Saturday, April 1, 2017

DEBAT SAMA BAHAYA DENGAN TSUNAMI

Sebagai penduduk Shah Alam aku rasa bersyukur dan cukup bangga dengan tindakan PDRM yang telah membatalkan satu perdebatan Yang Berbahagia Tun Dr Mahathir Mohamad dengan Nazri. 

Ini bagi mengelakan satu malapetaka dan bencana yang paling buruk dalam sejarah negara dari berlaku.

Semoga demokrasi negara kita terus subur dan bukan sahaja perdebatan patut dihalang malah ceramah umum, berkumpul lebih dari dua orang dan tulisan yang mengkritik kerajaan harus dihentikan sama sekali. 

Penjawat awam dan guru guru misalnya harus dikawal pergerakan mereka selepas waktu pejabat atau dikenakan tahanan dalam rumah. 

PRU juga perlu dikaji semula samada sesuai diterus-adakan atau tidak kerana kesejahteraan dan kebajikan rakyat telah pun dijaga dengan baiknya oleh kerajaan sekarang.  

Cubaan pembangkang dalam apa jua bentuk boleh disifatkan sebagai sabotaj kepada negara. 

Sekali lagi terima kasih atas kebijaksanaan pihak atasan PDRM yang sentiasa menyelamatkan berkali kali dan berbaloi. 
Jasamu dikenang! 

Malaysia akan sentiasa dipandang tinggi. 



16 comments:

  1. alhamdulillah.
    rasa hati yang diluahkan secara terbalik menggambarkan betapa celarunya blogger kd melayan gundah gulana hati yang semakin parah tak puas. asal apa yang diharapkan tidak menjadi, maka komen2 negatif akan meluncur laju. macam orang terdesak atau popular di kalangan orang politik sebagai desperate. kd like desparado... ikut kamulah kd, aku suka blog kamu sbb masih memberikan ruang utk komen tak sealiran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa benda lar yg ko komen nie..

      Yg celarunya ko dan seangkatan dgn ko..

      Sebab tue 31 march kata ok.. Boleh debat..

      Pastu 1 april kata batal debat..

      # sendiri bercelaru kata org..
      # kelakar lar korg nie..
      # kesian najib.. Dia dh pesan lama dh jgn jd bangang.. Nmpak nya masih ramai lg cybertroopers dia yg bangang.. Hehe

      Delete
    2. Woi Benyai 735! Apa yg negatifnya tulisan Tuan Tanah KD.
      Ko ni totok betul, ko spy SINGAPORK kot? Celaru 3x ko.ni

      Delete
    3. benyai tu apa 1200? sefaham aku benyai tu ialah sesuatu yang serupa taik yang kini jadi tempat berpaut geng2 korang. tak kiralah walaupun taik, asal boleh jadi tempat berpaut. lendir dap yang dulunya hanyirpun kini dah wangi, apalah sangat dengan benyai taik, ye tak?

      Delete
    4. Benyai tu Taek Low.yg ko.lahap hari2 tu. Taek Low ko tak kenal, dia tu toyol 1mdb. Belajar lagi, jauh lagi perjalanan ko 118. Kesiaan kan?

      Delete
  2. Turn M mesti frust sebab tak berpeluang memalukan Nazri dan Najib. Antara alasan dan kutukan Pakatan yg boleh diagak ... Polis akur kepada arahan kerajaan, BN dan Najib takut Turn M dedahkan lagi banyak pembohongan....dan macam2 lagi lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe..

      x yah lar ko sibuk2 nak rasa apa pakatan harapan nk kata..

      Lebih baik ko diam dari bkata2..

      Kerana hakikat nya..

      Hari nie kata boleh debat esok kata batal pulak.. Itu realiti..!

      Hehehe.. Lawak..!

      Delete
    2. Apa? Turn M?

      Mo1 punya turn ko tak tengok pulak? Pakai sedondon bagai tapi last2 U turn tak jadi bentang sebab kawan2 kafir dia tak setuju bagi konsensus....melopong pak lebai..
      Kah kah kah

      Delete
  3. Belum debat, isi debat didedah oleh tdm dan tsmy. Confirm nazri tak boleh spin walaupun mo1 dah bagi tau hutang dah selesai dan tak ada hutang baru. Dedakman lompat tinggi nak pancung pasal dapat buah tanggung. Rupanya bayang sahaja. Fikiran yg ada, gunakanlah. Jangan biarkan berkarat. Sorang sahaja yg buat, abis satu kapal terpalit akibat dari tindakan sauh yg dilabuhkan dan layar dikembangkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kononnya hutang dah settle..sekali diteliti...perghhh kemain lagi byk hutang. Interest je dah RATUS JUTA USD SEHARI.

      Bang$@t betul m01 dan penyokong2 dia!

      Delete
  4. Jangan salahkan PDRM KD..dia org dpt arahan dr atas tu....

    ReplyDelete
  5. Sudahlah.. Debat bkn budaya kita..👅👅😱😱di indon mereeka lbih profesional kalau soal dbt..siap ada siaran langsung lagii....🙌🙋🙅🙆🙇🙎

    ReplyDelete
  6. Kerajaan Malaysia akan di hormati dunia jika rasuah di kalangan org politik dan penjawat awam di halal kan atau di benar kan,, salah guna kuasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong. Minta Jakim kaji perkara ini. Penting Rasuah dihalalkan agar nama Malaysia dot dijulangkan ke aras singgahsani. Biar pemimpin kita disanjung tinggi. Rakyat cuma perlu diam tgk. Come on Jakim, jamil Kill..tubuhkan panel kajian utk mesyuarat segera (mesyuaray teh tarek di london) pun ok. Minta bantuan geng Ostad Lobai Taliban kita. Ayuh, naikkan martabat Islam dan bangsa.

      Delete
  7. Tiada apa-apa yang perlu di debat semuanya benar belaka,,segala bentuk usaha hanya untuk menggagalkan debat tersebut,, yang penting pekong tertutup rapat,, Inilah ia dasar musibat.......!!

    ReplyDelete
  8. Assalam Bro,ayuh penyokong dan ahli PPBM.Marilah kita teruskan usaha kita untuk menambah keahlian PPBM seramai mungkin.Yang penting kita menang PRU 14.Pedulikan apa lawan kita nak cakap.Target utama kita ialah tumbangkan Najib,UMNO dan BN...

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...