Google+ Followers

Thursday, June 22, 2017

JALAN SUKAR YANG TUN PILIH BERBALOI

Penubuhan Suruhanjaya Diraja siasat Mahathir,  laporan SPRM siasat kekayaan anak Mahathir (motif politik)  merupakan kejayaan terbesar Tun Dr Mahathir sepanjang Ramadhan meningkatkan darjatnya sebagai hamba Allah yang terus diuji dalam dakwahnya menentang salahguna kuasa dan pecah amanah. 


Kepentingan peribadi,  dendam dan sakit hati dengan tema mereka burukan Mahathir, adakah lebih logik,  rasional dan lebih mulia dari tema selamatkan Malaysia yang dibawa oleh Tun. (?)

Apakah wajar sebuah kerajaan yang dikritik menindas rakyatnya sendiri. 

Sudah pasti ada lagi agenda musuh yang menghalalkan cara apabila sudah muflis fakta dan hujah,  itu semua sekadar usaha menyelamatkan diri.

Tetapi Allah tidak lupa membantu Tun dengan dua bonus membenarkan perjuangannya iaitu muncul pergolakan di FGV dan permohonan DOJ ke mahkamah sivil US untuk perampasan hartanah kaitan aktiviti haram 1mdb. 

Di situ juga terdedahnya senarai barang kemas lumayan yang diterima oleh isteri MO1 (hingga sekarang tidak diketahui siapa wanita malang tersebut) bersumberkan wang 1mdb. 

Tidak ada sesiapa yang berani dedahkan siapa sebenarnya isteri MO1 tersebut kerana takut disaman. Tidak pula diketahui apa hubungan wanita yang mahu saman dengan isteri MO1 tersebut. 


Diikuti satu penampar naik ke muka (istilah zamkata)  apabila seorang pemimpin kapir laknatullah iaitu PM Singapura yang meminta maaf kepada rakyatnya kerana isu peribadi pertikaian keluarga yang tidak pun melibatkan satu sen duit rakyat dan negara hilang. 

Apa pula status pemimpin Islam disisi Allah yang kelepek,  salahguna kuasa, zalim terhadap rakyatnya, sudah selayaknya dia menerima pembalasan di dunia dan aqirat. Sudah tentunya secara peribadi ada yang sudah mengadu kepada Illahi di bulan yang mustajab ini apabila aduannya didunia tidak diperduli. 

Benarlah kata TMJ,  kalau nak lemas,  ketul taik pun dipautnya. 




BERAPA LAMA PDRM NAK SIASAT 1MDB

Tempoh biar logik.. 

Kalau kurang Pegawai Siasat,  pinjam dari SPRM. 


Wednesday, June 21, 2017

UNDI TOLAK UMNO KEKAL

Kerajaan pandir sahaja yang buat kerja gostan..

Alang² kalau nak tubuh suruhanjaya diraja,  elok siasat zaman kesultanan melaka, bongkar siapa yang rasuah dan khianat sehingga melaka jatuh ke tangan portugis. 

Bila dah tahu siapa pengkhianatnya, hutang negara otomatik terbayar,  skandal 1mdb ditutup,  DOJ pun mungkin cancel saman sivil... 

Rakyat hidup dengan aman,  pemerintah hidup dengan mewah. 

Macam tu kot cara nak kaberap sendiri punya lanun dan malaun. Kerja pandir macam ni kalau buat di hutan amazon pun tak ada siapa nak terpengaruh.  Undi tolak umno termaktub kekal. 






# isu depan mata belum terjawab,  sebok benor yang dah berkarat. 

Tuesday, June 20, 2017

COKODOK PISANG ISA SAMAD

Malam tadi,  mak aku dari Felda Selancar telefon, darah tingginya dah turun sejak diumumkan pembatalan gst bagi 60 jenis makanan.

Bagaimanapun oleh kerana kos sara hidup yang tinggi,  raya tahun ni katanya tak ada ketupat lemang kueh mueh seperti biasa,  menu akan diganti dengan cokodok pisang isa samad dan lepat liat zakaria. Menu baru ke mak? 

Di felda katanya pun sekarang dah ada kedai dobi 24 jam.. DOBI PANDI LAYANDIRI

Sempat juga aku pesan pada mak,  tutup pintu dan tingkap rapat-rapat,  jangan sesuka hati jemput tetamu masuk rumsh,  karang ada pula yang di copet di kelepeknya.. Sekarang ni orang melanun siang-siang buta,  dah tak tahu malu lagi.. 

Aku juga sempat minta maaf pada emak sebab janji nak beli  pink diamond pendant tidak kesampaian,  sold out. 

Raya ni aku balik,  rasa lebih selamat sebab SPAD dapat pengerusi baru.. Dengar khabar yang tidak boleh dipercayai tetapi tidak mustahil,  SPAD bakal tersenarai di bursa.. Oh ye ke

Tak sabar nak balik kampong, banyak cerita ooo mau kongsi. 





# Berpolitik tidak semestinya dari kereta mewah atau rumah agam,  duduk di motor pakai selipar pun berehh bohhh... 


Monday, June 19, 2017

YANG KENA FITNAH SANGAT TAKUT????

