Thursday, March 26, 2009

Perjuangan yang selesai sebelum selesai...

Pemuda dianggap sebagai tulang belakang dan penggerak utama bersama Wanita dan Puteri dalam setiap kali pilihanraya kecil atau besar apabila UMNO terlibat.

Malah tetap jadi tukang sebok, kuli batak, hamba abdi dan kaki sebok membantu calon hindu dan tok pek kong atau budha walaupun jika UMNO tidak terlibat - begitulah hebatnya Pemuda UMNO.

Hari ini segala beban dan masalah yang terkotak di fikiran untuk melihat UMNO kembali gagah telah selesai, semuanya itu dipindahkan kepada KJ - Ketua Pemuda UMNO yang baru untuk merealitikannya.

Kepada perwakilan bijaksana dan bijaksini, inilah sumbangan terbesar anda untuk dikenang oleh anak cucu bangsa Melayu dan Islam.

Jika malam itu gelap, bukannya salah matahari tetapi salah bulan yang tidak mengambang.

13 comments:

  1. fuyoh. berpuisi abang kluangman: eh saya copy ini matahari-bulan kat blog saya boleh?
    semoga umno hidup kembali dengan megah....

    ReplyDelete
  2. memang betul laa dikenang anak cucuk melayu.. tapi bukan ISLAM.. kah kah kah kah kah...

    All of a sudden from the sidelines, several groups started chanting “Rasuah! Rasuah! Rasuah!”

    Believed to be the disenchanted cheerleaders of Mukhriz, they quickly surged from all directions towards one corner of the hall to confront the Khairy faction.

    From above, the entire floor looked like a fight between two colonies of fire ants.

    The two factions surged towards each other. There was lots of pushing and shoving and more accusations of bribery flung at each other in strident voices.

    No punches were thrown ... yet. But it looked as if it could possibly end in bloody noses and black eyes if the clash continued.

    It took another quarter of an hour for the uniformed police to move in and break up the battle between both camps.

    It seemed an uphill task. As police attempted to restore order, more of Khairy’s jeerleaders joined the fray, adding fuel to fire.

    Mukhriz’s side began hurling a litany of accusations at Khairy, calling him a “Cheat!” and of carrying out a "bribery campaign” even as Khairy’s victory speech continued in the background, broadcast through the giant screen.

    It took a long while but finally the police appeared to have muscled order back on the scene. At least three men were escorted out. But the atmosphere inside the concourse remained painfully tense.

    kah kah kah kah kah kah kah.... MELAYU je bangga dengan rasuah sampai tepekik-pekik.. kah kah kah kah kah..

    mane anwar yang pecah belah kan melayu, tukang huru harakan melayu... kah kah kah kah kah.. yang aku baca dalam report tu UMNO sendiri yang pecah kan melayu lepas tu huru hara kan melayu... kah kah kah kah kah.. begaduh dalam dewan lepas tu tuduh rasuah.. kah kah kah kah kah.. mana nama politik wang.. kah kah kah kah kah...

    tunduk laa pada kuasa dewan.. dah perhimpunan agung tentukan pon.. nak jugak tak puas hati tuduh orang merasuah.. kah kah kah kah kah...

    patut pon kau suka tuduh-tuduh tanpa bukti.. kah kah kah kah kah.. rupa-rupanya.. ada kelas tuduh 101 dalam UMNO yang dah diajar jadi asas perlembagaan UMNO.. kah kah kah kah kah...

    ReplyDelete
  3. Rem,

    Boleh sahaja, sesekali bermadah, spontan, jiwang jiwang ... hehehehehe

    captain awesome,

    Siapapun yang menyebelahkan Melayu dan Islam, samada UMNO atau Anwar atau PAS harus kita tegur dan tentang samada secara lembut atau kasar, tidak perlu kita ketawakan satu pihak Melayu lain dengan satu pihak Melayu lain jika kedua duanya menghancurkan Melayu.

    Kita tidak puja pemimpin, kita hanya mencari dan memihak kepada kebenaran. Dalam perjuangan, kita tidak banyak ketawa tetapi tangisan.

    ReplyDelete
  4. tuan perasan tak komen ni dlm blog tuan?

    coolooc said...

