk kambus Cina Sepet dan org Melayu sendiri yg rela diperkudakan olih cina sepet
    UMNO/PAS memang sudah tegap,mempunyai anggota akar umbi
    PKR....hancus,tenaga kerja elek.anggota akar ubi..nil.ahlix terdiri urbanite yg sombong,tak biasa buatbkerjax teruk/berat hanya berlagak warlords
    PAN....kelang kabut,kewujudan ahli dan siapa mereka jadi tandatanya
    PPBM...lagi kabur keahliannya,makan pasir.
    Partix ni harapkan undi mata sepet saja.
    Kita lihat siapa yg kena kambus nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. trick 60 tahun sepatutnya dah basi. Org Melayu masih ditakok feudal lama, masih senang diperbodoh hina dgn sekepong pulaikat?,sesponsor haji? semomok cina? Siapa jual negara, timbun hutang cina komunis?
      Sama2 kita tgk?

      Delete
  11. mari kita lihat ikhlasnya tun madey dalam pakatan harap-mengharap;

    Kenapa dalam Konvensyen PKR yang dihadiri oleh Tun Dr Mahathir dan TS Muhyiddin Yassin, mereka berdua malu-malu beruk untuk mengangkat placard yang bertulis 'Anwar PM Ke 7'?

    Mustahil pihak penganjur terlepas pandang atau sengaja tidak memberikan placard berkenaan kepada mereka berdua. Tun Dr Mahathir kelihatan buat-buat sibuk dengan telefon bimbitnya. Nampak sangat isi perut kedua-dua pemimpin berkenaan.

    Yang seorang bercita-cita untuk menjadi Perdana Menteri. Yang lagi seorang cuba menaikkan anak manja kesayangan menjadi Perdana Menteri. Yang bodoh macai di bawah yang akan membuat seribu alasan untuk menutup kelemahan ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 405, meroyan for what?

      Delete
    2. siapa yang meroyan ni anon 4:25.
      telitilah kelaku tun madey dan muhyidin bila tiba time kena naik plakad 'anwar jd pm ke 7' dlm kongres pkr. kenapa segan2 nak naikkan plakad tu? penganjur tak bagi plakad kepada 2 org besar parti paling banyak masalah (ppbm) atau mereka buat lawak bodoh main enset seolah tak tahu apa yang orang keliling buat. kau nak tutup apa wahai anon 4:25? kau tuduh orang meroyan tu boleh tutup isu lawak bodoh dua orang pemimpin tertinggi ppbm tu ke?

      Delete
  12. 3.15
    Takuk lama pun tunjjangnya masih tegap...UMNO
    Saya rasa mmentaliti sdr yg ditakuk lama
    Malas membaca,suka dengar persepsi dan presumpsi,tak mahu terima realiti
    Erti pelaboran pun tak tahu...bila masa jual negara.Kalau macam itu negara dah lama terjual pada Jepun,America dan negara lain yg melabor di sini.
    Bilamana mana kita berhutang dgn negara luar,tolong nyatakan
    Memang patut pun Oppo ni dah 60 thn tak dapat tumbangkan BN diantara salah satu sebab dgn adanya ahli macam sdr....






    ReplyDelete
  13. 441.
    Suka kamu pilihan masih yg basi. Jelas sudah, saman tidak,debat tak berani,media 1 hala, tak berani berdepan, semua program pump wang dan t-shirt, atau kerah budak2, ugut tarik biasiswa. BRIM diperluka utk 80% dari ketua isi rumah. Bukan GAGAL lagi kah itu?
    Banyak sgt nak buka, kalau mata ditutup satu, sama lah kamu dgn Dajjal.
    Melayu mesti buat Tsunami jika hendak keluar dari Mental Bondage 400 tahun (60 bwh UMNO dan PAS).
    Sebenarnya mereka tiada pilihan dlm pilihanraya 14.
    Moga ALLAH selamatkan Malaysia

    ReplyDelete
  14. Alhamdulilah...samax lah kita memohon kpd Allah selematkan negara kita drpd kapir harbi yg terangx anti Islam dan sekutunya yg beragama Islam yg sanggup jadi kuda tunggangan mereka...Aameen

    ReplyDelete
    Replies
    1. ..siapa yg pajK jual songkap kowtow pada bapak komunis CCP dah pun terang.
      Kalau tak nmpk juga, sbb pejam mata satu...sama sifat dajjal juga la tu.
      TSUNAMI MELAYU adalah Wajib

      Delete
  15. nasarudin trumpet dah kalah pemilihan muktamar pas. orang pas sendiri tak minat nak dengar cakap dia. orang pas minat dengar cakap PH daripada pemimpin pas sendiri..

