Tuesday, November 18, 2014

Najib ada bayangkan letak jawatan...

Sekarang dan dalam masa terdekat tidak ada pemilihan samada di peringkat Cawangan, Bahagian atau Majlis Tertinggi untuk membolehkan pengunduran atau memberi laluan dibuat oleh mana-mana ahli kecuali meletak jawatan.


Gesaan Najib tidak pada masa dan keadaan yang sebenar...
Kepada siapa Najib tujukan ??
- ucapan di Konvensyen UMNO Johor November 2014

20 comments:

  1. Alhamdullilah kalau benar.....2/3 kerusi dalam parlimen milik melayu asalkan parti khinzir bn bertanding di kawasan khinzir!!!!.....hapuskan kuman liberal dalam umno!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau MCA atau Gerakan nak mencalonkan orang Cina di kawasan majoriti Melayu / Bumiputera / Islam, maka kena letak Cina Islam, itu baru boleh diterima. Malahan Gerakan di Penang pun, kena letakkan calon Melayu, setakat ini tak ada pun calon Melayu yang dicalonkan oleh Gerakan di Penang, jangan cakap parti pelbagai kaum, tapi dimonopoli oleh Cina sahaja. Saya yakin, jika calon Melayu dicalonkan oleh Gerakan, insya Allah, boleh menang kerana orang-orang Cina dah meluat dengan calon kitar semula Gerakan dari kaum Cina sendiri, orang Melayu pun dah meluat dengan calon kitar semula itu, jadi berfikiran terbukalah wahai Gerakan. Sedarlah semua.

      Delete
  2. Replies
    1. Najib yang perlu undur, bawa sekali sepupunya untuk turut berundur bersama-sama kuncu-kuncu mereka, barulah UMNO boleh segar sebab liabiliti kepada UMNO sudah disingkirkan. Sedarlah Najib dan kuncu-kuncu, tak guna kamu semua kemaruk mengejar populariti dan nak berpaut kepada kuasa, kerana populariti kamu semua tak penting pun, yang penting adalah kelangsungan UMNO dalam arus politik perdana, kalau kamu popular pun, dengan dasar macam haram jadah, itu bukannya popular yang bagus, hanya menjahamkan parti sahajalah. Sikap kamu ini akan menyebabkan UMNO dan Barisan Nasional tumbang dan hanyut dalam PRU 14 kelak. Sedarlah Najib dan kuncu-kuncu, sedarlah

      Delete
  3. Kalau Najib letak jawatan, syukurlah, liabiliti kepada UMNO dan Barisan Nasional makin berkurangan, lebih elok kuncu-kuncu Najib juga undur diri bagi menyegarkan semula UMNO yang longlai, lunyai serta lembab semasa rejim Najib dan kuncu-kuncunya ini berkuasa.

    Kepada Najib, berundurlah, lepaskan jawatan Presiden UMNO dan Perdana Menteri kepada Tan Sri Muhyiddin, tak payah paksa diri lagilah Najib, kamu dah tak mampu, dah teruk, dah tepu kepala otak sampai makin botak kepala kamu itu, sebab dah tak boleh fikir sampai buat dasar / polisi macam haram jadah hingga memporak perandakan UMNO dan Barisan Nasional, eloklah kamu berundur sebelum gerakan besar-besaran akar umbi untuk mencampakkan kamu keluar dari kerusi Presiden UMNO pada Pemilihan UMNO 2016 nanti.

    Ingatlah Najib, sebenarnya populariti kamu itu tidak penting mana pun, yang lagi penting adalah kelangsungan UMNO dan Barisan Nasional dalam arus politik perdana, kalau kamu popular pun, dengan dasar macam haram jadah, itu bukannya popular yang bagus, hanya menjahamkan parti sahajalah. Sedarlah bahawa tidak guna kamu nak berpaut kepada jawatan Presiden UMNO dan Perdana Menteri Malaysia sedangkan sikap kamu ini akan menyebabkan UMNO dan Barisan Nasional tumbang dan hanyut dalam PRU 14 kelak. Sedarlah Najib, sedarlah.

    Sekian, terima kasih.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. KJ for PM, NAJIB STEP DOWN 2015. Najib bodoh! Tengok rakyat hujung minggu je, hari lain sibuk ke luar negara macam dia dan Rosmah Menteri luar.

      Delete
  4. Kalau Najib letak jawatan, saya setuju sangat dan alu2kan langkah tersebut. Pentingkan negara, bangsa dan agama bukan pentingkan diri untuk jadi popular. Harus diingat yang popular tidak semesti bagus bahkan lebih menjahanamkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa yang mahukan popularity? siapa bercakap mengenai undi popular? bukan ke KETUM pujaan korang ke?

      Delete
  5. Pemimpin yang berprinsip dan bermaruah ialah pemimpin yang sanggup mati ( bekorban pangkat @ jawatannya ) demi kelansungan bangsa dan agamanya. Bukannya pemimpin yang sanggup melihat bangsa dan agamanya hancur musnah dihina asalkan diri dan nafsunya terus hidup popular.

    ReplyDelete
  6. Pemimpin yang berani dan bermaruah ialah pemimpin yang meletakkan prinsip dihadapannya demi mempertahankan bangsa dan agamanya, ..dan bukannya pemimpin yang meletakkan wang @ nafsu di hadapan, manakala bangsa dan agama di belakangnya.

    ReplyDelete
  7. elok sekali kalau Melayu di letak di kawasan Melayu.

