Saturday, June 21, 2014

KEMASKINI: siapa yg nak bantu Najib

kemaskini 22jun
sesuatu yg anda kena tahu:

1. Najib sedang sebok membangun negara, tetapi kenapa ramai yg mcm tak suka....
2. Najib juga Melayu dan Islam kenapa kita tidak sokongnya, kenapa kita sekongkol dng lebih ramai cina dan india yg tolak Najib dan celakakan melayu?
3. Najib tak peduli orang sebok membencinya kerana dia sebok bersama dengan ramai lagi yg masih sukakannya.


posting asal 21jun
untuk majukan negara, apa yg boleh kita bantu najib?

12 comments:

  1. macam mana nak bantu kalau dia tak mau dengar.

    ReplyDelete
  2. Orang tak mintak pon, kau sibuk kenapa? Kaki pengampu.

    ReplyDelete
  3. Betul tu , siapa mau tolong haa, (dialog Allahyarham TS PRamlee) sebab dia sendiri sanggup menjual negara dengan mengambil konsultan luar dari barat sebagai punasihat, hasil nya sekarang , tonggang tebalik ekonomi negara kita.

    Untuk Najib , dengar lah pandangan rakyat bawahn , itu lah sekali pandangan yang terbaik dari banyak pandangan, jika masih tidak baik danekonomi negara kita jatuh merundum, ambil lah konsultan luar negara , ikut lah acuan barat spt perjanjian TPPA yang jeasl dan terang tidak membawa kebaikan jangka panjang kepada negara walaupun apa pendapat dan pandangan orang barat , tidak salah kita berundur kebelakang sikit dari maju dan hilang maruah.

    Walaupun rakyat digula-gulakan dengan penjelasan kerajaan mengenai TPPA yang sering dikatakan oleh kerajaan , baik, baik bbaik tapi ingat lah TPPA bersama negara jiran diselatan amat merugikan.

    Lihat sahaja soal pokok wang EPF rakyat Malaysia yang masih tidak ada kesudahan.

    ReplyDelete
  4. Selagi Najib tidak letak jawatan,selagi itulah kita umat islam dan bangsa melayu akan sentiasa dihina oleh kaum lain dibumi sendiri. Setiap hari ada saja hinaan yang dibuat dan Najib buat tak tau aje.Sebab apa?Sebab bagi Najib undi bukan Melayu amat penting bagi dia kekal kuasa dan dia sanggup gadaikan maruah bangsa dan agama asalkan dapat undi bukan melayu.Dia hanya pentingkan diri sendiri dan isterinya yang gemuk itu yang sedang mengumpul kekayaan di luar jangkaan. Percayalah negara kita akan hancur begitu saja kerana Najib.

    ReplyDelete
  5. Sejak Najib menjadi PM, seorang wanita Mongolia mati secara misteri, Negara kita diceroboh oleh pendatang Sulu dan anggota keselamatan kita dibunuh,239 penumpang kapal MAS hilang begitu saja dan setiap hari orang melayu serta umat islam di Malaysia dihina oleh kaum cina dengan kata2 yang amat kesat serta melampau. Namun,Najib tak peduli. Yang dia peduli ialah dia kekal berkuasa dan si bini gemuk dapat mengumpul kekayaan luar biasa. Bayangkanlah nasib Negara kita dibawah pemimpin yang lemah serta tidak layak memegang jawatan PM. Negara kita berada dalam risiko besar menuju kehancuran dan kita bakal jadi macam Negara seperti Indonesia atau lebih teruk lagi.

    ReplyDelete
  6. Najib perlu bantu rakyat Malaysia dengan meletak jawatan dengan segera. Sudah banyak kehancuran yang telah dibuat oleh Najib.Rakyat makin menderita.Inilah saja cara untuk memajukan negara. Najib must go.

    ReplyDelete
  7. There is only one way to solve this problem. Najib must fuck-off.

    ReplyDelete
  8. Najib mesti ditolong.... Ditolong utk sedar diri dan berhenti sebelum diberhentikan secara penuh kehinaan di pru akan datang.. Another marcos in the making...

    ReplyDelete
  9. AnonymousSaturday, June 21, 2014 7:57:00 AM,

    "Sejak Najib menjadi PM, seorang wanita Mongolia mati secara misteri"

    Ko ni bangang ke bengap? Kes Altantuya start masa Najib jd TPM lg. ANUwar ngan Tian Chua yg dok pakat kenakan Najib dgn gambar yg dah diedit utk macai2 mcm ko percaya. Najib siap bersumpah dgn Al-Quran yg suci mengatakan dia tak kenal Altantuya. ANUwar yg bermati2an ckp dia tak penah liwat Saiful sampai skang tak berani nak bersumpah, takut kene laknat Allah yg maha dahsyat.

