Sunday, March 25, 2012

Undi kaum cina masih memihak pembangkang

Dari sumber terdekat: Mesyuarat Agung semua cawangan dan sayap UMNO seluruh Malaysia akan berjalan antara 1hb April 2012 hingga 15hb Mei 2012 dan diikuti dengan Messyuarat Agung Bahagian Julai hingga Ogos dan Perhimpunan Agung UMNO Malaysia pada November 2012.

Dari perkiraan di atas PRU13 sudah hampir pasti pada Mei atau Jun 2012 dan jika tidak berlaku, Disember 2012 atau sejurus selepas PAU adalah pilihan yang lebih baik.


Sumber juga memaklumkan dari pertemuan PM dengan Perhubungan UMNO Negeri dalam roadtournya, Najib menzahirkan undian dari kaum India sudah agak pasti kepada BN tetapi dari kaum Cina tidak banyak berubah, mereka masih memilih Pembangkang. Manakala undi Melayu pada UMNO dakam keadaan lebih baik dari 2008.

PRU13 dijangka dapat menarik sebahagian undi dari ahli PAS yang sebelum ini tidak pernah mengundi UMNO - ini merupakan undi protes ahli PAS kepada sikap kepimpinan PAS sekarang yang bersekongkol dengan golongan yang dilaknat Allah.

Apa yang pasti dalam sesetengah kawasan masalah selepas pemilihan calon adalah lebih rumit dan berada dalam kedudukan pecah belah yang boleh merosakkan undi kepada UMNO dari pihak yang tidak terpilih dan bukanlah kekuatan Pembangkang yang terlalu dirisaukan.

3 comments:

  1. kalau tak dapat tarik cina, tarik orang india pun ok je.

    ReplyDelete
  2. Cina babi x undi pegi mampus la...jgn muka sgt...undi india dan yg paling penting undi melayu...klu dpt 80% kira ok la tu..
    ANTI BANI SEMALAYSIA

    ReplyDelete
  3. BN perlu tegas dan mengenalpasti jika sesuatu kawasan itu jika kaum cina merupakan majoriti dan memang 'sah' BN akan kalah...sewajarnya satu sen pun jangan ada peruntukan bagi kepentingan kaum itu di situ - mereka perlu menerima realiti dan kesan sikap mereka itu.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...