Saturday, March 7, 2015

Sikap terpuji Lim Guan Eng

Lu mau mampus, lu pergi mampus.......lu sendiri cari itu lubang mampus.......wa ada kerja untuk sendiri punya perut..
Kurang lebih itulah gaya bahasa pasar yang boleh diterjemahkan kepada mereka yang nak demo di Sogo semalam.

Tunggu Isnin, kalau Anwar dibebaskan..rakyat Malaysia berpeluang menikmati kadar harga petrol diturunkan semula...

Budaya orang cina - Sabtu dan Ahad main mahjong kot !!!

10 comments:

  1. Satu pengajaran buat melayu terutama ulama pas.jgn sesekali percaya pada cina babi ni..

    ReplyDelete
  2. DAP BABI

    PAS BABI HUTAN

    PKR BABI JADIAN2

    SEMUA JENIS BABI SEBAB ITU BOLEH KLIK!!!

    ReplyDelete
  3. Kalau macai PR tak faham bahasa Cina DAP kat atas tu eloklah pergi kelas tadika semula. Korang nak demo ada depa kesah??? Bodoh!!!!

    ReplyDelete
  4. Lim Guan Eng Dan DAP perjuangan sejak dulu ketika masih bersama PAP sehingga sekarang tak pernah luput iaitu pinda perlembagaan untuk hapuskan hak-hak orang melayu dan hapuskan agama islam sebagai agama resmi negara ini PKR dan PAS jadi barua DAP untuk menjayakan cita cita DAPigs berkenaan , nak buat macam mana pengikut semua otak letak di lutut sebab pemimpin mereka dah jadi barua.

    ReplyDelete
  5. Ahli2 PAS dan PKR bukan bodoh. Mereka pandai bahkan terlajak pandi,Sebab tu mereka undi DAP dan cina PKR.Mereka tahu orang cinalah yang boleh dan telah memajukan negara ini..Lihat negeri yang rakyat cina tidak ramai macam Kelantan, mereka mundur berbanding P.Pinang dan Selangur.

    Amacam. Kau orang sokonglah lagi DAP dan Cina PKR. Boleh selamat punya. Tatak usah takut hoo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye le tu setakat jadi barua tak yah le , negeri maju , cina tuan yang lain kuli , tak yah nak megah bodoh macam pengikut pas n pkr .

      Delete
  6. Sekali2 ada jugak kerja bagus oleh cina lahanat dap si guan eng. Ingatkan sipemakan babi ni akan buat taik memanjang, rupanya ada juga benda baik yg otaknya mampu fikir.

    ReplyDelete
  7. Maju bermaksud melayu berjaya kalau msju takat melayu jadi kuli itu najib kena jawab..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu kan pilihan masing2 bro. Cina memang tak suka jadi kuli, sebab itu belajar tak pandaipun akhirnya akan meniaga. Pernah tengok cina terpaksa tutup kedai kerana bisnes tak untung? Bnyk kali aku tengok, tapi cina tu akan meniaga benda lain, ditempat lain. Mereka jenis tak mudah putus asa. Kalau hutang bnyk keliling pinggang mereka akan tipu bank, tipu pelanggan dan paling akhir mereka bunuh diri je. Melayu? Melayu ni, walau belajae pandaipun, habis belajar akan kerja jadi kuli. Siapa yg mampu nafikan? Habis tu, jika begitu cara survival melayu, nak salahkan najib 100%? Org melayu kena berubah, kena hijrah dari standard sekarang ke standard lebih tinggi, menandingi cina yg sudah lama survival.

      Delete
    2. Tupasal meteka sekarang berniaga...1MDB..hutang...kalau tak untung..mulalah tipu, tipu rakyat.

      Delete