    Know what malay pig? A suck babi hutan pendatang from Indonesia, pencuri of Tanah Orang Asli, should be caught by all the Chinese whom you have insulted.

    They will then pack you in a pig basket, parade you round Chinatown in KL, to let the Chinese pelt rotten eggs, throw shit and pour all the pig shit from the nearby pig farms on your head.

    Then let them take you out of your pig basket and roast you over an extremely hot fire until you become barbecued pork. After that chop your stinking carcass and leave it in the streets of rural for all those vultures and crows to feed on. Good riddance to bad rubbish.

    Why only malays? You think this country is yours alone? What has the government really done for the pribumis and the Orang Asli? Look at how Umno has screwed up Sabah Indonesians and Filipinos getting citizenship and enjoying the same benefits as you the moment they hop off the boat!

    You go ask the government to stop all that then I will stop thinking you are speaking through your asshole.

    Podah! You are nothing but a chauvinist malay pig like the rest.

    It seems like Malaysia is still not ready for globalisation because of a bunch of anti-social racist morons like you. Our country already independent for so many donkey years but sorry to see still got such shortsighted moron like you.

    Bangsa melayu failed in the past 30 years with lots of help from Umno but still failed! Then they blame the Chinese cheat la, marginalise them la, this la that la……….so much excuses! If you are pariah, forever you are pariah!

    If you malay pig race lazy, no matter how much with the government help, it will back to square.

    For me, I just speak up what I had observed and not like the malay race who is always jealous about other race success. Bad hearted.

    What the hell you ask all the Chinese to get out from Malaysia in your comment post? It is proven you are another racist moron bastard!

    Malay failure is the fact! It has been happened since 30 years ago and not just now. If you keep on denying it proven again you are just another loser or hypocrite!

    Truth - what is so proud of asking Chinese to be like your kind of robbers, liars, cheaters in Malaysia? Kaum tongkat yang langsung tak tahu malu! Yes, you motherf***ker are stupid, lazy, fanatic, thus you need tongkat forever! Dick head!

    Kaum tongkat still can survive in most of the zoos overseas. See the UPM red shirt "Orang Utan". At least they could be the laughing stock to this world.

    If malays with 50% population in Malaysia none of them success, then I reckon you jump to the sea. That so!

    Once again, with you racist pig moron, Malaysia wouldn't go far as far as globalisation is all about!

    You are truly one of those Umno babi hutan with shit plastered all over your brain and fulfilling Hang Tuah policy in reverse! With babi hutan like you whose brains are filled with tahi babi - it would be melayu akan hilang di dunia!
    Tuesday, March 24, 2009

    ReplyDelete
  5. sebab pengendali blog guna bahasa sopan... jadi aku pon kene bersopan..

    apa apa pon.. jangan layan penulisan yang guna bahasa macam cooloc tu.. tak melambangkan ketamadunan.. walaupon fakta dia ada kebenaran tapi wajar dipersoalkan sebab penggunaan bahasa macam rempit cuma bijak sket dlm bahasa oreng puteh..

    to cooloc: Im PR and i would like to say that you disgrace us with your writing. cursing is not the way change one mindset. and how way is it.? way waaaaaayyy way... everyone knows that UMNOians are brainless and should i say retard but ask yourself this: what makes you think you're different from them? my answer is: you're no different from UMNO because of your language. and yes what you wrote back there was true but PAKATAN RAKYAT IS SOCIALIST and your generalization is RACIST! shame on you.. UMNOians are RACIST and so do you!

    sambung kluangman..

    orang melayu yang berfikiran sempit je kagum dengan penulisan sedara. tujuan saya di sini semamang nye nak menggelakkan sedara sebab duduk dalam hutan.. ada jaringan yang tiada batasan pon masih nak berbual kosong.. melayu melayu melayu.. kah kah kah kah kah... me-layu.. baru tadi kawan dari uganda kata maksud malaya ialah prostitute dalam bahasa mereka.. kah kah kah kah kah...

    saudara kene paham. saya ni baru berpendidikan universiti sahaja. dimana apa yang saya belajar ialah.. dalam sesuatu penulisan, saudara kene letak in text reference dan end text reference.. jika saudara gagal berbuat demikian, maka saya dengan telanjang bogel mengatakan apa yang saudara tulis ni suatu pembohongan dan juga satu propaganda yang jelas dan pasti bermotifkan kerakusan politik.

    pemikiran saudara sangat-sangatlah tertutup.. melalui penulisan saudara, saudara merupakan seorang yang hidup dalam context Ignorance is Bliss.. saudara membutakan fakta, saudara membutakan ilmu, saudara membutakan mata hati dan juga akal yang Allah S.W.T. berikan pada saudara. apa yang tinggal pada saudara kalau teguran yang saya bagi pon saudara kata saya ni:

    kluangman said...

