Tuesday, October 27, 2009

Kalau betul nak Islam mari masuk PAS !?



Anonymous said...
Tuesday, October 27, 2009 3:43:00 PM MYT
Selalu saja diwarwarkan supaya Pas bergabung dgn UMNO dlm UG utk menegakkan syiar dan daulah islam. Demi menunjukkan keikhlasan terhadap islam, apa kata UMNO yg keluar dan masuk dlm Pas. Di dlm UG yg akan dibentuk itu nnt haruslah dipadamkan nama melayu (sepertimana yg ada pd nama UMNO skrg) demi menunjukkan bahwa Islam itu tidak rasis. Ingat, Islam bkn utk melayu shj. Utk menegakkan syiar dan daulah islam, kita hendaklah mengembangkan islam ini. Bukan hanya utk anak cucu kita yg mmg dah dilahirkan islam. Ketuanan melayu yg selama ini dipelopori UMNO juga kenalah dilucutkan juga. Ingat tak semasa Rasulullah menegakkan kerajaan Islam pertama di Madinah. Baginda telah memperkenalkan undang2 Islam iaitu Piagam Madinah. Pernah dgr ketuanan Arab atau hak2 istimewa org Arab?Ok. Katakanlah UG ni terbentuk? Ada bbrp persoalan yg nak ditanya:Mcm mana nnt kedudukan pemimpin2 UMNO dlm UG yg terdiri drpd mereka yg rasuah (Jgn marah. Pemimpin anda sendiri mengatakan rasuah begitu parah dlm UMNO). Adakah mereka akan menganggotai kepimpinan UG? Yg mana rasuah, raba bontot pelayan, rasis, bunuh, C4, entot entot, rembat duit rakyat dll, adakah mereka ini akan dihukum? Ini bukanlah hendak mengungkit cerita zaman pak kadok ataupun zaman pak pandir. Ini penting utk perception org ramai terutamanya non muslim sbbnya UG ini tadi dah dibentuk atas nama Islam. Apa perception mereka kalu pakatan UG yg dibentuk atas nama Islam tadi ni terdiri dr geng2 rasuah dsbgnya. So, Islam yg macammana nnt yg UG nak praktikkan? Kalu islam plastik macam UMNO bawak skrg ni baik tak payah.Mmg benar Karpal Singh suruh langkah mayat dia dulu kalu nak buat undang2 Islam. Nak buat mcm mana. Dia kapir. Buta islam. Hati dia gelap. Allah belum bagi dia cahaya utk nampak kebaikan islam. BELUM BAGI! Kalu Allah nak bagi boleh tak? Tiba2 je satu hari nnt dia dpt terima! Mustahil? Tak. Ingat tak sejarah Islam kerajaan Islam di Baghdad (Abbassiyah tak silap) yg telah di musnahkan oleh tentera kapir Monggol? Bukankah Allah telah menggantikan kerajaan tersebut dgn kerajaan islam yg baru di mana arg Monggol tadi memeluk islam. Tak mustahil. Mustahil hanya utk org yg ingat bahawa Islam tu hanya utk org Melayu. So, apa nak buat dgn org2 yg mcm Karpal ni? Tak lain tak bukan adalah dgn dakwah melalui perbuatan. Mustahil? Tak. Dlm akhbar Harakah keluaran bila tah, dlm sebulan atau 2 bln lepas (maaf.. maid aku dah simpan letak mana tah), ada dikeluarkan satu artikel dimana beberapa org cina telah memeluk Islam setelah didampingi oleh petugas2 dan ahli2 pas (di Johor tak silap saya) selama bbrp tahun. Mengikut apa yg ditulis dakwah mereka senang saja. Beri pertolongan bila org cina tu susah, sembang2 ilmiah dan mcm2 lagi perbuatan2 yg nampak light tapi begitu memberi kesan. Bukannya ambik tindakan drastik spt - "Wooiiit, berhenti minum arak, makan babi, nnt Alah marah!". (Kalau perlu digantikan pemimpin Pas pusat, saya cadangkan mereka dr pas bahagian ini dipertimbangkan utk pegang jawatan).So, nak UG ke tak. Bagi saya tak payahlah. UG ni retorik semata mata. Kenapa nak berUG baru dpt tegakkan Islam? Dah la UMNO. Soalan dah bocor. Dah 50 thn lebih dah dia bocor. Kalu btul nak Islam mari masuk Pas.


Persaolan saya....Kalau pendapat itu di ambilkira, apakah status Islam seseorang itu yang diluar PAS.

4 comments:

  1. jadi jadi jual ugama untuk dunia lebih baik berkawan dengan orang awam yang baik adabnya dengan allah dari orang alim yang jahat adab dengan allah sesungguhnya mereka itu menjauhkan hati kamu dari allah tanpa kamu sedaridan mereka mengjangka mereka dapat menipu manusia dengan lakunan mereka tapi yang sebenar mereka itu yang tertipu tanpa mereka sedari

    ReplyDelete
  2. Sesungguhnya UMNO sudah menurut apa yg tertulis di dalam piagam madinah cuma PAS yang masih kolot dgn pemikiran mereka.Bahkan, Fasal 2 Piagam Madinah - hadis Nabi yg paling sahih - b'bunyi; "Mereka adlh umat yg satu, m'bezakan mereka dlm kelompok umat manusia.".. 'Mereka' merujuk kpd seluruh warga Madinah, yg terdiri drpd pelbagai komuniti, terutamanya Arab Muslim dr Mekah, Arab Muslim dr Yathrib, golongan monoteis Yathrib yg lain, & golongan yg masih b'agama pagan pd ketika itu (rujuk juga Fasal 1). Mereka yg dimaksudkan dlm Fasal 2 P. Madinah itu b'beza dlm ertikata bhw mereka m'punyai negara-bangsa tersendiri yg berdaulat, & m'bentuk 1 kerakyatan. Ini m'celikkan mata kita bhw P. Madinah yg digubal oleh Rasulullah itu sendiri m'iktiraf Nasionalisme! Terutama sekali Fasal 2, yg menganjurkan Nasionalisme negara-bangsa!..

    ReplyDelete
  3. Salam,

    Tidak ada salahnya orang Melayu ada dua parti. Berlawanlah. Parti yang kuat dan dapat sokongan rakyat, akan jadi parti pemerintah.

    ReplyDelete
  4. Kalau macam tu puak puak pas ni pergi la ke indon menolong orang padang yang dah dikristiankan kerana desakan hidup. baru lah boleh masuk syurga nanti mampos.

    ReplyDelete