Apa istimewanya DOJ dalam isu saman sivilnya untuk merampas hartanah yang dikatakan hasil kegiatan haram 1mdb (?)

DOJ buat atas bidangkuasanya,  haknya..  Belum tentu dia berjaya. 
DOJ tak sebut pun nama Najib dan Rosmah... Itu hanya persepsi pembangkang dan majoriti rakyat,  pekak kan sahaja telinga,  bukan tak pernah buat pun sebelum ini.. 

Kalau dokumen DOJ campurtangan asing,  fitnah,  tersinggung... Wisma Putera wajar memanggil duta amerika,  kecam dan usir..  Cuba buat ?

Hakikatnya kata AG,  1mdb bersih suci,  najib suci,  rosmah suci.. Disucikan oleh AG sendiri tanpa perlu membawanya ke mahkamah untuk diputuskan. 

Dalam hal ini AG lebih tinggi statusnya dari DOJ yang tidak berani membuat keputusan sebaliknya memohon mahkamah sivil putuskan. 

Merasa statusnya lebih tinggi, agaknya itu pasal Apandi mempertikaikan kenapa DOJ tidak menghubunginya terlebih dahulu??? 

Dari situasi ini nampaklah kita siapa yang mudah dibeli.. Kononnya Mahathir bayar DOJ atau sebenarnya bagaimana? 

Begitu juga dakwaan Permohonan DOJ tersebut recycle dan tanpa bukti.. Antara yang sealiran pemikiran dakwaan tersebut adalah Hisham.. 
Apa dia fikir DOJ itu kedai runcit di Sembrong yang menangkap seorang pencuri gula gula getah (?) Tangkap semborono tanpa bukti kukuh.. 

Dan jika ianya recycle,  kenapa pula semuanya panik macam menerima berita baru yang maha dasyat tempiasnya .. 

Nasihat blog ini,  bertenanglah,  mulut tempayan boleh ditutup.. Tetapi tidak pada mulut manusia. 

Kebebasan bercakap diberi kepada semua pihak sebanyak mana mereka nak bercakap untuk memberi keyakinan kepada rakyat,  mereka mempunyai banyak fakta malah mencabar keghairahan rosmah untuk saman.... Begitu beraninya mereka,  orang yang membuat fitnah begitu berani ?... Orang yang kena fitnah begitu takut???? 

Dalam kebebasan bersuara dan peluang menunjukan kebenaran,   Najib memilih untuk berhujah "no more statement"... Apa boleh buat,  itu pilihan dia... Pilihan orang yang kena fitnah????? 






APA SALAHNYA JIKA BERKORBAN DAN MAAFKAN PEMIMPIN.. JANGAN IRIHATI KALAU BAJU RAYA ISTERI PEMIMPIN TAHUN INI BLING BLING..

Di hujung ramadhan ni, elok sangatlah kita bermaaf-maafan.

Mcm tadi saya ke bank, bank pun minta maaf dgn saya.

*MAAF BAKI AKAUN ANDA TIDAK MENCUKUPI.*

Saya pun maafkanlah...😬

YANG TINGGAL DALAM UMNO MAKIN TAK CERDIK..

KENYATAAN MEDIA KETUA PEMUDA UMNO PAHANG

Jika dakwaan bahawa Tun Dr. Mahathir Mohamad sanggup membayar USD 5 juta kepada Yayasan Clinton semata-mata untuk tujuan dan agenda politiknya; iaitu supaya DoJ membuat pengumuman berkenaan 1MDB adalah benar, ia merupakan satu pengkhianatan dan jenayah berat kepada negara.

Mungkin jika dibandingkan dengan kekayaan anak-anak beliau yang diperolehi semasa zaman pentadbirannya, USD 5 juta itu adalah jumlah yang kecil, tetapi saya masih sangsi daripada sumber manakah beliau mendapatkan duit tersebut, adakah dengan duit anak-anaknya atau pun duit beliau sendiri hasil yang dikumpul sendiri semasa beliau mentadbir yang dikatakan sangat 'bersih' ataupun duit parti baharu beliau.

Adakah ahli dan penyokong Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) rasakan tindakannya memberikan USD 5 juta kepada Yayasan Clinton, satu yayasan luar yang tiada kepentingan adalah tindakan yang adil buat mereka?

Jika benar semua tindakan Tun M kini adalah untuk membela nasib rakyat, mengapa tidak menggunakan USD 5 juta ; jumlah yang sangat besar itu untuk membantu rakyat yang miskin dan memerlukan kerana saya percaya USD 5 juta itu dapat membantu ramai orang.

Jika perbuatan Tun M ini tidak dipersoalkan saya tidak tahu dimana lagi rasional pemikiran penyokong PPBM dan pembangkang dalam menegakkan kebenaran.

Kini saya dan rakyat Malaysia mula sedar, mengapa hari demi hari semakin banyak akar umbi parti baru itu kecundang dan keluar parti dengan alasan kepincangan pucuk pimpinan, kerana mereka mula sedar perjuangan pengerusinya bukanlah satu perjuangan untuk rakyat, sebaliknya hanya untuk melindungi diri, dendam dan hanya satu lakonan yang semakin menampakkan kebenarannya.