    Jangan mengaku penyokong kerajaan kalau sudah masuk kelab hantu dan syaitan.
    Monday, March 23, 2009



    sekali lagi..

    kluangman said...

    Kalau bangang dan sesat
    Monday, March 23, 2009

    saya mau tanya saudara soalan pada saudara.. kebenaran apa yang saudara cuba sampaikan dengan statement seperti:


    Kita tidak puja pemimpin, kita hanya mencari dan memihak kepada kebenaran. Dalam perjuangan, kita tidak banyak ketawa tetapi tangisan.

    --

    apa maksud tak puja pemimpin? apa jenis rhetoric yang saudara cuba pusingkan disini? saya tak sokong kepimpinan UMNO saudara dah kata saya ni dah masuk kelab hantu dan syaitan? ape ni..? boleh jawab tak..? saudara ni dah taksub UMNO melebihi taksub kepada ISLAM.. mane pergi akal dan minda saudara? tidak menerima kepimpinan dah dilabel masuk kelab hantu dan syaitan? apekah maksud semua ni..?

    saya taksubkan agama melebihi dari saudara itu yang sudah pasti sebab saya hanya mengharapkan bantuan Allah S.W.T. dan bukan bantuan melayu.. saya tak penah kesah pon pasal melayu. saya hanya mengejar ketaqwaan kepada Allah S.W.T.

    dan saudara label saya ni bangang dan sesat.. saya rasa saudara punya sifat bole melebihi dari statement apa yang saudara bagi kat saya.. mari lihat surah Al-hujarat ayat 13

    Hai manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu sekalian dari seorang laki-laki dan seorang perempuan dan Kami menjadikan kamu sekalian berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal mengenal. Sesungguhnya ORANG YANG PALING MULIA DI ANTARA KAMU DI SISI ALLAH S.W.T. ADALAH ORANG YANG PALING BERTAQWA (KEPADA ALLAH), sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenali.

    apa lagi yang saya sesat kalau saya kejar kepimpinan orang yang lebih BERTAQWA KEPADA ALLAH S.W.T.? dan saudara kene ingat.. Allah S.W.T. menyebut wahai manusia dan bukan lah wahai orang yang beriman di permulaan ayat.. ini bermaksud.. Allah S.W.T. menujukan kepada semua manusia bukan sahaja tertakluk kepada orang yang beriman..

    orang yang dalam perjuangan yang penuh dengan tangisan ialah orang yang sudah pon kalah dalam perjuangan... tetapi orang yang berasa gembira dan seronok dalam perjuangan.. merupakan orang yang tahu dia diambang kemenangan.. dalam sejarah Rasulullah S.A.W... orang yang menangis dalam tangisan gembira mengenangkan sahabat mereka yang gugur shahid sudah pon mendapat tempat di syurga kerena perjuangkan agama Allah S.W.T. mereka yang tangis sedih dan kecewa ialah mereka yang berjuang berlandaskan bangsa.. sebab belum tentu kalau gugur di medan boleh ada tempat di syurga kerana tidak meletakkan Allah S.W.T. dalam niat tetapi meletakkan kaum dan bangsa dalam niat...

    balik kepada bahasa kasar..

    pooooooodahhhhhhhhh chit.. cakap tak serupa bikin laa kau...kah kah kah kah kah... memihak kepada kebenaran ape nye..? kah kah kah kah kah.. banyak yang aku tanya dalam kau punya blog ni tak terjawab.. kah kah kah kah kah.. dulu masa aku bodoh-bodoh ayam masok tranungkite.. aku jumpe UMNO atau pon acah2 melayu PKR/PAS macam kau yang racist... diorang suma ni.. bile aku bagi soalan pon tak boleh nak jawab tapi dia pusing kan balik.. kah kah kah kah..

