Monday, March 23, 2009

Anwar syok sendiri...

Ini adalah ulasan yang dibuat di dalam blog Anwar pada 24hb March yang tidak disiarkan di bawah tajuk
Najib Tightens Grip in Waning Economy
post info By Anwar Ibrahim
Categories: Analisis, Antarabangsa, Anwar, Demokrasi, Ekonomi, Hebahan, Isu Semasa, Pakatan Rakyat, Politik, Sidenotes and malaysia
From Wall Street JournalBy James Hookway,

Ia sengaja disimpan dan dikeluarkan hari ini di dalam blog saya bagi menunjukkan salah satu bukti blog Anwar cukup gentar dengan kritikan yang tidak menyebelahinya. Ini bukan kali pertama ulasan ulasan saya tidak disiarkan.

1 kluangman Mar 24th, 2009 at 7:41 am
Monday evening, riot police fired tear gas to break up a political rally led by Mr. Anwar in northern Malaysia, according to Malaysia-based media and Mr. Anwar’s aides. It wasn’t immediately clear why the police acted.

Polis bertindak1) tiada permit polis dikeluarkan untuk perhimpunan tersebut2) menjalankankan tugas mengikut undang23) perhimpunan haram4) kedegilan bersurai

Pembantu Anwar elok dihantar melanjutkan pelajaran seperti Fairus kerana dia kurang jelas kenapa polis bertindak.

Tindakan tindakan polis sebegini memanglah diharapkan oleh Pembangkang untuk keberuntungan politik mereka bagi mendapatkan publisiti dan sokongan simpati serta mengekalkan sokongan yang sedia ada.

Hasilnya, kerajaan mengharamkan pengeluaran selama 3 bulan untuk akhbar Harakah dan Suara Keadilan sebagai tekanan politik dan dijangka akan melumpuhkan jentera komunikasi PAS dan PKR. Dijangka banyak lagi tekanan dan sekatan yang akan dibuat oleh kerajaan jika pembangkang terus liar dengan tindakan dan tuduhan yang merosakkan kestabilan ekonomi dan politik Malaysia.

Demokrasi di Malaysia sudah dimatikan oleh gelagat melampau pembangkang, lebih banyak serangan peribadi dari serangan ke arah cadangan pembangunan dan kemakmuran rakyat Malaysia.

Terlalu banyak agenda peribadi menjadi agenda utama pembangkang.

1 comment:

  1. kah kah kah kah kah... ape kau merepek ni kluangman? kah kah kah...

    banyak soalan aku dalam posting kau tak reply.. kah kah kah kah kah...

    lepas ni kalau aku nak berhimpunan kaum keluarga aku dekat taman KLCC tu aku kene buat laporang polis dulu.. kah kah kah kah kah.. aku nak berhimpun dengan sahabat handai aku dekat kedai makan jalan ampang sana pon kene buat laporan polis... kah kah kah kah kah

    kau ni betul bukan rakyat malaysia.. melopong je bile orang cakap pasal perlembagaan..

    Artikel 160 (2) Perlembagaan Malaysia, orang Melayu itu mestilah beragama Islam, mengamalkan adat budaya Melayu, bertutur menggunakan bahasa Melayu dan lahir sebelum hari merdeka sama ada di Tanah Melayu atau Singapaura, atau pada hari merdeka telah bermastautin di Tanah Melayu atau Singapura.


    Artikel 10 Perlembagaan Malaysia,

    (a) setiap rakyat punya hak pada kebebasan bersuara dan menulis;

    (b) semua rakyat punya hak untuk berhimpun dengan aman tanpa bersenjata;

    (c) semua rakyat punya hak untuk menubuhkan pertubuhan-pertubuhan.

    kah kah kah kah kah... kau tau rukun negara tapi tak tau apa ada dalam rukun negara.. kau rakyat malaysia ke..? kah kah kah kah kah kah...

    kalau orang Islam tak tunaikan rukun Islam kita boleh persoalkan ke-Islaman orang tersebut.. ni kerana rukun merupkan perkara asas dan basic kepada sesuatu benda..

    aku boleh persoalkan kau ni orang malaysia ke tak... mungkin kau ni rakyat UMNO dan bukan rakyat malaysia..

    kah kah kah kah..

