Thursday, May 7, 2015

Apahal Dengan Nenek Tua Pun Boleh Kalah ni...

PRK Rompin dan Permatang Pauh tidak banyak perbezaan untuk di analisa:

Yang menang adalah calon recycle.
Pengundi PAS konsisten di Rompin dan ehsan kepada calon UMNO sebagai protes kepada PKR dalam isu hudud dan memperlekehkan Hadi.

Cabaran UMNO akan datang ialah bagaimana untuk mengekalkan dan menawan semula hati penyokongnya yang protes dengan tidak keluar mengundi.

UMNO akan bergelut di kawasan majoritinya menang di bawah 5 ribu undi.

Tiada harapan untuk UMNO dapat menambah undi baru

Pengundi cina mengundi atas dasar sokong pati  DAP walaupun calonnya kurang sesuai.

Pembangkang perlu mencapai resolusi baru untuk berdamai dan bersatu tetapi agak sukar jika DAP masih ego dan PAS berpecah.

# Situasi dan masalah UMNO sama sahaja atau semakin teruk samada Najib kekal atau undur. Jikapun diganti, Muhyiddin tidak mampu lakukan apa-apa atau Ku Li kurang berpengaruh dan tidak cukup masa.

Sebaiknya, berilah kepercayaan kepada Najib, kekalkan Najib, dia yang mulakan....

Bersedialah untuk kerajaan campuran atau kerajaan baru selepas PRU14 dengan Melayu dan Islam sudah tidak dominan.

81 comments:

  1. PM Najib perlu bersedia untuk proses penukaran kerajaan selepas PRU 14. Batalkan GST dan banyakkan BRIM serta naikkan gaji kakitangan awam..........akhirnya kantung perbendaharaan KOSONG. Masa itu baguslah kalau PR memerintah.........kan rakyat puashati dan memberi harapan kepada PR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manipulasi Malaysia bankrap adalah isu paling disukai golongan sakit hati...Apa nak buat cerita malaysia bankrap tak abis lagi rupanya....

      Delete
    2. Kalau nak Bangkrap 2007 dulu bangkrap dah.. semua kita kebulur makan ubi kayu.. tp itulah keimanan org Melayu yg bodoh dan politik longkang yg dimainkan setiap hari oleh perosak2...

      PR kenyang hanya dengan fitnah.. dan yg paling bodoh org UMNO yg turut menari bersama fitnah Pakatan Haram.. termasuklah Tun Mamak Kutty..

      belum puas agaknya hati dia..sbb Najib belum tumbang?


      Delete
    3. anti RejimMadeayKutty, kau tu yang bodoh, sampai kini Najib tak mampu nak jelaskan mengenai isu 1MDB, malahan GST juga tunggang langgang, tapi kau masih menyokong ini membuktikan kau tu jenis bebal tak boleh diajar.

      Malahan parti pembangkang tu lagilah teruknya, macam PAS dah jadi macam parti pecacai, diperbuat dengan begitu hina oleh PKR dan DAP pun masih terhegeh-hegeh nak jadi pecacai, dah jenis pecacai, lantaklah.

      PKR pula parti anak beranak, parti neopotisme, anak beranak menguasai jawatan dalam parti, laki jadi Ketua Umum, bini jadi Presiden, anak jadi Naib Presiden.

      DAP pula parti bodoh nak mampus, undi CEC yang hanya 1800 undi lebih sikit pun ambil masa sampai 19 hari kira baru selesai, lepas tu boleh pula tersilap nama antara Vincent Wu dengan Zairil Khir Johari, jauh betul bezanya, tapi boleh silap, itulah mereka ni dah bodoh nak mampus.

      Walaupun DAP bodoh nak mampus, tapi mereka boleh memperkudakan PAS. Inilah realitinya.

      Delete
    4. Siapa yg bijak?

      1.Najib serahkan isu 1 MDB kepada agensi yg berauthoriti Audit Negara dan PAC yg diwakili pembangkang.
      2.Tun M melalak mengatakan 1 MDB adalah isu penyelewengan terbesar di abad ini cuma nak serahkan kat SPRM tak mahu kerana SPRM mertua najib yg jaga.

      3.GST Tun M kata yg uruskan bodoh semacam masih tadika tak tahu nak urus.
      4.Bank Negara kata GST dinegara lain pun ambil masa nak stabil sekurang-kurangnya 1 ke 2 tahun.

      Delete
    5. Pasal persoalan 1, di mana wang USD 1.103 bilion pun Najib selaku bos besar dalam 1MDB pun tak mampu nak jelaskan. Malahan tak payah tunggu PAC pun tak apa, patutnya Najib dah boleh jelaskan pasal apa tanah di TRX dan di Sungai Besi, tanah milik kerajaan yang berharga RM 35 bilion dijual dengan harga lebih kurang RM 2 bilion sahaja, pasal apa menyebakan kerajaan rugi RM 33 bilion, pasal apa menyebabkan peruntukkan pembangunan untuk rakyat lenyap sebanyak RM 33 bilion, itu pun tak mampu nak jelaskan, tindakan meminta Audit Negara dan PAC menyiasat hanyalah untuk melengahkan masa sambil membuat urusniaga macam jahanam seperti tanah yang dibeli di TRX, di mana 1 lot yang dibeli dengan harga RM 4 juta, tapi telah dijual kepada Tabung Haji dengan harga RM 188 juta, urusniaga haram jadah macam inilah yang sedang dibuat semasa Audit Negara dan PAC tak buat lagi pun siasatan, semuanya nak lengahkan masa sambil menyeleweng lagi.

      Pasal penyelewengan dalam 1MDB, laporan polis telah dibuat oleh mantan Timbalan Ketua Bahagian UMNO Batu Kawan, Datuk Seri Khairuddin bin Abu Hassan, akhirnya bukannya pihak yang disyaki menyeleweng itu yang disiasat, tetapi rumah Datuk Seri Khairuddin bin Abu Hassan pula yang digeledah dan dituduh melalukan pengubahan wang haram, apa cerita ini semua?

      Pasal GST, memang bodoh, lebih bodoh dari budak tadika, kerana dalam isu kad pra bayar, pasal apa ada dua jawapan yang berbeza dari agensi kerajaan? Kastam kata kad pra bayar tak perlu dikenakan GST, tapi Suruhanjaya Komunikasi yang tak ada kena mengena dengan urusan GST pula kata kad pra bayar perlu dikenakan GST, malahan sebelum pelaksanaan GST dah diumumkan kad pra bayar tak kena GST, tapi lepas dilaksanakan GST, kad pra bayar dikenakan GST pula, ini dah tahap bodoh macam orang tak pernah bersekolah, orang tak pernah bersekolah pun tak bodoh macam ini.

      GST dari awal pun dah tunggang langgang, lepas tu pengurusan pun bukannya nak bertambah baik, bertambah buruk, keputusan sering berubah-ubah dan tak tentu hala, tak ada maknanya nak stabil kerana yang pihak kementerian, pihak kerajaan, menteri, malahan Perdana Menteri pun tak faham dengan pelaksanaan GST itu sebenarnya.

      Delete
  2. betul kata Mahathir, Najib harus undur, kalau tidak BN bungkus pada next PRU...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah la...PRK ini sudah terbukti walaupun hakikatnya isu 1mdb dan GST yg engkorang kata cukup bahaya kepada BN malah engkorang kata bakal bungkus BN tetapi hakikatnya 2 PRK tara apa-apa pun..