SHAHAR ABDULLAH
18 Jun 2017



# Yang nak jadi calon pilihanraya inilah masa menyalak dan tunjuk kebodohan,  itu ciri utama untuk terpilih selain dari setia membabi butatuli.

Sunday, June 18, 2017

ANGAN ANGAN TINGGI NAK TAWAN SELANGOR TETAPI BOLEH KE STRATEGI BUDAK TADIKA @ RACIST DIGUNAPAKAI... .

Membaca satu monolog orang kuat Noh Omar menjadikan aku lebih yakin strategi tawan Selangor elok diserahkan kepada Jamal Sekincan.

Lagipun ada urusan yang belum selesai antara Azmin dan Jamal. Biarlah MB bertemu buku dengan ruas dengan calon bakal MB yang lebih sesuai.






Renungan Bersama...

*"Siapa kuasai dapur, dia menguasai menu"*

Ramadhan mengingatkan kita tentang pelbagai menu juadah sajian makanan untuk berbuka puasa dan bersahur.
Ada orang sanggup membayar sehingga beratus ringgit untuk menikmati buffet ramadhan di hotel-hotel terkemuka.
Siapa yang menentukan menu juadah yang disediakan itu? Pastinya ia datang dari siapa yang menguasai 'dapur' di hotel itu. Hanya mereka yang akan memasak sesuatu juadah lebih tahu apa dan bagaimana juadah itu bakal disediakan.

Ini mengingatkan saya pada realiti politik dalam negara kita. Dasar tadbir urus negara umpama menu juadah yang ditentukan oleh siapa yang menguasai parlimen. Institusi Parlimen negara umpama "dapur" untuk memasak. Siapa yang menguasai dapur, dia akan menguasai menu. Begitu jugalah siapa yang menguasai Parlimen, dia akan menguasai apakah 'menu' yang akan menjadi citarasa kesukaannya dan bagaimana ianya akan disediakan. Melihat kepada realiti yang berlaku di negeri Selangor yang meletakkan jawatan Speaker Dewan Undangan Negeri dikuasai oleh DAP, maka kita dapati menu juadah yang menjadi citarasa tadbir urus negeri ditentukan oleh DAP.

Begitulah juga sekiranya Pakatan Harapan diberi mandat untuk mentadbir negara. Jawatan sebagai Perdana Menteri mungkin diserahkan kepada calon melayu, namun jawatan sebagai Speaker Parlimen pasti akan dipegang oleh DAP. Ini menjadikan perjalanan halatuju dasar perundangan negara akan berjalan menurut kehendak DAP!

Apakah akan ada agenda memartabatkan Islam oleh DAP sebagaimana yang mereka lakukan di Selangor? Walaupun sudah 2 penggal menjadi kerajaan, namun rakyat Selangor masih tidak menikmati sajian menu yang islamik dari kerajaan negeri kerana "dapur"nya dikuasai oleh DAP.

Rakyat pastinya akan dihidangkan dengan apa yang menjadi 'menu' kesukaan DAP yang pastinya membenci islam, perkauman yang anti melayu & bumiputera, kebebasan atas nama hak asasi manusia, dan pelbagai menu baru  yang bakal disajikan oleh mereka mengikut citarasa dan kehendak mereka.
Jika kita rela menu tradisi kita hilang digantikan dengan menu baru, maka rakyat akan memilih Pakatan Harapan sebagai kerajaan pada PRU nanti. Ibarat kita beraya tanpa ketupat lemang, rendang dan dodol serta pelbagai juadah tradisi dihari raya, itulah yang akan berlaku jika "dapur" kita dikuasai oleh mereka.

Pertahankan Institusi Parlimen dari dikuasai oleh DAP!  *Kembalikan* Dewan Undangan Negeri Selangor kepada BN supaya *menu Islam dan melayu akan kembali subur* dipertahan oleh UMNO bersama BN.

Selamat meneruskan pecutan akhir kita dalam bulan ramadhan ini.

Salam perjuangan,
*Dato' Hj Zein Isma Bin Hj Ismail*
Ketua Penerangan UMNO Selangor /
Ketua UMNO Bahagian Subang
Ahad 18 Jun 2017; 16:48hr
Bukit Antarabangsa



# Apakah Zein Isma menganggap Sultan Selangor sebagai Ketua Ugama Islam di Selangor gagal  (?)

# Siapa Speaker DUN Perak Sekarang (?)

# Siapa menguasai Pulau Pinang sebelum ini (?)

Tak terasa ke tepuk air di dulang (?)
Tak terasa ke ludah air ke langit (?)
Tak terasa ke memaku dulang paku serpih (?)

AKJ TERDEDAH KEPADA DISAMAN ROSMAH, TUNGGU APA LAGI...

Kalau dibaca habis tulisan AKJ,  nyata beliau tahu risiko yang diundangnya.

Pedas dan panas..



Saturday, June 17, 2017

PEMIMPIN JANGAN MALUKAN RAKYAT DAN NEGARA

Undur atau bersihkan nama, tolonglah...  

