Thursday, August 7, 2014

Selepas Isu MB - ada lagi isu baru...

Seperti yang ditulis sebelum ini, isu MB akan reda sepenuhnya seawal januari 2015 jika Khalid terbertahan ke tahap maksima. Tidak ada express untuk sesiapa walau seperlu mana pun termasuk Anwar juga kena que.

Percubaan mempercepatkannya hanya akan menyebabkab ketidakpatuhan kepada beberapa perkara peratoran dan perundangan mengakibatkan tidak sah atau implikasi undang-undang lain jika dibawa ke mahkamah.

Surat tunjuk sebab kepada Khalid bertarikh 5hb ogos tamat tempoh 8hb ogos..apabila khalid sudah memberi jawapan dia dipanggil pula berdepan dengan jawatankuasa disiplin sebelum 12th 9hb.. Isu melibatkan pertuduhan besar yang mana mungkin dokumen atau hujah jawapan dapat disiapkan sepantas
itu...Ini semua ke arah pemecatan. Dari sudut keadilan sahajapun, sudah nampak tidak adil.

Jika ini yang dipamirkan oleh PKR kepada rakyat, sokongan dan simpati kepada Khalid bertambah berlipat ganda.

Rakyat masih ingat bagaimana Anwar menangguh berpuluh kali kes mahkamahnya dan berbelas kali membuat rayuan serta ratusan kerenah sekadar untuk mempertahankan "burungnya" yang sudah kusam.

Isu MB sebenarnya sudah menjadi kurang penting kerana pendedahan belang masing-masing telah memenuhi dada media dan mendapat perhatian seluruh rakyat, bukan sahaja di Selangor.

Lim kit Siang menanggap tarikh 10hb ogos mesyuarat PAS adalah tarikh hidup mati Pakatan Haram, isu Khalid sudah tidak penting....LimKitSiang sudah kecut telor sedangkan sebelum ini mereka begitu angkuh minta PAS berambus, kenapa sekarang bernada merayu.

Sudah ada suara saman menyaman, mungkin ianya menjadi pesta saman selepas isu MB selesai.

Kaki saman tersohor seperti anwar dan lim guan eng sudahpun bersedia....

3 comments:

  1. Kita tak main saman meyaman ...sendiri mau ingatlah jihat ..jihat...jihat...jahat

    ReplyDelete
  2. Adakah orang-orang macam ini yang negara malaysia perlu untuk dijadikan pemimpin , PRU sudah lama berlalu namun orang-orang ini masih syok bermain politik daripada berkerja untuk rakyat , FDI di pulau pinang semakin merosot berbanding negeri kedah yang meningkat tempat kedua selepas negeri sarawak . Selangor seronak berebut dengan jawatan MB kalau buat fitnah dan berburuk sangka mereka ini lah kelompok yang paling aktif walau pun dengan bukti rekaan tapi dapat mempengaruhi ramai pengikut tegar atas kerjasama syaitan . kejadian buruk dalam perebutan kuasa di selangor sekarang pasti akan berlaku pada pentadbiran negara malaysia kalau puak-puak ini memerintah , hanya orang yang dunggu dan buta hati yang akan memilih puak-puak ini sebagai pemimpin negara .

    ReplyDelete
  3. Tahukah anda parti mana yg ramai pakar buat surat palsu, surat layang, lepas tu sendiri nafikan...

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...