      BN di permatang bkn dapat 2 ribu undi la baca la betul2...

      Delete
    2. Sbrnya MAdeay dendam sbb terpaksa turun 2003 dlu kalau tak BN ranap 7 negeri..
      sbb tu dia dendam dgn PM2 selepasnya..

      Yg paling jahat ialah waktu dekat dgn PRK Rompin dan Permatang Pauh.. mamak ni sengaja mainkan isu 1MDB.. isu Rosmah.. seolah2 jd Trojan Horse..

      Cerdik apa mcm tu atau mmg jahat hatinya... kenapa pilih waktu penting dan krtitikal mcm tu untuk tegur Najib? tegur terbuka menaibkan dan jadi modal pembangkang berganda2...rakyat keliru dan akhirnya makan fitnah PR dengan bantuan mudah Mahadey..

      Mahadey..ko betulkan dlu lah anak ko Marina yg tak kenal Tuhan tu..

      Delete
    3. Orang bodoh jadi pengampu, beginilah, nasiblah kau Najib, ada pengampu pun orang dungu, tapi kau suka si dungu, jadi, kau rasakan hujah bodoh tahap jamban para pengampu dungu kau tu.

      Delete
  3. udah bagi peluru demi peluru pada musuh tuk tembak geng sendiri..buat pe tanya lak...tak ke bodoh,munafik dan pengkhianat namanya...bahagia yoo seadanya...jangan nyesal dah le..

    ReplyDelete
  4. Habislah UMNO Baru. PM kena tendang keluar Mamakutty/Mahafiraun dan geng-geng Mahathirists yang sabo semasa PRK PP dan Rompin.

    Bubarkan UMNO Baru, lepaskan Anwar dan tubuhkan semula UMNO Lama kalau masih nak memerintah selepas PRU ke 14.

    Mungkin PKR akan jadi sebahagian BN yang baru.

    ReplyDelete
  5. Mokhzani Marina Mahadey KuttyThursday, May 07, 2015 8:57:00 PM

    Salam,

    SETINGGI SYABAS & TAHNIAH kepada Ayahnda Tun Mahathir Mohamed kerana turut sama-sama membantu berkempen untuk memenangkan PKR-Wan Azizah dan menjatuhkan undi PRK Rompin..

    begitu bersungguh pra-kempen untuk jatuhkan Najib..seterusnya UMNO BN... saya amat kagum dan berbangga dengan kebijaksanaan Ayahnda Tun.. takperlupun join PR... tapi bisa serangannya remotely amat berkesan..

    TAHNIAH Tun.. jasamu amat2 dikenang.. teruskan usahamu Tun.. sikit je lagi nak berjaya jatuhkan Najib.. jangan putus asa Tun... PRU14 boleh lancarkan serangan dari sekarang..

    Isu Tabung Haji yang dikorek adun indah oleh ejen PR sekarang sudah tersedia enak untuk Ayahnda Tun belasah Najib knock down.. cepat Ayahnda Tun... jangan tunggu lagi!! Peluang besar skrg n terbentang luas.,

    Hebat sekali ayahnda Tun Mahathir.. jangankita nafikann... yerrrrrr.... ehhmmm :)

    Best Trojan Horse EVERR... by old man of UMNO..

    By :

    Madaey Kutty Fan Club..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di ni bukannya penyokong Barisan Nasional, tapi anjing DAP untu menyalak. Apa yang dijelaskan oleh Tun Dr. Mahathir ada bukti, ada maklumat, bukan menuduh membuta tuli. Puak pembangkang suka Najib terus jadi Presiden UMNO dan Pengerusi Barisan Nasional supaya mudah mereka lanyak dekat PRN Sarawak dan PRU 14 kelak, dah tau perangai tahap iblis puak pembangkang ni.

      Najib kau blah la, nak tunggu apa lagi jahanam baru kau nak puas hati? Kau ni lebih teruk dari pembangkang, lebih jahat dari puak PKR, DAP, dan PAS, kau sangat teruk, kau pengkhianat parti.

      Delete
    2. Salam

      SYABAS DAN SETINGGI TINGGI TAHNIAH DAN SETINGGI ROSMAH..
      Ah Jib gor membuktikan slps nama cinanye dan bergendang sekuat tenaga berjaya mengembalikan undi org cina kpd bn.
      Ah jib gor begitu merasakan denyut nadi rakyat dan dgn itu dilaksanakan lah GST sbg tanda kasih sayang kpd org melayu yg setia mengundi bn.
      Marilah kita pula mendesak kerajaan menaikkan kadar GST dr 6% kpd 60% sbg tanda bertrrima kasih kpd ah jib gor dan rosmah
      Malahan rakyat juga harus menunjukkan kadih sayang dgn membuka tabung utk membantu rosmah meneruskan usaha murninya membeli beg tangan birkin dan kasut borkon sehingga hilang denyut nadinya.
      Bertahun tahun ah jib gor menjadi PM..AKHIRNYA..harga kangkung turun dgn mendadaknyer..sy yakin TDM pun tak mampu menurunkan harga kangkung jika beliau masih lg PM.
      Akhir kalam, Satu Malaysia di GSTkan, Jet Kah Mah di dahulukan, Jalan Jalan Oversea Di utamakan
      Rakyat merasa BANGGA dan tidak keseorangan merasa BANGANG

      FROM
      AH JIB GOR & KAK MAH KATIK FAN CLUB

      Delete
    3. Anjing Mahadeay menyalak mcm org gila..
      punya bikin havoc utk jatuhkan Najub lepas puas hati benamkan Pak Lah dn kuburkn karier Anwar..
      Madeay nk kekal jd Firaun Mamak yg legasinya akn diteruskan wpun sudah tua mereput..

      Klu Najub berjaya ditumbngkn secara begini.. yakinlah Insya Allah Rejim Madeay Kutty akn terima kesan buruk jauh dr yg dibygkn.. manusia2 munafik yg berpura2 dgn topeng umno kunun.. ini lbh celaka dn jahat dr DAP.
      DAP kita boleh kenal wajah mereka..tp Rejim Tun Madaey kutty ini berselindung dlm UMNOtp mnjadi syaitan perosak umat...

      Delete
  6. Cuba lihat kesatuan hati pemimpin dan penyokng PR..wpun jelas Anwar itu busuk dengan pelbagai isu...
    Tapi itula berkat taat pada pimpinan.. tiada seekor pun blogger mereka,jauh sekali veteran pimpinan mereka menyerang parti mereka..

    Berkat mereka taat..hati mereka kukuh. tegar.. yakin.. takperlu apa2 modal kebajikan. wang.. bantuan.. rakyat tetap lebih mudah percaya dan undi mereka... capital PKR.. hanyalah propaganda saraf isu.. tak makan punm takpa janji isu panasss.. penyokong bagi sepenuh jiwa sokong..


    Tapi.. UMNO.???? bapak pencen pun sudah tunjuk contoh buruk.. contoh derhaka... anak2 buah mcm mana? rakyat selebihnya mcm mana? Blogger yang tak disuap kenyang mula jadi pembelot... dendam dalam.. lemah dan serang habis2an jentera sendiri.

