Sunday, October 5, 2008

Syawal Masih Menunggu

Kita telahpun melalui satu 'blok' bermaaf maafan yang luas sempadannya hinggakan hati yang berdendam pun terbuka untuk memaafkan kesilapan dan kesalahan yang lalu. Kita begitu tersentuh dan mudah memaafkan sesiapa sahaja pada ketika awal syawal masih terasa. Bagi yang berhajat memohon maaf atau menyambungkan semula siratulrahim atau berbaik sangka selepas ini (renew the frienship) eloklah segera berbuat demikian ketika mood Syawal masih ada.

Di blog ini atau di mana mana blog, saya juga menyusun jari memohon ampun dan maaf di atas sebarang bicara dan kata yang silap dan salah, sengaja atau tidak, di bibir atau di hati. Selepas ini kita akan bertemu dan berbicara lagi dalam isu isu yang lebih panas dan sensasi, pastinya yang telah dimaafkan sudah menjadi sejarah tetapi bagaimana pula yang mendatang..kita relakan kerana kita ada kesempatan bermaafan lagi ???

Isu ekonomi, dan sebahagian isu sosial kita mampu secara individu, berkumpulan, keluarga, masyarakat dan kampung/taman untuk selesaikan, tetapi isu politik khususnya di peringkat paling atas yang bukan perwakilan UMNO, apakah kemampuan kita/mereka ? Apakah pendapat kita akan menjadi panduan perwakilan untuk membuat undian.

Sumber sumber yang mengesahkan Dolah akan bertanding Presiden seolah nampak akan menjadi kenyataan tidak lama lagi. Syawal belum berlalu, kita sudah menyinnsing lengan baju di tangan..

No comments:

Post a Comment

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...