    pengikut PAS topeng kan ISLAM tapi kat dalam masih MELAYU.. malangnye.. pemimpian PAS memang ISLAM dan tak de pon topengkan melayu..

    yang UMNO ni topeng kan bangsa.. tapi nama UNITED MALAY NATIONAL ORGANISATION.. bahasa ape tu.... cakap melayu.... kah kah kah kah kah.. mungkin tu bahasa melayu zimbabwe kot.. kah kah kah kah kah... korang suma yang sokong UMNO ni dah terang-terang kene tipu.. nama je dah orang puteh tapi cerita melayu.. kah kah kah kah kah.. asal dok beli kapal selam dengan sukhoi tapi tak beli keris banyak-banyak... kah kah kah kah kah... bole pakai ke kalau samy vellu tu kata dia melayu... kah kah kah kah kah kah...

    ReplyDelete
  6. Yang ketawakan orang tu siapa...imam, wali, rasul, malaikat?

    Yang pedas tu kenapa, yang kena getah siapa..

    Perlu ke dijawab.

    ReplyDelete
  7. kah kah kah kah kah.. imam, wali, rasul, malaikat..? ketawa..? kah kah kah kah kah

    gembira dengan ketawa tu sama ke..? kah kah kah kah..? gembira tu perasaan ketawa tu perbuatan..? kah kah kah kah kah..? ada sama ke..?

    pedas..? getah..? rasa getah tu pedas ke..? kah kah kah kah.. perlu laa jawab..

    sebab kau tau apa aku cakap tu bende betul.. tu sebab tak jawab lepas tu tukar topic mcm najib masa kene hambat ngan gobind tu teros kuar dewan... kah kah kah kah kah.. pengecut!

    berani kerana benar.. takut kerana salah.. kah kah kah.. takut nak jawab tu sebab dah tau salah... kah kah kah kah kah...

    kan orang yang mengikut Al-Quran dan Hadeeth ni bangang dan sesat.. tergolong dalam kelab hantu dan syaitan.. itu pon nak takut ke untuk menjawab persoalan-persoalan yang dikemukakan.. kah kah kah kah kah...

    orang yang perjuang kan bangsa je betul.. tak bangang dan tak sesat.. dan bukan ahli kelab hantu dan syaitan.. kah kah kah kah... bangsa dulu baru agama.. kah kah kah kah kah...

    esok mati dalam kubur soalan petama malaikat tanye Siapa tuhan kamu? malaikat tak tanya pon apa bangsa kamu? ape buat kau fikir dengan melayu kau ni boleh selamat dunia dan akhirat..? bile hari perhimpunan tiba(Qiamat).. yang dikira amal baik buruk bukan nye melayu ke tak melayu.. cita-cita kau ni memang besar laa.. tu sebab orang macam kau memang suka pisah kan agama dengan politik... sebab kau tak paham pon apa tu agama.. yang perlu dipisah kan ialah bangsa dan politik...

    tengok jee laa masyarakat dunia hari ni yang membangun.. ada ke cerita pasal bangsa..? america yang dipimpin oleh parti republic pon terdiri dari campuran kaum... takde pon dalam republic tu suma orang puteh je... punye laa kebelakang minda orang UMNO ni sampai ke tahap mcm ni skali..

    ReplyDelete
  8. Yang lintang pukang bercakap memanglah tidak berbahasa dan tidak berbangsa.

    Atau rengkasnya, orang bangsat sahaja tidak memperduli asal usulnya, sekadar nak kenyang, dia telan apa sahaja yang membujur dan melintang di hadapannya lalu dia mengaku Islam agamanya.

    Dengan sekadar pengakuan, dia masuk syurga, dengan sekadar memangkah Pakatan, dia masuk syurga, dengan sekadar tidak mementingkan bangsa, dia masuk syurga - mudahnya masuk syurga ciptaan kapitan bola. Patutlah ada segelintir di Perak yang buat pemujaan di bawah pokok sambil NgaNga.