    Lihat.. spnjng PRK Rompin & Permatang Pauh..adatak tuan blog ni serang PKR? DAP? PAS? Anwar? Nenek Kipas? Liwat? Azmin? Lapiji??

    Siapa yg diserngnya hari2?.. mcm tu elok declare sebagai blogger PR.. baru anak jantan. tak jadi MUNAFIK...

    Kasihan UMNO... salah didik anak.. anak terajang bapak hidup bila makan tak cukup...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zahari, perangai buruk PKR, PAS dan DAP tu jangan diikut, permimpin buat jahat pun mereka bela, buatlah jahat apa sahaja, akan dibela dengan berbagai alasan.

      Barisan Nasional tak boleh terima cara sedemikian, pemimpin buat salah perlu bertanggungjawab, kita tidak boleh menyokong kesalahan pemimpin, kerana itu adalah seperti menyokong kemungkaran dan kerosakkan makin terus merosakkan hingga akhirnya kita semua juga yang hancur bila keadaan dah tak boleh diselamatkan kelak.

      Oleh itu, teladan buruk tu janganlah diikut, kalau PAS, PKR dan DAP nak makin taik, biarkan mereka, kita dalam Barisan Nasional tahu menilai dan bertamadun.

      Delete
    2. Tun M mainkan isu 1 MDB utk buktikan Najib gagal mengurus negara..tetapi buktinya hanyalah percakapan kosong yg tidak boleh dibawa ke mahkamah,Hanya sekadar layanan marah orang ramai..

      Dah sampai masa Tun M bawa bukti ke SPRM..tak usah lah melalak sedangkan faktanyaisu 1 mdb sedang diadili pihak ke 3.


      Najib ni isunya hanya 1 mdb pun nak kecoh..aii tak faham betul aku la...

      Delete
    3. Percakapan kosong apa, bukti laporan dalam prosiding kes Jho Low nak buat pinjaman di Britain, pinjaman berjumlah 1 bilion Pound Sterling, pasal apa Kerajaan Malaysia dan 1MDB sanggup buat jaminan bertulis? Itu laporan dalam prosiding mahkamah di Britain.

      Fakta dan bukti dah ada, cuma pengampu bodoh macam kamu ini sahajalah yang tak tau apa-apa. Pasal kes ke SPRM, laporan polis dah dibuat, patutnya boleh disiasat di bawah jenayah komersil, tetapi yagn buat laporan polis pula digeledah rumahnya dan dituduh membuat pengubahan wang haram sedang pihak yang dilaporkan membuat penyelewengan dalam 1MDB tak pernah pun sekurang-kurangnya dipanggil oleh polis untuk beri keterangan, tak apalah kalau tak mau tangkap orang-orang itu untuk dimasukkan ke lokap, paling kurang buat soal siasat, panggil beri keterangan pun tidak, apa kejadahnya semua ini?

      Blah la, nak cakap banyak konon, auta sahaja lebih lebih.

      Delete
    4. Blahlaaa munafik Rejim Madeay..
      Cabar puak ko bawak Tun Mamak Madey jahannam tu buat report di balai esok.. dn SPRM
      akunk .buktikan Tun Madey tu benar.. aku akn join korang tumbngkn Najib..

      Klu xbrani.. kita perangi rejim syaiton Mamak ni halau kluar dr UMNO!
      bodoh lagi jahat.. merit apa Madey munafik ni pakai.. jika betul skalipun salah urus 1MDB, knpa nk pksa Najib letak jawatn?

      UMNO BN ni duduk bwh telunjuk kaki Mamak Madeay Munafik ni?! Senang2 nk suruh org letak jawatan.. ingat bapak ko punya parti ke?? BN ada sistem, ada perundangan.. koboi Madeay nk jahanamkn tradisi UMNO.. kunun tipu dgn alasan nk selamatkn UMNO.. puihhh.. perompak besar nk slmatkn wang negara??



      Delete
  7. Letak jawatan sahajalah Najib, kamu dah jadi liabiliti kepada UMNO dan Barisan Nasional. Mansuhkan program merapu dan mendatangkan kemarahan rakyat. Jentera kerajaan pun patutnya lebih proaktif, terutama para menteri yang lembab tu patutnya letak jawatan juga, patutnya menteri jadi barisan hadapan untuk memberikan kefahaman kepada rakyat, membuat perancangan untuk dilaksanakan oleh jabatan kerajaan untuk penerangan kepada rakyat. Tapi lihatlah menteri sekarang, lembab, merapu dan tak guna, jenis menteri cap ayam, tak boleh diharap!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agensi kerajaan cap ayam itu memang warisan kpd najib kerana itu dilaksanakan GTP dan NKRA..
      Kau ini sah lah jenis suka tengok bola je..Bacalah NKRA dan GTP.

      Berkenaan GST bacalah komen Bank Negara.Beliau kata akan stabil 1-2 tahu perlaksanaanya.Kalau tak puas hati berani tibai la bank negara

      Delete
    2. Bukannya agensi atau jabatan itu yang cap ayam, tetapi menterinya yang cap ayam, malahan Perdana Menteri pula cap kangkung, maka lingkuplah negara ini dan sokongan rakyat kepada Barisan Nasional makin menjunam dengan begitu dahsyat.

      NKRA dan GTP tu atas kertas saja nampak baik, macam sistem komunis jugalah, atas kertas saja nampak baik, tapi pelaksanaannya sangatlah buruk. Contohnya 1MDB, kononnya syarikat pelaburan strategik yang berprestasi tinggi, tapi akhirnya asyik berhutang sampai tak mampu nak bayar hutang, sampaikan kos pengurusan, ingat, kos pengurusan, bukannya kos operasi, itu pun kena berhutang nak biaya kos pengurusan, apa kejadahnya semua ini?

      Pasal GST, kalau dari awal dah kabur, dah berterabur, silap simpang, maka sampai ke sudahlah kalau tak dibetulkan semula, akan terus salah dan melingkup jika diteruskan tanpa pembetulan. Macam isu kad pra bayar, pasal apa boleh ada percanggahan jawapan, kastam kata kad pra bayar tak kena GST, tapi suruhanjaya komunikasi kata kena GST, mana satu yang betul? Kastam sebagai agensi pelaksana GST, tetapi pasal apa apa yang dicakapkan oleh suruhanjaya komunikasi pula yang dijadikan ikutan oleh kerajaan? Kalau ini pun tak mampu nak ditangani dengan betul, macam nak nak stabil? Makin melingkup adalah.

      Kau mungkin berada dalam sebuah gua di tengah belantara di sebuah pulau yang terpencil di tengah lautan, jauh dari manusia, sebab itulah tak tahu menilai kesan dan akibat.

      Delete
    3. Mamat ni bila kata NKRA dan GTP adalah main wayang nampak gaya mampu ganti Mat Sabu ini.

      Delete
    4. NKRA jadah apa, laporan NKRA yang diumumkan oleh Najib hari itu, lebih baik komik Doraemon dari laporan penipu NKRA, GTP dan jadah apa lagi itu, macam BRIM, kononnya membantu rakyat, memang bantu mulanya, bantu beri secupak, tapi ambik balik segantang melalui GST, kos sara hidup makin meningkat, rakyat makin terhimpit, NKRA, GTP, dan jadah apa lagi itu hanya laporan bertaraf sampah sahajalah, tak ada gunanya.

