Saturday, July 20, 2013

Nik Aziz makin hebat - masih perkasa di bulan Ramadhan


 bab mengutuk dia nombor 1 - Maha Mengetahui ?????

“Selama 23 tahun ambo jadi menteri besar Kelantan, mereka (Umno) kata ambo tak bina masjid. Ya, Umno bina masjid tetapi mereka tidak sembahyang,”

Wednesday, July 10, 2013

Masalah CTOS belum selesai.. powerful !!!

TERIMA SATU EMAIL....

Bagi sesiapa yang ada pengalaman harap kongsikan..trima kasih.



masalah yang saya hadapi sekarang...




Awal tahun ni suami saya ada memohon pinjaman peribadi..namun pinjaman gagal sbb CTOS..pihak bank tidak memaklumkan CTOS sbb apa..suami semak di bank Negara nama clear CCRIS takde n suami terus potong kad kredit sbb mgkin sbb kad kredit(kad kredit guna hanya isi minyak je..so tak penting)..Slps tu suami mohon lagi loan di bank yg lain...

namum permohonan gagal juga lalu suami ajukan aduan pada bank negara dan bank negara mohon minta semak di CTOS...sbb CTOS bukan bwh bank negara..bila suami semak di CTOS mmg ada masalah iaitu masalah kes saman...kes saman tersebut sebenarnya telah ditarik balik oleh bank terlibat atas kerjasama peminjam,penjamin dan bank dalam penyelesaian....apabila suami mengajukan masalah tersebut kepada bank terliabat pihak bank telah menafikan menghantar maklumat kpd CTOS dan pihak bank tidak pernah berurusan dgn CTOS..lebih mengecewakan rupanya CTOS telah mengambil maklumat daripada akbar sahaja...tak pasal2 suami perlu kemaskini maklumat dgn CTOS...

namun sampai skrg bank tak boleh meluluskan sebarang pinjaman kpd suami dgn alasan suami dah ada rekod buruk di CTOS...skrg sebenarnya bg saya BANK NEGARA dah takde fungsi kerana CTOS lebih berpengaruh drp Bank Negara...Lebih baik angkat je CTOS jd Bank NEgara spy CTOS boleh suka hati ambik maklumat peribadi org dan secara tak langsung bangkrupkan org....lagi ramai org bangkrup lagi kaya CTOS....

Saya juga tak duduk diam cari Info untuk mengadu sampailah saya dapat satu Jabatan yang menyelia CTOS ni...iaitu Pejabat Pendaftar Agensi Pelaporan Kredit(PPAPK)PPAK ni menyelia syarikat atau agensi pelaporan kredit spt CTOS Sdn Bhd (CTOS), Financial Information Services Sdn Bhd (FIS), Credit Bureau Malaysia Sdn Bhd (CBM), Dun & Bradstreet (Malaysia) Sdn Bhd (D&B) dan RAM Credit Information Sdn Bhd (RAMCI)..

Sebenarnya untuk makluman semua data2 peribadi kita akan disalurkan oleh bank kepada agensi diatas dan kerajaan membenarkan agensi diatas mengambil data2 melalui suratkhabar dan semua saluran data2 termasuk SSM...

Bila saya bertanya terus kepada pegawai PPAPK memang amat mengecewakan sbb kerana dimaklumkan agensi2 terbabit bekerja untuk Bank...jadi kalu apa2 berlaku kepada individu mereka tak ambil peduli...Mereka hanya mengatakan individu perlu menjaga status kewangan supaya tidak megalami masalah...dan lebih meyedihkan penjamin pun adalah sama taraf spt peminjan...jadi faham2la....

PPAPK juga mengatakan CTOS tidak bolek blacklist individu tetapi apayang terjadi sekarang apabila nama berada dlm sistem CTOS secara tak langsung telah diblacklist oleh Bank...

Saya juga difahamkan rekod individu tidak bole dipadamkan dlm semua sistem agensi pelaporan sampai bila2 cuma PPAPK akan menggunakan akta bhw rekod perlu dipadam selepas 2 tahun...tp akta tu tak dilaksana lagi...

Entahlah...bila sy sendiri dapat info mcm ni mmglah sedih n geram...maklumat peribadi rakyat malaysia boleh disimpan oleh syarikat2 yg hanya nak mengaut keuntungan...

Apa nak jadi...Kerajaan pun ambik mudah perkara ni...