    ReplyDelete
  9. kah kah kah kah kah... kau ni tersimpang jauh betul laa.. memang ada ciri-ciri orang duduk kat batu 8 sijangkang...

    orang bangsat.. kah kah kah kah kah..? jadi kau ni tak bangsat dan lagi mulia dari aku.. kah kah kah kah.. kau tau ke asal usul kau.. kah kah kah kah kah kah...

    Surah Nuh, 17 –18

    “Dan Allah menumbuhkan KAMU DARI TANAH dengan sabaik-baiknya. Kemudian Dia mengembalikan kamu ke dalam tanah dan mengeluarkan kamu(daripadanya pada hari kiamat) dengan sebenar-benarnya”

    Surah Ar-Rahman , 14

    “Dia mencipta MANUSIA DARI TANAH kering seperti tembikar”


    Surah As-Shaffat, 11

    “…Sesungguhnya Kami telah MENCIPTAKAN MEREKA DARI TANAH liat”


    Surah Al-Hijr, 26

    “Dan sesungguhnya Kami telah MENCIPTAKAN MANUSIA (Adam) DARI TANAH liat kering(yang berasal) dari lumpur hitam yang diberi bentuk”


    Surah Al-Hajj, 5

    “ ...maka (ketahuilah) sesungguhnya Kami telah MENJADIKAN KAMU DARIPADA TANAH,....”


    Surah Thaha,55

    “DARI BUMI(tanah) ITULAH KAMI MENJADIKAN KAMU dan kepadanya Kami akan mengembalikan kamu dan daripadanya Kami akan mengeluarkan kamu pada kali yang lain”

    Surah Al-Mu'minun, 12

    “ Kemudian Kami telah MENCIPTAKAN MANUSIA dari suatu saripati(berasal) DARI TANAH”

    wahai manusia yang bijak cemerlang gemilang terbilang.. kau tau tak asal usul kau ni apa..? ada ka dalam al-Quran tulis asal usul kau ni dari melayu..? kah kah kah kah kah...

    aku tau asal usul aku dari tanah..

    surah Al-Mursalaat, 20-23

    Bukankah kami telah menciptakan kamu dari air (benih) yang sedikit (HINA) dipandang orang. Lalu Kami jadikan air (benih) itu pada tempat penetapan yang kukuh (rahim ibu). Serta Kami tentukan keadaanya, maka Kamilah sebaik-baik yang berkuasa menentukan dan melakukan tiap-tiap sesuatu.

    lepas tu dari benih yang HINA! HINA! HINA!...

    yang nak sombong sangat melayu ni apehal.. kah kah kah kah kah...

    siapa dalam dunia ni mintak nak dilahirkan kat tanah melayu..? siapa yang dalam dunia ni mintak nak dilahirkan dengan rupa melayu..? siapa boleh pilih dalam dunia ni dia dilahirkan dalam bangsa apa?

    siapa kat sini yang tak pedulikan asal usul..? adakah kau atau aku.. dan siapa lagi bangsat(mengikut kata-kata kau) di sini?

    aku hidup berlandas kan Al-Quran dan Hadith.. dan aku tak segan silu mengaku.. aku tak pernah hidup berlandaskan melayu.. sebab aku bertuhan kan Allah S.W.T. bukan bertuhankan melayu.. jadi.. aku tak rasa sikit pon gentar dengan orang-orang bukan melayu.. sebab aku percaya Allah S.W.T. akan melindungi aku.. dalam macam mana sekalipon..

    apa buat kau fikir bahawa dengan melayu kau tu.. boleh buat kan kau ni terkecuali di dunia akhirat nanti..?

    memang dengan sekadar pengakuan dia akan masuk syurga.. sebab.. aku bukan sahaja bersaksi Rasulullah S.W.T. tu pesuruh Allah S.W.T. .. tapi aku mengaku.. aku bersumpah.. aku menyaksikan.. sepenuh jiwa raga aku cakap aku hanya mengikut Islam yang dibawa oleh Rasulullah S.A.W. yang tak berlandaskan bangsa tetapi berlandaskan Al-Quran dan Hadeeth/Sunnah.. aku tak pernah Islam berlandaskan melayu yang berimam rasul melayu ahmad kahar..

    melayu melayu melayu melayu melayu... kah kah kah kah kah kah kah kah kah.. asal usul aku tanah yang Allah S.W.T. cipta untuk menjadikan asas kepada bumi dan juga manusia.. lepas tu timbul idea orang macam kau ni claim asal usul kau melayu.. kah kah kah kah kah kah kah..

    sekali lagi...