      Delete
  8. berdasar mesej dari Rompin dan P.Pauh UMNO perlu ambik tindakan drastik untuk mengembalikan kepercayaan pengundi kepada UMNO.rombakan besar2an perlu dilakukan segera sebelum menyesal terlambat.polisi dan cara mentadbir kenalah tukar,pemimpin2 UMNO yg ada rekod tidak baik perlu ahli2 UMNO tukar sebelum RAKYAT menukar pada p.raya akan datang.biar pemimpin dikorban asalkan UMNO tidak jd bebanan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isu yg kau sebut semua tak betul la..sahlah kau tak faham apa yg rakyat hendak?

      Rakyat cuma tergugat barangan naik harga...Maknanya duit semakin kurang dipoket. Tiada istilah nak rombak kabinet..Yang Najib kena buat pastikan rakyat berduit je...Control kewangan rakyat jangan suka berhutang dan membazir.

      Antara pembaziran terbesar merokok la,,Ini lah peninggalan Tun M kpd Najib.Rakyat yg suka merokok.

      Najib kena pastikan rakyat tidak membazir..

      Delete
    2. Tun M merokok ke bangang? Bodoh tahap bahgal betul malaun ni.

      Pasal membazir, 1MDB beli stesen janakuasa yang dah nak tamat lesen operasi dengan harga yang jauh lebih tinggi dari harga pasaran itu berjimat cermat jenis keldai apa wahai mangkuk?

      Lepas tu, kerajaan jualkan tanah yang berharga RM 35 bilion dengan harga RM lebih kurang RM 2 bilion hingga menyebabkan kerajaan, negara dan rakyat rugi RM 33 bilion wang sepatutnya boleh digunakan untuk pembangunan negara, itu pentadbiran jenis kerbau apakah sedemikian wahai malaun?

      1MDB berhutang RM 42 bilion, lepas tu tak mampu nak bayar faedah bank pun, sekarang hutang campur faedah bank dah jadi RM 49 bilion, apa kejadahnya pula?

      Pengampu Najib ni ibarat Si Kitol dan Raja Mendeliar, entah-entah dia ni memang keturunan Si Kitol dan Raja Mendeliar, sebab tu mengampu membawa membawa bencana hingga sebegini rupa.

      Delete
    3. Anonymous 12:00:00 AM

      "Najib kena pastikan rakyat tidak membazir.."

      Kalau pemimpin tunjuk perangai membazir, lagi nak pastikan rakyat tak membazir. Pigi dahhhhh

      Delete
    4. Tun M tak merokok cuma dia biarkan rakyat merokok..Zaman Najib JAKIM haramkan merokok baru betul..Orang yg merokok memang membazir hisap asap dapat apa?

      1 MDB beli asset janakuasa tamat tempoh takda masalah kerana TNB dibawah kerajaan daripada bagi kroni Tun M bida harga tinggi siapa rugi? bukan rakyat ke? Yg penting caj kepadaTNB jgn melampau seperti dibuat oleh Tun M, rugi kita..

      Lihatlah lebuhraya tol sepatutnya tol semakin rendah kerana kereta bertambah tetapi disebebkan Tun M nak jaga kroni setiap tahun naik..bodoh dan bangang menyusahkan rakyat.Sudah sampai masanya semua jalan tol yg diswastakan 1 MDB kena ambil alih

      Delete
    5. Ngko kalo anu ngko tak naik pun..TDM punyer salah..

      Delete
  9. tu la umno...dah kalah nak salahkan mader pulak...cermin la baik2 pemimpin nombor satu kome tu...masaalah rakyat takde lansung dekat di hati dia...yg dia tahu rasuahkan rakyat dgn brim dgn tujuan boleh la dia dgn senang hati joli duit rakyat..bangang punya umno(bangang tu najib yg cakap ye)

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO tak salah Tun M .

      Saya rasakan saudara tidak faham persoalan isunya...Mesyuarat post mortem pun belum bermula lagi...cuma yg pasti artikel kadir jasin dan din turle yg menjadi viral di tempat pengundi akan dijadikan isu samada tergugat atau tidak..jadi tak perlu risau Tun M tak dipersalahkan...

      Delete
    2. Tun Dr. Mahathir dah beri penjelasan, beri nasihat, beri cadangan, tetapi pemimpin atasan yang syok sendiri kerana diampu oleh para pengampu dan pembodek keturunan Si Kitol dan Raja Mendeliar hanya sibuk mendengar ampuan dan bodekan para pengampu dan pembodek berkenaan hingga tidak pedulikan kebenaran yang sedang berlaku.

      Nah sekarang rasakan! Najib perlu letak jawatan dan heret keluar segala menteri bebal,timbalan menteri dungu, para penasihat bodoh nak mampus dari pentadbiran negara, mereka tu tak guna dan tak boleh diharap.

      Walau apa pun, Barisan Nasional perlu dipulihkan segera, bukan setakat dalam UMNO, malahan dalam parti komponen terutama MCA, MIC, Gerakan perlu juga mengambil tindakan serius memulihkan parti masing-masing sebelum terhumban ke parit dan dihanyutkan ke laut dalam PRU 14 kelak. Pemimpin dalam parti-parti itu juga perlu sedar diri, kalau dah tak mampu nak jadi pemimpin yang berkualiti, hanya tau main populariti tahap longkang dan tahap jamban macam Najib ni, baiklah korang semua sedar diri dan berundur sebelum parti korang yang dah nak mampus tu terus mampus dah dihumban ke parti seterusnya dihanyutkan ke tengah laut begitu sahaja. Sedarlah diri.

      Delete
  10. peace yoo!!...
    ada komen drp rba....tepat...diulang-ulang dimana -mana medium pro tdm....bagus-bagus!!
    dihadam dgn cukup 'ummph' oleh penyayang Umno katanya...
    GAGAL MELIHAT YANG TERSIRAT dan tak tersentuh sikit pun yang tersurat kala ini....
    GINIKAH UMNO YANG NAK DIWARISKAN PADA GENERASI DEPAN?....peace no war!!.....hati-hati..kang semuanya melopong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akan lebih terlopong jika Najib terus tamakkan jawatan dan kemaruk berkuasa walaupun dia sendiri menjadi beban kepada parti dan negara serta menyusahkan rakyat. Itu lagi melopong kerana sudahlah negara tunggang langgang, ekonomi terbongkang, parti pun dah goyang menunggu tumbang, itu lagi teruk.

      Blah la Najib sebelum negara ini dan Barisan Nasional jadi mangsa kerana kamu dan keegoan tahap jamban kamu itu!

      Delete
    2. 23 tahun Mamak tu tamak kuasa plu lagi 12 tahun skrg nk aturkan PM2..
      itu tamak kuasa.gila kuasa atau pembawa celaka pd UMNO/

      Delete
    3. AnonymousFriday, May 08, 2015 12:49:00 AM, sangat terserlah kebebalan anda, malahan sangat terserlah kamu ni bukannya menyokong Barisan. Kau memang suka Najib jadi Perdana Menteri lagi dan meneruskan segala pentadbiran buruk sekarang ini supaya mudah puak PKR, DAP, PAS lahanat tu mainkan isu-isu pentadbiran buruk Najib ini dalam PRN Sarawak dan PRU 14 kelak.