ROSMAH KENA TUNJUK KEPIMPINAN.. BERTINDAK

Masa bercakap dan menafikan tanpa modal (dengan air lior sahaja) sudah tamat. Masa untuk buktikan dengan bertindak... 





Apapun komen Tuan Ibrahim sebagai tugasnya menasihati kerajaan sangat berbaloi dan berketepatan.. 
Masa untuk pihak berkuasa bertindak berani mencari kebenaran.. 

Saranan itu bukan baru,  dah berbueh mulut rakyat mahu PDRM,  BNM,  SPRM,  LHDN dan AG menjalankan tugas secara telus dan berani.. 

Friday, June 16, 2017

KALAU FITNAH, BERTINDAKLAH..

DOJ bukan setakat menuduh dan mendakwa tetapi membogelkan satu persatu..

Apakah sekeping surat dari AG menafikan secara dangkal boleh menyelamatkan maruah bangsa,  ugama, rakyat dan negara.

Boleh kah sekeping kertas itu dapat menutup beberapa muka yang disabitkan dan bersubahat.

Kalau tidak boleh bertindak,  biarlah rakyat percaya tuduhan itu 100% benar.

Apakah kerajaan berdoa siang dan malam mengharap rakyat ini supaya bodoh dan bangang untuk memahami dan menilai yang mana satu betul yang mana satu satu palsu.




# Hentikanlah isu isu remeh lain yang sengaja direka dan dibentuk,  isu penamaan calon PM Pakatan Harapan,  isu ahli keluar bersatu,  isu budak mentah armada,  isu dap perkudakan muhyiddin,  isu FGV,  isu seleweng kerajaan PP dan Selangor... Semua ini tidak mampu menutup skandal 1mdb dan rentetannya.

Thursday, June 15, 2017

PENEROKA FELDA KINI BOLEH LEGAAAA..

Zakaria diberi tempoh 7 hari menjawab. 

SPRM masih tunggang terbalik semak dokumen.

Shahrir baru jumpa najib. 

IDRIS JALA DAH SIAP LAPORAN.




SETAKAT MANA ZAKARIA BOLEH BERTAHAN

Keenganan Zakaria menerima surat tunjuk sebab dan memulangkan semula ke setiausaha syarikat seperti yang diberita menjadikan penyelesaian FGV sebelum aidilfitri seperti harapan najib tidak semudah itu.


Kedegilan zakaria bertempat kerana dia bukanlah ceo atau ketua syarikat anak beranak atau syarikat cap ayam.  Dia di amanahkan mewakili peneroka felda yang bergantung harap sangat kepentingan mereka dijaga.

Salah atau tidak zakaria,  seharusnya dia bukan diadili oleh sekadar seorang dua yang bermain politik tetapi biarlah dipihak yang lebih bebas dan tertinggi,  mahkamah atau keputusan mesyuarat agung atau pemegang2 saham. 

Kemungkinan besar,  selepas 7 hari,  zakaria akan dipecat dan isu akan diseret ke mahkamah oleh zakaria dan dalam masa yang sama diharap siasatan SPRM menyebelahinya. 

Semua kemungkinan itu juga mungkin tidak terjadi jika ada tangan ghaib yang memenangkan semua pihak kerana ada kepentingan lain yang perlu dijaga dari terdedah. 



# Adakah sekadar seperti Nazri yang pada awalnya mengaku samseng dan anak jantan akhirnya lari dari wartawan. 




Wednesday, June 14, 2017

PASAR RAMADHAN KLUANG DALANGNYA MCA, BUKAN DAP: Apa komen jais sarday (?)

# Ini bukan laporan dari SR tetapi pengesahan dari bekas senator mca,  gan ping sieu, permohonan mca 2007 pemindahan baazar ramadhan.



# gelagat dua mamat termasuk imam yang berkeliaran di pasar ramadhan,  sangat memalukan - kenapa lah jais sarday salah langkah dalam menyokong dan membela mereka hingga integritinya dan "berbohong" mula diviralkan.

Tuesday, June 13, 2017

KALAU POKOK BERGOYANG, KALAU TAK ANGIN, TENTU ADA MONYET..



Sebenarnya rakyat Malaysia pun tak percaya sangat kepada SR tetapi sikap pemimpin kerajaan Malaysia sendiri MEMAKSA untuk rakyat percaya. 

Tuduhan bertalu SR tidak dibalas dengan jawapan,  sunyi sepi, dan janji nak saman pun habuk tak ada,  bagaimana tak percaya?? 

Dan kalau diminta buat pilihan,  antara salleh dengan SR,  siapa yang lebih boleh dipercayai.. (?) 

Kalau debat pun asyik lari,  asyik sembunyi.. Rakyat nak percaya siapa? 


Monday, June 12, 2017

KENA JENTIK SIKIT PUN DAH BESAR KEPALA

Sedih dan simpati tengok menteri kanan, otai kena jolok kiri kanan atas bawah oleh kawan dan penyokong sendiri. 

Hatta pemuda bn sarawak setahun jagung pun memperlekehkannya. 

Blogger bangang yang patut fokus dan bantai pembangkang turut tembak kaki nazri hingga tempang. 

