Saturday, May 2, 2015

PRK - IKUT LAPORAN UMNO SEDANG MENDAHULUI

Hanya tinggal beberapa hari lagi untuk menentukan samada talian hayat untuk UMNO dapat disambung semula atau sudah nyawa-nyawa ikan.

Kalau membaca blogg pro kakros, calon wan azizah diganyang habis-habisan, tidak ada satu pun yang tidak buruk, semua perkataan jijik dalam perbendaraan kata dihemburkan. Rasanya bagi mereka kalau ada calon itu berok, dah tentu calon itu lebih mulia dari wan azizah - begitulah tahap mental dan sikap mereka yang dididik oleh wang ringgit hingga lupa ugama dan adab bangsa.



Berdasarkan tahap laporan blogger pro mak ros, UMNO tak ada masalah menang hebat lebih lebih lagi kempen GST dan 1MDB telah diterima dengan baik dan mendapat sambutan luar biasa.
Kalau ke Rompin, tanyalah makcik makcik Felda, tak ada seorang pun tak tahu pasal 1MDB, sepatah saolan ditanya, 10 patah berpatah patah makcik tu jawab.
Logik atau tidak sekurang-kurangnya dia jawab, tak adalah buat pekak badak selembu. Tapi lupa pula nak tanya makcik ni berdarah banjar ke siam.



Masalah pada Pembankang tertumpu kepada satu isu sahaja - PAS, PKR dan DAP sedang berlaga angin tentang isu hudud dan adalah pelik untuk PAS memaksa parti kapir untuk bersetuju dengan hudud. Mungkin bagi PAS perlaksaan hududnya sudah dilembutkan dengan tidak menghukum orang bukan Islam sepatutnya tidak ada sebab bagi DAP membantah.


DAP PKR dan Mahathir telah menghalang angan-angan PAS dalam lakonan mereka untuk jadi juara Isle..

Agaknya bagaimana air muka ulama PAS jika lim kit siang berkata partinya menolak hudud  PAS kerana hudud PAS itu tidak mengikut ajaran Islam sebenar seperti di dalam Al Quran (?)

Apakah Pemuda PAS Permatang Pauh akan tunjuk perasaan dan demo giler menuntut lim kit siang bertaubat (?)

Inilah kegilaan dan hilang akal PAS setakat ini... mereka nak glamour dan popular melebihi tahap hingga lupa kepada kebenaran dan kebijaksanaan dan imej tipu yang mereka bawa merosakan lagi imej Islam Ad-Din.
Adakah ini juga imej Islam yang akan dibawa oleh Khir Baharom untuk diperkenankan oleh Sultan Bugis (?)

Apapun kemenangan UMNO akan lebih bermakna jika DS Najib PM yang kita semua kasihi dapat turun padang dengan dramatik dan sudah tentu membawa berguni guni janji. Tak molek rasanya jika PM hanya mengumumkan yang indah indah belaka dari jauh. Elok turun gelanggang.


9 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. Hanya warga asing guna topup!! Kahkah!! Apakah rakyat mlsia bodo?

    ReplyDelete
  3. najib berani ka nak turun?...tak pasai2 kang kena boo secara berhemah macam kat serawak 1may haritu...

    ReplyDelete
  4. salam,
    kalu ikut cerita blogger memang boleh menang besar. tengok kat ceramah dah sah kalah besar. tapi kat peti undi belum tahu lagi. kena tunggu hari undi juga. suka gst, pangkah bn, terima gst pangkah bn, sokong bn, tak payah la dok kritik gst dan harga meningkat sebab gst.

    ReplyDelete
  5. Apa punya Bangang statement,apa ingat kalau UMNO kalah ingat ianya akan berkubur atau WAWI kalah PKR akan lenyap dari muka bumi ini.Too emotional and syok sendiri gamaknya.

    ReplyDelete
  6. Anon 7:09 apsal guna perkataan WAWI, wah berlapik benar bahasa kau dengan kapir..hormat dan takut....tapi kalau sesama bangsa, kau panggil bangang.

    Kau ni memang babi agaknya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 4;25 ...ko pulak mengata org babi...
      aku kalu jumpa ko memang aku terajang mulut ko

      Delete
    2. Jenis kufur nikmat...Allah bagi kaki bukan ke arah jenayah dan maksiat ke jalan gay atau lgbt

      Delete
  7. WAWI Wan Azizah Wan Ismail....apa anon 4.25 meroyan ni!!,macam DSAI,TDM....tu lah saya kata too emotional,sikitx melenting.Biarlah dia nak babikan kita,sesama maanusia saya maafkan,tetap dengan ALLAH bertaubat la semoga mendapat ke ampunan.Salamhe

    ReplyDelete

SATUS QM TERKINI

  Sejak Disember 2023 agak kecoh di medsos dan berlarutan hingga sekarang. Masing masing yang peka berkenaan perkembangan QM mungkin tidak p...