      Oleh itu, Najib, sila letak jawatan sahajalah, jangan terus jadi liabiliti kepada parti, sudah-sudahlah. Samada kau berubah cara pentadbiran kepada yang lebih baik atau kau berundur, letak jawatan sahajalah.

      Sedarlah kelangsungan pemerintahan Barisan Nasional di Malaysia adalah jauh lebih penting dari ketamakkan dan keegoan tahap jamban Najib itu.

      Delete
  11. SIAPA PALING KECEWA

    Tun M dan blogger upahanya lah paling kecewa PRK rompin. Walaupun serangan minit akhir kadir jasin yg jelas paling penipu tidak mampu mengubah keadaan.

    Kekalahan UMNO di Permatang Pauh memang dijangkakan cuma yg dibanggakan apabila ahli2 UMNO tetap bersatu dibawah satu kepimpinan Najib.

    Yang pastinya 2 PRK membuktikan UMNO secara majoritinya masih kuat bersama -sama Najib.

    Tiada istilah boikot ahli-ahli akar UMNO .Isu 1MDB yg dikatakan bakal memusnahkan anak cucu hanya la propaganda murahan kerana isu yg ditolak menta-mentah terutama di Rompin.

    Yang menariknya kegagalan blogger pro TUN M mengacau PRK ini hanya menjadi bahan gurauan .

    Kekecewaan Tun M akan terus berpanjangan memandangkan isu 1 MDB hanya menunggu masa utk ditamatkan. GST yg Insyaallah akan stabil dalam masa 1 tahun bakal berkubur dengan kenaikan gaji...

    Cuma hasad dengki akan tetap diteruskan sebagai cth isu Tabung Haji yg dimanipulasi...Keuntungan kepada Tabung Haji yg mewakili share umat islam dinafikan dengancerita fitnah bail out 1mdb.
    Fitnah kepada TH dan 1 mdb.
    Malah 1 MDB mula dikatakan hak kroni Najib bukan lagi pegangan kerajaan..Banyak fitnah yg berlaku dan seperti biasa takutlah denga doa orang yg teraniaya..Allah pasti balas setiap kejahatanya yg dilakukan..Semoga Allah membuka hati kepada penfitnah -penfitnah ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dengan pandangan saudara!!

      Delete
    2. Tun Dr. Mahathir tak rugi apa-apa pun atau tak untung apa-apa pun samada calon Barisan Nasional kalau atau menang di Rompin serta di Permatang Pauh, yang sangat kecewa sekarang ini adalah para Najib dan kuncu-kuncunya, kononnya mampu dan yakin dapat meningkatkan undi di Rompin, tetapi yang terjadi adalah majoriti menyusut lebih 40%, daripada 15,000 lebih majoriti dalam PRU 13, menjunam kepada 8,000 lebih sahaja dalam PRK Rompin baru-baru ini. Menyusut lebih kurang 7,000 ribu, apa dah jadi?

      Tak payah nak putar belitlah lagi, hanya menyerlahkan kepandiran dan kedunguan para pengampu dan pembodek keturuanan Si Kitol dan Raja Mendeliar ini makin bertambah-tambah bebal dan bangan lagi adalah.

      Delete
    3. ceh.. tak rugi konon..
      kalau tak rugi takde org tua tu nak habis masa join fitnah PR..

      Tun Mamak tak kasi pun fakat bukti bahawa 1MDB tu menyeleweng atau gagal!!
      DIa hanya recycled ayat2 Rafizi Lembu.. ayat2 PR yg kuar dlm Meloyakini.. ayat2 Taukeh2 Cina yg tak puas hati dgn cara Najib bantu Melayu...

      Mamak tu penipu besar.. ko ckp tak rugi? Anak dia Marina tu lingkup agama ada dia berani tegur terbuka mcm dia tegur Najib?

      Anak dia penipu besar dlm Sapura Kenchana sampai gagal bisnes skrg.. mau salahkah Najib pula?

      Fikirlah pakai otak..bukan pakai lutut...

      Mamak Madey ni sama mcm Tun Mutahir zaman Melayu Melaka.. pengkhianat dlm diam..

      Delete
    4. Kebodohan para pengampu Najib makin berleluasa. Pasal Sapura Kenchana, sampai sekarang ni, Sapura tak lingkup pun. Ada Sapura Kencana kena berhutang kerana nak biaya kos pengurusan seperti 1MDB? Tak ada pun. Jadi jangan nak menuduh tak tentu hala yang mencerminkan betapa bebalnya diri kamu ini.

      Pasal Tun Mutahir, mengikut sejarah, Tun Mutahir adalah pegawai / bendahara yang setia kepada Kesultanan Melayu Melaka, beliau banyak kali dapat mematahkan serangan Portugis dan penceroboh yang mahu menyerang Melaka. Tetapi belia dan keluarganya akhirnya menjadi mangsa golongan busuk hati, para pengampu yang bengong macam para pengampu Najib sekarang inilah.

      Memang bebal para pengampu Najib ni, maklumat pun salah, ada hati nak menuduh pula. Sedarlah diri.

      Delete
    5. Tun M memang terkenal dengan gaya muka kesian seolah-olah aku menjaga rakyat sedangkan hakikatnya anak2 dan kroni beliau kaya raya..itu fakta. Jadi jangan la katakan Tun M dah tak M dah takda kepentingan...

      Tun M dikatakan negarawan tetapi bacaan politik pun salah.1 MDB dikatakan isu cukup bahaya kepada UMNO..apa la Tun masih tak faham apa yg rakyat kehendaki.....

      Delete
    6. Ah jib gor terkenal krn nama cina, main gendang cina, pakai baju cina raye cina..ujung ujung pengundi cina menjari tengah kan ah jib gor mase PRU.. ye larr ko je larr yg paham

      Delete
  12. Jgn.pandang enting kekuatan Tun M..Cuba Bubar parliment skg tengok macam.mana impaknya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak payah bubar la..
      Kalau tun M masuk bertanding PRK lepas sama ada rompin dan permatang silap haribulan hilang wang deposit...

      Ingat ya UMNO menang di rompin adafaham..UMNO yang menang bkn Peribadi...Kalau tak percaya akan datang kalau ada PRK suruh tun M bertanding atas tiket peribadi

      Delete
    2. Kasihan penyembah2 Tun..
      tak boleh nak bezakan jemaah parti dengan individu.

      Kalau Tun xde so serah balik Malaysia pada British kot?
      dah semua org tak betul. tak reti.. tak bijak mcm Tun Madey?

      Delete
    3. Kesiannya para pengampu dan pembodek Najib keturunan Si Kitol dan Raja Mendeliar masih lagi nak memutar belit, mereka dah terbukti salah pun masih nak menipu lagi. Inilah yang dikatakan menipu diri sendiri, dah tau salah pun masih nak kata betul.

      Tun Dr. Mahathir dah tak teringin pun nak rampas jawatan Presiden UMNO atau Perdana Menteri dari Najib, cuma Najib samada dia mengubah cara pentadbiran yang rosak binasa dan tunggang langgang hingga menyebabkan rakyat makin benci kepada Barisan Nasional kepada cara pentadbiran yang berkualiti dan mendatangkan sokongan rakyat yang padu kepada Barisan Nasional atau pun Najib perlu berundur diri jika dah tak mampu atau memang tak tahu jadi pemimpin yang berkualiti.

