Friday, May 8, 2015

Kita semakin dekat dengan jawapan...

Perkembangan mutakhir LUTH dalam penglibatan jualbeli hartanah berkait rapat dengan 1MDB membawa pengharapan baru untuk menjejaki pengkhianat...

Ia sama hebatnya untuk rakyat tahu siapa yang memberi arahan kepada sirul dan azilah untuk membunuh altantuya..

PDRM wajar membuat siasatan untuk membawa mereka ke muka pengadilan...

Pergerakan Pemuda UMNO sedang berada di landasan yang betul buat masa sekarang...

Thursday, May 7, 2015

Apahal Dengan Nenek Tua Pun Boleh Kalah ni...

PRK Rompin dan Permatang Pauh tidak banyak perbezaan untuk di analisa:

Yang menang adalah calon recycle.
Pengundi PAS konsisten di Rompin dan ehsan kepada calon UMNO sebagai protes kepada PKR dalam isu hudud dan memperlekehkan Hadi.

Cabaran UMNO akan datang ialah bagaimana untuk mengekalkan dan menawan semula hati penyokongnya yang protes dengan tidak keluar mengundi.

UMNO akan bergelut di kawasan majoritinya menang di bawah 5 ribu undi.

Tiada harapan untuk UMNO dapat menambah undi baru

Pengundi cina mengundi atas dasar sokong pati  DAP walaupun calonnya kurang sesuai.

Pembangkang perlu mencapai resolusi baru untuk berdamai dan bersatu tetapi agak sukar jika DAP masih ego dan PAS berpecah.

# Situasi dan masalah UMNO sama sahaja atau semakin teruk samada Najib kekal atau undur. Jikapun diganti, Muhyiddin tidak mampu lakukan apa-apa atau Ku Li kurang berpengaruh dan tidak cukup masa.

Sebaiknya, berilah kepercayaan kepada Najib, kekalkan Najib, dia yang mulakan....

Bersedialah untuk kerajaan campuran atau kerajaan baru selepas PRU14 dengan Melayu dan Islam sudah tidak dominan.

!MDB...berjangkit pula ke LUTH..




Jawablah mana yang boleh jawab...
Penjelasan atau Penafian..
Dah terdedah..nak buat macam mana..
Relax le Zeez...jangan kalam kabut cam mat maslan..

Pendeposit Tabung Haji khusus untuk menunaikan haji kenalah buat pertimbangan ke mana duit itu digunakan, jangan ada yang syubahat dan sampai salahguna.

Wednesday, May 6, 2015

GAMBAR TERMAHAL ABAD MODEN MALAYSIA


Gambar menceritakan segalanya...

Mamat yang berdiri di sebelah tu dengan tshirt-nya..
Semua orang berselfie kecuali seorang..
Dan seorang tu bersungguh-sungguh..fokus..
Jambatan kayu yang baru  dibina untuk ke pokok tersebut...
Pentas untuk seseorang berdiri dengan kasut berkilat..
Kesilapan jurukamera - ambil gambar penuh sehinngga menampakan semua..
dan banyak lagi..

Apakah motif asal sebenarnya Ahmad Maslan bergambar sebegini tetapi akhirnya tidak menguntungkannya pun...




# Ada yg tidak mahu terima hakikat apabila geng sendiri kantoi...

Monday, May 4, 2015

Redhuan Tee Menjawab Pertanyaan dan Persepsi Dengan Jelas

# 3 hari lepas di Permatang Pauh - PKR mampu menang lagi.
Semalam di Rompin - BN kekal menang dng sedikit shj majoriti merosot.
Pandangan Peribadi.


Memetik kata Professor Redhuan Tee, kalau salah, mengakulah. Kalau tuduhan serkap jarang - perjelaskanlah.

Pemimpin datang dan pergi, tetapi parti perlu diselamatkan demi ugama, bangsa dan negara.

Setakat ini, sudahkah
ada pemimpin tertinggi mengaku atau memperjelaskan (?)

Apakah pertuduhan Mahathir serkap jarang (?)
Jawabnya: Mahathir TIDAK buat pertuduhan sebaliknya pertanyaan.

Adakah Mahathir buat pertanyaan serkap jarang (?)
Kaji latarbelakang Mahathir sebelum kita sendiri buat andaian liar atau tuduhan serkap jarang.

Apakah pertanyaan itu dituju khusus kepada  Ahmad Maslan (?)

Pertanyaan Mahathir bukan sekadar sebaris dua malah sering diperincikan dengan fakta dari masa ke semasa dan pertanyaan Mahathir bukan keseorangan.

Apakah setakat ini Najib sudah mengaku bersalah atau memperjelas segala kekeliruan (?)
Najib juga tidak keseorangan, ada yang membantu menjawab pertanyaan..

Menjawab saolan atau pertanyaan mesti datang dari orang yang faham dan yang berkelayakan (authorised)

Menjawab saolan dan memberi jawapan adalah dua perkara yang berbeza.
Seperti dalam peperiksaan, kenapa ada yang gagal. Kebanyakan yang gagal bukan kerana tidak menjawab saolan tetapi gagal kerana memberi jawapan yang salah.

Yang lulus adalah mereka yang "memberi" jawapan yang betul. Sekadar jawab, belum tentu betul.
Itulah yang dimaksudkan Redhuan "perjelaskan" jika ada pertanyaan serkap jarang.