    Ada otak pikir la mangkuk

    ReplyDelete
  10. Berstuju sangat dgn komen zethro trhadp komen anom 7..57 tu.Soalan tambahan sapa yang sbelum LH dserang dah nyanyikn lagu Sabah nak hilang,?mcam dia tau2 je yg pngganas sulu tu nak menyrang LH!;Ada otak ke anom 7.57 ni takkan lah sbagai sorng Islam (klau dia islam) tak boleh gunakan otak anugerah Tuhan utk memikirkan dgn cara yg lebih waras dan cerdik.Percaya ke dia dgn takdir,qada & qadar?Mh 370 hilang,Althantuya mati,RM jd gemuk,Saiful kena liwat,cina doll kena balun,karpal sink mati,Eli Wong terkangkang,Hj Hadi jatuh sakit di Turkey,nurul izzah bercerai,banyak patung buddha di Kelantan,banyak jenayah rogol di kelantan (serambi mekah) dan bermacam2 masaalah yg kononya dikata berlaku semasa Najib dan kerana Najib yg menjd PM .Ini bererti anom 7.57 cuba nak beritau KALAU LAH ANWAR YG MENJD PM DIJAMIM SEMUA PERKARA INI TDAKAN DIJAMIN BOLEH HIDUP DALAM AMAN MAKMOR TIADA SBARANG JENAYAH,TIADA PENCEROBOHAN OLEH ITU POLIS DAN TENTERA BOLEH DIMANSUHKAN DAN KERAJAAN DGN SENDIRI DPT JIMAT SJUMLAH WANG YG TERLAU BANYAK UTK DI AGIH2 KAN BALIK KEPADA RAKYAT.JIKA SEKIRANYA ANWAR MENJADI PM MALAYSIA.Sungguh sedih dan amat menghairankan dzaman moden serba canggih sekarang masih ada lagi manusia yg berfikiran tdk cerdik sedekian??

    ReplyDelete
  11. Zethro-aku rasa kau yang bangang dan bengap. Sebelum nak komen guna otak bukan buah pelir. Meh aku tunjukkan kenapa aku kata kau komen guna buah pelir.

    Atlantuya mati dibunuh oleh 2 anggota polis yang pada masa itu merupakan pengiring Najib. Kali terakhir Atlantuya dilihat dirumah rakan karib Najib iaitu Razak Baginda sebelum dijumpai mati.Adakah ini hanya kebetulan?Bersumpah tidak kenal Atlantuya dan tidak terlibat dengan kematian Atlantuya adalah 2 perkara berbeza.

    Anon 11:00- ada benda yang tak tau akan berlaku dan ada benda yang dirancang untuk berlaku. Ini hanya menunjukkan kelemahan dan kejahatan seorang pemimpin.

    Apa kena mengena Anwar kat sini? Ada disebut pasal dia?Siapa Anwar?PM?TPM?Dia tak de kena mengena dalam pentadbiran kerajaan so lantaklah dia nak sontot buntut sapa ke atau cina doll.

    Walaupun aku malas nak balas komen orang yang cetek pemikiran, namun aku harap korang dapat sedar betapa ceteknya pemikiran anda. Jangan jadi lembu yang dicucuk hidung macam PAS.

    ReplyDelete
  12. Kalau nak bantu Najib ,bantulah diri sendiri.Najib cuba nak majukan negara dan rakyat rakyat nya,malangnya langkah Najib tidak mendapat sambutan yg sepatutnya dari orang Melayu sendiri,mereka mejoritinya lebih suka berdiam diri sambil menunggu BR1M dan tambahan subsidi,sedangkan orang lain terus berusaha mengaut peluang yg ada.Sehingga sekarang belum kelihatan perubahan sikap orang Melayu yg memnungkinkan mereka boleh mengatasi orang Cina satu harai nanti,kemungkinan makin terkebelakang nampaknya lebih terserlah.Kalau dulu orang Melayu menjadi Alibaba dalam perniagaan dan hasilnya kedudukan orang Melayu seperti sekarang,isi sudah dai kaut oleh orang lain,oragn Melayu tetap dgn ekuiti 10 % nya.Perkembangan terkini, orang Melayu melangkah pula kepada merelakan diri menjadi Alibaba dalam bidang politik pula dgn menjadi alat tokey besar DAP,hasilnya nanti sudah pasti sama seperti dalam bidang perniagaan,menang sorak kampung tergadai.

    ReplyDelete