      Perlu diingat, bahawa kelangsungan kekuasaan Barisan Nasional sebagai parti pemerintah di Malaysia adalah jauh lebih penting daripada perasaan syok sendiri dan tamak haloba serta kemaruk kuasa dan jawatan oleh Najib itu.

      Delete
    4. Si kitol tu ialah Madey Mamak Kutty.
      DIa yg jahanamkan UMNO sejak zaman Almarhum Tunku sampailah zaman Najib..

      semua jadi musuhnya..siapa yg kitol sbrnya/
      Atau kau jugak ejen kitol pengkhianat.. berwajah munafik demi menjilat hati busuk Tun Mamak Mahadeay?

      Mamak MahaDeay serang Najib dgn ayat2 yg sama dgn Pakatan Haram KETIKA menjelang PRK penting.. apakah itu baik..cerdik.. atau sebenarnya dia adalah syaitan bertopeng?

      Sama org2 mcm kau key board worrior.. nak suruh tumbangkan Najib? lepas tu nk naikkan sapa? Mukhriz lembik tu? TS Muhyiddin yassing yag akan dilanyak hebat lagi oleh Tun Mahadey?

      Kasihan penjilat Tun..mahu kasihankan org lain...tp tak sedar diri tu taksub membabi buat pada pengkhianat..

      Delete
    5. Si Kitol tu adalah para pembodek Najib, Raja Mendeliar pula adalah para pengampu Najib. Mereka ni menyokong membawa rebah, pemimpin buat salah pun mereka sokong kata buat betul, memang mereka ini jenis pengkhianat.

      Tun Dr. Mahathir dah lama menasihatkan Najib, sudah lebih 4 tahun, tapi Najib buat poyo, dan meneruskan kepoyoannya itu hingga negara makin teruk terutama dalam bidang ekonomi, bila sampai ke tahap kritikal, Tun Dr. Mahathri dah tak boleh berdiam diri, dia kritik, masih Najib dengan perangai poyo nya itu juga, maka Tun Dr. Mahathir keras sikit kritikan, tetapi Najib masih poyo dan syok sendiri juga, maka Tun Dr. Mahathir perlu keraskan lagi kritikan hingga Najib tersedar sikit dari kepoyoan dan syok sendiri, tapi masih poyo dan syok sendiri juga.

      Sememangnya Malaysia dan Barisan Nasional tak perlukan pemimpin poyo dan syok sendiri macam Najib ni. Para pengampu dan pembodek poyo Najib juga memang tak guna, mereka inilah yang menambahkan kepoyoan dan rasa syok sendiri Najib yang makin hari makin menjadi-jadi hingga begitu teruk sekarang ini.

      Delete
    6. Si kitol Mamak tu bkn nasihatkan Najib.. tp memaksa Najib, Pak Lah atau siapa shj yg jd PM mesti ikut TELUNJUK KAKI DIA.
      Penjilat macai Madeay.. isu 1MDB tu je ke nk mntk 133 ahli parlimen BN undi tak pecaya pd Najib..??
      Isu penyelewengan Madey Kutty yg ditutup pemimpin UMNO slama ni klu kita buka dn bentangkan di Parlimen mcm mna?

      Alahh tk pyh buka 5 kotak bhn bukti.. petik isu penyelewengan PERWAJA STEEL -MAJU HOLDING - ERIC Chia pun dh cukup.... ada brani penjilat mamak madeay sahut?? Kita debat terbuka lihat siapa sbrnya BAPAK PENYELEWENGAN MALAYSIA!

      Delete
  13. telahan -telahan disuap,fakta-fakta menyeleweng disaji...berbulan-bulan persepsi digembar-gembur,..berdikit-dikit fitnah dicucuk sehingga masyarakat umum mulai percaya maka mulalah pula saranan bubar parliman dibuat oleh rba dan gerombolannya.Wah ni dah main kasar ni!!..Rba pun manusia jugak...(hidup pun kena ada moral jugak... nanti dewa marah)....peace no war..jangan maree!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ha aha betul saya setuju tetapi inilah GAME demokrasi yg dicipta KHAS utk Negara kita.Asyik bertengkar je sedangkan PRU 14 masih jauh..
      Melayu generasi Tun M memang suka berpolitik..........mantop

      Delete
    2. Ya btul.. Melayu generasi Tun M suka berpolitik ala longkang..
      sbb itu UMNO lemah.
      Zaman Tun M mmg mcm kuat..tp lihatlah brapa banyak wang dipakai.. pengundi2 hanti yang dihalalkan.. sbb itu Anwar pakai balik modal tu sampai skrg...sbb dia tahu Tun memang guna kaedah penipuan.

      Delete
    3. Kalau Melayu zaman Tun Dr. Mahathir suka berpolitik, maka korang tak akan nampaklah Lebuhraya Utara Selatan, dan berpuluh lebuhraya di Selangor dan Kuala Lumpur, KLIA, Putrajaya, pembangunan industri negara, kerana kata korang Melayu zaman Tun Dr. Mahathir suka berpolitik.

      Zaman Najib nampak ada apa pembangunnya? Membawa masuk pendatang asing beramai-ramai ke Malaysia hingga menjejaskan peluang kerja warga tempatan. 12 ribu bangla sebelum ini diumumkan akan (mungkin dah dibawa masuk) ke Sarawak untuk sektor perladangan, sedangkan anak tempatan di sana pun boleh dan berminat.

      Lihat di kilang-kilang, pada zaman Tun Dr. Mahathir, tenaga kerja di kilang banyak warga tempatan, warga asing tak ramai mana pun, tetapi zaman Najib, tenaga kerja di kilang, ada yang 100% bahagian operasi (operator) adalah pekerja asing, hanya di bahagian pentadbiran sahaja pekerja tempatan.

      Lihatlah perbezaan pemikiran mementingkan negara oleh Tun Dr. Mahathir dengan pemikiran syok sendiri dan hanya atas kertas oleh Najib dan kuncu-kuncunya.

      Patutnya korang ni sebagai pengampu dan pembodek Najib yang mungkin berasal dari keturunan Si Kitol dan Raja Mendeliar, kerana suka menyokong membawa rebah, patutnya korang ni banyakkan membaca, banyak membuat kajian, bukannya menjadi pengampu dan pembodek tanpa fakta dan tanpa maklumat, hanya menyerlahkan sikap bodoh tahap longkang kamu semua ini sahajalah.

      Delete
    4. Penjilat Tun bersungguh2 mahu menjilat... hahahaa...

      Wahai ejen si Kitol.. Madey tu lah pengkhianat sebenarnya..
      cuba lihat mcm mana dia jahanamkan UMNO..
      dlu sampai skrg..

      UMNO di haramkan kerana Mamak ni jugak

      Lebuhraya dan segala kemajuan itu dilaksana zaman Mamak Kutty tp sebahagiannya ialah dasar perancangan Allahyarham Tun Abdul Razak.. termasuklah Lebuhraya PLUS yg ko bohong tu si Kitol oii..

      Petronas yg Mamak tu rompak wang habis2an.. adalah idea zaman Tun Razak..

      Mamamk Kutty hanya cari perkaa yg bagi untung masuk poket..
      ySebba itu hospital bakal di swasta jika Mamak Madey ni terus jd PM..