    ReplyDelete
  16. Tetiba saja Menteri Mustapha beratur tunggu giliran bersama rakyat dan ditangkap gambar sedang menanti dipanggil Doktor.....GE14 cukup dekat dan si Lanun-bugis berkira dia masih boleh bertahan dengan segala penipuan yang tak sudah...so bangun lah melayu-muslim-bumiputera-felda dari buaian khayalan yang si Lanun-bugis nih bersih lagi suci.....dan dUMNO dengan bodoh dan bangang nya jadi socai yang paling Hina lagi menghinakan kerana penyamun Lanun-bugis di pertahankan bermati-matian!

    ReplyDelete
  17. Kpd Penyokong UMNOBN dan PAS,
    Nampak ada tambah (* bukan ranai), mereka yg letak komen (* tak kirang yg maki tuan blog).
    Peningkatan ini bagus, (*walaupun isi komen kurang isi).

    Secara dasarnya, terbukti kan?
    Demokrasi dan penggunaan akal dlm memilih amat sesuai.
    Keterbukaan ini TIDAK berlaku diblog2, media2 pro UMNOBNPAS.
    Akuilah ,mcm ada sesiatu atau banyak yg perlu disekat atau sembunyikan.

    Tiada hujah lebah2 A9 , atau anai2 Kiuseben boleh sangkal fakta ini, kan?

    Maka, betul lah ,

    Sistem spt KLEPTO-AKRISTOKARAT , Pro Komunis harbi CCP, memang totok, kan?
    Sustem Talibanana wannabee pun mmg taksub jumud ketua, kan?

    Mengakulah dgn ilkhlas, ataupun Sangkal sekiranya ada isi hujah.
    Ada?
    Boleh?

    ReplyDelete
  18. Memang Tsunami Melayu WAJIB....
    Untuk hancurkan parti Mata Sepet dan Orang Melayu yg rela diperkudakan olih Mata Sepat.
    Kalau tak nampak,pejam satu mata,maka tergolong sama Dajjal la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul.
      Mata sepet Cadre CCP, dan melayu balaci lanun pengsonglap,
      Siapa iti?

      Delete
    2. Soalan 523 berkaitan keterbukaan,demokrasi.
      Sanggahan 815, sepet.

      Out of syncro, sasar pindah tiang betul la 815 ni.
      Jawap la elok2. Lagi sgt tiada kemampuan sanggah.
      Sia2 dpt A9, nnt kena maki banggang la 815 ni.

      Delete
  19. Macam mana nak sanggah,komen pun susah nak baca/faham.Macam buat lukisan abstract.Nak tunjuk intelektual,kesudahan nya jadi sasau.Tak hairan,karakteristik cai Oppo tu sebab manjang kalah PRU.Nak select PM pun haru biru....LOK

    ReplyDelete
    Replies
    1. otak ko 1hala, mcm media perdanut. Mana boleh critical thinking. Patutla jumud totok, takut rezeki umno tak masuk. Mengetar takut PAS tak bagi masok syurga.
      Betul Hang Tuah pun cakap Melayu TAK akan hilang dari Dunia.
      Hang Tuah hilang dulu.
      Hampasss 341 pun hilang bersama Hang Tu Ah

      Delete
    2. Soalan asal yg tidak dpt disanggah 341.
      Demokrasi dan penggunaan akal dlm memilih amat sesuai (?)
      Keterbukaan ini TIDAK berlaku diblog2, media2 pro UMNOBNPAS (?)
      Akuilah ,mcm ada sesiatu atau banyak yg perlu disekat atau sembunyikan (?).
      ..tambahan.
      Debat lari , betul (?)
      Saman dah tak jadi (?)
      Audit 1mdb tak buat (?)
      Osa pulak (?)
      Mana Taek Low (/)..ko makan?
      Money trail 90J PAS ada ?
      byk lagi..
      Tapi sebab kapasiti otak ko cuma ciput, jawap ini dulu.
      Jangan loyar buruk, integriti ko akan lagi longkang.
      Ok Jawap sanggah berfakta.

      Delete
  20. Fakta taik kucing
    Apa kau punya semua ada fakta...
    Debat...dah undang negara kata tak bolih,tsk kan nak langgar,kalau tak bolih ikut undandx duduk dlm hutan
    Saman..org mscam cai Oppo suka menyaman.Apa guna saman klau buang masa dan wang.Judicial procedures negara lain tak serupa dgn kita.Nak saman buat apa,ada ke dia orang luar tu mention nama PM atau PM of Malaysia..biol
    Money trail...student acc di IPTA pun bolih buat
    Apa banyak lagi tapi semua kantoi,satu demi satu kebenaran terserlah,U turn Penjilat kahak no 1 menjadi jadi.
    Who are you to comments my intergrity.By the style of your comments I think you are the joker of the coffe shop"s politic..ha..ha

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...