Friday, November 7, 2014

Lembu yang makan rumput pun tak sewel..

Apabila ada otak manusia yang bengong sebengong bengongnya memberi keputusan atas sesuatu yang sudah di tetapkan Allah sebagai hukum tetapi di-overuled atau diatasi dengan undang-undang manusia - apa status manusia itu.

Sewajarnya didunia lagi dia patut di dakwa kerana di sisi perlembagaan negara sudah meletakan Islam sebagai ugama rasmi.

Sudah sampai masanya segala urusan dan keputusan Mahkamah Syariah tidak boleh dibawa ke mahkamah sivil... Alangkah peliknya manusia cuba menggunakan otak belacan sejemputmya untuk menentang dan menafikan keputusan Penciptanya sendiri.

2 comments:

  1. Mahkamah Sivil tidak ada kepakaran dan pengetahuan bagi menangani masalah yang sepatutnya dalam bidang kuasa Mahkamah Syariah. Pada 1982, Ketua Hakim Negara, Tun Salleh Abas berkata Mahkamah Sivil mesti menghormati mereka yang terdidik dalam bidang Syariah. Sebenarnya pindaan yang dibuat pada 1988 menjelaskan pindaan yang sudah berlaku. Pindaan itu menyatakan Mahkamah Sivil tidak ada kuasa pada hal-hal yang dalam bidang kuasa Mahkamah Syariah. Perkara ini jelas dan tidak menimbulkan kesamaran. Sebelum pindaan pada 1988, telah ada kes mahkamah berkaitan isu ini. Artikel 121 (1A) jelas tentang kuasa mahkamah Syariah. Mahkamah Syariah diberikan kuasa untuk menangani isu yang terletak dalam bidang kuasanya.

    ReplyDelete
  2. Tak perlu marah.... ini sebahagian dari tanda sokongan kepada polisi LIBERAlisasi Najib!

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...