Namun aku percaya,  sikit pun tak jadi kudis pada Nazri,  semua itu fitnah. Menteri yang bekerja dengan baik dan ikhlas memang diirihati oleh kawan sekeliling. Kena jentik sikit sudah dikata biadab,  low class mentallity. 


Nazri kena belajar dengan bossnya,   walau difitnah bertubi tubi hingga tidak terjawab,  tetapi masih boleh bermuka selamba rock. 

Jangan takut pada hilang undi,  marah mereka tak lama,  akhirnya kembali mengundi kerajaan,  umno terbaik. 


NAZRI PANAS DENGAN DATUK KARIM

SEBELUM INI NAZRI KECUNDANG DI TANGAN MAHATHIR, KALI NI DENGAN ORANG SARAWAK...






Semasa paklah menjadi MO1, harga petrol dinaikkan melantun berganda yang belum pernah terjadi sebelumnya, masa zaman mahazalim, diktator dan firaun pun tidak pernah terjadi. 

Alasannya ialah untuk dibelanjakan menambakbaik infrastruktur,  rupanya untuk melengkap dan membangunkan tingkat empat supaya lebih berkuasa dan berpengaruh... 

Kali ini idea auta yang sama diguna oleh Nazri dalam menghalalkan kenaikan cukai perlancongan dengan tujuan yang sama, membangunkan infrastruktur perlancongan dan dana untuk mempromosi Malaysia di luar negara. 

Apakah produk " kelepektasi " belum cukup mempopularkan Malaysia secara percuma!!!! 

Apapun jawapan dari Perlancongan Sarawak dan Pemuda BN Sarawak  sangat tepat untuk mengajar Menteri Persekutuan supaya lebih beradab.. 



Kenyataan Media Pengerusi Pemuda BN Sarawak & Ketua Pemuda PBB Sarawak 


1. Pemuda BN Sarawak mengecam kenyataan Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Seri Nazri Abdul Aziz terhadap Menteri Pelancongan, Kesenian, Kebudayaan, Belia dan Sukan Sarawak, Datuk Karim Abdul Rahman Hamzah, yang kasar dan tidak melambangkan semangat kekeluargaan dalam Barisan Nasional (BN).


2. Tindakan melabelkan Menteri Sarawak itu sebagai setahun jagung dan masih budak lagi adalah satu penghinaan terhadap Datuk Karim yang telah diberi kepercayaan oleh pucuk kepimpinan negeri untuk menerajui kementerian berkenaan di peringkat negeri.


3. Sebagai sebuah keluarga besar dalam BN apa juga isu terutama menyentuh sensitiviti rakyat di mana-mana peringkat, seharusnya ditangani secara musyawarah dalam semangat BN dan bukannya menerusi kenyataan umum atau menerusi hebahan media, kerana ia boleh mencetuskan kemarahan nitizen.


4. Jika ada isu-isu yg hendak dijelaskan, maka ianya harus dilakukan secara baik dan berhemah dan bukannya dengan memperlekehkan sesama pemimpin dalam parti komponen yang sama.


5. Pemuda BN Sarawak berpendirian bahawa semangat saling menghormati dan permuafakatan antara pemimpin dalam parti komponen harus diutamakan dengan sebarang perbezaan pendapat mestilah diselesaikan dalam saluran parti yang harmoni. 


6. Kita boleh berbincang, berbeza pendapat dan seterusnya mengambil kesempatan itu untuk bermuafakat bagi mendapatkan penyelesaian terbaik kepada semua perkara.


7. Tindakan melabelkan sesama kita sebagai 'samseng' juga tidak wajar sama sekali kerana ia bukan sahaja satu penghinaan kepada individu terbabit malah boleh menjejaskan imej parti, apa lagi samseng bukanlah budaya dalam BN, apatah lagi dalam PBB.


8. Dalam berdepan apa juga isu Pemuda BN Sarawak berpendirian, yang paling utama ialah semangat dalam sebuah keluarga besar iaitu keluarga BN, parti yang telah diberikan mandat dan kepercayaan oleh rakyat, perlu dijunjung dan dipertahankan.



Dato' Sri Fadillah Yusof
Pengerusi Pemuda BN Sarawak
Merangkap Ketua Pemuda PBB

(12 Jun 2017)





# ISU FGV DAN CUKAI PERLANCONGAN TIDAK MAMPU MENGALIHKAN PANDANGAN RAKYAT KE ATAS ISU 9.5J, 90J,  2.6B, 1MDB DAN BANYAK LAGI... 
MALAH IA AKAN JADI MENU POPULAR AIDIL FITRI UNTUK DIBUALKAN KELAK DI KAMPONG DAN FELDA... ANAK² DARI BANDAR AKAN KEMASKINIKAN INFO PADA MAKCIK²



Sunday, June 11, 2017

INI UNGKAPAN SESAMA MEREKA, MANA SATU PUS MANA SATU PIS






# Jika atas ilmu dan amalan mereka menjadi ulama yang hanya takut pada Allah,  berapa kali tukar kerajaan pun,  rakyat akan sokong ulama dan tidak menjadi masalah.

Tetapi jika mereka menjadi ulama atas LABEL dan bersekongkol dengan pemerintah,  mereka jugalah yang turut mencuri bersama pemimpin kerajaan. Itu yang menambahkan masalah. 