Setakat mana tindakan kerajaan dan Najib. Apakah mereka mengambil tindakan berikut:
1) menafikan
2) mengaku salah
3) memberi jawapan

Apa yang mereka nafikan itu adakah "memberi jawapan".
Apakah mereka mengaku silap dan salah (undur).
Najib enggan undur, bererti dia tidak mengaku salah atau dia merasakan dia masih di landasan yang betul dan ramai sudah yang menyokong.
Apakah mereka sekadar menjawab pertanyaan atau "memberi jawapan"

Apabila ada pertanyaan..
Apakah Najib memperjelaskan secara terperinci berdasarkan saolan atau lebih banyak mengelak dan lari dari persaolan.

Apakah "diam" itu sebagai tanda memberi jawapan..
Apakah "diam" itu tanda mengaku salah..

Apabila pengakuan itu tidak datang dari mulut, ia boleh dilihat dari segi bahasa badan dan tindakan..
Orang terdesak dan tertekan tentu berbeza dengan mereka yang mencari kebenaran...

Kehidupan sebenar tentu berbeza dengan lakonan...

Akhir sekali rakyat lah yang menilai apa yang benar apa yang salah, bukannya siapa yang benar siapa yang salah.

Sekarang penyokong berada di mana (?) Sokong pemimpin atau sokong apa yang benar (?)






Saturday, May 2, 2015

PRK - IKUT LAPORAN UMNO SEDANG MENDAHULUI

Hanya tinggal beberapa hari lagi untuk menentukan samada talian hayat untuk UMNO dapat disambung semula atau sudah nyawa-nyawa ikan.

Kalau membaca blogg pro kakros, calon wan azizah diganyang habis-habisan, tidak ada satu pun yang tidak buruk, semua perkataan jijik dalam perbendaraan kata dihemburkan. Rasanya bagi mereka kalau ada calon itu berok, dah tentu calon itu lebih mulia dari wan azizah - begitulah tahap mental dan sikap mereka yang dididik oleh wang ringgit hingga lupa ugama dan adab bangsa.



Berdasarkan tahap laporan blogger pro mak ros, UMNO tak ada masalah menang hebat lebih lebih lagi kempen GST dan 1MDB telah diterima dengan baik dan mendapat sambutan luar biasa.
Kalau ke Rompin, tanyalah makcik makcik Felda, tak ada seorang pun tak tahu pasal 1MDB, sepatah saolan ditanya, 10 patah berpatah patah makcik tu jawab.
Logik atau tidak sekurang-kurangnya dia jawab, tak adalah buat pekak badak selembu. Tapi lupa pula nak tanya makcik ni berdarah banjar ke siam.



Masalah pada Pembankang tertumpu kepada satu isu sahaja - PAS, PKR dan DAP sedang berlaga angin tentang isu hudud dan adalah pelik untuk PAS memaksa parti kapir untuk bersetuju dengan hudud. Mungkin bagi PAS perlaksaan hududnya sudah dilembutkan dengan tidak menghukum orang bukan Islam sepatutnya tidak ada sebab bagi DAP membantah.


DAP PKR dan Mahathir telah menghalang angan-angan PAS dalam lakonan mereka untuk jadi juara Isle..

Agaknya bagaimana air muka ulama PAS jika lim kit siang berkata partinya menolak hudud  PAS kerana hudud PAS itu tidak mengikut ajaran Islam sebenar seperti di dalam Al Quran (?)

Apakah Pemuda PAS Permatang Pauh akan tunjuk perasaan dan demo giler menuntut lim kit siang bertaubat (?)

Inilah kegilaan dan hilang akal PAS setakat ini... mereka nak glamour dan popular melebihi tahap hingga lupa kepada kebenaran dan kebijaksanaan dan imej tipu yang mereka bawa merosakan lagi imej Islam Ad-Din.
Adakah ini juga imej Islam yang akan dibawa oleh Khir Baharom untuk diperkenankan oleh Sultan Bugis (?)

Apapun kemenangan UMNO akan lebih bermakna jika DS Najib PM yang kita semua kasihi dapat turun padang dengan dramatik dan sudah tentu membawa berguni guni janji. Tak molek rasanya jika PM hanya mengumumkan yang indah indah belaka dari jauh. Elok turun gelanggang.


Friday, May 1, 2015

ADA MASALAH KE DATO ?




Selain poster Najib dan Muhyiddin yang silent di Permatang Pauh, apakah Mukhriz sebagai jiran tidak juga turut berkempen. Apakah masalah dalaman UMNO terbuak hingga keluar...

DS NAJIB MESTI TURUN PADANG JIKA MAHU UMNO MENANG..


Kebiasaannya ranting PAS atau PKR yang dibubarkan oleh BN tetapi kali ini ada kejutan dan di luar dugaan tetapi bukan mustahil.

Ertinya cabaran UMNO semakin sukar dan sesuatu perlu dilakukan menjelang PRU kerana jika ini berlaku UMNO tidak sempat counter-attack.

Keikhlasan perjuangan UMNO adalah penting bermula diperingkat cawangan dan bahagian. Banyak perkara yang perlu diberi perhatian di akar umbi. 
GST menjadikannya makin parah kepada rakyat akar umbi yang menerima kesan langsung membebankan dan 1MDB tidak dapat membantu apa-apa pun di saat ini.


Fikirkanlah.