    Surah Nuh, 17-18

    “Dan Allah menumbuhkan kamu dari tanah dengan sabaik-baiknya. Kemudian Dia mengembalikan kamu ke dalam tanah dan mengeluarkan kamu(daripadanya pada hari kiamat) dengan sebenar-benarnya”


    aku dari tanah dan akan di kembalikan ke tanah.. tu apa yang tercatit dalam al-Quran.. dan itu yang pasti.. takda pon tulis manusia ni dari melayu.. dari melayu datang... dari melayu jugak dia kembali...

    kah kah kah kah kah.. berdekah-dekah aku ketawa.. kah kah kah kah kah...

    aku tak kata pon aku pangkah pakatan aku masok syurga.. kah kah kah kah kah.. lepas ni pangkah UMNO laa baru masok syurga.. kah kah kah kah kah.. kalau tak dapat masok syurga.. aku cakap dengan Allah S.W.T. suro hambat UMNO dulu sebelum hambat aku masok neraka..

    masuk syurga ciptaan umno lagi best... sebab pangkah UMNO je boleh masok syurga.. lepas tu sokong UMNO ni takkan jadi BANGSAT.. sokong UMNO ni takkan jadi bangan dan sesat.. sokong UMNO ni takkan dapat masok kelab hantu dan syaitan..

    UMNO cakap.. siapa mahu selamat dari jadi BANGSAT, BANGANG DAN SESAT dan tak masok kelab hantu dan syaitan.. kene masok UMNO... kaah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah..

    jgn naik main corner-corner sidang bawah pokok laa... kau tak baca sejarah europe ke apa jadi masa diorang tumbang kan monarchy.. kah kah kah kah kah.. sampai terangkat nye sistem feudal dan sistem demokrasi.. kah kah kah kah kah.. kau pi tengok sendiri laa sejarah picasso.. kah kah kah kah kah...

    orang UMNO memang ketinggalan bukan sahaja ILMU DUNIA.. MALAHAN ILMU AGAMA.. kah kah kah kah...

    kluangman.. pigi baca balik sejarah.. masa Rasulullah S.A.W. kene lontar batu tu buat dakwah terbuka pada masyarakat Arab Quraisy Mekah tu kat mana..? Nabi Isa A.S. lahir kat mana..? tempat Nabi Musa A.S. dapat 10 commandments tu kat mana..?

    kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah...

    terNgaNga ke masa semua cerita kat atas tu diceritakan.. kah kah kah kah kah... kau je yang tenganga.. kah kah kah kah kah...

    ReplyDelete
  10. jangan main corner Rasulullah S.A.W. laa... Rasulullah S.A.W. tak penah main perkauman pon masa dia(S.A.W.) mengajar agama... dia tak penah cakap pon Islam khas untuk orang arab..

    soalan macam kau tanye ni pon aku dah kene banyak kali dah ngan puak-puak UMNO ni.. lepas ngan agama.. dia tau dia kalah kalau orang mula berbicara Al-Quran.. nak perangkap konon.. poodah..

    bagi aku satu hadeeth yang mengatakan Rasulullah S.A.W. perjuangkan dia punya Bani Hashim dulu.. lepas tu perjuangkan arab lepas tu baru perjuangkan Islam... kau kasi aku dalam buku sejarah mana yang ada bende2 ni suma...

    jangan nak melebong orang... lepas tu main corner jauh-jauh.. lepas tu tuduh orang macam-macam.. kalau kau pertikaikan Rasulullah S.A.W. orang apa.. dan kenapa Al-Quran diturunkan dalam bahasa arab.. maka.. kau ni memang dah jauh sangat tersasar dari kenyataan yang di tulis dalam Al-Quran.. aku tak payah tulis laa Ayat mana dalam Surah apa.. sebab kalau aku tulis kat sini bermakna kau akan jadi lagi pemalas.. baik kau cari sendiri.. supaya kau menghargai kecantikan Islam yang tak pernah pentingkan paras rupa, kedudukan yang manusia bagi, keturunan, harta, bangsa, kaum, baju, apa jawatan kau tapi hanya tengok keikhlasan kau menyerah kan diri kau pada Allah S.W.T. mengikut cara Rasulullah S.A.W...