APA NASIB EXCO PEMUDA UMNO?

Apa nasib exco pemuda umno kalau adakan sidang akhbar minta Najib jangan lari kalau Di ajak berdebat oleh Tun dan kalau dia minta najib jangan jadi orang bisu berminggu minggu tentang 9.5j yang dibayar kepada Shafee Abdullah dari akaun peribadi.

Agak agak berapa tinggi Kj akan melompat?

Apapula agaknya nasib exco wanita umno kalau dia adakan sidang akhbar minta Rosmah jelaskan tentang isu shopping sakan di luar negara?

Agak2 berapa orang agaknya pemimpin umno terjun bangunan melatah?




Pecacai elok tumpu isu dalam kain sendiri pun masih banyak,  elok cuci dulu sebelum PRU








Saturday, June 10, 2017

ISA, YOU ARE NOT ALONE..

Pada peringkat awal,  ramai memberi gambaran di belakang Zakaria adalah Shahril,  sebab tu dia berani sangat... 

Telahan Zakaria dan ramai lagi,  Isa akan kecundang kali ini... Kononnya ramai dah tak suka dia. Malah Isa dikatakan penyebab segala masalah kerugian kepada Felda dan FGV... Perkembangan mutakhir FGV... Semua itu meleset. 
Isa lebih selamat dan baik dari sebelumnya lebih lebih lagi pejabatnya tidak disentuh pun oleh SPRM... 

Isa tidak akan di apa-apakan kerana Isa adalah paha kanan yang tidak mungkin dicubit. 




Apakah segala tindakan SPRM juga terhenti sekadar Zakaria akan berundur jika itu atas kehendak PM (?)

Apakah Zakaria fikir dia sudah bersih sekadar mengikut kehendak PM dan tidak wajar dikenakan apa apa tindakan (?)

RM780 SETIAP PENEROKA, KEMELUT FGV SELESAI SEBELUM AIDILFITRI

Semua sudah dirancang rapi. 

SPRM hanya serbu dan selongkar pejabat Zakaria,  yang lain semua bersih. 

Friday, June 9, 2017

KENA TAHU DOSA KECIL DAN BESAR TETAP DOSA TAPI ADA BEZANYA..

Aku sokong pecacai yang siang malam sedang mencari salah laku lim guan eng dan azmin, kalau boleh kejar sampai ke lubang cacing. 

Tapi janganlah sekadar bising tanpa bukti,  lagipun guan eng dan azmin bukannya kebal dan kalis undang-undang dan mereka pun tak cukup wang nak beli semua orang. 

Buatlah kerja suci mulia itu hingga guan eng dan azmin terseret ke mahkamah dan jadikanlah modal politik untuk rampas pulau pinang dan selangor kalau rakyat berkenan. 

Tetapi semua itu jangan ingat berbaloi dan boleh halalkan skandal terbesar dunia. Itu bangkai gajah beb.. Mana boleh rakyat lupa,  bau makin menular satu demi satu.. Nak minta maaf pun sudah tertutup. 

Tetapi puak pecacai ni aku yakin sangat, tulis dan sokong sebab masyuuukkk, bukan pasal kebenaran pun. Mereka ini golongan yang tidak mati,  hidup selamanya sebab tu tanah kubur tak jadi peringatan dan takut. 

YES OR NO, ITUPUN SUSAH KE..

Pemimpin kalau bercakap sehala depan kaumnya ampusana ampusini bukan main lagi, berdegar degar,  am i alone?  Puhhhbh lagakkk

Peguam hebat pun,  kalau menang kes,  wartawan belum sempat buka mulut,  dah menceceh.. 

Berbeza dengan Tun Dr Mahathir,  tanyalah apa sahaja isu,  walaupun isu baru viral lima minit,  spontan sahaja dia jawab,  tanyalah apa pun saolan,  tak adalah melenting nak saman wartawan kerdil... 

Pemimpin berkaitan,  malu le sikit,  kalau nak jawab yes or no pun gelabah... Dua minggu beb membatu. 


Thursday, June 8, 2017

ANWAR BERTINDAK SEBELUM PENAFIAN

Seperti pandangan admin sebelum ini,  laporan SR berhubung pembayaran 9.5J Najib kepada Shafee yang belum dinafikan adalah perkara baru yang boleh dijadikan asas kepada anwar untuk memohon kepada mahkamah supaya mengkaji semula kesnya liwat II. 

Bagaimanapun pendekatan anwar lebih advanced dengan memfailkan saman pemula ke atas kerajaan yang lebih memberi kesan, implikasi dan keberuntungan selain dari keadilan. 

Kurang pasti samada ini bermaksud Najib tiada pilihan untuk tetap kena hadir ke mahkamah dan inilah yang ditunggu sekian lama oleh para peguam anwar dan majoriti rakyat. 



DAH TAK ADA IDEA LAIN KE APA..

PH bertelagah tentang calon PM..
Tu je lah yang dok copypaste ulangtayang blogger pendedak..
Aku nak ketawa berdekah dekah sampai berapa kali????

