Friday, November 14, 2014

Untuk keluar dari umno sekali lagi bukanlah sesuatu yang mustahil bagi Mahathir...

Itu kesimpulan yang termampu dibuat melihatkan Mahathir masih aktif memberi pandangan membina secara terbuka kepada kerajaan yang setakat ini belum terjawab dengan baik..malah Najib sendiri berat mulut dan seolah mengelak dengan  gemar ke luar negara lewat kebelakangan ini.

Jika terlebih diam - ia dianggap pengecut.
Jika dikatakan untuk melaga lagakan juga tidak tepat kerana kritikan Mahathir tanpa selindung terus kemuka Najib.

Adalah lebih baik Najib memberi lampu hijau kepada adikongnya seperti Hang Nazeri, Hang Kj serta Hang Zahid dan Hang Maslan untuk menjawab Mahathir supaya rakyat lebih jelas.

Mahathir and the gang sewajarnya dikekang jika benar tuduhan mereka kepada Najib terbabas, tidak benar dan berniat jahat.

Ada yang memandang remeh dan tidak mungkin Mahathir keluar parti sekali lagi.
Ada yang kata lebih bagus Mahathir keluar supaya senang kerajaan menjawab.
Ada yang kata walaupun Mahathir keluar, ia tidak memberi kesan kepada parti kerana tidak ramai ahli yang mengikut jejaknya...Mahathir sudah hilang pengaruh..

Tetapi ada juga yang kata..kalau Mahathir istihar keluar parti, saya adalah orang pertama yang akan ikut jejak itu.

Mungkin UMNO boleh menguji Mahathir kali ini..Ramai juga di kalangan UMNO yang ingin meluahkan perasaan terbuku mereka terhadap Mahathir...
Janganlah takut untuk Melayu berpecah kerana UMNO itu bukan lagi Melayu dan Melayu itu bukan lagi UMNO seperti dolu-dolu.

Khabar angin bertiup kencang Mahathir akan berkongsi pentas dengan rafizi memperkatakan 1MDB anjuran NGO... Jangan sampai ia satu realiti...

11 comments:

  1. Kluang keluar je la UMNO tak payah tunggu Tun keluar...

    UMNO bukan nak ahli yg jenis takda pendirian...Orang macam kau ni la pelingkup UMNO.

    Waktu senang kau kaki bodek bila susah kau kaki maki...Bela je la...
    Pejuang2 kaki kritik pekena rokok tak diperlukan parti..

    Apa2hal kluang boleh berambus la

    ReplyDelete
    Replies
    1. HEHE BRO MARAH,,,,relaxxxxx kopi minum gula lebih
      kluang siang buta malam celik , oklah,,,,,,

      Delete
  2. Kalau dijawab cakap mahathir pasti tidak akan ada pengakhirannya sebab mahathir akan ada jawapan untuk setiap jawapan. Sebab itu najib lebih suka mendiamkan diri dari melayan rungutan mahathir. Najib hanya mengeluarkan kenyataan bila perlu sahaja Itupun kepada rakyat dan bukannya khusus kepada mahathir. Ianya demi mengelakkan perbalahan sesama penyokong. Pengalaman lalu menjadi pengajaran.

    ReplyDelete
  3. Ramai gak yg nak jawab tdm tapi masih takut krn tdm kenal siapa mereka. Tp dlm hati rasa nak kasi terajang. Tok perlu kira tdm dan tun daim la, kira ku li cukupla. Ku li pun dah beri komen, ada la yg tak betul tu. Ku li bukan geng tdm pun. Kalu nak kata betul gak, kira macam yes man aje la, tak kritis langsung. Harap hang cga 3.85 la jwp ekonomi macam jawab sastera, kemudian hang kj jwb secara marah, hang nazeri jawab dengan fakta mengutuk dan hang zahid jawab ikut angin ahli umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku percaya najib mendengar setiap teguran tdm. Penjelasan atas perkara yg dibangkitkan oleh tun juga ada dibuat oleh menteri2 dan pegawai2 najib samada didewan rakyat atau sebagainya. Tak semestinya najib kena respon dgn mengubah dasar yg sedang berjalan serta merta setiap kali tun membuka mulut.
      Najib pun ada gaya dan caranya yg tersendiri.

      Delete
  4. Jangan jadi macam Pas sekarang ni, anwarinas lawan pro ulamak. Retak menanti belah.

    Kalau masa ni Pas pecah dua, dalam umno pun pecah dua, maka tercapailah agenda DAP dan yahudi nak menguasai politik negara.

    ReplyDelete
  5. Saya tanya penyokong najib dalam umno.......kalau UMNO/BN kalah dlm pru14....adakah BN sarawak juga dipersalahkan? Najib kena ingat sata2ak n sabah are both FD for BN FEDERAL khas nya untuk umno terus memerintah. Kalau najib tak percaya.....cubalah. Untuk ahli umno, jika bn kalah jgn salahkan orang melayu islam yg sokong mahathir. Saya orang melayu islam sarawak, saya boleh katakan najib lebih teruk dari pak lah. So kalau bn kalah.....yang rugi melayu islam umno...bukan najib sebab dia dah kaya.....tapi najib ALLAH lebih kaya dan maha mengetahui....wallahulam

    ReplyDelete
  6. Easy solution : najib, kj, hishammuddin, ahmad maslan step down. Full stop. Muhyiddin, zahid take over umno. The Malays and fence setting + silent majority Moeslem will give and return their support to umno!

    ReplyDelete
  7. .... and Tun Mahathir doesn't need to leave umno.

    ReplyDelete
  8. Oh yeah...ku nan, noh omar, ahmad maslan and other najib's apple polisher too can leave umno. Umno is bigger than najib, hishammuddin, kj, ahmad maslan, ku nan, noh omar....

    ReplyDelete