    1. kepercayaan kepada tuhan.
    kau ada problem percaya kepada tuhan sebab kau takut kene pijak dengan kaum lain.. kah kah kah kah kah.. orang macam aku yang percaya kepada tuhan tak takut kalau kaum lain lagi kaya dari aku.. sebab aku percaya Allah S.W.T. aku tolong aku.. tapi kau hanya percaya melayu boleh tolong kau... kah kah kah kah...

    2. Kesetiaan kepada raja dan negara..
    kah kah kah kah kah.. kau setia ke pada raja dan negara kau..? orang UMNO mana setia dengan raja.. masok blog aku tengok laa bukti depan mata kau sebelum kau kata pembangkang tak setia pada raja.

    negara..? kah kah kah.. kau mana setia pada negara.. kau setia pada UMNO kau je.. orang bukan UMNO ni semua SESAT DAN BANGANG lepas tu diorang ni ahli kelab hantu dan syaitan.. kah kah kah..

    3. Keluhuran perlembagaan.
    kau tak tau pon ape tu perlembagaan.. kah kah kah kah kah... kau tak tau apa definisi melayu dalam perlembagaan.. kah kah kah kah kah.. rupanya ramai member aku yang orang puteh dan orang arab kat sini boleh jadi orang melayu.. sebab diorang kebanyakan orang ISLAM dan FASIH BERBAHASA MELAYU.. kah kah kah kah kah.. ooppsss.. diorang orang melayu.. tapi dalam IC tak boleh pulak di tulis melayu.. kah kah kah kah kah...

    4. Kedaulatan undang-undang.
    UMNO tu mendaulatkan undang-undang ke..? kah kah kah kah... kau tu mendaulatkan undang-undang ke.. kah kah kah kah kah... borak besar betul laa kau.. kah kah kah kah kah.. kau mana angkat undang-undang.. UMNO pon tak angkat undang-undang.. kah kah kah kah kah.. dah langgar perlembagaan... brapa banyak akta pulak tu.. yang pasti.. 2 artikel tu je dah jadi bukti jelas nyata terang tak bersuluh dah lah....

    ali rustam, norza, dan azalina dah kantoi pasal dia punya politik wang(politik wang ni untuk UMNO je yang lain kalau kantoi nama dia rasuah) kah kah kah kah... mereka bertiga tu orang dari parti mana aaa? adakah anwar tak hormat undang-undang sebab dia tak rasuah atau UMNO yang hormat undang-undang sebab dia main politik wang..? kah kah kah kah kah kah kah... ape kau borak ni.. kah kah kah kah kah...

    5. kesopanan dan kesusilaan..
    kah kah kah kah kah... macam mana dengan serangan peribadi kau terhadap tuan guru nik aziz dan tuan guru hadi awang... kah kah kah kah kah.. mana bukti statement kau yang boleh buktikan tuan guru hadi awang tu gile kuasa.. kah kah kah kah kah kah... yang nampak gile tu ali rustam, norza dan azalina sebab diorang punye report berita dah keluar kat berita dah yang diorang rasuah orang.. kah kah kah kah kah....

    yang aku nampak main serangan peribadi ni engkau.. sampaikan kau panggil orang al jub.. kah kah kah kah kah.. mana bukti kau.. kah kah kah kah kah kah...

    agenda peribadi.. kah kah kah kah kah kah.. agenda bangsa melayu tu tak agenda peribadi orang melayu ke.. kah kah kah kah kah..


    ----
    Demokrasi di Malaysia sudah dimatikan oleh gelagat melampau pembangkang, lebih banyak serangan peribadi dari serangan ke arah cadangan pembangunan dan kemakmuran rakyat Malaysia.
    ----

    kah kah kah kah kah... gelagat pelampau melayu ni pulak tak dimatikan.. kah kah kah kah kah... blog ni lebih banyak serangan peribadi tanpa asas dan bukti dari serangan cadangan pembangunan dan kemakmuran rakyat malaysia.. kah kah kah kah kah...

    posting kau hentam banyak anwar tapi takda satu pon dari posting kau cakap nak cadangkan pembangunan dan kemakmuran rakyat bersama anwar dan tuan guru nik aziz.. kah kah kah kah kah.. rupenye orang UMNO ni cakap tak serupa bikin.. kah kah kah kah kah.. terlampau banyak ikot perkembangan pembangkang sampai terlupa nak ikot perkembangan diri sendiri yang dah serupa dengan perangai pembangkang.. kah kah kah kah kah...

    ReplyDelete