      Delete
    5. Kau tu yang menjadi penjlat sebenarnya AnonymousFriday, May 08, 2015 1:03:00 AM, bila masa Tun Dr. Mahathir menjahanamkan UMNO? Masa Tun Dr. Mahathir, UMNO sangat kuat, Barisan Nasional sangat kuat, masa gelombang PRU 10 pun, kekuatan UMNO dan Barisan Nasional sangat kukuh, masih menang lebih 2/3 majoriti kerusi di parlimen, masih mendapat undi popular lebih dari separuh, lebih kurang 56% undi popular.

      Tetapi masa Najib, sudahlah bilangan kerusi parlimen menjunam dari 140 masa Pak Lah kepada 133 masa PRU 13, malahan undi popular juga menjunam kepada tak sampai 48% sahaja.

      Pasal Lebuhraya PLUS, sanggup kau menipu hingga begitu rupa, tak apalah dah dasar menipu, biasalah. Kalau wang Petronas dirompak habis-habisan masa Tun Dr. Mahathir jadi Perdana Menteri, pasal apa masa Tun Dr. Mahathir, Petronas berjaya mengembangkan perniagaannya hingga peringkat antarabangsa, malahan kejayaan Petronas menguasai konsesi petroleum di Sudan mengalahkan syarikat dari Amerika, serta kejayaan Petronas di negara Arab, Afrika, serta di negara-negara lain, itu Tun Mahathir merompak Petronaslah ye?

      Memang dungu para pengampu Najib ni, jenis penipu dan pengkhianat. Menipu pun hingga menyerlahkan kejahilan mereka itu.

      Delete
    6. Zaman TDM ..majoriti 2/3 tak penah hilang..cai najib ader paham?!..tau kira tak..itu pasal duit 1mdb hilang ..cai najib tak nampak ..pasal da bongok..

      Delete
  14. Zaman Mahadey paling banyak pembaziran..
    buat KLCC.. kita untung apa?
    peniaga Melayu dr awal buka KLCC Suria, Tun Madey jd PM.. Tun M jadi Penasihat Petronas.. berapa ribu Melayu atau rakyat untung dgn KLCC?

    Atau kita berebut dengan Bangla, Indon, Myanmar untuk lepak di KLCC?

    Zaman Tun paksa TNB membela IPP kroni.. projek bail out Bakun Dam yang mengkayakan Thing Phek Khing EKrab Berhad.. cukup berjela kes2 pembaziran dan penyelewengan Tun.. tp mcm biasa MELAYU MUDAH LUPA..


    sajikan KLCC.. Litar Sepang.. Menara KL.. bangunan batu yg hanya milik org.. lepas tu semua Melayu bodoh ini puji meleleh Tun bagus.. ya mmg abgus... tp tak bagus pun banyak.. so jangan bunuh karektor Najib 100% semata2 nak tutup penyelewengan Tun yg sgt banyak.

    1MDB bukan diurus oleh kroni2 mcm Madey kasi membela kroni seperti Tajuddin Ramly, Vincent Tan.. yg mana sekor dua manusia ini yg uruskan dan berkuasa mutlak.

    1MDB di letak bawah MOF.. skrg dlm proses audit..

    Zaman Tun.. SPRM ada ke? BPR hanya alat perhiasan Tun untuk perangkap musuh2 politiknya..
    sila nafikan statement aku ini jika berani...

    Sbb itu bila SPRM ditubuhkan zaman Pak Lah.. sehingga dunia iktiraf sistem SPRM, Madey kutuk Pak Lah..
    so siapa yag takut dengan SPRM? org yg banyak main rasuah lah... siapa?


    SO... inilah politik longkang UMNO.. tak cerdik.. tak boleh beza mana satu kaca..mana satu plastik... tak boleh nak taat pemimpin yang di lantik.. asyik2 nk taat org yg dah tiada tgjwb..

    Bodoh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni lagi satu, pengampu Najib atau pun mungkin ejen PKR, DAP, dan PAS nak beri hujah, tapi hujah lebih hina dari taik dalam lubang jamban, sebab sangat bodoh dan dungu.

      Pasal KLCC, selain jadi pusat perniagaan, KLCC juga jadi tarikan pelancong, kadar cukai dari KLCC sahaja pun sudah berjuta kerajaan dapat kutip setiap tahun, bukannya sekali sahaja.

      Litar Sepang pula, menjadi penjana ekonomi pelancongan kepada Malaysia, setiap tahun, perlumbaan Formula 1 serta lain-lain perlumbaan samada kereta atau motosikaal, menarik jutaan pelancong ke negara ini. Kesannya rakyat mendapat limpahan ekonomi hasil kehadiran pelancong ini, maka kerajaan juga mendapat hasil cukai dari ekonomi pelancongan tersebut.

      Sebenarnya puak pengkhianat macam AnonymousFriday, May 08, 2015 12:40:00 AM inilah yang tak tahu menilai Nasi Briani dengan taik, taik pun mereka kunyah dan pelahap dengan sesuka hati dan menolak Nasi Briani pula.

      Delete
    2. Zaman Tun M tanah rizab melayu sekangkang kera...Najib bg tanah berharga di kl kepada Tabung Haji ok la..
      Tun M hanya hebat kerana bangunkan batu bata aje orang2nya semua politik longkang jenis langar undang2UMNO. Agensi pulak semua jenis tahu nak projek je..

      Delete
    3. Macam ni jer larr..ngko tgk taste najib pilih pompuan jd bini dia..dr situ da tau dia mmg bangang..blum penah lg dlm sejarah presiden unno tukar nama cina psl nk undi cina..fia sorang jer..yg BANGANG TAHAP DEWA

      Delete
  15. Dulu UMNO diharamkan dissbbkan Mamak Kutty Madeay ni..
    skrg UMNO mahu dipecahkan lagi kerana Mamak Kutty ni..

    punya jahat mamak ni serang jentera sendiri ketika nak perang..

    mamak ni serang jentera sendir guna peluru yg sama digunakan oleh musuh..iaitu FITNAH..

    apakah ini manusia mulia atau sebenarnya DURJANA..
    apalah sgt jasa lalu jika akhir kalam penuh dengan kejahatan... khianat.. dan memecahbelahkan umat..


    Tanya Madey Kutty Marina tu agama apa?

    ReplyDelete
  16. AnonymousFriday, May 08, 2015 1:05:00 AM ni adalah agen PKR, PAS, dan DAP, dia mahu Najib masih berkuasa dan syok sendiri buat kerosakkan supaya mudah parti sampah seperti PKR, PAS, dan DAP mempergunakan isu ini untuk menyerang Barisan Nasional dalam PRN Sarawak dan PRU 14 kelak.

    Sebenarnya kau tu yang jahat, perbuatan salah pun kau sokong, negara sendiri pun kau sanggup khianat, manusia jenis jadah apa pun tak tahulah manusia macam anon bangsat ni.

    Kau sibuk pasal anak Tun Dr. Mahathir tu, kalau kau ada anak, lebih baik kau tengok anak kau sendiri, entah lebih buruk dari itu. Marina tu dah dewasa, dia buat salah, Tun Dr. Mahathir nasihat, dia tak mau dengar, itu masalah dia, bukannya masalah Tun Dr. Mahathir pun. Kalau Tun Dr. Mahathir tak reti didik anak, takkan anak-anak dia berjaya, malahan lihat Y.A.B. Datuk Seri Mukhriz, sopan santun, lemah lembut, berbudi bahasa.