    tak penah pon Islam cakap kene serah diri pada arab ka melayu ka.. cina ka.. india ka.. asal kan kau Islam .. kesah apa pasal bangsa kau.. Allah S.W.T. tak menilai orang dari paras BANGSA... kalau ada, kau bagi tau aku bukit ayat mana dalam Al-Quran dan Hadeeth mana dan siapa perawi Hadeeth tersebut..

    kau tak tau pon kelebihan Rasulullah S.A.W yg selama ni tak penah ada pada Rasul-Rasul lain... lantas timbul nye idea macam Ahmad bin Kahar yang mengaku dia Rasul melayu.. dan kalau kau tunduk pada melayu.. boleh laa kau join dia punye ajaran... sebab dia tu pengutus agama Allah S.W.T. untuk orang melayu.. kah kah kah kah kah...


    aku jadi orang puteh sket..

    Imam Muslim reported that the prophet (S.A.W.) said (in other hadith)"......And whosoever is killed under a blind (rayah) flag, gets angry along with his group of people, and fights for the sake of his group of people, then he is not from my ummah.

    aku harap kau paham laa walaupon kau ni melayu.. sebab UMNO sume mesti paham bahasa orang puteh baru bahasa melayu.. baru nama dia UNITED MALAY NATIONAL ORGANIZATION...

    tok sah main corner corner mcm ni laa.. kau jelas menampakkan lagi kebodohan kau....

    lepas dah tuduh orang tak kenal asal usul ni bangsat, bangang, sesat, kelab hantu dan syitan.. terkena kat batang hidung balik...


    Surah Nuh, 17 –18

    “Dan Allah menumbuhkan KAMU DARI TANAH dengan sabaik-baiknya. Kemudian Dia mengembalikan kamu ke dalam tanah dan mengeluarkan kamu(daripadanya pada hari kiamat) dengan sebenar-benarnya”

    siapa yang sebenarnye tak kenal asal usul? tanye balik soalan ni kat diri sendiri... rupa-rupanya... bangsat, bangang, sesat, kelab hantu dan syitan lagi orang yang tak tau manusia berasal usulkan tanah...

    ReplyDelete
  11. Kenapa sejarah mengkaji soal bangsa?

    ReplyDelete
  12. kah kah kah... sejarah mengkaji soal bangsa tu untuk peringatan kepada orang-orang yang buta sejarah...

    lepas dah tak dapat belok agama yang Rasulullah S.A.W. tu perjuangkan bangsa.. lepas tu persoalkan pulak tu kebenaran Islam tu untuk semua.. kah kah kah kah...

    tunggu rasul melayu yang dah letak jawatan..? kah kah kah..

    nak belok sejarah kaji bangsa? memang kene kaji bangsa dan kaum yang menidakkan kebenaran datang dari Allah S.W.T... apa jadi kepada kaum Ad, kaum Thamud, kaum Babylon, kaum yahudi, kaum saduum, kaum Madyan... apa jadi dengan kaum-kaum tersebut.. dalam Al-Quran menceritakan kenapa mereka dijatuh kan di atas muka bumi ni..

    jangan nak buat corner lipat-lipat kat sini... memang blog aku tak laku pon.. sebab aku malas menulis.. kah kah kah kah..

    aku cuma mau ada profile supaya orang bangsat, bangang, sesat, kelab hantu dan syitan yang tak kenal asal usul manusia dari tanah ni boleh contact aku... kah kah kah kah kah kah...

    Surah Ta-Ha, 113

    Dan demikianlah Kami telah menurunkan Al-Quran sebagai bacaan dalam bahasa Arab dan kami telah terangkan di dalamnya berbagai-bagai amaran supaya mereka (umat manusia seluruhnya) bertakwa atau mereka mendapat daripadanya sesuatu peringatan dari faedah mereka.

    boleh laa main belok-belok lepas ni tanya pulak kenapa Allah S.W.T. menurunkan Al-Quran dalam bahasa arab...

    tak payah laa naik main corner-corner.. soalan aku pon tak jawab lagi...

    ReplyDelete