    ReplyDelete
  8. 1. Orang umno banyak bercakap tapi tak ada tindakan atau NATO
    2. Orang umno tahu najib lemah tapi masih suka memuji najib
    3. Orang umno nak muhyiddin ganti najib tapi usaha tidak digerakkan
    4. Orang umno tahu mereka dijangka kalah dalam pru14 jika najib masih jadi presiden tapi tak ada usaha "menurunkan" nya
    5. Orang umno marah melayu dan islam dihina tapi tak pernah melawan balik secara efektif
    6. Orang umno suka memuji pemimpin apabila berhadapan tapi mengutuk apabila berdiri dibelakang
    》Pandangan ini ikhlas dari saya melayu islam dari sarawak. There is too much hypocrisy in umno.
    》Penting jawatan dan kuasa demi kekayaan material
    》Perjuangan asal umno dah hilang.
    WHAT TUN MAHATHIR HAD DONE FOR THE LAST 22 YEARS AS PM HAD VANISHED INTO THIN AIR WHEN MAGICIANS IN THE LIKES OF BADAWI AND NAJIB WAVED THEIR WANDS......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya baru sedar rupanya ada umno dari sabah salleh keruak yang suka membodek....alhamdulillah beliau bukan orang sarawak. Orang umno macam inilah yang akan terus menguburkan umno forever. Salleh suka najib yang lemah. Beliau tak suka dr mahathir. Kepada salleh keruak....maaf, nasob baik anda orang sabah....kalau anda orang sarawak....malu kami jadi rakyat sarawak. Come on salleh........

      Delete
  9. Elok Sgt kaki tgn kerajaan dan kekuarga da meluat

    ReplyDelete
  10. Najib Transformasi Felda jadi antarabangsa.
    Najib transformasi perkhidmatan kerajaan UTC dan RTC.
    Najib jadikan ekonomi meningkat dan terkeluar dari ekonomi sederhana...Dunia akui.
    Najib buat Brim sampai pakatan pening kerana Brim memenangkan BN di kawasan rakyat miskin.
    Najib hapuskan rasuah subsidi minyak.
    najib kejar semua perasuah di agensi2 kerajaan ..la ini cameron kena serbu.
    Najib buat pendidikan alaf baru dengan pelan pendidikan.
    Najib dekati belia denga program2 modal Insan.

    Amacam....yg pening puak2 banyak hutang dan kaki rokok je...Oii sudahlah pakatan dah ranap la..Anwar masuk jel takda harapan la engkorang..
    Harap semua munafik dalam UMNO keluar UMNO cepat kami tak suka ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 6.57....your points noted with following comments:

      1. Felda may have gone international but its real success and sustainence yet to be seen .....
      2. Nothing to shout about UTC n RTC....if you really go to the ground, much more left to be desired
      3. Real economy did not improved...nationally teruk. You get praises from the world because malaysia is being bullied. Tunggu when tppa signed. Malaysia will die....dunia akui and najib suka...tapi tak sedar kita akan lingkup. Kan najib suka di puji
      4. Bro, read what mahathir said about BRIM unless there is lack of intelligence in understanding
      5. On contrary rasuah subsidi mi yak lebih teruk and had caused more miseries to the rakyat
      6. LOL......najib is encouraging more rasuah....lihatlah sekeliling anda....hihihi
      7. What new education plan? Come on bro.....producing more fahmi, melayu drop outs, melayu demonstrasi etc....LOL
      8. May be some people like superficiality....i hope you are not bro....hihihi

      I am never a pakatan rakyat supporter. I am critical of najib becoz umno is going to dogs. I orang sarawak, melayu muslim. Alhamdulillah saya dilahir di sarawak bukan di semenanjung. Sebab sayang malaysia, kita perlu pemimpin baru seperti muhyiddin. Sarawakuans tak hendak flip flop zahidi, non-corroborated hishamuddin, always not aware nazri n tin kosong khairy.....wallahualam

      Delete
  11. Syoih! syoih!...banyaknya anjing2 pakatan menyalak kat sini. Tak payah nak suruh ahli setia parti UMNO ikut selera korang ya. Tak de faedah pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KJ for PM, NAJIB STEP DOWN 2015. Najib bodoh! Tengok rakyat hujung minggu je, hari lain sibuk ke luar negara macam dia dan Rosmah Menteri luar.

      Delete
  12. Najib punca UMNO lemah wpun Pakatan Haram skrg mcm najis yg tersembur di merata dinding
    Kita berpaut pd UMNO krn UMNO shj boleh harap. Tp kadang2 UMNO dijadikan bahan tunggangan manusia2 yang tiada arah tuju seperti Najib, dan si liberal spt KJ.

    Bg macai2 haramjadah takpayah nk kacau UMNO, UMNO kini dan selamanya cuma pemimpin yang bermasalah dan liberal seperti Anwar yg muncul dlm UMNO (Najib) wjib kita singkirkan demi menyelamatkan UMNO

    Jgn jd spt Pakatan Haram, demi politik jahat semua manusia kotor, jahat, perosak, perasuah, penyokong songsang di kekalkan. Membusuk parti2 PR seperti bangkai berulat.. tp mereka masih bangga dgn busuk tersebut.

    UMNO lain, UMNO akan sistem pembetulan, siapa yg xboleh ikut aspirasi UMNO yang meletakkan asas Islam-Melayu sebagai teras, orang itu akan disingkirkan!

    ReplyDelete