Aku cadangkan pemimpin PH cubalah kunci mulut,  ikat kakitangan seminggu dari hal politik... Boleh jadi puak ni kebulur sebab dah tak ada bahan nak tulis..

Isu FGV yang sedang melanda sekarang antara isu terbaru selain 9.5J seperti laporan SR sudah cukup memberi kesan moral yang negatif dan rendah menjadikan serangan mereka tumpul.

Jangankan rakyat bandar,  makcik peneroka pun dah tak makan temberang mereka.

SEPERTI TIKUS MEMBAIKI LABU, SENTUHAN KECUNDANG

Serbuan SPRM mendahului idris jala di alu-alukan tetapi serbuan tidaklah membawa maksud ada pihak yang "bersalah", kadangkala sekadar menyelamatkan.

Serbuan SPRM ke Menara Felda hwndaklah juga dibezakan dan tidak sampai melupakan 9 5juta yang dibayar kepada Shafee seperti yang dilaporkan SR.

Ia lebih mencurigakan apabila tiba tiba muncul Musa Hassan melalak tidak pada masa dan tempat yang sesuai.

Majoriti projek sentuhan Najib kecundang dan itu petanda buruk buat umno dan bn di pru.

Nasib Isa akan sama seperti Annuar Musa.

ISA VS ZAKARIA


Wednesday, June 7, 2017

LEGAAAA.. AKHIRNYA DAH DAPAT TUKANG JAWAB...


Musa Hassan jangan lupa nasihatkan mereka supaya saman SR,  tuntut gantirugi hingga SR bankrap dan dipenjarakan.  
SR bukan sahaja berbohong kali ini,  tetapi sudah berbelas kali,  kenapa tak saman juga (?)
Apakah saman tidak dibuat sebab mahkamah itu tidak terletak di Malaysia (?)

Ribut tidak hujan tidak tiba tiba Musa buat press statement yang tidak ada kaitan dengan dirinya langsung  (pelik bin ajaib) dan adakah ini akan membolehkan PDRM classifiedkan sebagai NFA (?)

Sisatan akan dibuat kepada yang melaporkan (?)

CALON PM AZMIN, TPM MUKHRIZ

Nak tanya PAS,  ok tak gandingan ini (?)

Nak tanya Hadi,  ok tak calon² ini yang tidak perrnah terhegeh hegeh atau ampusini ampusana meminta-minta jawatan.

Azmin sebagai MB Selangor juga atas cadangan PAS.

Tuesday, June 6, 2017

MENGGANAS WALAUPUN BUKAN PENGGANAS

Belum layak dilabel Raja Fitnah kerana 99% pendedahannya tidak berani disanggah,  dinafi atau tindakan undang undang. 

Dua perkara pokok gesaan Rafizi 
1) Penubuhan Suruhanjaya Siasatan Diraja
2) Perincian agihan dan pecahan 9.5J 



Jika ini dilakukan,  sudah pasti tidak ada sebab Puterajaya tidak bergegar. 

Lebih menarik pendedahan terbaru Rafizi (infonya cari sendiri) lebih kepada merujuk kepada kononya dari kebocoran dokumen SPRM tetapi setakat ini tidak pula SPRM dan badan² lain menafikan. 

Info terbaru ini juga (9.5J) boleh dijadikan asas atas perkara baru untuk memohon mahkamah membuka dan membuat semakan semula kes anwar liwat (2).

Cash Is King akhirnya akan menemui jalan gagal atas dua faktor
1) masa
Kebatilan tidak boleh berbohong pada semua orang,  semua masa dan semua tempat dalam satu masa.
2) Bangkai gajah tidak boleh ditutup dengan nyiru. 

Kerja mulia Rafizi wajar disokong dan melalui invoke,  puluhan Rafizi dilahirkan dan bukan perkara mudah untuk mana mana pihak tanganinya. 

Monday, June 5, 2017

APAKAH SHAFEE ABDULLAH MASIH TERCARI CARI SEORANG PEGUAM HANDAL UNTUK MEMBELANYA

Setakat ini SHAFEE ABDULLAH belum lagi membuat pernyataan rasmi atau penafian apabila namanya dikaitkan dengan penerimaan 9.5J oleh SR.

SR dan Shafee Abdullah bagai buku bertemu ruas.

Sunday, June 4, 2017

ANWAR INGATKAN MAHATHIR

Anwar ingatkan Mahathir bahawa dia tidak boleh menawarkan dirinya sebagai PM kerana ia bergantung kepada keputusan konsensus PH. 

Kalau disemak kenyataan Tun,  ia berdasarkan cadangan dan Tun hanya pertimbangkan jika itu keputusan PH..pertimbangkan boleh membawa maksud terima atau tidak terima. 

Peringatan Anwar hanya mengesahkan lagi dan selari (konsensus)  bahawa kematangan politik di PH dan penelitian calon PM sedang berlaku prosesnya. Sekaligus menolak anggapan PH bercakaran sesama sendiri kecuali mereka yang sudah muflis hujah dan putus harapan kepada puak sendiri. 

Apabila faktor umur diambilkira,  Anwar sendiri,  Tun,  Dr Azizah dan Muhyiddin tertolak dengan sendirinya.. 