    Walau apa pun, Najib mesti letak jawatan, lagi lama dia syok sendiri dan kemaruk dengan kuasa dan pangkat, maka makin parah UMNO dan Barisan Nasional kelak.

    Ingatlah bahawa keutamaan yang paling penting adalah untuk kelangsungan Barisan Nasional menjadi parti pemerintah di Malaysia, bukannya keegoan tahap jamban dan syok sendiri tahap taik oleh Najib itu. Agama, bangsa, dan negara lebih utama, oleh itu, kelangsungan kekuasaan Barisan Nasional sebagai parti pemerintah perlu dipertahankan sedaya upaya dan bermati-matian dengan sepenuh jiwa raga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah sampai masanya Tun M dan penyokongnya keluar UMNO dan tak perlu kecoh kecoh la.
      Pilihanraya Sarawak tak perlu nak buat andaian BN bukan menang sekali semenjak dulu-dulu-dulu lagi ada faham..

      Delete
    2. Yg aku nampak tak paham paham ialah ah jin gor dan macai macai cgpa 3.85 mad maslan....huhuhu

      Delete
  17. Bubarkan parlimen...
    Najib kena dapat mandat baru untuk membuktikan.
    Brim betul
    Gst betul
    1mdb betul
    Madey salah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asyik -asyik bubar asyik-asyik bubar..bila berlaku PRK kacau daun itu aje la kerja puak2 korang...sudah sampai masanya buka baju UMNO berjuang dari luar tak payah kacau UMNO.

      Delete
  18. Bukan kacau, kami nak keluarkan pengkhianat umno dan pengikutnya...
    Suruh undur beralasan...
    Suruh bubar beralasan..
    Suruh repot polis tak berani...
    Suruh polis tangkap...tak berani...
    Suruh pecat...tak berani...
    Suruh jawab... tak berani...

    Dasar telor tak ada...

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO ada undang-undang dah jelas akar umbi dah bagi jawatan kepada Najib.Jadi tak payah nak buat kecoh.Najib hanya bersalah di mahkamah.

      Sembang politik longkang zaman Tun M laku la.

      Ini zaman Najib game dah berubah.Ada penyelewengan bawa ke mahkamah atau SPRM..Tak payah nak buat lawak kata aku ada berguni-guni rahsia penyelewengan Najib.Lepas tu sembang 150 patah perkataan fitnah macam2...

      p/s jenis suka makan teor masin memang politik longkang..berubah lah bawa ke mahkamah atau sprm ...apasal penakut sangat? Bagitahu kat Tun M ada rahsia bawa ke polis tak payah gunakan macai..takda telor ke??

      Delete
    2. Semoga doa saudara untuk bawa Najib ke mahkamah akan termakbul ...aamiin...
      Jangan lagi ada peristiwa lari ke kedutaan turki..

      Delete
    3. Oooooo...penyokong aendiri dah nak heret Najib ke mahkamah...bagueh bagueh bagueh..

      Delete
    4. Hahaha penjilat balaci MahaDeay dh putar belit.. bila xberjawab isu.. dh jdlidah gulung mcm Madeay Kutty.. belit sana belit sini.. last2 dia anak beranak jg yg kaya.. senang.. doa utk Najib ditangkap? Apakah Pencacai Madeay ingat Tuhan itu boleh di tipu belit mcm lidah gulung Madeay?
      TUHAN MAHA ADIL.. penzalim dn perompak wang rakyat jiwanya takkn tenang wpun dh pencen..

      Org lain pencen tenang.. tp si mamak madeay ni resah.. gelisah.. tmbh musuh.. jd munafik..

      Itulah blasan yg sudah mula dtg.. ingt kata2 Allahyarham Dato Ust Fadzil Noor berkaitan Madey Kutty ni.. dn skrg mmg jadi nyata...

      Madeay tkk tenang sampai akhir hayatnya... kezaliman lampau akn menyiksa jiwanya!

      Delete
    5. Fuhh begitu intelek.skali komen anon 10:53:00 a.k.a pendandan rambut rosmah...huhuhuhu...nak tengok org paling tenang kite tengok camane rosmah gi shopping..naik jet kerajaan ..pusing pusing satu dunia..begitu aman dan tenang skali..tak gitu cai??!!

      Delete
  19. Aduhh...alasan lagi, itu je yg bijak..
    Jawapan mcm mat maslan je...

    ReplyDelete
  20. Kasihan para munafik penjilat Madey Kutty.. punye nak tumbangkan semua org yg tak ikut selera Madey, sifat biadab, kurang ajar dipupuk melalui ejen2 munafik key board warrior dn bloggers yg penuh sifat dendam kesumat..

    Maka dihalalkan penderhakaan pd Najib yg diangkat sah melalui mandat jelas,

    KD, kau punya nada 100%sudah bersuara munafik Anwar Ibrahim.. bermata hati busuk Madey.
    kau nk suruh Najib perbaharui mandat semata2 untk penuhi selera Mahadey Kutty yg anak sendiri pun tunggang langgang tp menyibuk setiap inci pd anak bini org lain..

    Memalukan bila lihat kecelaruan anak2 Tun Madey Kutty.. ckp berapi2 bermusuh sesama sendiri.. anak sendiri pendokong tegar LGBT, penjuang Pakatan Haram.. turun demo Bershit.. kenapa tak tegur anak sendiri terbuka mcm tegur org lain sbb ia jd idola contoh buruk.. munafik Madey ni dijilat licin pencacainya,,

    Madey amat gerun dgn SPRM.. dlu BPR jd alatnya memerangkap musuh politiknya.. ko lawan je aku buka fail ko kt BPR.. tp kroni dia main rasuah berprofil tinggi, jgn harap BPR boleh sentuh..

    Itulah style Rejim Madey kutty yg dibangga2kn pencacai KD... xde sapa nk heran soal Najib atau Muhyiddin yg pasti Madey adalah PENGKHIANAT UMNO!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patut larr ah jib gorr ambik omputih jd penasihat ..kalo ambik anon 10:20:00 jd penasihat bertambah bangang lah ah jib gor..tahap ulasan tak lebih dr hasan malek tak kurang dr mad maslan!!!

      Delete
  21. Siapa yg arahkan Polis tembak mati Ibrahim Libya dn penduduk Kg Memali 29 tahu lepas tu mesti diheret ke tribunal!
    konon pergi ke .China.. mamak putar alam nk tipu rakyat.. Tun Musa Hitam kata Mamak Kutty tu ada dlm negara... jd arahan siapa yg bunuh tu!

    Penzalim takkn tenang.. nk persoal kes Sirul.. kes Memali kita suruhMamak Kutty jwb terbuka dulu dlm kndang mahkamah.. macai kitol Madeay mesti meroyan habus jika dilondeh satu persatu kezaliman Madeay Firaun ru...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo da ngko ade bukti..nape tak kedepan??!!..masuk buletin utama tv3..buletin utama tv3 mmg suka org mcm ngko mengongoi menyembur nyembur air liur dlm tv..tak payah lar nak.sembang psl memali kat sini cai!!

      Delete

PM SELEBRITI

Setakat ini apa berita yang ada nilai ekonomi dari Anwar...