Bank dan ctos sama2 penipu...buat aduan@panggil lawyer pun tak guna...kes akan jadi mcm x wujud



dap mengasak...umno bertahan

mampukah umno menahan asakan dap...

najib masih cool

ni siapa pulak..rosmah kotyang ni siapa pulak !!

Saturday, July 6, 2013

Senjata Mukmin

Do'a Mohon Keselamatan

Artinya: "Ya Tuhan, janganlah Engkau jadikan kami sasaran fitnah bagi kaum yang zhalim, dan selamatkanlah kami dengan curahan rahmat-Mu dari tipu daya orang- orang yang kafir." (Qs. Yunus: 85-86).

Penjelasan:
Doa ini dibaca oleh kelompok minoritas yang beriman kepada Nabi Musa a.s., setelah mereka menyaksikan kemukjizatannya dihadapan Fir'aun. Ketika itu, kaum Nabi Musa as yang terdiri dari pemuda-pemuda dalam keadaan takut, bahwa Fir'aun dan pemuka-pemukanya akan menyiksa mereka. Maka pada waktu itu pula Nabi Musa as memerintahkan kepada kaumnya agar tidak takut dan menyerahkan sepenuhnya kepada Allah Swt., seraya berdoa dengan lafazh doa diatas. Bisa dilihat dalam Surah Yunus ayat 83-86.

Friday, July 5, 2013

Program Tun/Belia Tangguh/Batal-sebab Jerebu- KJ?

Adalah lebih baik program ini diteruskan seperti biasa cuma yang ditangguh atau digantikan ialah Tun M - elok Paklah diberi peluang sebab jasanya pun tidak kurang cemerlang, gemilang, terbilang.
Pantun untuk KJ: sungguh cantik berbaju merah. peeeeraaahhhhhhh....

Wednesday, July 3, 2013

kita kena goreng...

kedua duanya saling memerlukan antara satu sama lain untuk 'terus hidup' dan terus berlakon di hadapan rakyat malaysia dengan konco, punahsihat dan pembodek ma$ing2..rakyat tulin, ahli parti tulin kena tipu hidup2..

jom kita renungkan tingkah laku mereka selama ini, sekarang dan di masa akan datang.

Monday, July 1, 2013

SPR tipu PKR sahaja..

Suruhanjaya Pilihanraya terutama di pilihanraya 13 yang lalu kini menjadi sasaran pembangkang untuk ditelanjangkan bagi menggambarkan bahawa mereka kalah disebabkan 'penipuan' SPR bersekongkol dengan UMNO. Sejauhmana kebenarannya?

1. Kenapa di PRU13 sahaja...kenapa pru11 dan sebelumnya tidak dipertikaikan hebat sampai ke tulang hitam?

2. Kenapa penipuan dikatakan berlaku selepas tewas dan tidak dibantah oleh pemantau pembangkang pada ketika dan saat penipuan itu dibuat seperti didakwa?

3. Kenapa anwar sendiri mengambil masa begitu lama untuk membuat laporan polis berhubung 'dakwat' ? tidak kepada dakwaan bangladesh atau black out. Adakah kerana dia perlu mengambil masa untuk menghilangkan semua kesan dakwat itu dijarinya?

4. Apakah SPR hanya 'tipu' PKR dan tidak menipu DAP atau PAS sehinggakan yang melenting hanya Penasihat PKR, Presidennya sendiri lebih banyak diam. 
Hadi Awang awal2 dah terima, Lim Guan Eng meloncat beruk bila pertahankan PP. 

Jawapannya hanya satu:

Sebab Anwar gagal ke Putrajaya.

SPR perlu diserang habis2an bagi menutup malunya dan Anwar sendiri tahu manamungkin dia akan jadi PM atas dakwaan yang tidak kukuh dan tidak bermoral itu. Cuma dia perlu 'nasi tambah dan lauk pauk' untuk meneruskan glamour politiknya. Siapalah Anwar kalau tak ada isu!!!!

MALAY-SIA TANAH AIR BANGSA MELAYU WAJAR DIPERTAHAN TERUS - KEWARGANEGARAAN WAJAR DIPERHALUSI - RAYUAN KERAJAAN PERLU DITERUSKAN - YANG MENIPU KEWARGANEGARAAN PUN SUDAH BERAT DAN BELUM DITANGANI

Tarik balik rayuan - Sultan Johor : JOHOR BAHRU: Sultan Johor, Sultan Ibrahim Iskandar, menggesa Kerajaan Persekutuan untuk menarik balik ra...