Yang tinggal adalah Mukhriz,  Sallehuddin dan beberapa nama lagi dan puluhan pelapis lain yang sedang meningkat naik. 

Anwar dan Tun sedang mencatur politik supaya lebih ramai anak muda terlibat dan PH adalah pentas terbaik untuk mereka yang ingin berjuang. 




Kita hanya mampu senyum melayan mereka yang kecewa dan gagal mereputasikan diri dan habis idea membangun negara. 
Rakyat tidak terpedaya lagi dengan hipokrik zuhud dan manis bibir menjelang PRU. 

Negara tidak boleh maju berdasarkan gadaian dan hutang melampau. 

SIAPA CALON PM BN SELEPAS PRU14

Rakyat sebelum mengundi nak tahu juga siapa calon PM Barisan Nasional selepas PRU14 jika masih boleh menang. 

Jika Pakatan Harapan mempunyai calon nama nama besar seperti Mahathir,  Anwar, Azmin,  Wan Azizah,   Muhyiddin,  Mukhriz dan ramai lagi yang lebih bersih dan berintegriti sudah tentu cabaran buat BN menamakan pemimpin yang lebih berwibawa. 

PAS sudah tentu menamakan Hadi Awang atau setidaknya Tuan Ibrahin Tuan Man sebagai calon PM mereka,  walaupun nama nama tersebut belum teruji sepenuhnya tapi masih ada potensi dari beberapa sudut. 

Nama calon PM mesti dimasukan dalam manifesto parti masing² supaya rakyat boleh membanding dan menilai rekod² mereka... Sudah sampai masanya rakyat perlu lebih serius dan menolak pemimpin atau calon PM yang banyak menyusahkan rakyat. 

Calon PM mesti tiada unsur dan sindrom pekak dan bisu dengan masalah dan persaolan rakyat. 

Kesukaran mencari dan menamakan calon setanding PH dan PAS adalah masalah besar yang dihadapi BN sekarang.. 



PILIHAN MAHATHIR KERANA TERDESAK KATA MEREKA, BAGAIMANA MEREKA SENDIRI...

Aku tersenyum setiap kali ini tengok ada pihak meroyan sakan,  mencabar dan mendesak sungguh² PH namakan calon PM. 

Bila nama Anwar dicalonkan,  becok sungguh komen. 
Bila Mahathir kata mempertimbangkan... Lagi sakan mereka panik dan meroyan. 
Yang desak nak tahu pun mereka,  lepas tu kata PH  terdesak... Kesian kan

Setiap parti dalam PH mencadang dan memperkenalkan pilihan PM masing² sebagai tanda demokrasi untuk satu alternatif terbaik di kalangan mereka. 

Sangat kesian komponen BN malah umno sendiri pemimpin mereka diikat mulut kaki dan tangan dari mencadang siapa PM terbaik mereka,  bukan mencadang,  menyebut dan memikir calon lain pun rasanya tak boleh. 

Jika BN tidak mampu menyediakan calon PM yang lebih wibawa bagaimana mahu tawan hati rakyat untyk sokong dan undi (?)

Apapun jawatan Ketua Pembangkang selepas tewas PRU14 masih kosong,  BN memang perlu pemimpin lain masa itu sebagai Ketua Pembangkang,  Zahid,  Hishamuddin? Sudi ke tidak.. 




Agak agak berani tak mana mana badot cadangkan nama lain sebagai PM selain Najib... 


Saturday, June 3, 2017

KENAPA PULA PAS SEBOK PASAL. PAKATAN HARAPAN

Siapapun calon PM Pakatan Harapan sekecil kuman pun sudah tidak ada kena mengena dengan PAS..

Macam hidung tak mancung,  pipi disorong

Ampusana ampusini elok kekal bersama umno.




Apakah PAS berkecil hati kerana nama Hadi Awang sepatah pun tidak disebut sebagai calon PM dari pembangkang.. 

CAKAP LAIN, BAYAR LAIN

Lebih tepat bagaimana dan pada siapa diagihkan. 






Di celah celah tu ada pula yang bangang kata DENDAM KALAH.. hakikat bagi mereka,  yang haram jadi halal kalau kena batang hidung sendiri.. 

Perangai dendam,  zalim,  simen dan mungkin tahap jenayah yang lebih serius mungkin sudah jadi amalan mereka. 

Kalau apa yang diilakukan "benar", apa sangat sampai telor kecut nak beri penjelasan. Lagipun di dalam keadaan genting sebegini akan ada penyelamat atau tukang bersih muncul... 

Friday, June 2, 2017

MAHATHIR PM SEMULA HAHAHA

Aku tersenyum apabila Tun memperakuinya kerana semua itu adalah psikologi politik yang mencemaskan musuh... 

Itu baru Tun batuk.. 
Kikikiki

Thursday, June 1, 2017

WAIT AND SEE


SEPATUTNYA LIM GUAN ENG MENGGELABAH PUYUH

Tapi dalam bab menzalimi rakyat,  Pulau Pinang tidak keseorangan,  ada lagi yang lebih dasyat, ada lagi yang termakan cili.. No wonder meroyan.